White Angel Laika
Onze witte herder
14-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 13 april '08, wandelen Linkeroever
Klik op de afbeelding om de link te volgen Woef,

Vandaag ben ik samen met mijn baasjes vroeg opgestaan.  Eerst zijn we naar de vogelkesmarkt te Antwerpen gereden, vervolgens naar het "jeanettenbos"  te Linkeroever.  Deze plek kende ik reeds van vroeger omdat ik er dikwijls kwam met mijn opvanggezin, nl. Jesse & Gigi.
Daar aangekomen voelde ik me meteen thuis en heb heel de wandeling met mijn balletje zitten spelen op het zand en in het water.  voorlopig durf ik tot mijn buik in het water, verder durf ik nog niet...maar ik ga mijn uiterste best doen om mijn angst te overwinnen.  Mijn baasjes zijn toch ook niet in het water gesprongen?!

Poot,

Laika

de volgende link geeft jullie wat meer info over dit park,
http://www.werkenantwerpen.be/projecten/project_middenvijver/projectinfomiddenvijver.aspx

14-04-2008 om 00:00 geschreven door Philippe Van Riet  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
10-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plaats waar we veel gaan wandelen...Echt de moeite!
Achter onze hoek ligt het natuurreservaat " waelenhoek ", het spreekt voor zich dat we daar al veel schone wandelingen hebben gemaakt en sinds kort samen met Laika!  Er is ook een grote hondenweide waar elke hond zich goed kan uitleven!
Tip: na een fikse wandeling kan je iets gaan drinken in de kantine van visclub eskimo... zéér cheap!

Luchtfoto van het Waelenhof
Zoals je kan merken, er is véél groen



Op de site www.fvdc.be , zie je mooie beelden van dit schoon stukje natuur!

Philippe

10-04-2008 om 11:27 geschreven door Philippe Van Riet  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (11 Stemmen)
09-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Info over het ras
Klik op de afbeelding om de link te volgen

De witte herder is een vriendelijke herdershond met volgens de standaard een voorliefde voor kinderen en vrouwen.

Het dier was vroeger bekend onder de naam Amerikaans-Canadese witte herder. Sinds 2003 is de hond voorlopig erkend voor een proefperiode van 10 jaar, onder de naam Berger Blanc Suisse (Zwitserse witte herder; BBS).

De  witte herder is een sociale, vriendelijke hond. Het is een echte gezinshond, waarmee wel, zoals met elke herdershond, gewerkt moet worden. De rasstandaard zegt het volgende over het karakter: temperamentvol zonder nervositeit, opmerkzaam en waakzaam, soms enigszins gereserveerd tegenover vreemden, echter nooit angstig of agressief.

Het is een hond waarmee men in veel hondesporten kan meedoen. Zoals gehoorzaamheid, behendigheid, flyball en doggydance. Zoals bij alle snelgroeiende hondenrassen moet er in het eerste levensjaar van de hond extra voorzichtig worden gedaan om overbelasting van gewrichten te voorkomen. Snelle wendingen in het spel kunnen dan ook gedurende de snelle groeifase het beste worden vermeden. De Witte Herder is ook prima geschikt om politiehondentraining mee te doen.

Voor meer info zie bij de verschillende links.

09-04-2008 om 11:16 geschreven door Philippe Van Riet  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geschiedenis

De Zwitserse Witte Herder en de (witte) Duitse Herder hebben
dezelfde voorouders. Een stukje geschiedenis zal dat duidelijk maken.

Eind 1800 waren er vele soorten herdershonden in Europa.
De belangrijkste hond in deze geschiedenis is de witte herdershond "Greiff".
Uit deze hond werden zowel gekleurde als witte nakomelingen gefokt.
Een (gekleurde) kleinzoon van deze Greiff werd gekocht door fokker Von Stephanitz. Hij noemde de hond "Horand von Grafrath". Deze Von Stephanitz zag in Horand zoveel goede eigenschappen dat hij besloot samen met zijn vriend Meyer een nieuwe rasstandaard op te zetten. Die van de toekomstige Duitse Herder.

 museum 01
In april 1899 richtte hij daarvoor "der Verein für Deutsche Schäferhunden" op.
Zijn hond Horand werd de eerste geregistreerde Duitse Herder. Belangrijk hierbij is vooral dat de stamvader van de Duitse Herder Horand, de witte herder Greiff als voorvader had. De Duitse Herder werd wereldwijd populair. Wit maar ook zwart waren echter niet gewenste kleuren. Er kwam (in Europa) zelfs een fokverbod voor de witte herdershonden. Veel van deze witte herdershonden werden geëxporteerd, o.a. naar Noord-Amerika waar men juist erg gecharmeerd was van de witte herder pups.
De Amerikaanse fokster Ann Tracy besloot zelfs de witte pups te gebruiken om een eigen witte bloedlijn op te zetten. In 1917 werden de eerste pups uit haar fokkerij bij de Amerikaanse Kennelclub geregistreerd

 Museum 02

Pas in de jaren ‘80 kwamen Witte Herder pups weer terug in Europa.
In 1985 kochten verschillende Nederlandse fokkers Witte Herder pups uit Duitsland en Noord-Amerika. Het ras deed zijn intrede in Nederland. In 1986 werd het eerste nestje geboren. Begin jaren ‘90 werd de Witte Herder door de Raad van Beheer geregistreerd als ras in opbouw onder de (foutieve) benaming Amerikaans- Canadese Witte Herder. Dit werd later bij de nationale erkenning rechtgezet. Vanaf dat moment vond registratie plaats onder de naam Witte Herder

 


bron: ZWHVN

09-04-2008 om 11:16 geschreven door Philippe Van Riet  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
08-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom
Allereerst bedankt om een kijkje te komen nemen op onze blog van onze witte herder, Laika. 
Via deze blog willen we onze avonturen samen met Laika weergeven.

Onze hond Laika, is een witte herder teefje van bijna 8 jaar.  We hebben haar sinds 4 april 2008 en hopen haar nog een mooie oude dag te geven.Ik en mijn vriendin zijn nu al helemaal zot van deze lieve, aanhankelijke hond

Voor foto's en belevenissen is het nog effie wachten maar van zodra we beeldmateriaal hebben komt het op deze blog!

Alvast veel leesplezier!

Stevige poot,

Philippe & Katrien

08-04-2008 om 00:00 geschreven door Philippe Van Riet  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)

Archief per week
  • 05/05-11/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • Kennel met nuttige informatie
  • Anderlecht
  • Fotostudio Van de Craen
  • witte herders club
  • andere witte herder blog
  • Officiële rasvereniging van België
  • zwitserse witte herder - Nederland
  • informatie over witte herders
  • Zwitserse witte herder - Wikipedia



  • Inhoud blog
  • Zondag 4 mei 08, kamperland (NL) - Domburg ( NL)
  • ZOndag 27 april 08 - polderstad
  • Zaterdag 19/04/08, foto's waelenhoek
  • Zaterdag 19 april, Waelenhoek
  • Foto's Linkeroever

    {TITEL_VRIJE_ZONE}


    Over mijzelf
    Ik ben Philippe
    Ik ben een man en woon in Niel (Belgie) en mijn beroep is Bediende.
    Ik ben geboren op 06/02/1981 en ben nu dus 43 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen, pc, games, koken, onze trouwe viervoeter en mijn vriendin Katrien.

    Rondvraag / Poll
    Welk diertje geef je een goede thuis
    een puppie
    een asiel hond
    Bekijk resultaat



    Een interessant adres?


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs