Inhoud blog
  • Wattman verhuist
  • Nijmegen: 1985
  • Pendeldienst met museumtrams voor Vlaggetjesdag
  • Nijmegen, 19 jaar later
  • Werkzaamheden spoortunnel Delft
    Zoeken in blog

    Archief per maand
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 01-2010
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 04-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 06-2007
  • 04-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 04-2006
  • 03-2006
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    speciaal
    www.bloggen.be/speciaa
    Wattman

    17-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederland, Delft: Parkeer & Reis
    Aan de halte Krakeelpolderweg in Delft (naast halte voor de bussen van streekververvoerder Connexxion, ook voor tramlijn 1 van de HTM naar Den Haag) trof ik 10 dagen geleden deze gloednieuwe Parkeer & Reis voorziening aan. Oftewel een luxe, (hoewel onbewaakte) fietsenstalling.


    Vandaag bleek dat er al (in bescheiden mate) gebruik van wordt gemaakt.

    17-09-2007 om 20:47 geschreven door wattman  


    16-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederland, Den Haag: vernieuwde Buitenhof

    In de afgelopen maanden is hard gewerkt aan het Haagse Buitenhof. Het plein is nu autovrij gemaakt en voorzien van nieuwe bestrating. Hoewel er ooit plannen waren om de boog in de tramsporen, rond de voormalige kiosk van Berlage, weg te halen en de tramroute recht te trekken, is de situatie hetzelfde gebleven.

    Na afronding van het werk, maakt het opgeknapte plein een zeer ruime indruk. 

    16-09-2007 om 13:08 geschreven door wattman  


    10-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederland, Den Haag (HTM) Heen-en-weer met lijn 1
    Vandaag heen naar Delft met de 3096 op lijn 1.

    Deze tram vat niet alleen op door zijn groene reclamejasje voor ENECO, die ons daarmee 'groene stroom' wil aanprijzen, maar ook door het feit dat het de enige 'hoge' 3000 is die niet is voorzien van een LED display voor het lijnnummer en bestemming. Eenmaal gezeten in de tram valt nog een derde punt op: de geleding tussen de C- en B-bak maakt verschrikkelijk piepende geluiden.

    Hoewel de tram op tijd was in Scheveningen, wordt het langzamerhand duidelijk dat we niet op tijd in Delft zullen aankomen. Dat heeft te maken met het feit dat de tram vanaf het Spui steeds drukker en drukker wordt, met alle vertragingen bij het uit- en instappen van dien en verder de vandaag ingegane omleiding  van lijn 1 via de Laakkade/Laakweg en de Rijswijkseweg. Dit laatste is het gevolg van de werkzaamheden aan het tramspoor in Den Haag, die inmiddels ook lijn 15 al weken lam hebben gelegd. Aangekomen in Delft (na een kort oponthoud bij de geopende Reineveldbrug) blijkt dat men aan het breken is tussen de tramsporen bij de Nieuwe Plantage. De halte is daarom in beide richtingen iets verplaatst in de richting van Delft Station en er is zo'n metalen noodperron aangelegd.

    Eenmaal aangekomen bij het Delftse station blijkt de vertraging nog mee te vallen, de tram is vijf minuten te laat. Dat betekent wel dat een hele groep mensen aan de halte staat te wachten op in te stappen.

    Het is inmiddels 18.20 uur als ik de tram terugneem, en dat betekent dus een nauwelijks halfvolle tram. Dankzij de lengte van lijn 1 (de langste tramlijn van het HTM netwerk), kan men tot ruim na zevenen genieten van een 10 minuten frequentie terug naar Den Haag. De terugweg met de 3061 gaat veel sneller. De tram moet op de Scheveningse weg nog een noodremming uitvoeren. Door de gladde rails betekent dat het ingrijpen door de anti-slip en een hoop zandstrooien. Als de tram weer gaat rijden, ruiken we de lucht van de trommelremmen.

    10-09-2007 om 22:17 geschreven door wattman  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uit het plakboek van Wattman (deel 6)

    Na deze recente foto's uit de Sinjorenstad, een foto van een PCC in wat ik wel het allermooiste jasje van deze trams heb gevonden: de kleuren van de stad Antwerpen zelf.

    Een lijn 11 kort na het vertrek van het beginpunt Ekstelaar, op de Boekenberg Lei (Deurne), 2 juni 1989

    10-09-2007 om 00:00 geschreven door wattman  


    09-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerpen op een zonnige vrijdag
    Van tramvriend S. Kuipers ontving ik een fraaie serie foto's van de Antwerpse tram, gemaakt op vrijdag 29 augustus.

    De eerste foto's zijn gemaakt op de Kipdorpbrug, alwaar na de afbraak van de (tijdelijke) verkeersbrug over dit kruispunt, en de aanpassing van de tramsporen, het aanzicht danig veranderd is.




    Verder een mooie foto van de 7001, die weer in zijn oude livrei rondrijdt over het tramnet (locatie: E. Banningstraat).



    Tot slot het eindpunt Bolivarplaats, waar inmiddels ook lijn 8 naar toe verlengd is.





    Hij noteerde deze dag de volgende trams in dienst:

    Lijn 3: 1: 7235, 4:7238
    Lijn 4: 1:7054, 2:7045, 3:7014, 5:7030, 6:7034
    Lijn 7: 1:7125+7064, 2:7022, 3:7116+7144, 4:7036, 5:7124+7118, 7:7027 en verder de 7044 en 7056
    Lijn 8: 1:7033, 2:7001, 3:7205, 4:7009, 5:7043, 6:7138+7105, 7:7003, 8:7002, 9:7222
    Lijn 10: 1:7104+7134, 2:7075, 3:7041, 4:7067+7119, 5:7153+71-1, 6:7016
    Lijn 11: 1:7221, 2:7006, 3:7230, 4:7010, 5:7214, 6:7058, 7:7219
    Lijn 12: 1:7037, 2:7038, 3:7035, 4:7032, 5:7039, 6:7021, 7:7017
    Lijn 24: 1:7109+7131, 2:7108+7156, 3:7113+7096, 4:7154+7132, 5:7117+7063, 6:7097+7114, 7:7158+7099., 8:7146+7157, 9:7102+7087, 10:7065+7165, 11:7122+7151, 12:7135+7143.

     

    09-09-2007 om 00:00 geschreven door wattman  


    08-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uit het plakboek van Wattman (deel 5)
    Enig zoeken bracht dit plaatje; dezelfde locatie (hoeveel foto's zullen er niet zijn gemaakt op dit punt). 

    We waren zojuist met de SJ 9170 op lijn 92 uit Thuin aangekomen, en er volgde een ontmoeting met de S 9151 op lijn 90. Hoewel de bestemmingsfilm van de 90 anders doet vermoeden, reden de S-motorwagens op dat moment slechts op het traject Charleroi - Anderlues.

    08-09-2007 om 09:54 geschreven door wattman  


    07-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uit het plakboek van Wattman (deel 4): Anderlues Jonction
    Nog een plaatje uit het 'Zwarte Land' in de jaren '80. Mijn favoriete reisbestemming in die tijd.

    We zijn in juni 1982 aangekomen bij Anderlues Jonction. De bui is zojuist overgetrokken en de weg begint al weer langzaam op te drogen.

    In de linkerboog wacht de S(semi-metro) motorwagen op lijn 89, om aansluiting te geven op de lijn 90 die zojuist uit Binche is aangekomen. In deze tijd reden de gelede trams van het type BN (serie 6100) slechts tussen La Louvière en Anderlues. Een aardig detail is nog het bord met het lijnnummer dat achter de ruit van de S motorwagen is geplaatst.



    Echte tramromantiek, en al weer een kwart eeuw geleden. Wat lijkt de tijd soms toch snel te gaan...

    (vergelijk het bovenstaande plaatje trouwens eens met die bovenaan op de pagina http://home.planet.nl/~kuijp086/deel3O.html 
    De gehele webpagina http://home.planet.nl/~kuijp086/ trouwens warm aanbevolen!)

    07-09-2007 om 00:00 geschreven door wattman  


    05-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uit het plakboek van Wattman: SNCV type S op lijn 30
    Een aardig plaatje uit het midden van de jaren '80: een motorwagen van het type S (om precies te zijn de 9068) te Morlanwelz, op weg tussen Anderlues en La Louviere. De vrije baan achter de tuinen, de masten en het seinlicht. Het is de typische sfeer van de 'Boerentram'...

    05-09-2007 om 21:14 geschreven door wattman  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerpen: Vanaf 6 september betalen met de GSM

    In een periode dat in Nederland overal chipkaart lezers verschijnen in het openbaar vervoer een opvallend bericht in de Gazet van Antwerpen van 31 augustus:

    "Vanaf donderdag 6 september kunnen tram-en busreizigers van vervoersmaatschappij De Lijn in Antwerpen en Gent hun rit betalen met hun gsm. De proefprojecten, in samenwerking met Proximus, rond het sms-systeem in de twee steden zijn een primeur voor West-Europa.

    Eerder werd al bekend gemaakt dat de evaluatie van het proefproject is voorzien voor het voorjaar 2008. Als die positief uitdraait, zal het in de loop van 2008 in heel Vlaanderen mogelijk worden om een bus- of tramrit te betalen met een smsje via je gsm.

    Na het versturen van een sms naar een bepaald nummer krijg je een sms terug. Dat ontvangen berichtje geldt dan als elektronisch vervoersbewijs. Via de gsm-operator wordt het ticketje afgerekend."

    Via dit systeem van "mobile ticketing" moet de verkoop van vervoersbewijzen door de chauffeurs en bestuurders verminderen met als resultaat minder vertragingen.
     

    05-09-2007 om 13:17 geschreven door wattman  


    03-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederland, Den Haag: Tramritten week 35

    Deze week werd meegereden met de 3020, 3032, 3039, 3044 3043, 3056, 3061, 3068 en 3114 (allen op lijn 1).

    De volgende bijzonderheden zijn te melden:
    De 3003 rijdt rond met een verwrongen stroomafnemer (voor);
    De 3020 mist zijn lijnfilm achter (er wordt nu lijn “gloeilamp“ vertoond);
    De 3114 heeft een opvallend motorgeluid bij het optrekken.

    03-09-2007 om 00:00 geschreven door wattman  


    02-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog een klassieke tramhalte in Den Haag
    Op deze halte bij de Stuyvesantstraat lijkt er zelfs geen ruimte voor het haltebord. In werkelijkheid is het bord in de lengterichting geplaatst en daardoor onzichtbaar in de rijrichting.

    Niet alleen de trams 2 stopt hier, maar ook de bussen van lijn 23. Ook zijn, zolang Randstadrail de dienst op het traject naar Zoetermeer nog niet kan hervatten, door de wachtende passagier ook de ultramoderne Regio Citadissen te bewonderen. Kijken mag, instappen niet...


    02-09-2007 om 00:00 geschreven door wattman  


    28-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een klassieke tramhalte in Den Haag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisteren op weg naar het Centraal Station, tijdens de overstap van lijn 1 op lijn 17, realiseerde ik mij plotseling dat Den Haag nog een aantal klassieke tramhaltes heeft. Geen halteperron, maar slechts een vluchtheuvel. Iets dat op de halte richting Spui naar de huidige maatstaven zelfs een akelig smal veilig heenkomen lijkt te bieden.

    28-08-2007 om 00:00 geschreven door wattman  


    25-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederland, Den Haag: Tramritten week 34
    De Wattman was deze week op reis met de volgende trams in Den Haag (in nummer volgorde): 3027/1, 3037/1, 3039/1, 3043/1, 3064/1. 3068/1 (2x), 3098/1, 3102/1. De hoogste snelheid langs de Delftweg werd deze week gehaald op een rit met de 3043, waarbij 53 km/uur op de teller verscheen. De vlotste rit was vrijdag met de 3068, waarbij er zonder stop werd gereden tussen de halte Vrijebanselaan en Hoornbrug. Het is nog steeds schoolvakantie, dus dat betekent dat de trams op lijn 1 redelijk rustig zijn en voor een belangrijk deel gevuld met bezoekers van buiten de stad. Dat die niet altijd bekend zijn met het reizen in de tram, bleek uit een verzuchting van iemand die problemen had zich staande te houden in de boog bij de Kneuterdijk: "Ze rijden hier als gekken, in die trams". Op vrijdag leek het erop dat Elvis Presley de tram had genomen. Deze look-a-like (met kuif en (te) grote zonnebril), barstte gelukkig niet in zingen uit.

    25-08-2007 om 00:00 geschreven door wattman  


    01-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een plaatje uit Parijs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Oef, het is al weer te lang geleden dat er iets nieuws gepost is op dit blog...
    Toch is er genoeg te vertellen. Hier dan een plaatje van het laatste bezoek aan Parijs, afgelopen mei. 
    Zoals gebruikelijk zijn de meeste reizen weer per bus afgelegd. Een van de zeldzame ritjes per metro leidde per lijn 1 naar het Parc de Vincennes voor een bezoekje aan de bloementuin aldaar. Een goede gelegenheid om een tussenstop te maken op een historische locatie, het metrostation "Porte de Vincennes".
    Lijn 1 was immers de eerste metrolijn die werd geopend in Parijs. Vanaf 19 juli 1900 werd gereden tussen de eindhaltes Porte Maillot en Porte de Vincennes. Beide eindpunten waren voorzien van een keerlus, aangezien de (2-assige) motorwagens die de treintjes (of liever ondergrondse "trammetjes") trokken slechts aan een zijde voorzien waren van een bestuurderspost.
    Op de plek waar de foto gemaakt is (met een vertrekkende lijn 1 naar de huidige eindbestemming Château de Vincennes is dat eigenlijk nog goed te zien. Dit was vroeger de locatie van de aankomstsporen . Het huidige perron is opmerkelijk breed aangezien hier oorspronkelijk twee sporen lagen, aan weerskanten van een eilandperron.

    01-06-2007 om 12:55 geschreven door wattman  


    09-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederland, Den Haag: Randstadrail 3 naar Laan van NOI
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tweede Paasdag: fraai weer en dus een goede gelegenheid om de sneltrams van RR3 op een klassiek traject op de foto te zetten.

    Vorige week is het sneltramviaduct tussen Centraal Station en Ternoot weer opengesteld voor het tramverkeer. Niet alleen betekende dit dat na anderhalve maand de lijnen 2 en 6 weer hun normale dienstvoering konden hervatten, maar ook dat Randstadrail lijn 3 een nieuwe verschijningsvorm kreeg. Er kwam een einde aan het kopmaken op het spoortje op Centraal Hoog, en de trams rijdens nu (leeg) door naar de keerlus aan het station Laan van NOI.

    Aangezien ook de proefritten op RR 4 tussen Laan van NOI en Zoetermeer Centrum West zijn hervat betekent dit dat Randstadrail op twee niveaus aan dit station zijn te zien.

    Het aardige van de verlenging naar de "Laan" is dat dit traject nog een klassieke sfeer ademt: sporen in straatligging en een simpel halteperronetje.

    Op de foto een Regio Citadis die iets doet dat vele "stadstrams" op lijn 3 voor hem gedaan hebben: bij het "Spinnewiel"(hotel/restaurant) rechtsaf slaan en de keerlus van het eindpunt Laan van NOI indraaien.

    Opmerkelijk is trouwens dat de haltes op dit traject inmiddels zijn voorzien van stempelautomaten. Kunnen wij ook trams van RR3 in de normale dienst hier gaan verwachten?

     


    09-04-2007 om 15:11 geschreven door wattman  


    04-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uit het plakboek van Wattman (deel 2)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nog een keer terug naar de boerentram (of te wel de "vicinal").

    Een plaatje geschoten op dezelfde dag als het vorige kiekje uit het plakboek. We bevinden ons in Bracquegnies. De tram op lijn 80 is even daarvoor van de halte bij het station van dit plaatje vertrokken, op weg naar Maurage. Iets verderop in de straat ligt de keerdriehoek (halte Ste-Anne), waarna de tramsporen het tunneltje onder de spoorlijn 118 induiken.

    Op de achtergrond staat een tram van de lijn 30 (Anderlues - Bracquegnies). Normaal gesproken namen de trams hun eindpunt in op de keerdriehoek, vlak voor het kanaal. Deze bestuurder reed echter zijn tram terug om vervolgens op de aanwezige opstelsporen te gaan staan. Volgens de boeken werden op deze sporen in het verleden aanhangwagens opgesteld. Deze S-motorwagen is overigens de enige tram die de Wattman ooit hier gezien heeft.

    Op het bankje rechts onder de bomen zoekt een jeugdige tramfan in het spoorboekje de vertrektijd op van de volgende trein terug naar Charleroi.

    Hoe zal dit plekje nu, bijna een kwart eeuw later, er uit zien?

    04-04-2007 om 22:17 geschreven door wattman  


    19-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uit het plakboek van Wattman (deel 1)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Was dit blog oorspronkelijk opgezet als een Belgisch (en vooral Antwerps) tramblog, het is er lange tijd niet meer van gekomen. Om eerlijk te zijn, de Wattman moet nog steeds tijd zien te vinden om af te reizen naar Antwerpen om de nieuwe sporen te gaan bekijken.

    In de tussentijd is hij zijn plakboek ingedoken op zoek naar Belgische plaatjes. Zijn eerste reeks uit het plakboek zullen vooral de "boerentram" in Henegouwen betreffen. Hier heeft de Wattman, in het gezelgschap van zijn vader, tussen 1979 en 1988 de tramlijnen tussen Charleroi en Maurage gevolgd. Die verkenningstochten werden hoofdzakelijk te voet afgelegd, waarbij gelet werd op het oplichten van de seinlampen op de enkelsporige trajecten die de komst van een tram aankondigden.

    Deze eerste foto is al weer meer dan twintig jaar oud. Hij is gemaakt op 26 juni 1984 in La Hestre (tussen Mariemont en La Louviere). Het betreft de S9071 van spitslijn 88, die volgens de lijnfilm de dienst tussen Morlanwelz en Maurage onderhoudt. In de praktijk kwamen de trams van lijn 88 nooit verder als Bracquegnies.

    Het is opmerkelijk hoe dicht de tramsporen langs de stoep liggen. Het is dan ook niet zo vreemd dat de moeder haar dochtertje angtsvallig van het passerende gevaarte weghoudt.

    Wat zouden we nog eens graag willen instappen. "Deuz tickets vers Bracquegnies, s'il vous plait!".



    19-02-2007 om 00:00 geschreven door wattman  


    18-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederland, Den Haag, RR3 rijdt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Lijn 3 in de vorm van een Randstadrail lijn rijdt nu al weer bijna een week.

    Voor de liefhebber zijn de ontwikkelingen nauwelijks meer bij te houden. Betekende de indienstelling van lijn 3 op het traject Centraal Station - Loosduinen niet alleen de tijdelijke opsplitsing van de lijnen 2 en 6, er kwam ook nog een extra tramlijn bij. De reguliere lijn 3 wordt immers tussen het De Savornin Lohmanplein en Centraal Station op bepaalde momenten van de dag versterkt door een kort traject dienst.

    In het verleden werd hiervoor het lijnnummer "3K" gebruikt. Een lijnfilm die de afgelopen maanden ook regelmatig op de tram terug te vinden was. Voor Randstadrail was dat allemaal te eenvoudig. Het werd een nummer dat op het eerste gezicht "35" zou zijn, maar bij nader onderzoek "3S" is. De "S" staat hierbij voor "short". Maar hiermee was niet alles gezegd.

    Deze 3S werd namelijk al spoedig vervangen door "43". Deze lijn 43 treft de passagier ook aan op de informatieborden als het een kort traject wagen betreft.

    Noteerde de geschiedschrijver dat lijn 3S hiermee na slechts drie dagen uit het straatbeeld verdwenen was, niets was nimmer waar. Lijn 43 was na twee dagen weer ter ziele. Lijn 3S is inmiddels weer het lijnnummer voor de trams tot het De Savornin Lohmanplein.

    U merkt het: Randstadrail en U hoeft zich geen dag meer te vervelen.

     



    18-02-2007 om 17:40 geschreven door wattman  


    11-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederland, Den Haag: De laatste uren van lijn 3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De gaande lijn 3 en de komende lijn 3. Tussen de testrijdende Randstadrail sneltrams rijden de GTL's van lijn 3 vandaag hun laatste rondjes.

    De voorziene proefperiode van een week werd uiteindelijk drie weken. Een tweetal ontsporingen aan het eindpunt Loosduinen staken een stokje tussen de plannen. Maar morgen is het toch zo ver.


    Vooralsnog is de nieuwe lijn 3 beperkt tot het traject Loosduinen - Centraal Station. Hierbij worden in ochtend- en middagspits extra ritten ingelegd tussen het De Savornin Lohmanplein en het CS (de vertrektijden van de verkorte ritten zijn opgenomen in de pubieksdienstregeling die opvraagbaar is op www.htm.nl).

    De terugkeer van lijn 3 in de tramtunnel, betekent ook een voorlopig afscheid van de lijnen 2 en 6 in de Haagse ondergrond. Wegens de noodzakelijke werkzaamheden aan de sporen op het tramviaduct tussen het CS en Ternoot, een voorwaarde voor de terugkeer van Randstadrail tussen Den Haag en Zoetermeer, worden die lijnen opgeknipt. Dat betekent dat de lijnen 2 en 6 een bovengronds rondje door de binnenstad gaan maken.

    Voor de bewoners van Loosduinen zal de komst van Randstadrail een grote opluchting zijn. Zij waren door de ombouw van lijn 3 naar Randstadrail al maanden verstoken van trams.

    Lijn 3 is dood, leve Randstadrail 3!

     

    11-02-2007 om 18:18 geschreven door wattman  


    01-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederland, Den Haag: Lijn 3 als stadstram, het vervolg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gezeten in de trein op de terugweg van Berlijn naar Den Haag was er afgelopen maandag een bericht in de krant dat zeer in het oog viel. Tijdens de proefperiode met de sneltrams op het traject van RR3 tussen Loosduinen en Centraal Station afgelopen week was tweemaal een tramstel aan Loosduinen ontspoord!

    De oorzaak werd deze maal snel gevonden: onoplettendheid van een bestuurder en een beschadigd wissel (het zal duidelijk zijn dat men deze maal niet de draaistellen van de GTL-8 trams de schuld kon geven: deze kunnen immers niet naar Loosduinen doorrijden).

    Gevolg is uitstel van executie voor lijn 3 als stadslijn. Er wordt een nieuwe poging gedaan om aanstaande maandag over te schakelen van de vertrouwde GTL-8 op de Regio Citadis. 

    We zullen het zien... 

    01-02-2007 om 20:53 geschreven door wattman  




    Foto



    Mijn favorieten
  • Wattman thuisblad
  • De Lijn
  • v.z.w. VeBOV
  • Reclame trams in Antwerpen
  • De Digitale Reiziger
  • Wandelingen met Mars
  • Haags Tramnieuws
  • Blog van een Brusselse Wattman (en Francais)
  • Tramsporen: een eerbetoon aan de traditionele tram (oa de Buurttram)
  • Blog over de Brusselse tram

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs