Categorieën
  • 1. INLEIDING (1)
  • 2.VOORBEREIDING (4)
  • 3. DE REIS (0)
  • Inhoud blog
  • De motor
  • Nieuwe GPS...deel 2
  • Nieuwe GPS
  • We zijn vertrokken (met de voorbereiding althans)
  • Inleiding
    Zoeken in blog

    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Archief
  • Alle berichten
    Categorieën
  • 1. INLEIDING (1)
  • 2.VOORBEREIDING (4)
  • 3. DE REIS (0)
  • Startpagina !
    ALPEN-DOLOMIETEN 2014

    30-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inleiding
    Klik op de afbeelding om de link te volgen "Motorrijden zonder God" 
    Met dit prachtig boek van Wim Aalten is eigenlijk alles begonnen voor deze reis.
    Alhoewel , de eerder geplande en om gezondheidsreden afgelaste motorreis door de Himalaya hebben ook een cruciale rol gespeeld om deze reis te plannen. 
    Maar terug naar het boek van Wim. Wim beschrijft in zijn boek op een prachtige manier hoe hij van op het moment dat hij op zijn motor stapt zijn hoofd leeg maakt , om dan plaats te maken voor de opkomende gedachten. 
    Nadenken over wat het leven gebracht heeft en wat wij kunnen doen om dit leven zo aangenaam mogelijk te maken voor onszelf , maar zeker ook voor onze medemens. 
    En net dat gevoel heb ik ook als ik alleen op stap ben met de motor. Die constante gedachtenstroom door mijn hoofd van het moment dat je die helm op zet. Vandaar deze reis. Alleen mijn motor , mijn gedachten en ikzelf. Richting Alpen en Dolomieten. Gepakt en gezakt met een tentje . De vrije natuur in om daar ten volle van te gaan genieten om terug te blikken op wat is geweest en wat hopelijk nog komen zal. 
    De bedoeling is jullie hier wat rond te leiden in de reis die ik ga maken . Niet alleen de routes , maar ook wat ik zie en wat ik voel. Waarschijnlijk zullen foto's en ervaringen pas na de reis neergepend worden. Maar één ding staat vast. Ik voel nu al dat dit een droomreis gaat worden.

    30-01-2014 om 00:00 geschreven door WernerVS  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:1. INLEIDING
    >> Reageer (0)
    31-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We zijn vertrokken (met de voorbereiding althans)
    Waar naartoe en hoelang?
    Dat was de eerste vraag die gesteld moest worden.
    Al snel werd duidelijk dat hoe meer ik met de "naar waar" vraag bezig was hoe langer de "hoelang " werd .
    Uiteindelijk beslist dat ik op 15 augustus zal vertrekken en ten laatste op 1 september terug zal zijn.
    17 dagen rondtoeren door Alpen en Dolomieten zouden moeten volstaan om mij een gelukkig mens te voelen Very Happy.
    Na veel opzoekwerk op verschillende forums , websites van collega's motorrijders en websites van de streek toch uiteindelijk tot een min of meer vaste route gekomen die ik wil volgen.
    Bedoeling is om de eerste dag tot in Thonon-Les-Bains te rijden. Veel autostrade dus , maar dat zullen de dagen erna zeker en vast goed maken.
    En wat de dagen erna zullen brengen zal deels mijn uitgestippelde route uitmaken , en deels het weer en wat ik tegenkom en zeker hoe vaak ik ergens blijf plakken .
    Maar al bij al ga ik toch om en bij de 3500 km bijeen bollen.
    Eens in Thonon is het de bedoeling van deels de Routes des Grandes Alpes te volgen ( met af en toe een uitschieter , oa naar Italië). Dan een stuk autostrade tot aan Milaan om van daaruit terug binnendoor naar Oostenrijk te rijden en zo terug via Duitsland.


    Bijlagen:
    ALPENREIS 2014 ALTERNATIEF.jpg (298.7 KB)   

    31-01-2014 om 00:00 geschreven door WernerVS  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:2.VOORBEREIDING
    >> Reageer (0)
    08-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe GPS
    We zijn weer wat verder geëvolueerd in de planning.
    Om concreter te zijn , in de aankoop van enkele spullen.
    Mijn oude vertrouwde gps , de streetpilot 2610 heeft het deels begeven. het anti-reflectiescherm is grotendeel stuk gegaan.
    Maw , als er zonlicht opstaat is hij zo goed als onleesbaar op de motor.
    Herstellen of een nieuwe?
    Daar ik zo tevreden was van de 2610 ben ik uiteindelijk gevallen voor het nieuwer broertje de Streetpilot 2820.
    En ja , een (naar mijn normen) luxe toestel. Bluetooth EN mogelijkheid om mp3's op te zetten.
    Dus geen bedrading meer naar de helm (dat durfde ik al is vergeten bij het afstappen dat die er was) , en geen mp3 speler meer met oortjes.
    Nu nog proberen met alles te configureren , want blijkbaar zit de schijf bomvol en kan er geen muziek meer bij.
    Maar de nodige specialisten terzake zijn aangesproken.
    Nu nog wachten op de oplossingen.

    To be continued........


    08-02-2014 om 10:37 geschreven door WernerVS  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:2.VOORBEREIDING
    >> Reageer (0)
    13-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe GPS...deel 2
    Oneindig veel hulp gekregen om de 2820 te resetten , programma's om te installeren alles op te kuisen.
    Kortom , een berg aan info om mee aan de slag te gaan.
    Maar , een leek op gps gebied als ik ben , snapte ik er niets van . Of het lukte mij gewoon niet en was dit alles niet op mij van toepassing.
    Ik accepteerde voor mezelf het laatste .
    Dan maar op mijn eigen eigenwijze manier te werk gegaan. Eerst even gekeken bij data wat zoveel plaats in beslag nam.
    Het bleek 1 onderdeel te zijn dat eigenlijk 1,9Gb van de 1,95Gb in beslag nam. En dan nog wel een file (of hoe noem je zulke beesten) waarover in bovenstaande info van alle lieve mensen met geen woord gerept word.
    Deleten dus die boel en via mapsource de daar aanwezige , en door mij geselecteerde kaarten , naar de 2820 geïmporteerd.
    En halleluja!!! Alle gevraagde kaarten staan erop en ik heb plaats zat om mp3's te plaatsen om mij tot in la douce France te begeleiden.
    Ff een route importeren en de GPS de route laten rijden. Werkt perfect. Joepie. Weer een gelukkige mens se .

    Ondertussen heb ik mij ook voor een prikje een bluetooth set voor op de helm aangekocht. 2de hands.be is een waar plezier om in rond te dolen.
    Het is de N-com (Nolan) bluetooth Multi kit geworden.
    Want zeg nu zelf . Een blauwtand gps , maar toch nog met een kabeltje moeten luisteren is vrij stom hé .

    Voilà. Ben weer een eind verder met een aantal dingen ter voorbereiding van mijn reis.

    Rest nu nog  eigenlijk het allerbelangrijkste : EEN MOTO.

    13-02-2014 om 19:42 geschreven door WernerVS  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:2.VOORBEREIDING
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De motor
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een motorreis maken , allemaal goed en wel.
    Maar als je geen moto (meer ) hebt is dit nogal een belachelijk gegeven. Tenzij als passagier.
    Maar ik ben geen passagier. Ik ben een rijder. 
    Ondanks het feit dat ik in september 2013 mijn vorige vriend  , Bandit 1200S , verkocht heb blijf ik een verknocht motorrijder.
    Ik bol dan wel niet gans de wereld rond , maar ergens in een ver verleden ben ik alvast ingespoten met het motorrijder virus.
    Nu had de Bandit qua comfort voor mij afgedaan. Ik wou iets comfortabelers , iets avontuurlijker.
    Na het geluk te hebben gehad van vorig jaar een tijdje de BMW R 1150 RT van Guy te mogen lenen en eens een ritje op die van Dries werd de vurige liefdesvlam voor de boxer motor snel aangewakkerd. 
    Dat het een boxer werd was dus duidelijk.
    Dan mij maar aangemeld op het BMW forum om daar mijn licht te gaan opsteken. Want ik zat nog altijd met de keuze tussen een RT of een GS.
    Stond daar toch wel toevallig een prachtig onderhouden en blinkende bolide à la R1150 GS adventure te koop zeker.
    Maar bij info bleek de verkoop even uitgesteld.
    Al bij al kwam dat (financieel) even goed uit. We spreken nu van oktober 2013.
    Ondertussen zijn we februari en is sinds vorig weekend de verkoop geklonken na een bezoekje aan Pieter. Prachtige motor , zo goed onderhouden .
    En vooral , toffe pee die Pieter. Hij boezemde van ons eerste gesprek al zoveel vertrouwen in , dat ik wist dat dit DE aankoop ging zijn.
    Nu nog alle paperassen in orde brengen en dan nog een dikke week wachten om hem te gaan ophalen.

    13-02-2014 om 20:04 geschreven door WernerVS  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:2.VOORBEREIDING
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!