Inhoud blog
  • Wattman verhuist
  • Nijmegen: 1985
  • Pendeldienst met museumtrams voor Vlaggetjesdag
  • Nijmegen, 19 jaar later
  • Werkzaamheden spoortunnel Delft
    Zoeken in blog

    Archief per maand
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 01-2010
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 04-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 06-2007
  • 04-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 04-2006
  • 03-2006
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    modenieuws
    www.bloggen.be/modenie
    Wattman

    04-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wandelen door de Reuzenpijp (4 en 5 april)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De premetro tunnel onder de Turnhoutsebaan is inmiddels de "Reuzenpijp" gedoopt. En vandaan en morgen kunnen de nieuwsgierigen op het zogenaamde "Tunnel Event" er mee kennis maken. De (nog) ongebruikte tunnel is dit weekeinde opengesteld. Vandaag dus met de "Extra Dienst" - versterkingen van lijn 24 - vanaf het Koningin Astridplein afgereisd naar de toegang van de boortunnel, de werfput bij de Stenenbrug. Binnenkort zal ik de foto's plaatsen, vandaag alvast een kort verslag. 

    Aangekomen bij de toegang (rond 10.30 uur) zag het ernaar uit dat velen met ons bijtijds naar de tunnel waren afgezakt om maar niet te laat te komen. Er had zich al een lange rij gevormd, maar het was tevens duidelijk dat de organisatie op zo'n grote stroom belangstellenden had gerekend (en zelfs op grotere stromen). Het was even aanschuiven, maar al spoedig konden we via de metalen trap de 25 meter naar de bodem van de put, en daarmee de toegang van de tunnel, afdalen.

    Het is toch wel bijzonder om eens de constructie van zo'n boortunnel, dat wil zeggen de betonnen elementen waarmee de wanden van de tunnel worden gevormd, van dichtbij te bekijken. Vervolgens konden we beginnen aan onze wandeling van twee kilometer. Ter hoogte van de stations onderweg (Zegel, Drink, Carnot) waren er gekleude lichten geplaatst die op de kale betonnen wanden schijnen. Tevens konden op de schermen filmpjes worden bekeken die met name verband hielden met de tunnelbouw.

    Aan het einde van de wandeling moest er nog stevig hellingop gewandeld worden om uiteindelijk het eindstation te bereiken, Astrid, waar vervolgens uitgekomen werd op het bekende tramstation van de lijnen 3 en 6.

    Na deze, zeer interessante, maar toch nog vermoeiende toch, zijn we nog afgereisd naar eindpunt Silsburg. Onderweg viel het op dat de wachtende massa inmiddels geheel verwenen was. Kennelijk was het toch minder druk geworden. De dag werd besloten met een bezoek aan "Fort 2". Ondanks dat dit jaar in het teken staat van 150 Brialmont forten bleken de Wattman en zijn reisgenoot de enige bezoekers te zijn die zich in de gangen van het binnenfort waagden. Ook weer iets dat op een tunnel leek, maar met een geheel andere sfeer dan de pre-metro tunnel.

    Als de tijd het toelaat zullen op dit blog spoedig enige foto's van dit geslaagde uitstapje geplaatst worden.

    04-04-2009 om 21:58 geschreven door wattman  


    04-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederland: Nieuw materieel voor Randstadrail
    Sinds deze maand zijn op de Erasmuslijn van Randstadrail (Den Haag Centraal - Rotterdam Hofplein) de nieuwe metrostellen verschenen, die de stellen van het Type T (gebouwd in de jaren '80) zullen vervangen. Op dit moment wordt van maandag tot en met vrijdag 1 dienst van de 5 diensten gereden door het nieuwe materieel, dat als typeaanduiding de letter "R" heeft meegekregen.


    Station Forepark


    Station Nootdorp

    04-02-2009 om 21:32 geschreven door wattman  


    03-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uit het archief: de Meir in oorlogstijd

    In 1931 werd de Boerentoren voltooid. Op dat moment de eerste wolkenkrabber op het vasteland van Europa. Een uitstapje naar het panorama-terras op de 25ste verdieping was vele jaren een toeristisch uitstapje. Deze twee kostelijke foto's van de Meir zijn vermoedelijk getrokken in 1941.



    03-02-2009 om 18:26 geschreven door wattman  


    10-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uit het archief: de haven van Antwerpen
    Nogmaals een blik op de oude kranen in de haven van Antwerpen. Deze foto komt uit het album van een Duitse militair, en is zo vermoed ik in mei 1940 gemaakt, kort na het begin van de bezetting. Als ik het goed zie is dit een foto op het - op dat moment vrijwel uitgestorven - Asiadok.



    10-01-2009 om 20:28 geschreven door wattman  


    31-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van 2008 naar 2009: overstappen a.u.b.
    We hoeven er niets voor te doen, de overstap gaat altijd vanzelf. Het is over enkele uren weer 2009 geworden. Bij wijze van afscheid van het Oude Jaar, en ter verwelkoming van het Nieuwe Jaar nog maar weer eens een foto van de oude metrostellen van de RET op Randstadrail in een decemberzonnetje. Rest mij alle lezers een voorspoedig nieuw jaar te wensen!


    Foto gemaakt te Nootdorp (Nederland), op 29 december 2008.

    31-12-2008 om 16:47 geschreven door wattman  




    Foto



    Mijn favorieten
  • Wattman thuisblad
  • De Lijn
  • v.z.w. VeBOV
  • Reclame trams in Antwerpen
  • De Digitale Reiziger
  • Wandelingen met Mars
  • Haags Tramnieuws
  • Blog van een Brusselse Wattman (en Francais)
  • Tramsporen: een eerbetoon aan de traditionele tram (oa de Buurttram)
  • Blog over de Brusselse tram

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs