Inhoud blog
  • Ons appartementje voor april 2012
  • 4 april 2012 : Klaar voor vertrek!
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Wendy in Montréal

    05-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ons appartementje voor april 2012
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Hier kan je ons appartementje bekijken waar we wonen voor de maand april. Het is gesitueerd in Laurier tegen Mont Royal. Het bedrijf waar de Marco werkt betaald ons verblijf voor de eerste maand en daarna is het aan ons om een appartement te zoeken. Voor een appartement als het deze gelegen in deze wijk, compleet gemeubeld, inclusief elektriciteit, chauffage, telefoon (enkel lokaal) en internet betaal je 1700 CAD. We delen dit appartement met een collega van Marco.

    05-04-2012 om 00:00 geschreven door Wendy S.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4 april 2012 : Klaar voor vertrek!
    Twee grote valiezen, één volgepropte handbagage en een appartementje mooi opgeruimd en leeg. Wekker die afgaat om 6uur 's morgens en het grote avontuur kan beginnen. Christine, mama van de Marco, staat al klaar om de valiezen in de koffer te steken maar komt me zeggen dat ze er niet in geraken. Dus ga ik even een kijkje nemen en open de koffer. En wat zie ik, Tuc die al kwispelend blaft naar mij met naast hem een zakje met zijn les, borstel, shampoo! Klaar dus om met mij mee te gaan naar Canada. Spijtig genoeg heb ik Tuc uit de koffer moeten halen want hij heeft vergeten een vliegticket te boeken...oops! Om 7u45 vertrekken we richting Toulouse Blagnac waar ik mijn vliegtuig heb om 12u richting Londen. Op de radio horen we dat de stakingen op alle luchthavens nog steeds aan de gang zijn van maandag en dat de vlucht naar Londen van 's morgens afgelast is. Stress en paniek aan boord maar we blijven doorrijden en hopen dat mijn vlucht gewoon doorgaat. Eindelijk komen we aan aan de luchthaven en staan we in een enorme fille om op de parking van de luchthaven te geraken. Door dat enkele vluchten afgelast werden is al het verkeer in de war gelopen. Met veel geduld en diep in en uit ademen geraken we eindelijk op de parking en vinden we snel een plekje. Grote opluchting wanneer ik mij incheck en alles normaal verloopt. Dan is het tijd om afscheid te nemen van Christine die weer richting Pau moet om de winkel te openen. Het is lang aanschuiven maar alles verloopt goed en om 12u zit ik in de vlieger richting Londen. Londen Heathrow is één van de grootste luchthavens ter wereld! En daar aangekomen moet je 1uur terug in de tijd gaan en dus nog 5uur wachten op mijn vlucht naar Montréal. Op 5uur tijd heb ik iets genomen om te eten en drinken, wat gelezen in mijn boek van 500pagina's (heb er over de 100 gelezen), mijn nagels gelakt...tja wat moet je anders doen! Dan is het eindelijk inchecken voor Montreal en moet ik een ondergrondse metro nemen , in de luchthaven, om mij naar de juiste poort te begeven. Zo groot is de luchthaven daar dus! Grote opluchting wanneer ik eindelijk op men plaats zit in de vlieger richting Montréal. De vlucht duurt een 6uur en half maar de tijd gaat snel voorbij. Elke passagier heeft een ingebouwd scherm in de zetel voor hem en een koptelefoon en je kan dus je eigen film kiezen, muziek beluisteren en zien waar het vliegtuig zich ergens bevind. Naast mij zit er niemand dus genoeg plaats om mijn benen te strekken. Het eten was zeer lekker op de vlieger en een super service dus ik kan jullie echt Britisch Airways aanraden voor lange vluchten. In België moet het zo een 2uur 's morgens geweest zijn toen ik eindelijk toe ben gekomen in Montreal - Canada, waar de klok 20uur30 aangaf. Dan aanschuiven aan de douane waar je word gecontroleerd. Dan stuurde ze mij naar de immigratie service waar ze me allerlei vragen stelden en ik allerlei papieren heb moeten tonen om uiteindelijk toestemming te krijgen om 6maand te mogen verblijven in Canada. Ondertussen is het al 21uur (canadees uur) voorbij en is het tijd om men valiezen op te pikken en de Marco te zoeken die waarschijnlijk al van 20uur staat te wachten. Goed nieuws hij staat me al lachend op te wachten met een busticketje want we zijn nog ver van het appartement. Wel spijtig dat het al donker was want heb niet veel gezien van Montreal tijdens de busrit. Volgende stap de metro. Een abonnement gekocht voor 1 maand waar je zoveel als je wil mag reizen met de bus, metro en trein in Montreal. Dit kost 85 CAD (canadian dollar). We stappen uit aan de halte Laurier waar het appartement is gelegen. Dan nog een 15minuten stappen (met al die bagage) tot we eindelijk aankomen in onze nieuwe thuis. Heb een reeks foto's op mijn blog gezet zodat jullie kunnen zien waar we wonen. 1uur s' nachts (steeds canadees uur) eindelijk tijd om in men bedje te kruipen na een lange dag vol stress en emotie. Voila, dit is dus in het uitgebreid hoe mijn reis verlopen is. Tot morgen voor een nieuwe dag vol ontdekkingen!

    04-04-2012 om 00:00 geschreven door Wendy S.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 02/04-08/04 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs