Inhoud blog
  • Wattman verhuist
  • Nijmegen: 1985
  • Pendeldienst met museumtrams voor Vlaggetjesdag
  • Nijmegen, 19 jaar later
  • Werkzaamheden spoortunnel Delft
    Zoeken in blog

    Archief per maand
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 01-2010
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 04-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 06-2007
  • 04-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 04-2006
  • 03-2006
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    7mijl_stappers
    www.bloggen.be/7mijl_s
    Wattman

    28-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederland, Den Haag (HTM) Laatste dag tramlijn 3 naar Loosduinen (vervolg)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een fotoverslagje van afgelopen zondag staat inmiddels op het internet. Neem een kijkje op de Wattman webstek, en meer bepaald http://www.wattman.net/actueel/htmlijn3.htm

    Hier op de Wattman-blog een plaatje van die zondag waaruit moge blijken dat de inkorting van tramlijn 3 niet slechts met RandstadRail te maken heeft. Men gaat ondermeer ook het riool in de Aalte Noorderwierstraat vervangen.
    Dit lijkt geen overbodige luxe, als men dit fototje ziet. Dit was het resultaat van een buitje dat zo'n kwartiertje duurde. Een van de vele regenbuien die we deze augustus maand over ons heen kregen. Als men zich afvraagt, hoe zit het met de moesson in India, is mijn antwoord simpel: gelijk als Europa in augustus.

    Laten we hopen dat september ons beter weer gaat brengen...

    28-08-2006 om 22:24 geschreven door wattman  


    >> Reageer (1)
    27-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederland, Den Haag (HTM), Laatste dag tramlijn 3 naar Loosduinen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De nieuwe jaardienstregeling in Den Haag gaat morgen, maandag 28 augustus, in. 

    In HTM mededeling nr. 191 valt hierover onder meer het volgende te lezen:

    "Tram 3 rijdt vanaf De Savornin Lohmanplein naar Station Laan van Nieuw Oost-IndiŽ. Op het gedeelte tussen De Savornin Lohmanplein en Arnold Spoelplein (Loosduinen) worden bussen ingezet (...) Zodra RandstadRail door de tramtunnel gaat rijden, zal tram 3 niet meer door de tramtunnel rijden. Het traject van tram 3 wordt dan De Savornin Lohmanplein - Centraal Station."

    De reden is dat, in verband met de komst van RandstadRail (die een verbinding Loosduinen - Zoetermeer zal gaan verzorgen) ondermeer de Aaltje Noorderwierstraat zal worden gereconstrueerd. Zo worden de tramsporen vervangen, het riool en voetpaden vernieuwd en een nieuw fietspad worden aangelegd. Ook moeten nog enkele haltes (zoals die bij de Muurbloemweg) worden verbouwd.

    Dat betekent dus dat tramlijn 3 vandaag voor het laatst het traject "Bohemen" (de naam van het voormalige eindpunt op het Savorning Lohamanplein) naar "Loosduinen" berijdt. In de folders wordt aangegeven dat de inkorting tot het Savornin Lohanplein tot en met 9 december a.s. zal duren. Of we de tramvoertuigen nog ooit terug zullen zien op dit stuk wordt uit de officiŽle berichtgeving rond RandstadRail (
    www.randstadrail.nl) zelf niet duidelijk. Een brief aan de omwonenden van de gemeente Den Haag vermeldt echter dat vanaf 10 december de RandstadRail voertuigen het traject zullen overnemen.

    Overigens, hoe het precies zit met de "tram 3" die in het citaat hierboven wordt genoemd, moeten we nog even afwachten.

    Reden genoeg voor de Wattman om de regenbuien (een verschijnsel dat inmiddels normaal lijkt te gaan worden in de augustusmaand) te trotseren en een blik te werpen de vertrouwde rode GTL's op het traject naar Loosduinen. Hierbij een plaatje aan het Arnold Spoelplein. Een kleine fotorapportage zal binnenkort verschijnen op het internet.

     

    27-08-2006 om 13:13 geschreven door wattman  


    >> Reageer (0)
    12-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederland, Den Haag (HTM) ontsporing 3072 Centraal Station
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nog een plaatje, maar nu meer dichtbij: de kraan wordt in gereedheid gebracht.

    12-08-2006 om 21:06 geschreven door wattman  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederland, Den Haag (HTM) ontsporing 3072 Centraal Station
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zaterdag 12 augustus ontstond een nogal ongelukkige situatie door een ontsporing op de oost-west as van het Haagse tramnet. Rond kwart over twaalf liep de 3072 van lijn 6 bij het uitrijden van het tramstation Centraal Station uit de rails. Hierdoor was tramverkeer door de tramtunnel en over het tramviaduct onmogelijk geworden. De lijnen 2, 3 en 6 maakten een lus door de binnenstad om uit te komen in de Rijnstaat ("Centraal Station laag"). Passagiers met verdere bestemmingen moesten naar het busplaform om een plaatsje in de tehulp geschoten pendelbussen te zoeken.
    Deze situatie duurde nog tot in de avond. De tram stond namelijk pas om vijf over zeven weer in de rails. Niet dat de werkzaamheden zo lang duurde, maar de ongelukkige tram werd na een inspectie door de hulpdiensten noodgedwongen achtergelaten in afwachting tot het moment dat de kraan van de Haagse brandweer in akte kon komen. Dat gebeurde uiteindelijk nadat om kwart over zes de spanning op de bovenleiding in de Rijnstraat (dus onder het tramviaduct) uitgeschakeld kon worden. Dit laatste betekende dat de lijnen 9, 15/16, 17 ťn de omgeleide trams van 2, 3 en 6 een alternatieve route moesten kiezen.
    Gelukkig ging het hersporen zelf vlot, zodat even na 7 uur de 3072 weer terug in het juiste spoor stond. Zo'n kwartier later was de brandweerkraan weer onderweg naar de brandweerkazerne en kon daarna de Rijnstraat weer vrij gegeven worden.
    Herstel van het tramverkeer over het tramviaduct heeft de Wattman maar niet afgewacht... Toen hij terugliep om de bus terug naar huis te pakken, stond de 3072 er nog, met een grote groep in oranje veiligheidsvestjes gestoken personen die deskundige blikken op de tramrails wierpen.

    Hierbij een foto van het gebeuren uit een iets minder gebruikelijk perspectief. Wellicht, als er tijd is, morgen meer plaatjes op het net.

    12-08-2006 om 21:00 geschreven door wattman  


    >> Reageer (0)
    08-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerpen: einde van de noodbrug nabij
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Iedereen kent hem. Hij werd in maart 1972 aangelegd: de noodbrug in de Leien nabij de Rooseveltplaats, ook wel bekend als de "IJzeren Brug".
    Het was de bedoeling hem af te breken na het afronden van werken voor de premetro op deze plek. 
    Het duurde nog 34 jaar. Vorige week werd de brug dan eindelijk afgeloten voor het autoverkeer, en in de nacht van 11 op 12 augustus wordt de brug afgebroken. 
    In verband met de afbraak zal het tramverkeer van vrijdagavond tot zaterdagochtend zijn gestremd. De lijnen  10, 11, 12 en 24, die dit punt passeren, zullen gedurende die periode worden ingekort tot de lus op het Astridplein.

    08-08-2006 om 20:44 geschreven door wattman  


    >> Reageer (0)
    06-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgische Seaking te Katwijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit blog begint langzamerhand een half tram - half luchtvaart blog te worden. Hoe het ook zij, weer eens een Belgisch plaatje. Gisteren was in Katwijk een van de befaamde Seakings van 40 sqn Heli van de basis Koksijde te gast in het Nederlandse Katwijk. Dit ter gelegenheid van de jaarlijkse reddingsdemonstraties die in deze kustplaats gehouden worden.
    De helicopter is sinds 2001 voorzien van een speciaal jasje in verband met het feit dat de Seakings toen 25 jaar in dienst waren van de Belgische luchtmacht. Overigens hebben de toestellen hun langste tijd gehad, o.a. wegens het langzamerhand ontbreken van de benodigde wisselstukken. Zij zullen binnen afzienbare tijd vervangen worden door nieuwe reddingshelicopters van het type HN90.
    Voor meer info verwijs ik de lezer naar de site http://www.seaking-koksijde.be/

    06-08-2006 om 10:11 geschreven door wattman  


    >> Reageer (0)


    Foto



    Mijn favorieten
  • Wattman thuisblad
  • De Lijn
  • v.z.w. VeBOV
  • Reclame trams in Antwerpen
  • De Digitale Reiziger
  • Wandelingen met Mars
  • Haags Tramnieuws
  • Blog van een Brusselse Wattman (en Francais)
  • Tramsporen: een eerbetoon aan de traditionele tram (oa de Buurttram)
  • Blog over de Brusselse tram

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!