Inhoud blog
  • Life goes on
  • Blame it on the hormonen
  • Diagnose: Gebroken hart
  • To date or to update
  • Genieten van de bloesems
    Foto
    Zoeken in blog

    27 oktober 2006...een datum voor eeuwig in mijn geheugen: Nog net geen 30 jaar en borstkanker. In mijn rechterborst zit een invasief ductaal carcinoom van bijna 5 cm groot. Er zijn 2 mogelijkheden: ofwel eerst chemo ofwel een amputatie...hoewel ik zelf eerder neig naar de amputatie (snij die tijdbom maar weg en liefst zo snel) kies ik in overleg met de oncoloog en gyneacoloog toch eerst voor de chemo...Na het plaatsen van de portacath volgen er 8 chemo's. Na 4fec blijkt dat ding in mijn borst zo koppig...het is niet eens een mm verkleind...maar gelukkig is er de taxotere...een wonderchemo zo blijkt later...alles is (microscopisch gezien dan) weg...in mei 2007 volgt er een borstsparende operatie met okseltoilet. 3 weken na mijn operatie begin ik aan de bestralingen, 25 in totaal en ten slotte krijg ik er nog een brachytherapie bovenop (inwendige bestraling). Mijn BK bleek sterk hormoongevoelig te zijn...bijkomende middelen kunnen ingezet worden...elke maand een vaarwel-vrouwlijke-hormonen-spuit (die toch net iets te dik is om aangenaam te zijn) en de antihormonen pillekes.

    Na mijn behandeling start ik vrijwel onmiddellijk met revalideren. Samen met 11 andere vrouwen volg ik van september tot december 2007 het programma "Herstel en balans" in het Virgajesse ziekenhuis in Hasselt. De conditie gaat in stijgende lijn...De eerste 3 maanden van 2008 besluit ik nog wat qualitytime voor mezelf te nemen (ben gewoon nog niet fit genoeg om terug te pendelen naar Brussel). Maar op 1 april was het dan zover, na 17 maanden terug gaan werken, halftijds wel te verstaan. Vandaag (juli 2008) ben ik 3 maanden verder...het terug deelnemen aan het actieve leven ging niet zonder slag of stoot...al snel werd me duidelijk gemaakt dat ik geduld moet hebben, veel geduld ...want hoe harder ik wil, hoe harder dat lichaam van mij op de rem gaat staan...de confrontatie met mijn kunnen, de slaapeloze nachten, het doodop zijn...In die eerste maanden kwam ik mezelf geregeld tegen. Gelukkig heb ik super collega's en een superverantwoordelijke met heel veel begrip...ze geven me alle kansen en steunen me in het weer "ingewerkt geraken" als inwerkingsconsulente!
    Foto
    Een straffe-boezem-madam
    Achter de horizon van vandaag wacht reeds het GELUK van morgen...
    26-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ladies @ the blog@leuven

    5 ladies...5 bloggers...5 lotgenotes...5 begin-dertigers...kwamen samen in Leuven!
    Sommigen hadden elkaar al eens eerder gezien...maar voor de meeste was het de eerste keer!
    Spannend toch wel...je hebt dan wel op zijn minst één raakvlak...maar dát is geen garantie dat het ook effectief zal klikken.
    Maar ik kan u verzekeren...het was een zotte bende...serieuze gesprekken wisselden zich af met veel plezier...hilariteit alom...vooral toen GI Sanne haar fruitsapje eerst zelf nog moest uitpersen voor ze ook maar één slokje zou kunnen nemen...en volgens mij kreeg de ober het ook een klein beetje op zijn zenuwen van die 5 dames...3 keer is ie moeten terugkomen...We waren zo druk bezig met tetteren, dat we er maar niet in slaagde om het menu eens onder de loep te nemen. Toen we er dan toch eindelijk in geslaagd waren, werden we in een mum van tijd voorzien van heerlijke pasta's...en als kers op de taart nog een lekkere chocomousse of een speculoosijsje...om de vingers van af te lekken, zo lekker....
    Eénmaal buiten hebben we de avond afgesloten met een fotoreportage, gepaard gaande met veel gegiechel...menig wenkbrauw werd er opgetrokken bij de terrasgangers van de werf...je hoorde hen denken "Hmmm...daar zit toch wel een vijsje (of meerdere) los bij die dames!"
    Tricky, Flupque, GI Sanne, Katleen...bedankt voor de gezellige avond...
    (Foto's volgen nog...als Tricky ze verkleind krijgt om door te mailen ;-) en anders....surf naar sunflowertricky voor de foto's die daar zeker en vast zullen verschijnen!)



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (7)

    29-09-2010
    Een mooie ontmoeting!
    Kom hier via linken terecht en deze post sprak me uitermate aan,heb ook al mensen zo maar van het internet ontmoet en moet bekennen,het is me nog maar 1 keer echt tegen gevallen,heb natuurlijk niet je hele blog gelezen,maar je hebt al heel wat voor de kiezen gekregen,fijn dat ook jij het bloggen alle eer aandoet!

    schrijvende_hand-3-1.jpg

    29-09-2010 om 20:14 geschreven door © Anoniempje


    28-10-2008
    had er al iets van gelezen bij Katleen... nu nog de foto's ??
    Image Hosted by ImageShack.us

    28-10-2008 om 12:20 geschreven door Annick


    Lieve Wenneke
    Ik had al gelezen op de blog van Sanne dat jullie het zo  leuk hebben gehad! Kan deugd doen hé!
    Hoe is het geweest bij de tandarts?
    Ik kom even een blitzbezoekje afleggen, vanwege de spierpijnen.
    Nog een fijne dinsdag gewenst!
    Lieve groetjes

    28-10-2008 om 04:37 geschreven door Veerle


    27-10-2008
    Lieve ladys.....tof!
    Blij dat het zo leuk was. En dat het klikte, had wel eens een vliegje willen zijn.
    Benieuwd naar de foto's hoor!
    Liefs Seppe en Ann

    27-10-2008 om 21:03 geschreven door Seppeke en Ann


    :)
    Ikke nu weer aan het lachen lol ... het was echt wel een zalige avond :)
    Raar hè ... je zou ergens verwachten dat er bevreemdende stiltes zouden zijn ... voorzichtige kennismakingen, aftasten van elkaar persoonlijkheden. Maar we leken inderdaad meer op een klasje pubers op schoolreis ... ver weg van de begeleidende leerkrachten, de mama's en de papa's ... Ik heb met volle (pompelmoes)teugen genoten ... én niet alleen van het lekkere eten :))

    27-10-2008 om 17:43 geschreven door flupque


    Appelsientjes
    Ondanks het harde werk ... hebben de appelsientjes me gesmaakt

    Het was een leuk avondje uit ... dat part II snel mag komen

    Groetjes

    27-10-2008 om 12:21 geschreven door GI Sanne


    thanks...
    om mij ook nog 'begin dertiger' te noemen... ;-)
    om de gezellige avond zaterdag...
    om je mooie sunflowerkaartje (heb ik zelf al vaak opgestuurd naar mensen maar nog nooit zelf gekregen, en ik krijg nochtans heel wat sunflowerkaartjes, hihi, hoe zou da nu toch komen?!)
    om je lieve wensen daarop!
    om je zelf te zijn...

    tricky

    27-10-2008 om 12:14 geschreven door tricky




    Archief per maand
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • VLK
  • Borstkankernet
  • Vlaamse stichting tegen kanker
  • wistik
  • Monte perdido
  • Marijke Baken- cranio-sacraal therapie

    Over mijzelf
    Ik ben Wen, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Wenneke.
    Ik ben een vrouw en woon in Beringen (België) en mijn beroep is Ambtenaar.
    Ik ben geboren op 06/04/1977 en ben nu dus 47 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Genieten van het Leven.


    Welkom op mijn blog!
    Op deze blogs ga ik regelmatig eens piepen
  • sunflowertricky
  • Zon
  • Freya
  • cancer-chiklit
  • me-myself-and-cancer
  • bostie's webstek
  • Mieke
  • lucretia
  • Claudine

    Nog meer interessante blogjes
  • GI Sanne
  • Elly Carpe Diem
  • Flupque
  • Annick, levensgenieters
  • Rikkert
  • Veerle
  • Ann en Seppeke
  • Lady zonnestraal
  • Katleen
  • anita-angele

    Foto

    En meer....
  • Evy

  • Laatste commentaren
  • Helaba (Ma Elly)
        op Life goes on
  • Een mooie ontmoeting! (© Anoniempje)
        op ladies @ the blog@leuven
  • 14 FEBRUARI (Ma Elly)
        op Life goes on
  • sleeves (Marlies)
        op TEKSLEEVE
  • hoi (Sabine)
        op Life goes on
  • Hallootje :D (Lucretia)
        op Life goes on
  • goedemorgen (Sabine)
        op Life goes on
  • HELABA (Ma Elly)
        op Life goes on
  • lieve groetjes (Lydia)
        op Life goes on
  • :) (flupque)
        op Life goes on

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs