Doe wat je wilt, mits het niemand schaadt!
Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
Inhoud blog
  • Boekje
  • Mooi Mailtje
  • Geef kanker geen kans
  • Wat zijn de gevolgen voor de mens
  • Aardstralen en schoolresultaten
    Mijn favorieten
  • B&b De Notelaar
  • Gezondheid startpagina
  • startpagina
  • alternatieve therapie
  • kanker startpagina
  • fibro startpagina
  • Zoeken in blog

    Over mijzelf
    Ik ben Filip Vandendriessche, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Wichelroedeloper.
    Ik ben een man en woon in Gavere (België) en mijn beroep is ingenieur.
    Ik ben geboren op 15/11/1968 en ben nu dus 55 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: pendelen en wichelroedelopen.
    Ik gebruik mijn pendel in hoofdzaak om aardstralen te lokaliseren maar ook voor veel andere zaken in het dagelijks leven
    Aardstralen en wateraders
    Aardstralen ... de oorzaak van veel ellende! Aardstralen ... wie niet weg is, is gezien!!
    1 Aardstralen en wateraders. Aardtsralen liggen aan de basis van kanker, MS, depressie, slapeloosheid, slechte schoolresultaten of andere chronische problemen!! Aardstralen ... misschien zijn ze ook wel in uw woning aanwezig. Wacht niet tot het te laat is en laat jouw woning of bouwgrond uitpendelen op de aanwezigheid van aardstralen en wateraders. Aardstralen ... doe er iets aan VOOR het te laat is!
    28-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooie referentie voor duivenmelkers
    26-4-2015 - Nasa Boy, niet zo maar een naam

    Gisteren een mooie overwinning mogen toevoegen aan het totaal. Zoals u heeft kunnen lezen een overwinning welke werd behaald door een jaarling doffer welke vorig jaar alleen enkele natourvluchten heeft afgewerkt. Het was een jong bedoeld voor de taartvluchten maar daaraan hebben we uiteindelijk niet meegedaan.

    Deze jonge doffer, de NL14-145, kreeg gisteren als naam "Nasa Boy". Een bijzondere naam zult u denken en ik gaf al aan hierop terug te komen.

    We hebben de afgelopen twee jaar te maken gehad met een bijzonder vreemd, als vervelend, fenomeen. Zoals velen wellicht weten wordt er een klein beetje aan onderlinge competitie gedaan tussen Dolf & Henk. Dit overigens zonder ook maar enige vorm van rivaliteit want we vliegen uiteraard voor maar één doel en dat is vroege duiven klokken.

    Maar toch wij beiden hebben altijd twee hokken met weduwnaars gehad. Henk links van het gangpad en Dolf rechts van het gangpad en dat nu reeds 29 jaar lang. Ieder jaar werden er tot nog toe eerste prijzen gewonnen. De ene keer was het Dolf, de ander keer was het Henk. Dat ging zo ook ten aanzien van prijspercentages en mooie series. Als Henk er 10 thuis had, had Dolf er 7 of 8 maar een week later was het veelal andersom.

    Tot twee jaar geleden ging dit jaar in jaar uit zo bij ons op de hokken. Echter twee jaar geleden ging die vlieger plots niet meer op. Bij Henk bleven ze goed komen, maar bij Dolf werd het steeds minder ja soms zelf heel slecht met maar één of twee in de prijzen. En eerste prijzen zijn een tweetal jaren met de weduwnaars aan de rechterkant van het gangpad uitgebleven. We gingen heel nadrukkelijk op zoek naar oorzaken. Kwaliteit van de duiven werd aan getwijfeld maar dit kon het eigenlijk ook niet zijn, immers als jong deden ze het nog steeds goed maar als jaarling lukte het niet.

    Goede raad was duur. Contact gezocht met Filip Vandendriessche uit België. Een erkent wichelroede loper welke op onze uitnodiging de reis vanuit België naar ons kwam maken. En toen werd er zeer veel duidelijk. Niets anders dan straling onder de hokken aan de rechterkant van het gangpad (Dolf zijn kant dus). Zowel voor het hok als achter het hok sloeg de wichelroede enorm uit.

