Inhoud blog
  • Life goes on
  • Blame it on the hormonen
  • Diagnose: Gebroken hart
  • To date or to update
  • Genieten van de bloesems
    Foto
    Zoeken in blog

    27 oktober 2006...een datum voor eeuwig in mijn geheugen: Nog net geen 30 jaar en borstkanker. In mijn rechterborst zit een invasief ductaal carcinoom van bijna 5 cm groot. Er zijn 2 mogelijkheden: ofwel eerst chemo ofwel een amputatie...hoewel ik zelf eerder neig naar de amputatie (snij die tijdbom maar weg en liefst zo snel) kies ik in overleg met de oncoloog en gyneacoloog toch eerst voor de chemo...Na het plaatsen van de portacath volgen er 8 chemo's. Na 4fec blijkt dat ding in mijn borst zo koppig...het is niet eens een mm verkleind...maar gelukkig is er de taxotere...een wonderchemo zo blijkt later...alles is (microscopisch gezien dan) weg...in mei 2007 volgt er een borstsparende operatie met okseltoilet. 3 weken na mijn operatie begin ik aan de bestralingen, 25 in totaal en ten slotte krijg ik er nog een brachytherapie bovenop (inwendige bestraling). Mijn BK bleek sterk hormoongevoelig te zijn...bijkomende middelen kunnen ingezet worden...elke maand een vaarwel-vrouwlijke-hormonen-spuit (die toch net iets te dik is om aangenaam te zijn) en de antihormonen pillekes.

    Na mijn behandeling start ik vrijwel onmiddellijk met revalideren. Samen met 11 andere vrouwen volg ik van september tot december 2007 het programma "Herstel en balans" in het Virgajesse ziekenhuis in Hasselt. De conditie gaat in stijgende lijn...De eerste 3 maanden van 2008 besluit ik nog wat qualitytime voor mezelf te nemen (ben gewoon nog niet fit genoeg om terug te pendelen naar Brussel). Maar op 1 april was het dan zover, na 17 maanden terug gaan werken, halftijds wel te verstaan. Vandaag (juli 2008) ben ik 3 maanden verder...het terug deelnemen aan het actieve leven ging niet zonder slag of stoot...al snel werd me duidelijk gemaakt dat ik geduld moet hebben, veel geduld ...want hoe harder ik wil, hoe harder dat lichaam van mij op de rem gaat staan...de confrontatie met mijn kunnen, de slaapeloze nachten, het doodop zijn...In die eerste maanden kwam ik mezelf geregeld tegen. Gelukkig heb ik super collega's en een superverantwoordelijke met heel veel begrip...ze geven me alle kansen en steunen me in het weer "ingewerkt geraken" als inwerkingsconsulente!
    Foto
    Een straffe-boezem-madam
    Achter de horizon van vandaag wacht reeds het GELUK van morgen...
    08-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30+2
    Geef toe...30+2 klinkt toch stukken beter dan 32...
    Jaja deze jongedame telt sinds maandag 32 lentes. Niet dat het aan mij te zien is, integendeel zelfs :-)
    Vaak geloven mensen niet dat ik ál 32 ben....nee ze schatten me stukken jonger. Is eigenlijk altijd al zo geweest...alhoewel toen ik 16 was...wat ondertussen ook alweer 16 jaar geleden is...toen zag ik er best volwassen uit voor mijn leeftijd...
    In mijn herinnering staat nog haarscherp mijn 21ste verjaardag...samen met mijn peter ging ik een gouden armband uitkiezen...waarop de winkeljuffrouw vriendelijk vroeg..."Is het voor je plechtige communie?" Euhm, neen niet echt antwoordde ik...."voor je 18de verjaardag dan?" Euhm neen ook niet....het is voor mijn 21ste verjaardag...zelden heb ik een winkeljuffrouw gezien met zulke rode kaken....hahahaha

    Soit...30+2...ik heb het alvast goed gevierd!
    Op zaterdag een verrassingsontbijt in Aken...met dank aan Caro en Christo....Het ontbijtbuffet was meer dan de moeite waard...we konden er dus tegen om een dagje te shoppen...buit van die dag: een paars jurkje
    's Avonds naar goede gewoonte op zaterdag nog eentje drinken met de vrienden in de Dool in Helchteren.
    Zondag lekker lang uitgeslapen...om in de namiddag een fietstochtje met de nichtjes te maken.
    Maandag redelijk vroeg uit de veren...op het programma...een fotoshoot in de voormiddag en ja hoor weer gaan shoppen in de namiddag...Shoppingpartner die dag was GI Sanne...Lunchen, shoppen en véél héél véél tetteren....'k Heb ervan genoten!
    En vandaag tenslotte mijn verjaardagsweek afgesloten met een feestje voor de familie.





    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (4)

    06-05-2009
    Op jaardag
    Nog hip hip hoera voor de jarige van 8 april!

    06-05-2009 om 20:40 geschreven door Ma Elly


    14-04-2009
    hoera
    gefeliciteerd. moge er nog vele volgen

    14-04-2009 om 20:33 geschreven door Chris


    13-04-2009
    hoera......
    Ik wens je nog een hele gelukkige verjaardag Wenneke.
    Zo te lezen heb je enorm genoten. Je ziet er geweldig uit Wenneke.
    Veel liefs....en sterkte

    13-04-2009 om 20:09 geschreven door Ann en Seppe*


    12-04-2009
    :)
    Lol ik ben fan van de 30+ verjaardagen haha! Blij dat je ervan genoten hebt!

    Liefs

    12-04-2009 om 23:17 geschreven door flupque




    Archief per maand
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • VLK
  • Borstkankernet
  • Vlaamse stichting tegen kanker
  • wistik
  • Monte perdido
  • Marijke Baken- cranio-sacraal therapie

    Over mijzelf
    Ik ben Wen, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Wenneke.
    Ik ben een vrouw en woon in Beringen (België) en mijn beroep is Ambtenaar.
    Ik ben geboren op 06/04/1977 en ben nu dus 47 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Genieten van het Leven.


    Welkom op mijn blog!
    Op deze blogs ga ik regelmatig eens piepen
  • sunflowertricky
  • Zon
  • Freya
  • cancer-chiklit
  • me-myself-and-cancer
  • bostie's webstek
  • Mieke
  • lucretia
  • Claudine

    Nog meer interessante blogjes
  • GI Sanne
  • Elly Carpe Diem
  • Flupque
  • Annick, levensgenieters
  • Rikkert
  • Veerle
  • Ann en Seppeke
  • Lady zonnestraal
  • Katleen
  • anita-angele

    Foto

    En meer....
  • Evy

  • Laatste commentaren
  • Helaba (Ma Elly)
        op Life goes on
  • Een mooie ontmoeting! (© Anoniempje)
        op ladies @ the blog@leuven
  • 14 FEBRUARI (Ma Elly)
        op Life goes on
  • sleeves (Marlies)
        op TEKSLEEVE
  • hoi (Sabine)
        op Life goes on
  • Hallootje :D (Lucretia)
        op Life goes on
  • goedemorgen (Sabine)
        op Life goes on
  • HELABA (Ma Elly)
        op Life goes on
  • lieve groetjes (Lydia)
        op Life goes on
  • :) (flupque)
        op Life goes on

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs