Inhoud blog
  • Wattman verhuist
  • Nijmegen: 1985
  • Pendeldienst met museumtrams voor Vlaggetjesdag
  • Nijmegen, 19 jaar later
  • Werkzaamheden spoortunnel Delft
    Zoeken in blog

    Archief per maand
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 01-2010
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 04-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 06-2007
  • 04-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 04-2006
  • 03-2006
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    duivensite_belgie
    www.bloggen.be/duivens
    Wattman

    21-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marine Vliegkamp Valkenburg: het einde
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Motregen, overgaande in een mals buitje, een frisse wind, donkere lucht en een Brequet Atlantic (de 61+11) van Marinefliegergeschwader 3 en een Orion (98+01) op het "main platform" van Valkenburg, dat was het dan...
    Van het "beloofde" (lees: gehoopte) afscheid waarbij de Orion geescorteerd werd door de Atlantic was geen sprake. Beide vliegtuigen vertrokken solo, met ruim een uur tussenpoos. Daarmee was het Duitse opleidingssquadron vertrokken. 
    De Wattman had het vertrek van niet meer afgewacht en intussen reeds vertrokken in de hoop de meeste regen voor te zijn. Op de terugweg van de zogenaamde C-poort, de zijingang tot het vliegkamp waarvan ook bijgaande foto is gemaakt, kwam hij nog een Duitse spotter tegen die zich te voet naar het velg bewoog. Het is te hopen dat de goede man een goed regenscherm bij zich had, want zo'n 5 minuten later begon de motregen over te gaan in wat steviger buitje. 
    Het weer was miserabel, het afscheid was miserabel, zo schreef iemand op het internet. Een betere omschrijving zou ik niet kunnen bedenken. Voorlopig het laatste luchtvaartplaatje op dit Blog. Afscheid van 10 jaar spotten op Valkenburg... 

    21-06-2006 om 00:00 geschreven door wattman  


    >> Reageer (1)
    20-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste vluchten Marine Vliegkamp Valkenburg (Nederland) II
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Morgen, 21 juni, is het zo ver. De planning is dat de 98+01, de laatste overgebleven Orion op Valkenburg rond 10.00 uur zal vertrekken. Als het weer niet te slecht is (er wordt weer eens regen voorspeld) zal de Wattman aanwezig zijn om getuige te zijn van deze historische gebeurtenis.
    Hierbij nogmaals een plaatje van dit toestel op afgelopen vrijdag, maar nu meer in detail. Helaas zijn de Duitse vlaggen op de romp niet van een zodanig formaat dat de herkomst onmiddellijk opvalt. Ook de tekst "Marine" had een stuk groter gekund. Wie scherpe ogen heeft kan wellicht nog het ankertje achter de cockpit ontwaren. Wat dat betreft was het Nederlandse Rood-Wit-Blauw een stuk opvallender.

    20-06-2006 om 00:00 geschreven door wattman  


    >> Reageer (1)
    19-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste vluchten Marine Vliegkamp Valkenburg (Nederland)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bij uitzondering een vliegtuigplaatje. Een Orion van de Duitse marine (de 98+01 voor de liefhebbers) die opstijgt vanaf Valkenburg.

    Inderdaad: een andere hobby van de Wattman in de afgelopen jaren; het spotten van militaire vliegtuigen, vooral op en rond het Vliegkamp Valkenburg, in het verleden basis van de Orion vliegtuigen van de Koninklijke Marine.

    Was vorig jaar reeds een einde gekomen aan de Nederlandse partrouilles, nu is het einde echt nabij. Na de verkoop van de Orion toestellen aan de Duitse marine werd Valkenburg nog gebruikt voor de opleiding van de Duitse bemanningen.

    Afgelopen vrijdag werden de allerlaatste oefenvluchtjes gemaakt. De Wattman was erbij en was getuige hoe rond 11.00 uur 's ochtends de 98+01 zijn laatste "touch and go" maakte en een paar minuten later weer op de landingsbaan stond, om vervolgens terug te taxien naar de "flightline", waarna de motoren werden afgezet.

    Deze week zullen de laatste twee toestellen naar Duitsland worden overgebracht. Aanstaande woensdag is het echt gedaan en kan de poort op slot. Hoewel... het veld blijft voorlopig (men spreekt tot 2012) nog luchtvaartterrein, en de locale vliegclub met zijn zweefvliegtuigen zal er nog gebruik van kunnen maken.
    Desondanks, met het opstijgen van de laatste Orion zal een tijdperk worden afgesloten.

    Zie voor meer info:
    http://home.casema.nl/falcons/ (website van de plaatselijke spottersclub)
    http://home.wxs.nl/~erboblex/ehvb.htm (overzicht van de bezoekers tot en met mei 2005)
    http://home.wxs.nl/~p3orion/index.html (werkelijk alles over de P3 Orion!!!!)

    19-06-2006 om 21:09 geschreven door wattman  


    >> Reageer (0)
    11-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wattman is terug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Regelmatige bezoekers van de Wattman blog zullen zich wellicht afgevraagd hebben waar de Wattman gebleven is.

    Drukte op het werk en een tussentijds uitstapje naar het buitenland maakten het helaas onmogelijk om dit Blog bij te werken.
    Na een bezoek aan Londen in de afgelopen dagen is de Wattman echter terug op het web. Hierbij alvast een plaatje van een Londense rode dubbeldekker, nee geen Routemaster, hoewel die in beperkte mate nog in de normale dienst zijn aan te treffen.

    De foto is gemaakt in Southall. De tram die ooit door Main street reed is reeds lang verdwenen en we moeten het doen met de bussen van Stagecoach en Blue Triangle. De laatste uitbater is wellicht bij de lezers bekend van de collectie traditionele bussen, RTīs en RMīs die soms bij bijzondere gelegenheden op de lijnen van het Londense busnet zijn aan te treffen. Maar ook de meer dagelijkse bussen van Blue Triangle zijn het fotograferen waard vanwege de blauwe driehoeken op de voorzijde en zijkanten die verwijzen naar de naam van dit bedrijf.

    11-06-2006 om 21:54 geschreven door wattman  


    >> Reageer (0)


    Foto



    Mijn favorieten
  • Wattman thuisblad
  • De Lijn
  • v.z.w. VeBOV
  • Reclame trams in Antwerpen
  • De Digitale Reiziger
  • Wandelingen met Mars
  • Haags Tramnieuws
  • Blog van een Brusselse Wattman (en Francais)
  • Tramsporen: een eerbetoon aan de traditionele tram (oa de Buurttram)
  • Blog over de Brusselse tram

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!