Inhoud blog
  • koken voor de huisgenoten
  • Portugese kookkunst en de nieuwe huisgenote
  • Hot dog feest in het 'lab' en gigantische pizza's
  • Hard aan het werk en een drankorgel van een huisgenote.
  • Een toeristische week
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    When in Rome ...

    19-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.koken voor de huisgenoten
    Doordat ik het redelijk druk had en mijn eerste deadlines moest halen heb ik mijn blog wat verwaarloosd. Gelukkig maak ik er de gewoonte van om bepaalde evenementen op papier op te schrijven. Zo kan ik nu goed terugblikken op de voorbije maand. Ongeveer een maand geleden heb ik het op mij genomen om 'belgisch' te koken voor al mijn huisgenotes. Dit was makkelijker gezegd dan gedaan, want ik moest iets 'speciaals' vinden dat toch nog wel Belgisch was en waarvoor ik ook de ingrediënten kon vinden. Veel van de groenten die bij ons in elke winkel te vinden zijn, zijn in Italië onvindbaar. Uiteindelijk viel de keuze op de ovenschotel met spruiten, gehakt en tomaten te maken. Uit ervaring weet ik dat die door de meeste mensen gesmaakt wordt (Joris was toch ook altijd content als ze meegepakt werd van thuis). Op de moment zelf kwam er dan wel weer wat stress bij kijken om de hoeveelheden juist te gokken, maar dit al bij al goed gegaan. Ik had dan ook besloten om ineens voor de eerste keer verse puree te maken. Deze was van smaak goed gelukt, de textuur was al iets minder. 
    Het eten viel in de smaak en de grote ovenschotel werd volledig leeggeten door mezelf en 4 vrouwen. Ik was hier zelf aangenaam verrast door omdat het normaal niet echt de grootste eters zijn. Een opmerking maken in die trend is echter geen goed idee in een huis vol vrouwen, ze begonnen allemaal onmiddellijk opmerkingen te maken over vermageren, enz.
    De avond hebben we dan afgesloten met een wandeling in Garbatella, een Romeinse wijk bij mij in de buurt. Redelijk vreemde  buurt met nog zeer oude huizen. Ze leken uit een leemsoort gemaakt te zijn en hadden van die kleine deuren. Wel gezellig om door te wandelen. Na een ijsje gegeten te hebben bij de plaatstelijke gelateria zat de avond er dan echt op en kon ik tevreden terugblikken op een geslaagd etentje.  

    P.S. In de foto's is de schotel te bewonderen, net zoals de huisgenotes. 








    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (1)

    20-11-2010
    lekker
    MMMM
    ziet er echt lekker uit
    je moet mij dat recept eens door geven
    want ik heb al van Joris gehoord dat het lekker is!!
    Jullie hebbern er bijna 3 maand op zitten
    Kom jij ook tss kerst en nieuwjaar naar huis?
    Joris wel
    Die is dit weekend ook over gekomen; echt leuk Very Happy
    nog veel succes met je stage
    groetjes
    Rita
     

    20-11-2010 om 21:26 geschreven door rita



    Archief per week
  • 15/11-21/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs