Inhoud blog
  • Wattman verhuist
  • Nijmegen: 1985
  • Pendeldienst met museumtrams voor Vlaggetjesdag
  • Nijmegen, 19 jaar later
  • Werkzaamheden spoortunnel Delft
    Zoeken in blog

    Archief per maand
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 01-2010
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 04-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 06-2007
  • 04-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 04-2006
  • 03-2006
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    domeinen
    www.bloggen.be/domeine
    Wattman

    30-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werkzaamheden spoortunnel Delft
    Hierbij een serie foto's die ik afgelopen vrijdag gemaakt heb in Delft. De bebouwing aan de Houttuinen en Van Leeuwenhoeksingel is reeds sinds  maanden verleden tijd. Slechts het stationsgebouw, de fietsenstalling en de voormalige Post T zijn aan deze kant van het station overgebleven.


    De damwand die is geslagen in de gracht laat zien hoe de tunnel komt te lopen.

    Het Stationsplein, waar ooit het busstation gelegen was, is nu deel van het bouwterrein geworden.

    Post T houd nog stand. Het gebouw is echter al jaren niet meer als zodanig in gebruik.

    Dit is de trap die afgelopen jaar is vrijgemaakt om een looproute tussen de Irenetunnel en het station te realiseren. De trap was voordien afgesloten, waarschijnlijk na de bouw van de onderdoorgang voor lijn 1. Veel voetgangers heb ik hier nog niet gezien.

    Lijn 1 duikt de tunnel onder het spoor in. De spoortunnel komt aan deze kant van het nu bestaande spoor te liggen. In verband met de bouw van de spoortunnel zal de Prinses Irenetunnel gefaseerd worden afgesloten. Voor de tram betekent dit dat deze geruime tijd niet meer kan doorrijden naar Delft Tanthof. Aangezien ook de geplande deel van (de toekomstige) lijn 19 naar Delft TU Wijk nog niet gereed is, zal lijn 1 (en ook lijn 19) een tijdelijk eindpunt krijgen ten oosten van de spoorlijn.

    Een zelden gebruikte wandelroute.

    Toegang tot het bouwterrein. Hier lag ooit de Van Leeuwenhoeksingel. De asfaltbaan volgt het tracÚ van de verdwenen straat. Rechts was het bedrijvencomplex, dat ook wel (naar een van de gebruikers) als het Serpo-complex bekend stond. Oorspronkelijk waren dit militaire werkplaatsen. In 1898 werd de productie van geschut en munitie verplaatst naar Zaandam.



    Naast lijn 1 wordt van de tunnel nog gebruik gemaakt door de bussen van Veolia lijn 130, welke via een andere route dan lijn 1 een verbinding met het Haagse stadscentrum onderhoudt. Lijn 130 is zo juist vertrokken vanaf het huidige busstation dat - gezien van uit het Delftse centrum - achter het NS station is aangelegd.

    30-05-2010 om 00:00 geschreven door wattman  


    >> Reageer (0)
    29-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog meer Russische spoorwegen: virtuele rit naar Vladivostok
    Een virtuele rit over de Trans Siberische spoorweg is mogelijk via Google. Helaas voor de liefhebber geen cabine opnamen, maar een blik vanuit het raam. Aardig is dat men de locatie van de trein tegelijkertijd op Google Maps kan bekijken. Bij een eerste blik viel me al iets op wat ik zelf ook in India heb gezien, bij het oversteken van een rivier in plaats van een dubbelsporige brug, twee op enige afstand van elkaar gelegen enkelsporige bruggen. Verder lijkt het wandelen langs het spoor in Rusland ook een normale zaak. Enfin, als u nog wat tijd over heeft:

    klik hier voor de link

    29-05-2010 om 17:21 geschreven door wattman  


    >> Reageer (0)
    28-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Russiche spoorwegen
    Een aardig link naar filmpjes met treinen in Rusland. Met name voor de liefhebbers van "dieselgeweld" de moeite waard om de tijd te nemen dit allemaal door te kijken. In het algemeen zijn de video's van goede kwaliteit. Kijk op: http://www.trainsim.ru/download/video/

    28-05-2010 om 20:56 geschreven door wattman  


    Tags:Rusland, video
    >> Reageer (0)
    27-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ruim 4 jaar Wattman
    Terugkijkend in het archief ontdek ik dat het al weer vier jaar geleden is dat ik dit blog gestart ben. De lezer heeft mij er niet op kunnen betrappen dat dit zeer regelmatig wordt bijgehouden, maar wellicht gaat dat nog eens veranderen. Terugkijkend in de oude berichtjes kom je wel opmerkelijke dingen tegen. Zoals de aankondiging dat in 2008 de tram naar de TU Wijk in Delft zou gaan rijden. Het is nu bijna juni 2010 en die verbinding laat voorlopig nog op zich wachten. Gesteggel over de kosten van vernieuwing van de brug die over het Rijn-Schiekanaal de verbinding tussen het centrum en de campus van de Technische Universiteit vormt is een van de oorzaken van vertraging. Maar ook wachten we nog steeds op de opening van het deel van de nieuwe tram lijn 19 tussen Leidschendam en Delft. Die rails liggen er wel, maar behoudens proefritten is er nog weinig activiteit te bespreuren. We zullen zien of de opening van dit eerste deel van lijn 19 dan wel (met een vertraging van inmiddels 2 jaar) wel gaat lukken deze zomer.
    Intussen wordt het steeds rommeliger in Delft. De aanleg van de spoortunnel heeft sinds einde 2009 een steeds grotere invloed op het dagelijkse leven. Op dit moment loop ik vanaf het Delftse station via het perron en dan een slingerroute naar mijn bestemming. Zodra de Prinses Irenetunnel gesloten gaat worden, een tunnel waar ook lijn 1 gebruik van maakt tussen het station en eindpunt Tanthof, zal het waarschijnlijk nog rommeliger gaan worden.
    Voor foto's van de werkzaamheden kunt u een kijkje nemen op http://spoortunnel-delft.nl/

    27-05-2010 om 20:55 geschreven door wattman  


    >> Reageer (0)


    Foto



    Mijn favorieten
  • Wattman thuisblad
  • De Lijn
  • v.z.w. VeBOV
  • Reclame trams in Antwerpen
  • De Digitale Reiziger
  • Wandelingen met Mars
  • Haags Tramnieuws
  • Blog van een Brusselse Wattman (en Francais)
  • Tramsporen: een eerbetoon aan de traditionele tram (oa de Buurttram)
  • Blog over de Brusselse tram

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!