    (op de foto hieronder is Filip in de weer met zijn wichelroede)

    Goed dat was helder, gelijk maatregelen getroffen door een speciaal Nasafolie aan te schaffen en deze uit te spreiden onder de vloer van het hok. Het betreft een folie die speciaal door de NASA werd ontwikkeld om stralingen tegen te houden. Deze folie houdt aardstralen 100 % tegen en is ook blijvend werkzaam.

    En zie daar sinds het aanbrengen van die folie in augustus vorig jaar weer een goede natour gedraaid en dit voorjaar een goede kweek gehad en..........gisteren dus weer de slagroom op de taart een eerste vanaf Tilburg met "Nasa Boy". Dus onze "Nasa Boy" heeft zijn naam te danken aan het Nasafolie dat is geplaatst onder de vloer van het duivenhok.


    28-04-2015 om 12:22 geschreven door Filip  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    Tags:duiven, aardstralen
    >> Reageer (0)
    31-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Voor meer info of voor een afspraak ben ik ALTIJD bereikbaar op 0471/11 56 74 of op filip.wichelroede@gmail.com

    31-01-2015 om 00:00 geschreven door Filip  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (25 Stemmen)
    Tags:aardstralen, aardstralen, aardstralen, aardstralen
    >> Reageer (1)
    13-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voordracht aardstralen en wateraders
    Op donderdag 20 november om 19h30 gaf ik een voordracht over "Aardstralen en Wateraders". Ik sprak uit meer dan 26 jaar ervaring als wichelroedeloper.
    Dit ging door in "Lentestroom" in de onderstraat 37 te Gavere. Meerinformatie vind je in bijlage.


    Indien ook jij interesse hebt om een voordracht over dit onderwerp te organiseren, bel me dan vrijblijvend op 0471/11 56 74. Dit kan zowel privé voor familie en/of vrienden of voor verenigingen of openbaar. 

    Bijlagen:
    aardstralen beste.jpg (286.8 KB)   

    13-12-2014 om 00:00 geschreven door Filip  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    Tags:Voordracht, Aardstralen, wateraders, gezond wonen, wichelroede, pendelen
    >> Reageer (0)
    14-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aardstralen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag is er een artikel over aardstralen van mij verschenen in het driemaandelijks tijdschrift Athena.

    14-03-2014 om 12:57 geschreven door Filip  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (5 Stemmen)
    Tags:naturisme, naturisme aardstralen, naturisme wateraders, naturisme pendelen
    >> Reageer (0)
    21-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onvervulde kinderwens
    In "Het Nieuwsblad" van vandaag las ik het artikel over onvervulde kinderwensen.
    Uit ervaring kan ik zeggen dat vrouwen die moeilijk of niet zwanger geraken vaak vrouwen zijn die slapen boven aardstralen. Aardstralen hebben immers een heel ingrijpende invloed op het menselijk lichaam. Door langdurig boven aardstralen te slapen worden er in het lichaam teveel zuren geproduceerd. Dit teveel aan zuren ligt heel vaak aan de basis van de onvervulde kinderwens, of zorgt er ook in veel gevallen voor dat de zwangerschap al in een heel pril begin wordt afgebroken.
    Wanneer dergelijke koppels verhuizen of lange tijd op reis gaan zien we dat die zwangerschap er dan meestal toch heel vlug van zelf komt. Dit omdat ze na een verhuis of op reis dan net niet boven aardstralen slapen.
    Vrouwen die moeilijk zwanger geraken moeten een beroep doen op een eerlijk en erkend wichelroedeloper die heel duidelijk zal aantonen waar de aardstralen precies lopen. Door een eenvoudige verplaatsing van het bed naar een stralingsvrije zone is het probleem in veel gevallen opgelost. Deze oplossing is zo eenvoudig en simpel, doch veel te weinig gekend onbder het grote publiek. Het kan heel wat koppels geld, tijd en vooral veel verdriet besparen.

    21-01-2014 om 14:20 geschreven door Filip  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    Tags:zwangerschap, kinderwens, kinderloos, moeilijk zwanger geraken
    >> Reageer (0)
    14-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duiven en aardstralen

    Duiven zijn heel gevoelig voor aardstralen. Een duivenhok boven aardstralen drijft menig duivenmelker tot wanhoop. Duiven wiens hok boven aardstralen staat zullen NOOIT in topvorm zitten. Heel hun oriëntatie, die gebaseerd is op magnetisme, wordt immers verstoord door de aardstralen. Reeds meermaals heb ik gesproken met duivenmelkers van wie de duiven bij hen niet echt goed vlogen, maar die na verkoop echt kampioenduiven waren. Dit komt enkel en alleen door een slechte locatie van het duivenkot. Zo'n kot staat gegarandeerd boven aardstralen. De getroffen duivenmelkers zijn meestal de wanhoop nabij en gaan haast wekelijks naar de dierenarts om toch maar uit te zoeken wat er zou kunnen schelen. Behalve dat de duif niet echt in form zit, kan de dierenarts meestal niet veel meer vaststellen. Eens de duiven verhuisd zijn naar een stralingsvrij hok, komen ze heel vlug weer in topvorm.

    Voor een ervaren wichelroedeloper is het immers maar een koud kunstje om de hele zaak uit te pendelen en aan te duiden welke de beste locatie is om een duivenhok te plaatsen of om te zeggen welke plaatsen best dienen vermeden te worden. Het zou menig duivenmelker heel veel tijd, geld en miserie besparen mocht er voor de bouw van een duivenhok eerst gependeld worden naar de aanwezigheid van aardstralen. Maar ook achteraf, aan reeds bestaande infrastructuren, kan er heel efficiënt en goedkoop een oplossing worden geboden.

    En geef toe … duiven in topvorm is niet alleen goed voor het dier zelf maar ook de duivenmelker zal er veel gelukkiger van worden en van een hoop miserie bespaard blijven!!

    14-08-2013 om 00:00 geschreven door Filip  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (16 Stemmen)
    Tags:duiven topvorm, duiven verliezen, duivenmelker, goed vliegen, kampioen duiven, aardstralen
    >> Reageer (0)
    26-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goede nachtrust op reis

    Goede nachtrust op reis.

    Alhoewel het aan het weer hier nog niet altijd duidelijk te zien is, is de zomer toch aangebroken. Voor de meesten onder ons is dat een periode van verlof of van reizen. Vaak hoor ik ook van mensen dat ze op reis veel beter slapen dan thuis. Dat ze op reis wakker worden zonder hoofdpijn of zonder misselijkheid. Dat ze op reis ’s morgens volledig uitgerust zijn. Zalig!

    Dat is natuurlijk een heel belangrijk signaal. Soms heeft dat te maken met het feit dat ze op reis veel “stressvrijer” leven dan tijdens de “werkmaanden”. Voor diegene die van zichzelf weten dat ze heel stressgevoelig zijn, is het misschien een goede start om stressvrij te leren leven. Dit kan natuurlijk op veel manieren, denk maar aan yoga, sport, juiste ademhaling, ….

    Maar in heel wat gevallen gaat het ook over mensen die thuis boven aardstralen slapen en op reis niet. Of zij die buiten de verlofperiode overdag boven aardstralen werken en nu ze op reis zijn of door ’t verlof minder lang of helemaal niet op die plaatsen vertoeven. Of zij ’s avonds thuis uren voor tv zitten in hun zetel die boven aardstralen staat en dit nu, tijdens het zomerverlof, niet of veel minder doen. Voor hen is het wel hoogtijd om de woning eens te laten onderzoeken op aardstralen. De juiste plaats weten van de aardstralen in je woning is zo belangrijk. Er is heel vaak maar een heel kleine ingreep nodig om “stralingsvrij” te leven. Vaak volstaat het om een bed of een zetel enkele tientallen cm te verschuiven. Het is zo’n kleine moeite maar het maakt een wereld van verschil uit. Want wie wil er nu niet het hele jaar door uitgerust en zonder hoofdpijn wakker worden na een hele nacht zalig te hebben doorgeslapen?

    26-06-2013 om 00:00 geschreven door Filip  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:aardstralen slapen, aardstralen bed, aardstralen, aardstralen
    >> Reageer (0)
    05-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De waterput

    Onlangs kwam ik bij iemand van wie zijn grondwaterput ‘verzand’ was. De man had ruim 40 jaar geleden gebouwd en had op dat moment ook een grondwaterput laten steken. Al die jaren had het ganse gezin, met 3 dochters, het hele jaar door voldoende water voor het hele huishouden. Nu, na ruim 40 jaar, werkte ‘de put’ niet meer en kwam er plots bruine modder uit de leiding. De man wilde graag de put weer in gebruik kunnen nemen en dacht er aan om hem te laten uitkuisen. Het probleem hierbij was dat niemand ook maar enig idee had waar de put lag, en het stond ook niet aangegeven op de grondplannen van toen het huis gebouwd werd in 1968. Ook aan de leiding die in de garage uit de grond naar boven kwam; kon onmogelijk een richting afgeleid worden en evenmin de afstand tot de put. Het was dus voor die man een onbegonnen werk om de waterput te zoeken op zijn perceel grond van 900 m².

    Ik nam, op vraag van de vrouw des huizes, mijn pendel ter hand en begon mijn zoektocht. Al vlug had ik in het gazon achter het huis een kruispunt van wateraders gelokaliseerd. Gezien het feit dat de put al die jaren over een groot waterdebiet beschikte, moest hij volgens mij wel op de kruising van 2 sterke wateraders liggen. Nieuwsgierig begonnen we in het gazon, op de aangeduide plaats te delven. De verbazing van de man was groot toen we, zo’n 80 cm diep onder de grond, op het deksel van de put stootten. Toen de put opengelegd werd, was duidelijk dat er van langs onder klei en zand in het water kwam. In die tijd werd op de bodem van de put een houten plaat gelegd om de klei en het zand tegen te houden en het water door te laten. Die plaat was nu, na meer dan 40 jaar weggerot, waardoor zand en klei niet langer werden tegengehouden. De bodem van de put was zo’n 8 m diep. Nadat de put volledig werd uitgekuist door een ruim- en reinigingsdienst, heeft de man een ‘polyprop worteldoek’ op de bodem laten zakken met daarop 200 kg fijne keien, om die doek op de bodem te houden. Het duurde niet lang eer de put weer volledig vol stond met water en er weer proper, drinkbaar water uit de leiding vloeide.

    Het pendelen naar de juiste locatie van de grondwaterput heeft hier veel graaf- en zoekwerk bespaard.

    05-10-2012 om 00:00 geschreven door Filip  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (9 Stemmen)
    Tags:boorput,wateraders,,drinkwater,waterzoeker,putwater,boorput plaatsen,aarstralen opsporen, Filip Vandendriessche Gavere
    >> Reageer (0)
    04-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bevooroordeeld

    Ik herinner mij nog goed één van mijn eerste opdrachten als radiësthesist. Ik werd begin de jaren ‘90 opgebeld door een echtpaar uit het Gentse. Ze wouden een afspraak maken om hun te laten uitpendelen. Zij waren kort daarvoor naar een voordracht geweest van Adhémar Vandroemme en wilden nu weten of er in hun huis geen schadelijke straling was. Omdat ik dichtst in de buurt woonde, had Adhémar mijn naam doorgegeven.

    Op de dag van de afspraak kwam ik aan in het grote herenhuis van een welstellend echtpaar dat, naar mijn inschatting, iets ouder dan 50 jaar moet zijn geweest. Vooral de vrouw des huizes was erg onder de indruk van wat schadelijke aardstralen kunnen aanrichten.

    Na hen nog eens te hebben toegelicht hoe ik tewerk ga, begon ik aan mijn opdracht. Ik had zo de indruk, noem het voorgevoel, dat die dame nogal sceptisch stond tegenover mij. Volgens mij had ze een totaal ander beeld voor ogen van een wichelroedeloper. Ik vermoed dat ze eerder een oudere man had verwacht, misschien met grijs haar en een lange baard, of met een dikkere buik. Maar de persoon die met pendel en wichelroede door haar tuin liep, was ‘maar’ een twintiger in versleten jeans. Hoewel de vrouw het niet liet blijken, voelde ik toch dat ze bevooroordeeld was. Dit hield mij echter niet tegen mijn taak goed uit te voeren en aan te duiden waar de aardstralen zich bevonden in de tuin en vooral waar ze juist de woning binnenkwamen. Het echtpaar had geluk, want geen enkel bed of sofa stond boven aardstralen. Uit een babbel met het echtpaar achteraf, bleek dat ze nog niet echte gezondheidsproblemen gehad hadden. Maar door hun huis te laten uitpendelen hadden ze nu natuurlijk ook de zekerheid dat ze op de goede plaatsen sliepen en dat ze op die manier het risico op heel wat chronische aandoeningen konden verminderen.

    Toch was de vrouw niet helemaal tevreden, ze had niet echt vertrouwen in mij en belde enkele dagen later mijn leermeester Adhémar Vandroemme zelf op en met de vraag of hij toch niet persoonlijk haar woning kon uitpendelen. Een paar dagen later is Adhémar dan maar naar het Gentse gereden om deze woning te onderzoeken. Natuurlijk kwam Adhémar, totaal onwetend wat ik gevonden had, tot dezelfde resultaten als ik. Die dame vertelde pas achteraf aan Adhémar dat een van zijn leerlingen een paar weken eerder, tot net dezelfde bevindingen was gekomen.

    In april 2010 belde diezelfde vrouw mij terug op. Ze waren net verhuisd naar Vlaams Brabant en ze had graag haar woning laten uitpendelen door mij … Dit keer was de dame niet meer bevooroordeeld en schonk ze mij haar volle vertrouwen … en ik … ik was jammer genoeg al lang geen twintiger meer!

    04-10-2012 om 00:00 geschreven door Filip  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (9 Stemmen)
    Tags:wichelroede,aardstralen,wichelroede,pendel,gezond wonen,aardstralen opsporen,wateraders:aardstralen neutraliseren,gezond wonen,aardstralen en gezondheid
    >> Reageer (0)
    03-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bed op wielen

    Bed op wielen

     

    Onlangs werd ik gevraagd om te gaan pendelen bij een gezin met 2 kinderen. De vrouw was al jaren op zoek naar een pendelaar of wichelroedeloper maar kon tot nu toe niemand vinden. Tot ze op een dag de sticker op de achterruit van mijn wagen zag hangen. Omdat ik in de zelfde gemeente woon als het gezin en ze ook wist dat ik geen ‘charlatan’ ben, was haar zoektocht eindelijk afgelopen. Ze vroeg me om eens na te gaan of er geen schadelijke stralingen door hun appartement liepen. In het bijzonder wilde ze vooral weten of het bed van haar 10 jaar oude zoon goed stond. De jongen kon de laatste tijd de slaap moeilijk vatten.

    Ik trok naar daar, gewapend met pendel en wichelroede. Zoals gewoonlijk geef ik de mensen eerst een beetje uitleg over aardstralen en vooral over hoe ik te werk zal gaan en wat ze kunnen verwachten. Ik geef die mensen ook altijd een afdruk van dit werkdocument als documentatie en als klein naslagwerk om nog eens in te lezen als ik weg ben of om te tonen aan vrienden en familie die daar graag iets meer willen over weten. Dus dat had ik die dag ook keurig afgedrukt exemplaar hiervan bij mij. Het verhaal over mijn jeugdjaren en mijn verkoudheden stond er dus ook in, doch ik had daar nog niets over verteld.

    Ik begon zoals gewoonlijk mijn werk eerst buiten en vervolgens binnen. 2 wateraders doorkruisen het appartement. De ene kwam binnen in de keuken en verliet het huis via het salon. De keukentafel stond er wel vlak boven, maar omdat die enkel op zondag werd gebruikt en omdat je nu toch ook geen uren aan een stuk aan tafel zit, vormde dat niet echt een groot probleem. De sofa die boven de waterader stond, kon makkelijk opgeschoven worden. De andere waterader kwam de woning binnen in de hoek tussen keuken en salon en liep via de gang dwars door een slaapkamer en zo naar buiten. In die kamer stond een bed vlak boven de “bestraalde” zone. Alle andere ruimtes in het huis waren veilig.

    Toen ik het gezin confronteerde met de resultaten werd duidelijk dat niet de zoon maar wel de 13 jaar oude dochter boven de aardstralen sliep. De vrouw vertelde mij verder dat hun dochter eigenlijk nooit gezondheidsproblemen had, behalve dat ze waarschijnlijk een allergie heeft. Ze heeft constant last van verkoudheden, een stralende last in de neus en niesbuien. De dokters hadden tot nu toe nog niets gevonden en zouden volgende maand verder gaan met een reeks onderzoeken op allergieën. Toen ik hen het verhaal toonde over mijzelf, dat in de brochure stond die ik hen net had gegeven was de verbazing groot. Het besluit van mama stond vast: de dochter moest onmiddellijk op een andere plaats kunnen slapen.

    Het kamertje was echter niet erg groot en aan de ene kant, die in feite stralingsvrij was, was een wand met ingebouwde kasten gemaakt. Dus het bed verplaatsen was niet zo eenvoudig, wilde men de toegang tot de kasten vrijhouden. Maar omdat de bewoners de ernst van de situatie zagen, stelde de dame in kwestie meteen voor om het bed van de dochter op wielen te zetten. Zo kon ze net voor het slapen haar bed tot tegen de kasten ‘rijden’ en bij het ontwaken ‘terugrijden’ naar de andere kant om overdag in haar kasten te kunnen. Ik vond het idee op zich heel origineel en creatief gevonden.

    Gelukkig beschikken wij aan de academie ook over een “deken” waarmee de straling ook tegengehouden kan worden. Dat is een soort materiaal wat ook in de ruimtevaart wordt gebruikt om stralingen tegen te houden. Ik heb die mensen dan ook voorgesteld om zo’n deken aan te kopen en onder het bed te plaatsen. Het is zeker doeltreffend om de straling tegen te houden en is misschien op lange termijn iets praktischer dan een bed op wielen.

    03-10-2012 om 00:00 geschreven door Filip  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    Tags:aardstralen opsporen, gezond slapen, alternatieve geneeskunde, aardstralen neutraliseren,
    >> Reageer (0)
    02-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op Natuurlijke wijze

    Een collega van mij, die de sticker op mijn wagen had zien hangen en zo te weten gekomen was dat ik een wichelroedeloper ben, stuurde mij op een dag een zakelijke e-mail met helemaal onderaan volgende ps: “Wichelroedelopen doe je dat op een natuurlijke wijze en is je wichelroede dan ook een deel van een plant?”. Ik vond de vraag uiterst boeiend en heb dan ook uitgebreid het volgende geantwoord op deze ogenschijnlijk eenvoudige vraag.

    Wichelroedelopen is altijd puur “op natuurlijke wijze”. Het is echt één zijn met de natuur in z’n meest elementaire vorm. Weg van al wat de cultuur en de beschaving ons geleerd hebben, weg van het rationele denken. Het is open staan voor de signalen die de natuur ons geeft, het is de natuur “voelen”. 

    Wat het materiaal van mijn wichelroede zelf betreft doet het er in feite weinig toe of die nu “natuurlijk” is of van kunststof is gemaakt. Het belangrijkste is de juiste veerkracht en de juiste lengte. Ik persoonlijk gebruik haast altijd een zelf gemaakte wichelroede uit kunststof. Die heeft de juiste veerkracht en lengte en ik heb ze ook voorzien van flexibele buisjes aan de uiteinden; wat het gemakkelijker maakt om de wichelroede stevig vast te houden zonder ze vast te klemmen waardoor het omhoog slaan (of omlaag slaan bij sommigen) zou verhinderd kunnen worden. Sommige collega-wichelroedelopers van mij gebruiken een metalen veerkrachtige wichelroede, dat werkt zeker even goed. Het is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Heel zelden heb ik ook al eens (bij gebrek aan mijn persoonlijke wichelroede op dat moment) gebruik gemaakt van een gevorkte tak die ik ter plaatse uit een boom of uit een struik haal. Vroeger werd hiervoor vooral gekozen voor een tak van een hazelaar. Maar dat mag even goed uit een andere boom of struik komen. Weer is het gewoon van belang de juiste veerkracht te hebben. Het grote nadeel bij deze “houten” en dus “natuurlijk” wichelroeden is dat ze vlug hun veerkracht verliezen door uitdroging. Een gevorkte tak is dus maar heel beperkt bruikbaar en verliest na enig tijd z’n veerkracht en wordt al vlug heel broos.

    Ook bij een pendel doet de grondstof er niet echt toe. Bij een pendel is het gewicht van de pendel en de lengte van het touwtje of ketting waaraan hij hangt, van belang. Vooral bij gebruik buiten zou een te lichte pendel kunnen beïnvloed worden door de wind. Een te zware pendel zou dan weer veel te traag reageren en moeilijk in beweging kunnen blijven. Maar uit welk soort materiaal die pendel nu juist is gemaakt, is van weinig belang. Ik gebruik steeds een metalen pendel die in als tiener van mijn moeder heb gekregen. Het is een klassieke pendel bestaande uit een puntige metalen bol aan een metalen ketting. Maar je kan even goed je pendel zelf maken door bijvoorbeeld een zware moer of een grote glazen parel aan een stevig doch slap touwtje te bevestigen.

    Voor het meten van iemands bloeddruk durf ik ook wel eens gebruik te maken van de (trouw)ring van de betrokken persoon, die ik dan aan een stuk draad of zelfs aan een halsketting bevestig. Dit is enerzijds handig als ik dan toch toevallig eens mijn pendel niet bij heb, anderzijds schept het ook direct een heel persoonlijke band met de betrokken persoon waardoor het makkelijker meten is omdat het hier juist gaat om een heel persoonsgebonden gegeven.

    02-10-2012 om 00:00 geschreven door Filip  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Tags:aardstralen, Wichelroede, pendel, aardstralen, wichelroedelopen, pendelen
    >> Reageer (0)
    14-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aardstralen: de grote onbekenden, de stille doders!

    Vertel het voort

     

    Aardstralen: Wie niet weg is, is gezien!

     

    Wist u dat slapen of rusten boven aardstralen de oorzaak is van veel chronische aandoeningen zoals kanker, MS, depressie, slapeloosheid … ?

    Wist u dat huisdieren de aanwezigheid van de aardstralen perfect aanvoelen en daar bewust mee omgaan?

    Wist u dat een boorput op de kruising van wateraders u een levenlang gratis water kan bezorgen?

    Wist u dat een scheur of barst in de muur veelal wijst op de aanwezigheid van aardstralen op die plaats?

     

    Laat daarom de aardstralen en wateraders in en rond uw woning of op uw bouwgrond, lokaliseren door een ervaren en erkend pendelaar en/of wichelroedeloper.

     

    Ing Filip Vandendriessche

    Vluchtenboerstraat 20

    9890 Gavere

    09/384 77 01 of 0471/11 56 74
    e-mail: filip.wichelroede@gmail.com

    www.bloggen.be/wichelroedeloper

     

    In 1985 gestart aan de “Vrije Academie Voor Radiësthesie” in Ieper-Poperinge opgericht door Adhémar Vandroemme.

    In 1987 een eerste erkenning als “Monitor”.

    In 1988 door Adhémar Vandroemme gediplomeerd als Radiësthesist.

     

    14-04-2012 om 00:00 geschreven door Filip  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (18 Stemmen)
    Tags:aardstralen,wateraders,wichelroede,rabdomante,pendolino,kanker
    >> Reageer (0)
    26-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Beiaard
    Op 26 oktober is in De Beiaard er een artikel verschenen over pendelen en wichelroedelopen.

    26-10-2011 om 00:00 geschreven door Filip  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (15 Stemmen)
    Tags:De Beiaard, Gavere, pendelen, wichelroedelopen, Filip Vandendriessche, radiësthesie
    >> Reageer (0)


    Startpagina !


    Gastenboek

    Graag vermeen ik via mijn gastenboek wat jouw ervaringen zijn met pendelen of wichelroedelopen of andere relevante onderwerpen; of wat je vindt van mijn bloggen. Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 21/06-27/06 2021
  • 31/07-06/08 2017
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 12/08-18/08 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 01/10-07/10 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 24/10-30/10 2011

    Mailinglijst

    Wil je graag op de hoogte blijven van wijzigingen aan mijn blog, geef dan je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.




    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    wilfried1
    www.bloggen.be/wilfrie
    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs