Wielersite Elke
Foto
Inhoud blog
  • Arendonk (Luc Jespers)
  • Moerzeke (JP Fenart)
  • Moerzeke (Krist Vanmelle)
  • Moerzeke en Arendonk
  • BK Wielsbeke
  • Watervliet
  • Watervliet (Krist Vanmelle)
  • BK
  • Voorbije wedstrijden
  • S'Gravenwezel (Koersfoto's Chris)
  • Herselt
  • Le Bizet: Materiaalpech
  • Le Bizet (Ann Beelaert)
  • Gooik-Geraardsbergen-Gooik
  • Begijnendijk
    Foto
    Wielersites
  • Steeds Vooraan Kontich
  • Wielrennen Belgie (aspiranten tot elites, dames en heren)
  • Wielerbond Vlaanderen
  • WTC Schoonaarde
  • WTC Wommelgemse Sprinters
  • Groepstrainingen Antwerpen
    Foto
    Fotosites
  • Tim Carton
  • Krist Vanmelle
  • Tom De Meyer
  • Renners
  • Mariska Breyne
  • Kris Van Honsté
  • Dennis Geerts
  • Foto
    16-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog een fotootje (Krist Vanmelle)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    16-10-2009, 14:49 geschreven door elke  
    04-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gezocht

    Voor het nieuwe seizoen zoek ik nog:

    - een trainer: wie kent er een goeie? Tips zijn zéér welkom!

    - sponsors (wielen, voeding, schoenen, bidons, fiets...): kleine en grote zaken dus. Alles kan me helpen, zeker nu we dit jaar geen teamfiets meer krijgen. Mail me hiervoor (knop hier rechts) en dan kunnen we hierrond samenzitten. Alvast bedankt!




    04-10-2009, 12:56 geschreven door elke  
    28-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het eerste koerseizoen, een overzicht

    Het seizoen zit er op, tijd dus voor een nabeschouwing.

    Wat hebben de 11000 kilometers opgeleverd:
    37 koersen (waarvan 1 WAOD)
    Rankings:
    13e Heusden-Zolder ITT
    15e Algemeen klassement 'Wielertrofee Vlaanderen'
    24e Berchem
    29e Zottegem-Strijpen
    30e Wilrijk
    32e Flobecq (maar dit klopte niet, ik was ongeveer 25e schat ik)
    34e Wortel (eerste finish)
    36e Incourt (zat veel meer in)
    36e Prosperpolder
    37e Hooglede-Gits BK
    Pel Puivelde (geen fotofinish)
    39e Muizen
    43e Passendale
    48e Heusden (even in de aanval - met spierscheur bleek achteraf)
    58e Sinaai
    65e Begijnendijk
    70e Heusden-Zolder
    80e Belsele

    DNF (dus ook als me dat toch nog prijzengeld opleverde, uit het peloton is DNF): 20
    Valpartijen: 2
    Prijzengeld: ik moet nog wat ontvangen, maar zal uitkomen op een 100 euro (zo hebben jullie daar ook een idee van, want de meesten denken dat de bedragen iets hoger liggen )


    Evolutie:
    Dit jaar heb ik ontzettend veel geleerd: vb. hoe neem je een bocht, wanneer remmen en wanneer vooral niet, wanneer blijf je op het lint en wanneer moet je opschuiven, hoe schuif je op, wanneer schakelen en hoe zwaar schakelen, niet opgeven en doorbijten, hoe rij je een gat toe, wanneer moet je pokeren, welke kant van het wiel moet je kruipen, enz. Veel te veel om op te noemen. O ja, vloeken, dat heb ik ook vrij snel geleerd .
    Wat moet ik nog leren: veel! Maar het meest dringende: opschuiven en vooral die plaats handhaven, elleboogwerk, nog meer vloeken, leren hoe je aanvalt, met wie en wanneer je dat doet, lef kweken en tonen, enz.
    Er is nog heel veel te leren. Maar net dat maakt het zo uitdagend. Progressie is nog mogelijk en het is reuzespannend om af te wachten tot waar ik geraak.

    Evaluatie:
    Like it! En ik ga volgend jaar dus zeker verder koersen!
    Dan begin ik wel met trainingsschema's. Dit jaar trainde ik vooral op het gevoel en de goesting.
    In mei en juni reed ik het beste.
    De ploegsfeer is erg belangrijk gebleken, dus het is reikhalzend uitkijken naar hoe de ploeg er volgend jaar zal uitzien (oktober is transfermaand).
    De zwaardere koersen of de koersen met minder volk liggen me iets beter, dus die zal ik volgend jaar vooral aankruisen. Ik denk dat dit veel met pelotonervaring te maken heeft. In zware koersen is wringen iets minder belangrijk, volgen is dan het simpele devies.
    Sprints zeggen me weinig en ik hou me steeds afzijdig, maar ik zal volgend jaar toch eens moeten proberen of ik het kan. Eerst de schrik uitschakelen (overwinnen is utopisch).
    Ik ga wat meer tijdritten proberen meedoen, pk enzo. En er komen ook wat buitenlandse rittenkoersen in het programma (ook om naar uit te kijken!).
    Hopelijk kan ik volgend jaar berichten over aanvalspogingen en hoe ik er steevast wordt opgelegd door de ervaren medevluchters .


    Bedankt voor de steun, trainingsritjes, tips,... !



    28-09-2009, 18:40 geschreven door elke  
    27-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste koers van dit seizoen: Wilrijk
    Laatste koers van het seizoen en dan nog in mijn nieuwe thuisstad Wilrijk. 90km af te leggen in toertjes van 2,5km. Per toertje lagen er 10 bochten van 90° op ons te wachten, dat is dus 360 keer optrekken. De weg was breed genoeg, dus de eersten in het peloton zouden er zonder remmen door kunnen vlammen. De rest kreeg een intervaltrainingetje.

    Vorige week had ik nog een mild griepje. Buiten een verstopte neus en wat spierpijn ter hoogte van de borstkas had ik er vandaag geen last meer van. Alleen mentaal stak het een beetje dat ik niet deftig had kunnen trainen.

    Ik moest en zou me laten zien. Dat ben je in een thuiskoers verplicht. Alleen: zou het me wel lukken op zo een snel parcours.

    We vertrekken met 41 rensters. De eerste ronde probeer ik heel eventjes en extreem schuchter, maar meteen word ik teruggefloten. Daarop kan ik beginnen aan een recuperatiezoektocht van een dertigtal kilometer. Een beetje later valt er een gat en ik krijg het met moeite dicht. Er is nu een mooi groepje afgereden, maar diegenen die de schifting maakten, moeten nu ook even bekomen. Niemand heeft de zin over te nemen, dus de rest komt weer aansluiten.
    Ik voel me beter worden en begin op te schuiven. Het is nu halfkoers en ik zit rond plaats 10. We hebben een achterstand van 2 minuten op de kop (waaronder Patricia), dus er mag al eens iets geprobeerd worden. Ik val aan (eerste poging was een sisser) of schuif mee met anderen, maar nooit draagt het lang. Het peloton is bij de pinken. Nu regent het pogingen en regelmatig zijn we mee. Ik probeer me vooraan te handhaven en mee te doen.
    Inge vertrekt. Iemand van Lotto gaat er even later achteraan en ik sprint naar haar toe. Met moeite krijg ik haar wiel te pakken en ze blijft geven. Inge begint stil te vallen en de Lotto-madam vraagt over te nemen. Ik twijfel, maar doe dan toch een poging. Als we bij Inge komen kunnen we met drie ronddraaien, anders blijven we nooit uit de greep van het peloton. Achter me komt Lensy Debboudt aangestoven, daarna is er een mooi gaatje. Mijn kopbeurt is nog niet goed begonnen of mijn gezellin heeft al in de mot dat ze aan mij niet veel zal hebben en kletst me uit haar wiel. Ik hark en vecht, maar koersen is onverbiddelijk. Zij is veel te sterk. Ook Lensy rijdt me voorbij. Ik kan nu alleen hopen. Ik hoop (heel ijdele hoop) dat ze daar even twijfelen en aftasten voor ze de trein op de rails zetten en dat ik zo toch nog in hun wiel kan kruipen. Het treintje is vertrokken, ik zet me recht en zoek een plaatsje in de kop van het peloton.
    Ze worden iets later terug ingelopen en vanaf dan raakt buiten Potums niemand nog lang weg. Ik moet na bocht 7 (of was het 8) een gat laten en geef teken dat het peloton achter me het gat op de eerste 10 moet toerijden want dat ik het effe niet kan, een scheldtirade later zit ik in het buikje van het peloton. Eventjes bekomen!
    Met nog 30km te gaan heb ik beginnende krampen in de kuiten. Te weinig gedronken op deze bochtige omloop waar je constant aan het werk moet. Het peloton vindt het ook welletjes en maalt de laatste 25km aan een rustig tempootje af. Te vroeg gaat onze laatste ronde in.
    Niet meesprintend kom ik als 30e over de meet.

    Ik mag tevreden zijn over de laatste koers. Ik heb me laten zien en heb heel eventjes de illusie gehad in de achtervolging te rijden. Hopelijk kan ik hierin volgend jaar nog heel wat progressie maken, want voor mee een koers te maken ben ik nu nog bijlange niet sterk genoeg. De wil is er allesinds wél.

    Wedstrijdstatistieken:
    86,42km aan 37,00km/u gemiddeld en 51,30km/u maximaal
    Plaats: 30/41
    Winnaar: Delfosse

    27-09-2009, 21:53 geschreven door elke  
    25-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Griepje strooit roet

    Wilrijk als laatste koers: dat vraagt om iets te proberen .
    Maar helaas, vanaf dinsdag was ik ziek en pas vandaag begint het stilaan te beteren. Ik leg er me natuurlijk nog niet bij neer en hoop me zondag toch nog te kunnen laten zien. Ik ga het proberen, desnoods met de moed der wanhoop!
    Ik ben ook het parcours gaan verkennen: mooie brede banen met goeie asfalt, mààr... 10 bochten van 90° op een toertje van 2,5km... Het zal een snelle en lastige koers worden!

    Voor de laatste keer dit seizoen nog eens alles geven!



    25-09-2009, 18:00 geschreven door elke  
    21-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afzien op de Kluis (www.ticapictures.be)








    21-09-2009, 17:25 geschreven door elke  
    20-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muizen
    Vandaag ben ik dan toch gestart in Muizen. Dit was nooit het plan, tot ik me in Kluisbergen met de ronde 'beter' voelde worden (héél relatief ).

    Het werden 26 toertjes en een eindtotaal van 80km, belachelijk korte rondjes dus. Daarnaast was er amper plaats om op te schuiven en werd de helft op een hobbelig baantje gereden van een auto breed. Een koers die makkelijk te controleren valt dus. Weinig wind en een kort knikje aan de spoorwegbrug, 1 haakse bocht en enkele 90° bochten.

    Het gaat vrij goed, af en toe kan ik eens opschuiven of kom ik zelfs even vooraan piepen, maar echt sterk genoeg om iets te forceren ben ik niet. Halfkoers gaat het beter, maar tijdens de pogingen vooraan te raken voel ik dat ik niet veel meer over heb. De laatste ronden ben ik reuzeblij niks geprobeerd te hebben, want dan krijg ik het nog knap lastig.
    In de spurt doe ik al iets meer mee (niet met het gewring, maar ik laat ook geen joekel van gat meer op het peloton). 39e is het eindresultaat (en daarmee bijna laatste).

    Ik heb niets last gehad van de knie, niks niks niks. Gisteren was dat nog eventjes anders, maar hij had duidelijk wat roulatie nodig. Superblij dus. De koers zelf was stom. Melina noemde het een smurfparcours en eigenlijk zegt dat alles.
    Voor de Aalstenaars onder ons, ik zat de hele tijd met volgend carnavalliedje in mijn hoofd: 'Voesj roin, weer froin, voesj roin, weer froin, opschoiven, stille stoan, miserie op de boan'. Tekenend voor de koers :).


    Wedstrijdstatistieken:
    81,48km aan  37,7km/u gemiddeld en 53,2km/u maximaal.
    Plaats: 39/44
    Winnares: Eefje Tabak

    20-09-2009, 19:08 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kluisbergen-Ruien
    Grote sluitingskoers van de Wielertrofee Vlaanderen. Belangrijke koers dus en voor mij de opdracht om mijn 14e plaats in het algemene klassement te verdedigen.
    Eerst een rondje van 6km, dan 5 keer 12km met de Kluisberg om daarna te besluiten in zes keer 6km, samen goed voor 102km koers. Dat de Kluisberg lastig is, hoef ik een wielerliefhebber niet uit te leggen. Vijf maal en dat in volle koers (constant met hoge hartslag)... Het belooft.

    We starten met 74 en leggen de eerste kilometer achter de auto af. Nadien gaat het in snokken. Aan de voet van de Kluis (vals plat) gaat het loeihard op de 52. Ik vraag me af of ze wel weten wat volgt. Op de steilere stukken moet ik ze laten gaan. Bovengeklefferd probeer ik terug de 52 aan de praat te krijgen , maar die protesteert. Wanneer het dan toch lukt smijt ik me vol in de afdaling. We zijn met een negental en proberen terug naar het peloton te rijden. Of beter met ongeveer vier doen we het meeste werk. We komen nog vrij snel terug aansluiten. Tijd om te recupereren en te drinken. Wat is het warm! Ik bedel om water bij de rest (voor over mijn hoofd te gieten) maar niemand heeft mee.
    Bij de volgende Kluisberg moet ik er weer af. Uit het peloton lossen er nog wat lijkjes. Ik ga lekker dicht bij het volk rijden in de hoop op een duwtje, maar dat komt maar niet. Dit is afzien! Weer smijt ik me in de afdaling en met een tiental proberen we ook nu weer de aansluiting te vinden. Toch zijn er maar weinig gegadigden om een steentje bij te dragen. Onbegrijpelijk, want als we niet terugkomen worden we er zowieso uitgenomen. Nog eens de Kluisberg over, en nu gaat het precies iets vlotter. Ik krijg er moed in. Nog tweemaal overleven!
    In de afdaling is de hulp van de rest (op enkele uitzonderingen na) ver zoek en onze snelheid ligt bedroevend laag. Mijn medegezellen geven het op. Aan de meet worden we uit koers genomen.


    Wedstrijdstatistieken:
    42,13km aan een gemiddelde van 33,2km/u en maximaal 66,1km/u
    Plaats: DNF
    Winnaar: Emma Johansson

    Uiteindelijke ranking algemeen klassement: 15e plaats (nog eentje gezakt dus)
    Patricia werd in het algemene klassement 12e en Amy 20e.

    20-09-2009, 11:58 geschreven door elke  
    17-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duim voor me!
    Zaterdag zware koers in Kluisbergen -> steek aan die novenen!

    Net terug van de laatste pistetraining en dat met een super fietsje (had vandaag een zeer grondige beurt bij de fietsenmaker. Wat een verschil! Hij voelt echt als nieuw). Morgen heb ik nog een kinébeurt en dan moeten we er klaar voor zijn... 
    Algemene oproep voor zaterdag: duim voor me, misschien haal ik dan de finish 

    17-09-2009, 20:50 geschreven door elke  
    15-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Patricia wint in Massemen!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Patricia wint na een indrukwekkende solo!

    Wedstrijdverslag vind je hier: http://www.cyclingnews.nu/wedstrijdverslagen%20weg%202009/Dames%20Elite%202009/Massemen14-09-2009.htm#14 

    Foto: Krist Vanmelle

    15-09-2009, 10:49 geschreven door elke  
    08-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winst voor de Sprinters

    Gertie heeft de cross in Essen op haar naam geschreven! Proficiat!

    Zelf ben ik rustig aan het trainen. Dit weekend '8uurtjes en een beetje' in D1.
    De conditie is stilaan naar een spectaculair dieptepunt aan het zakken, dus dat probeer ik de komende twee weekjes nog wat op te krikken (maar niets moet).

    Motiverend weertje!



    08-09-2009, 17:11 geschreven door elke  
    01-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Update: diagnose
    Ik heb er nu eindelijk een naam voor: de kuit is een spierscheur. Daarom dat dat al meer dan een maand blijft zeer doen. Daarnaast is het slijmbeursje aan de voorzijde ontstoken en zijn de ligamenten overbelast (al is dat nu al veel beter).
    Uiteraard is het kraakbeen van de knieschijf ook aangetast, maar dat is al zeker drie jaar het geval (niets nieuws dus en niks om me nu al zorgen over te maken).

    Dus programma voor de volgende weken: rustig trainen, de bewegingen niet aanpassen en stoppen bij pijn. 
    De kiné legt ook steeds een tape (vandaag ligamenten en achteraan tegen het overstrekken). 
    Verder ook massage (die soms lekker pijn doet, zoals het hoort).

    Dit is best wel goed nieuws vind ik zelf: spierscheur herstelt zichzelf wel en al de rest is een gevolg van de spierscheur.
    19 september is haalbaar.

    01-09-2009, 10:03 geschreven door elke  
    31-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ell, Luxemburg

    Zaterdag na de koers in Sint-Katelijne-Waver zijn we met zn allen vertrokken richting Luxemburg. 'S avonds laat komen we aan in het cultureel centrum waar onze slaapkamer netjes gereserveerd zijn. Na een zoektocht om dekens (uiteindelijk vantussen de fietsen gehaald) en een zeer lange massage (merci!) duiken we in ons bedje. Het gaat dan al naar middernacht toe in het koude Luxemburg.
    Na een kort nachtje van draaien en keren (vreemd bed zonder kussen) is het tijd voor ontbijt. Na het ontbijt gaan we naar de koers om daar wat los te rijden. Een rondje op het parcours en dan lekker zalig in het zonnetje genieten. Het is er warm, met een stralende helblauwe hemel.

    Tegen 13 uur is het aan de nieuwelingen en tien minuutjes later worden wij in gang gefloten. Het zijn 8 rondjes van 9,5 km.
    Het toertje begint met een lange klim die ik bijna steeds op de kleine plateau neem (gebeurt echt zelden in de koers). Dit klimmetje is lang genoeg om helemaal op te sterven. Meteen nadien volgt nog een knikje. Dan afdalen en vals plat en dan komt nog een venijnig klimmetje. Net kort/lang genoeg om stevig door te gaan. Het duurt echter nog eventjes voor je echt helemaal boven bent, de uitloper is best wel nog gemeen.
    Dit hele eerste deel zit de wind plak op de kop of schuin in de flank. En de wind, die staat stevig.
    Na deze uitloper een ietwat scherpere bocht naar links en er volgt een geleidelijke afdaling met nog wat knikjes die net scherp genoeg zijn om de benen pijn te doen. Nog een venijnig bochtje naar links en een knik tot de aankomst. Daar is het vlakker en verder begint weer de lange klim.
    Het parcours was dus uitdagend, maar ook vlekkeloos. Steeds twee rijstroken breed op onberispelijke asfalt, nergens steentjes, nergens putten, paaltjes. Wat een zaligheid! En hoe anders zijn de supporters daar. Je wordt toch veel hartstochtelijker aangemoedigd (en ik kan het weten).
    De ploegleiderswagen mag volgen, dus dat geeft ook meteen een ander sfeertje.

    Ik heb het van de eerste ronde moeilijk. Hoogstwaarschijnlijk zit de knie, de twee trainingsloze weken en de drie extra aangekweekte kilo's er voor iets tussen. Van dat eerste ben ik zeker. Maar toch verloopt het allemaal erg bizar. Soms moet ik een gat laten, weet ik niet waar ik me het best nestel. Andere keren rij ik helemaal vooraan (het moet gezegd, met 30 starters is dat niet echt wereldschokkend). Na twee ronden windbreker spelen heb ik door dat ik me beter moet wegsteken. Op de lange klim gaat het moeizaam, de andere klimmetjes kan ik rechtstaand wel oprijden (dan is de knie braaf). Als Alice even later mijn facade ziet brengt ze me uit pure medelijde helemaal naar voor (waarvoor dank). Het werkt wel. Een ronde later roept ze me en doet ze teken. Ik ga meteen naar voor en ze gaat mee in mijn wiel. Maar ik weet niet wat ze bedoelt. Is het 'schuif nu naar voor' of 'maak tempo' of 'breng me naar voor'. Ik hou er eventjes stand maar laat me even later van het kantje drummen door een gekwiekste Zwitserse.

    Het is bijna finit met mij, dus ik kan voor mijn doodsreutel beter nog wat doen voor het team. Ik ga eens polsen. Ontsnappingspogingen worden meteen door de orde geroepen door de Bigla UCI-ploeg.
    Ik besluit even de kop te trekken en tempo te maken in de hoop dat dit de hegemonie kan breken. Als het tempo strak genoeg is lukt ontsnappen misschien wel. Ik hou er iet of wat de snelheid in tot voor de meet. Daarop neemt iemand heel krachtig over en ik moet alles uit de kast halen om het wiel te houden.
    Op de volgende lange klim is het meteen gedaan met me. Gelukkig zit ik helemaal vooraan en valt het in het peloton stil waardoor ik in de afdaling en de volgende klim nog kan aansluiten. Een ronde later en op exact dezelfde plaats is het voorgoed gedaan. Dit is echt parkeren voor gevorderden.
    Ik maak de ronde nog af aan een toeristentempo (toeristentempo letterlijk te nemen, ik heb al losrijdend vooral naar de omgeving gekeken). Aan de aankomst kijk ik naar de officials. Ze zien me, kijken me aan, maar er komt geen vlag bij te pas, noch de verlossende 'fin de la course pour le numéro...'. Ik rij nu extra traag naar de lijn, beetje bekkentrekkend, maar ze nemen me er niet uit. Oei en nu? Rij ik verder dan heb ik prijzengeld, maar mijn knie speelt nu toch echt wel op en het is nog minimum 10 geaccidenteerde kilometers... Ik stop er mee.

    Na afloop krijgen we nog eten, een drankje en een wafel van de organisatie. En het ontbijt en de overnachting was ook al gratis. Super toch! Ze willen de koers echt groot maken en het zal ze wel lukken zo (parcours-ontvangst...). Er waren nu al heel wat bekende (Vlaamse) gezichten...


    Wedstrijdstatistieken:
    58,51 km aan 33,1 km/u en maximaal 61,5km/u
    Plaats: DNF (30 dlnrs - ongeveer)
    Winnares: de kopman van Bigla, ik ben haar naam kwijt



    Nu volgen drie rustige weekjes: kiné en duurtraining.



    31-08-2009, 21:09 geschreven door elke  
    26-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schrapping wedstrijden!

    Ik rij enkel nog in Luxemburg nu zondag. En dan nog in Kluisbergen (19september) en in Wilrijk (27 september).
    Al de rest wordt geschrapt.



    26-08-2009, 00:00 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag van een kinébezoek
    Ik ben vandaag naar de kinesist geweest (Kinéplus in Wilrijk-  lijkt me echt een goeie kiné met verstand van zaken).
    Het verdict: serieus overbelaste knie met overbelasting van verschillende pezen en van de ligamenten. Voornamelijk door het aannemen van een andere houding. Ze heeft mijn knie onderzocht, gemasseerd en ingetapet. Die tape ondersteunt het mediale ligamet en spoort de knieschijf wat beter.
    Ik mag fietsen, maar enkel door een normale houding aan te nemen (dus de voet niet verdraaien) en ik moet meteen stoppen bij (de minste) pijn... Das dus niet leuk .

    Misschien start ik in Luxemburg, maar de kans is groot dat ik daar snel terug voet aan grond moet zetten. Dus als de ploegleider nog iemand anders vindt, dan blijf ik thuis. Vindt hij niemand, dan probeer ik wel. Alle andere wedstrijden worden geschrapt. De kiné vermoed dat de knie tegen Kluisbergen terug in orde ben. Ik hoop het. Maar of de conditie dat dan ook nog is...

    Beetje ontgoocheld!

    26-08-2009, 00:00 geschreven door elke  
    23-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herentals
    Over het parcours kan ik kort zijn: rotparcours. Het toertje was 4,4km kort en telde heel wat bochten op smalle wegen, daarbovenop waren paaltjes, asverschuivingen of versmallingen de afremmers van dienst. Met 90 op banen van een auto breed met scherpe bochten en allerhande andere hindernissen... Het beloofde.

    De start laat op zich wachten en uiteindelijk beslist de organisatie dat we de eerste ronde achter de wagen afleggen. Officieel ter verkenning van de smalle en bochtrijke omloop. Maar eigenlijk willen ze camoufleren dat er nog niet op ieder kruispunt seingevers staan. Tijdens dat eerste rondje komt een auto zomaar uit een zijstraat op ons af. Gelukkig remt die. Maar geen seingever...
    Een rondje later staat dan ieder waar ze moeten staan (op kruispunten toch, gevaarlijke punten worden niet aangegeven) en wordt de koers op gang gevlagd. Ik heb het meteen erg moeilijk. Het peloton kan meestal maar met twee naast elkaar rijden. Net voor de bochten stropt het (bijna tot stilstand) om na de bocht op het lint te gaan. Volgende bocht idem: alles geven om iets verder weer alles toe te smijten. Pfff, lastig!

    Ik zat vrij snel stikkapot. Dus van het verdere verloop ben ik niet echt zeker. Ik denk dat ik rond 20km uit het peloton waai (het kan ook al vroeger geweest zijn). Ik kan nog wel terugkomen, maar dan moet er een groepje een gat laten... Dat groepje brengt me terug, even later er weer een gat... Ik denk dat ik zo nog tweemaal kan komen aansluiten om er dan na een van de volgende bochten terug af te liggen (deze keer enkel op mezelf te verhalen). Ik krijg bij de laatste keer de raad om meteen op te schuiven, maar nergens in mijn lijf vind ik een greintje moed om het ook te proberen. Gevolg: bochtje verder er definitief af. Samen met twee anderen blijven we wel hangen op enkele honderden meters. We komen zelfs nog voor een luttele seconde weer aansluiten, maar... Calvarie!
    Ik moet in de achtervolging even recupereren. Nadien ga ik ervoor. Alles geven samen met de twee anderen, lange beurten en maar beuken. Maar het kalf is verdronken en na enkele rondjes spartelen worden we uit koers gehaald.

    Dit was geen parcours om 90 rensters over te jagen, volgend jaar zien ze me hier niet meer. Het was wel een fantastische training, ik ben echt diep gegaan en zat van kilometer 1 in het rood. 20km jagen op een peloton in de hoop dat ze even stilvallen is verdomd lastig!

    De knie was nog niet ok, dus ook deze week doe ik het erg rustig aan. Vandaag (WTC-rit) had ik amper last, dus beter dan vorige week is het zeker al wel.

    Wedstrijdstatistieken:
    42,27km aan 36,5 km/u gemiddeld en 52,9 km/u maximaal.
    Plaats: DNF (87dln)
    Winnaar: Rowsell (won in Hoelede ook al)


    23-08-2009, 18:24 geschreven door elke  
    21-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanpassing kalender augustus + kalender september
    Augustus


    22 augustus
    : Herentals, 90km (15u00). Hier verwacht ik echt nog niet veel van...


    29 augustus: Sint-Katelijne-Waver, 88,2km (15u30)
    30 augustus: Ell (LUX), 78km


    Hopelijk houdt de knie het. Bij het minste stop ik om nog wat langer te rusten.
    Ik kijk uit naar Luxemburg!



    September


    05 september: Wenduine-aan-zee, 92,4km (15u00)
    06 september: Zwevegem, 83km (15u00)


    13 september: Colfontaine of Leeuwergem (iets meer zin in het eerste, maar ik moet nog eens navragen hoe de parcoursen zijn).


    19 september: Kluisbergen-Ruien, 102km (14u45). Onderdeel kampioenschap van Vlaanderen.
    Hopelijk kan ik hier mijn 14e plaats in het algemene klassement verdedigen. Maar ik heb toch wel wat schrik voor die Kluisberg!
    20 september: Muizen, 80,6km (15u00)


    26 september: Schelderode, 88km (15u00)
    27 september: Wilrijk (thuiswedstrijd dus! en dan nog de laatste koers dit jaar...), 90km (15u00)





    21-08-2009, 19:44 geschreven door elke  
    18-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Update
    Zondag en vandaag een tochtje gedaan, tweemaal op zeer laag vermogen, met een hoge trapfrequentie en onder mijn hersteltrainingshartslag.
    Vandaag toch al een pak minder zorgen dan zondag. Zondag deed het nog pijn, vandaag was het eerder nog wat zeurderige last. Maar dit beterde naarmate het ritje vorderde. Stappen gaat ook al zonder pijn, ook trappen. Het ziet er dus goed uit!
    Morgen rust. Donderdag doe ik nog een rustig ritje, maar misschien toch al eerder op duurtrainingsniveau en met een drietal spurtjes. Heb ik dan geen last, dan treed ik aan in Herentals.

    18-08-2009, 22:16 geschreven door elke  
    14-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schrapping wedstrijden!
    Ik rij niet in De Klinge en niet in Haasdonk dit weekend. Misschien start ik in Herentals volgend weekend, maar die kans is ook klein.
    Sint Katelijne-Waver moet wel weer lukken...


    14-08-2009, 13:39 geschreven door elke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoeleden: opgave door blessure
    Mooi parcours. Het stukje bergop was vier renners breed maar de rest van het parcours liet opschuiven toe. Leuk parcoursje! Een rondje was 8km lang.

    Ik rij redelijk in de wielen, en schuif op wanneer het gaat. Ik zit al eerder naar de helft van het peloton, dan helemaal vanachter (mijn gereserveerde stekkie). Ik speel met een aanvalletje in het hoofd en probeer me in de carrousel van opschuiven en verachteren en weer opschuiven... te handhaven.
    Na een dertigtal kilometer begint de pees echter weer op te spelen en rij ik verder op souplesse. Dit gaat goed en ik kan nog steeds goed volgen. Over de pijn in de knieholte die ik al enkele weken heb maak ik me geen zorgen. Dat is een ontstekingetje op de pees en/of slijmbeursje. Dit ken ik en zolang het daarbij blijft is het gewoon soepel rijden en af en toe eens doorbijten.
    Twee ronden later doet de aanhechting van de knieschijf ook plots zeer. Waarschijnlijk door het aannemen van een andere houding. Dit is het signaal om er meteen de brui aan te geven, ik weet dat ik nu absoluut niet verder mag aandringen.

    Alle wedstrijden worden tot nader order geschrapt.

    Ik kom ooit in Hoeleden wel eens goed rijden, leuk parcours!

    14-08-2009, 13:37 geschreven door elke  

    Einde Carrière - 2014 was mijn laatste seizoen


     



    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Uitslagen 2014


    Omloop het Nieuwsblad 1.2 UCI: DNF/176

    GP Samyn 1.2 UCI: 97/152

    Omloop Hageland 1.2 UCI: DNF/168

    Oostduinkerke: 23/78

    Honnelles: DNF/49

    Waregem: 57/89

    Gent-Wevelgem 1.2 UCI: 53/169

    GP Dottignies 1.2 UCI: DNF/176

    PK ITT: 2e

    GPCerami: 20?/57

    Dottignies: 9/55

    ITT Borsele topcompetitie: 48/59

    Dwars door de Westhoek LCC 1.1 UCI: 112/177

    Boortmeerbeek PK: val/77

    GP Maarten Wijnants 1.2 UCI: 52/115

    Hillegem: 18/72

    Begijnendijk: 23/53

    Gooik-Geraardsbergen-Gooik 1.1 UCI: DNF/104

    Le Bizet: 22/42

    Herselt: 24/61

    Erembodegem: 31/62

    Oudenaarde: 21/46

    Nijlen 1.2 UCI: 74/123

    S'Gravenwezel: 36/85

    Schellebelle: 32/67

    BK: 36/115

    Watervliet: 43/57

    Moerzeke: 40/74

    Arendonk: 13/76

    BeNe Tour UCI 2.2: 68/137  - Rit1:89 - Rit2A:73 - Rit2B:70

    Strijpen: 29/58

    Bambrugge: 28/79

    Lierde: 33/64

    Haaltert: 35/67

    Erondegem: DNF/152

    Oostkamp: 24/42

    Dudzele: 41/56

    Heusden: 58/89

    Massemen: 40/71

    De Klinge: 42/63

    Puivelde: 38/71

    Oedelem: 38/50

    Bever: 2/32

    Ledegem: 33/53

    Nederhasselt: pech/62

    Emptinne: 7/22

    Erwetegem: 26/49

    Hulste: 42/71

    Naast: 31/54

    Lotto Belisol Belgium Tour 2.2 UCI: DNF/96

    ITT 56 - Honnelles 73 - TTT 13e - Halle 76 - Geraardsbergen DNF

    Wenduine: 24/46

    Muizen 15/51

    Berlare: 18/30



    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Archief per maand
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs