Een dagboek of een reisverslag dat plotseling wordt afgebroken doet het ergste vrezen. Gelukkig is het slechts gebrek aan tijd.
Het vervolg van de Antwerpen reis van mei zal nog in een beeldverslag volgen. Het komt er in het kort op neer dat mijn reisgezel en ik, na een tijdje aan de Harmonie verbleven te hebben, de rest van lijn 6 hebben verkend. Vervolgens hebben we ons enigszins verbaasd over de nieuwe toestand van het knooppunt Zwaantjes, hebben we een bezoek gebracht aan Fort 8, een van de zogenaamde Brialmont forten rond Antwerpen, en zijn we naar de Bolivarplaats gegaan om de lijnen 8 en 12 aan onze fotolenzen voorbij te zien trekken (niet altijd met even veel succes). Een uiteindelijke evaluatie van een dag Antwerpse trams en bussen vond traditioneel plaats in de stations restauratie van Antwerpen Centraal.
Vervolgens, alle goede voornemens ten spijt is het van een vervolg reis naar deze fascinerende tramstad niet meer gekomen. Wel bracht een congresbezoek in Stockholm de gelegenheid om de trams aldaar te bekijken. Drukte op het werk maakten het intussen moeilijk om dit blog bij te houden.
Waar is Wattman? Als het gaat om railvervoer, voor de komende tijd waarschijnlijk vaak in lijn 1 tussen Scheveningen en Delft. Ik zal daarom de draad weer oppakken om mijn dagelijkse waarnemingen hier te gaan posten. Wat tegelijk dan waarschijnlijk ook een overzicht van de werkzaamheden op en rond de tramsporen gaat opleveren, nu de werkzaamheden voor de nieuwe tramlijn naar Delft TU Wijk (lijn 19, alias 8) de gemeentegrenzen van Delft hebben bereikt, en ook de bouw van de spoortunnel nu echt gaat naderen.
Deze ochtend een weinig bijzondere rit met de 3145, waarvan de geledingen wel opvallende piepende en krakende geluiden produceerd. Verder sinds lange tijd weer eens een controleploeg op de tram in Delft.