Inhoud blog
  • Wattman verhuist
  • Nijmegen: 1985
  • Pendeldienst met museumtrams voor Vlaggetjesdag
  • Nijmegen, 19 jaar later
  • Werkzaamheden spoortunnel Delft
    Zoeken in blog

    Archief per maand
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 01-2010
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 04-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 06-2007
  • 04-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 04-2006
  • 03-2006
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    paardjesuitpelt
    www.bloggen.be/paardje
    Wattman

    15-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederland, Den Haag: Randstadrail komt (deel I)

    "Vanaf zondag 8 oktober start HTM met het proefbedrijf van RandstadRail. Dat betekent dat HTM met een groot aantal RandstadRail-voertuigen op het RandstadRail-traject gaat proefrijden. Dit traject loopt van De Uithof via de tunnel Grote Marktstraat naar het Centraal Station en Zoetermeer.
    Omdat er dan teveel trams door de tunnel rijden, rijdt tram 3 tijdelijk om via de Gravenstraat naar het voorlopige eindpunt Centraal Station." (mededeling op www.htm.net)

    Was zo'n 15 jaar geleden het kruispunt Spui/Grote Marktstraat/Kalvermarkt de grote bottleneck in het Haagse tramtunnel, een vraagstuk waar de tramtunnel door de Grote Marktstraat de oplossing voor zou gaan bieden, nu blijkt deze ondergrondse tramroute zelf een bottleneck te zijn. Tramlijn 3, reeds ingekort aan de Loosduinse kant wegens de ombouw naar Randstadrail, werd daar het "slachtoffer" van.
    Aangezien het proefbedrijf voor Randstadrail op 8 oktober (eindelijk!) van start ging waren de trams van deze lijn niet meer gewenst op deze as van het tramnet. Gevolg: lijn 3 werd uit de tunnel verbannen en moet voor zijn laatste maanden zijn weg bovengrond naar de Rijnstraat (Centraal Station - laag) zoeken.
    Na zijn terugkomst uit München trof de Wattman daarom een lijn 3 aan op de bovengrondse sporen op de Prinsegracht (ter weerskanten van de tramtunnel toerit), even voordat de tram zijn oude route zou hervatten. Dit verklaarde overigens ook de overvolle trams van de lijnen 2 en 6. Een frequentie van 15 minuten door de tramtunnel is op een dergelijke zondag (waar zoals men wellicht zal weten het kooplustig publiek zich in grote getale naar de binnenstad verplaatst) niet bepaald een garantie voor comfort. De versterking van lijn 3 op deze verbinding wordt ernstig gemist.
    In de loop van de volgende week werden trouwens ook trams onder het lijnnummer 3K aangetroffen. Een juiste aanduiding voor deze "geamputeerde" lijn, zo lijkt het de Wattman.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Foto



    Mijn favorieten
  • Wattman thuisblad
  • De Lijn
  • v.z.w. VeBOV
  • Reclame trams in Antwerpen
  • De Digitale Reiziger
  • Wandelingen met Mars
  • Haags Tramnieuws
  • Blog van een Brusselse Wattman (en Francais)
  • Tramsporen: een eerbetoon aan de traditionele tram (oa de Buurttram)
  • Blog over de Brusselse tram

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs