wardjes blog written by JM
Foto

Foto

Ward met  zijn idolen,David,Gella, Catherine, Ilse, Ulla, Dirk, Harry, Heidi en Daan

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

tornooien vanaf 1/1/10:
13/01:SVS Hasselt: niets
21/01: Lendelede: GOUD
06/02:PK Ieper: BRONS
13/02:RK Herentals: 5de pl
07/03:Izegem: niets
13/03:Ingelmunster: niets
17/04:Moorslede: niets
25/04:Eernegem: BRONS

Foto

Foto

Foto

Foto


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Resultaten judo 09/2007-12/2008
30/9   Olen:2de pl
14/10 Waarschoot:2de pl
20/10 Tervuren:1ste pl
4/11 Veldegem:2de pl
11/11 Inter prov. Ingelmunster 3de pl
17/11 Lendelede: 2de pl
25/11 Wervik: 1ste pl
12/01 Houthulst: 1ste pl
20/01 Aalst: 1ste pl
26/01 Lendelede: 1ste pl
02/02 Latem: 1ste pl
03/02 Berlare: 1ste pl
17/02 Breskens(NL): 4de pl
02/03 Wouw(NL): 1ste pl
15/03 Ooigem: 1ste pl
26/04 Eernegem: 1ste pl
10/5 Clubkampioenschappen: 1ste pl
11/5 Hoevenen: 2de pl
17/5 Mierlo(NL): geen poduimpl
20/9 Wingene: 1ste pl
19/10:Waarschoot: 2de pl
02/11: Veldegem: 1ste pl
11/11:Interp Ronse: 2de pl
16/11:Lendelede: 1ste pl
25/11:Wervik: 1ste pl
29/11:Kruishoutem:


Resultaten judo vanaf 1/1/2009

SVS Hasselt 14/1:Zilver  -50kg
PK Ieper 1/2: gekwetst
Eernegem 24/4: Brons -55kg
Otegem 23/5: Brons -55kg
Bredene 13/9: niets
Evergem 17/10:niets
Lendelede 22/11:niets(goed gekampt)


Resultaten judo 09/2006-06/2007
Trazegnies 1e pl
Moorslede 1 e pl(vijfkamp)
Pot van Olen 1e pl
Izegem 2 e pl(vijfkamp)
Waarschoot 1e pl
Sint-Truiden 1e pl
Lendelede 1e pl
Ardooie 1 e pl(vijfkamp)
Wervik 1 e pl
Kemzeke 1e pl
Nevele 1e pl
Houthulst 1e pl
Wervik 2de pl(vijfkamp)
Lendelede 1e pl
Berlare 2de pl
Ooigem 1e pl
Kuurne 1e pl(vijfkamp)
St-M-Latem 1e pl
Wetteren 1e pl
Eernegem 1e pl
Kruishoutem 1e pl
Otegem 1 e pl
Venray 2 e pl

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Startpagina !


Foto

'Leer van gisteren,droom van morgen,leef vandaag' slogan van Wards grote idool
29-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Het zal waarschijnlijk wel een beetje aan mij liggen,ik heb Ward rustig laten begaan.Zijn resultaat op school is er ook naar.Hij is er zelf niet tevreden over, 73% is zijn slechtste resultaat ooit maar hopelijk is hij nu wakker geschud en zal zijn aanpak in het zesde een beetje serieuzer zijn. Als ik naga wat de oorzaken hiervan zijn kom ik tot verschillende vaststellingen.
Ten eerste, heeft hij het allemaal veel te gemakkelijk opgenomen en ik heb het wel zien aankomen maar heb niet ingegrepen. 
Ten tweede denk ik dat gans de commotie rond zijn transfer hem heeft bezig gehouden.
Ten derde zijn we in de weekends tijdens de examens een beetje te veel op de zwier geweest, waardoor we allebei een beetje te moe waren en tijd tekort kwamen om deftig zijn vakken te herhalen.
Ten vierde was er zijn juffrouw met wie hij het helemaal niet kon vinden.
Hij zal ook stilletjes aan beseffen dat hij tijdens het schooljaar iets meer zal mogen doen, dat was de reacties van Virginie,zijn opvoedster in het internaat.
De commentaar van zijn juf Bernadette, is dat zijn resultaat ver beneden zijn kunnen ligt en dat is nog een troost.Want zo weet ik dat ik volgende keer beter mag verwachten.Zijn punten liggen allemaal heel dicht bij elkaar, wat wil zeggen dat hij met geen enkel vak problemen heeft.
Normaal moest hij 75% halen voor zijn  Heelys maar zoals sommigte personen al wisten te voorspellen, ze komen er dus toch.Al heb ik met ward een compromis gesloten.
 Ik denk dan aan het feit dat hij gans het jaar op internaat zit en dan voel ik me schuldig dat Ward geen gewoon leven heeft, ook al heeft hij een regelmatiger leven dan veel andere kinderen. Maar ja,ik ben een beetje een softy als het Ward betreft en kan hem moeilijk iets weigeren.'Het kind, hij heeft maar dat', is een beetje mijn lijfspreuk geworden.
Ik zal er niet meer over zagen of reclameren, ik wil dat hij een mooie zomer tegemoet gaat.De twee maanden zijn al redelijk gepland, eerst 5 weken maar zijn moeder in Spanje.Dan een weekje naar Klara,een weekje judokamp in Tongerlo.een uitstap naar een pretpark,Vtm-life in Gent en dan nog 10 dagen met mij samen thuis.Het wordt een zomer om niet te vergeten.En dan met volle moed terug naar school.

29-06-2007, 06:01 geschreven door jmv


25-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Nog een weekje school en dan begint de lastigste maand van het jaar.Tot nu toe dacht ik nog niet veel aan de maand juli.Ik was de laatste tijd vooral bezig met zijn judo ttz met zijn overgang naar Olympia Brugge.Maar nu is alles geregeld en ben ik dus weer gerust.
 Niet tegenstaande de steun van een paar vrienden,zal het toch weer moeilijk worden.5 Weken zonder mijn zoon,het lijkt nu al weer een eeuwigheid.Vooral de weekends zijn zwaar,wakker worden op zaterdag en zondag en het blijft stil.Ik ben een mens van gewoontes,op zaterdag wassen en strijken, zijn huiswerk helpen maken, samen boodschappen doen.Eén troost is dat Ward graag naar zijn moeder gaat.Velen zouden willen ruilen met hem,zo'n maand naar Spanje gaan is toch de max voor kinderen.Maar ik kan het niet helpen,zal wel een beetje egoisme zijn zeker.En ook wel dat zijn moeder Ward bij zich heeft en hem laat voelen hoe goed het daar is.Maar ze vergeet één ding,dat ze Ward nooit zal kunnen tonen hoe het echte leven daar is.
Maar Ward heeft wel al een paar zaken waarnaar hij verlangt als hij terugkomt.En ik zal hem er geregeld aan doen denken.

25-06-2007, 20:37 geschreven door jmv


24-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Het was veeeeeeeel beter dan verwacht gisteren.Het zijn tenslotte allemaal nieuwe mensen die op de bbq aanwezig waren.'t Eerste moment moest ik Ward een beetje pushen om bij de andere judoka's te gaan.Maar hij is wel zoals ik,als hij in een nieuwe omgeving komt is hij een beetje schuchter.Maar zijn terughoudendheid duurde niet lang.Tegen dat we moesten eten was hij al aan het voetballen en rond het springkasteel.Hij is al redelijk of zelfs heel goed opgenomen in de groep.Hij heeft redelijk veel gedanst en een topmoment voor mij was toen hij begon te jumpen.Zonder schroom was hij bezig.De ambiance zat er wel in.Ik had onlangs ne keer gezegd dat het lang geleden was dat ik nog eens een scottish had gedanst.De dj,die ondertussen wel een goede vriend is geworden,vond het dus nodig om er één te spelen en mij op de dansvloer te roepen.Het was dus lang geleden maar ik moest de dansvloer op.Ik heb nog een beetje staan praten met de voorzitster van de club,haar enthousiasme is groot.Zij is de weduwe van de verongelukte Pol Maes en wil de club een nieuwe élan geven.Ze zei dat ze niet van plan is om een papieren voorzitter te worden maar wel door haar aanwezigheid iederéén te motiveren.Zelfs op tornooien wil ze haar leden bijstaan.Dat wordt dus een voorzitter naar mijn hart.
We zijn rond 2u tuisgekomen en vandaag wordt het een luie dag.Ward gaat nog een beetje leren en hij wil deze namiddag een toerke gaan doen met de velo.

24-06-2007, 11:05 geschreven door jmv


22-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Het was eindelijk zover,de eerste training bij Olympia Brugge met de nieuwe hoofdtrainer David Deleu.Ward had er naar uitgekeken en het verliep zoals verwacht.Alhoewel het de laatste training was van het seizoen 2006-2007 toch stond Ward in schuim en zweet.Het is wel duidelijk dat hij zich al goed thuis voelt bij zijn nieuwe club.Hij kan goed overweg met de andere trainers,Daphné,Francis en Robby en met de andere judoka's.Het klinkt misschien stoeferig maar hij valt niet meer op in de groep.Hij wordt één van de bende.
Morgenavond gaan we naar de bbq van Olympia.Zo zullen ze Ward nog een beetje leren kennen.

22-06-2007, 00:00 geschreven door jmv


20-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Het was tot nu toe heel druk zodat ik nog geen tijd had om iets te schrijven over het weekend.Zaterdag was Ward nog in de wolken over zijn eerste training bij zijn nieuwe club.Hij heeft dan nog een beetje geleerd maar hij kon alles zei ie dus ik heb er geen druk opgezet.We zullen wel zien hoe het wordt.Hij was wel een beetje zenuwachtig zei hij.
Zondag zijn we dan naar Oostende geweest,Lyl was verjaart en we hadden haar nog niet bezocht.Ze is nog altijd op de sukkel met haar knie.Anders doet ze elke dag een wandeling langs de zee en nu was het wel al bijna 3 maanden geleden dat ze nog de zee heeft gezien.Ze was wel kontent om eens buiten te zijn al was dan in haar rolwagentje.Lyl heeft ook kennis gemaakt met L & L uit O.Het werd een namiddag zonder gepraat over judo.Na een uurtje of 2 kon ze het niet meer aarden van de pijn en hebben we haar terug thuis gebracht.Nadien heeft Ward nog een uurtje met een go-kart gereden.Op de dijk was er nog een optreden van Axl Peiremans en iemand met een mondharmonica,dit was voor Zomer 2007 op TV 1.Ward stond vlak achter hen terwijl ze aan het filmen waren en maandag kwam hij dan op tv.L &L zijn nu echte goede vrienden geworden.
Maandag is hij tamelijk nerveus naar school vertrokken,voor zijn examens.Maar tot nu toe gaat het vlot ,zegt hij.Maandag heeft hij nog een sms-je gestuurd naar D.D. om te zeggen dat hij vrijdag gaat trainen.Hij is er toch mee bezig.Ik ook trouwens want ook al heeft hij nooit te klagen gehad in Ardooie,het is een nieuwe start want anders bleef hij wel ter plaatse trappelen. 

20-06-2007, 20:30 geschreven door jmv


16-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Iedereen die regelmatig de items op de blog leest wist reeds een hele tijd dat ik een andere club zocht voor Ward.Maar doordat hij op internaat zit was het niet evident om een club te vinden waar hij kan gaan trainen.Een tweetal weken terug vernam ik over de trainerswissel bij Olympia,dat was voor ons een opluchting omdat Ward van plan is om na zijn zesde leerjaar naar het VHSI te gaan in Brugge.Na inlichtingen te hebben verkregen zou het dus voor Ward geen probleem zijn om tijdens de week ook te kunnen trainen.In Ardooie zou hij dan maar éénmaal per week meer kunnen trainen.Nu heeft Ward nog genoeg met één deftige training per week maar als hij overgaat naar de kadetten in 2009 zal hij veel te kort komen.Dus voor volgend kompetitiejaar kan hij éénmaal per week gaan trainen in Brugge en in combinatie met de regionale en provinciale trainingen en soms een bijkomende training bij Sen-no-Sen op zondag of op zaterdag in Gullegem.Dat zou voldoende moeten zijn.Het is dus geen overhaaste beslissing.
Ik is mijn taak als papa om voor mijn zoon de beste mogelijkheden uit te zoeken.Soms is er wel iemand nodig om mij hierbij te helpen.Mensen die in Ward geloven en die zo ook Ward's vertrouwen en respect krijgen.

16-06-2007, 23:34 geschreven door jmv


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ward stopt bij JC Ardooie en gaat naar Olympia Brugge
  Ik heb gebeld met Paul om hem te verwittigen dat Ward weggaat bij zijn huidige club.Uit beleefdheid heb ik ook een paar e-mails verzonden maar mensen uit het bestuur.De reden waarom Ward weggaat weet ondertussen wel iederéén die het aanbelangt.Ik wil in het bijzonder Paul en Wouter bedanken voor hun jarenlange inzet om Ward iets bij te leren.Er heeft zich onlangs iets voorgedaan wat mijn beslissing heeft gestimuleerd.
Na gisterenavond heeft Ward definitief beslist om te veranderen van club.Het is een enthousiaste bende judoka's ongeveer van hetzelfde kaliber van Ward.De trainers waren erg geinteresseert in Ward zijn resultaten en stonden versteld.Het gebeurt immers niet elke dag dat zich een nieuwe judoka aanmeld met dergelijke resultaten.Bij Olympia kunnen ze vanaf september wel beroep doen op één van de beste jeugdtrainers in Belgie die tevens Ward's grote idool is.Het ligt natuurlijk enkel bij Ward om zich te bewijzen .
De transfer naar zijn nieuwe club mag voor niemand geen probleem vormen aangezien hij nog geen 12 jaar is.

16-06-2007, 14:06 geschreven door jmv


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
't Is niet te geloven maar nog 14 dagen en het schooljaar zit erop.Het was een schitterend jaar voor Ward,vooral op sportgebied.In school was het wat moeilijker omdat Ward nu niet bepaald de populairste juf had maar het moet wel gezegd dat zij de lat hoog legt en enkel denkt aan het leerprogramma.Maar leg dat maar eens uit aan de kinderen dat alles wat zij doet of deed, het hen ten goede komt. Hij zal nog 14 dagen op zijn tanden moeten bijten en hem concentreren op zijn proeven.Dit zal hem wel lukken, ik heb het volste vertrouwen in hem.Hij weet dat hij zijn best moet doen.Ik heb er zoals gewoonlijk weer iets tegen gezet.Hij wil al een ganse tijd iets nieuws. Heelys zijn een nieuwe rage maar zonder resultaat geen Heelys.
  
Bij mij begint het weeral te knagen want op 1 juli vertrekt hij voor 5 weken naar zijn moeder.Dit jaar zal het misschien wat beter gaan om deze tijd te overbruggen. Vooreerst door mijn vrienden waar ik 100 % kan op rekenen en ten tweede door de nieuwe kansen die Ward krijgt vanaf september.Dit weekend zal ik bekend maken welke beslissing we samen genomen hebben.Ik zeg wel samen want ik heb het hem voorgesteld en Ward moest zelf beslissen of hij het wilde of niet.Na vanavond twijfelt hij niet meer en is het tijd om het de wereld in te sturen. 
  

16-06-2007, 14:05 geschreven door jmv


11-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
  Zondag was een dag uit de duizend,vaderdag en Ward weet precies wat hij moet doen om m'n dag goed te maken.Ik hoef geen kado's voor vaderdag.Voor mij volstaat het dat ik bevestiging krijg voor hetgeen ik voor hem doe.Ook al doe ik maar wat iedere vader eigenlijk hoort te doen. 

11-06-2007, 21:22 geschreven door jmv


10-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
We zijn gisteren naar de begrafenis geweest.Het moet diep zitten bij Mia want ze was als een donderwolk die ons passeerde in de kerk.We konden niet de hele dienst blijven want we hadden nog een hele boel te doen.Boodschappen en Ward moest nog zijn huiswerk maken en een beetje lessen herhalen.
Zaterdagavond moesten we naar een etentje.We hebben ons goed geamuseerd,het eten was erg goed een goeie sfeer en voor Ward telde maar één zaak 'de enveloppeverkoop'.Ward toonde ook nog aan verschillende mensen zijn zilveren medaille die hij behaalde in Venray.Apetrots is hij erop,ik trouwens ook.
Mijn beslissing die ik vorige week nam zal binnenkort bekend gemaakt worden,al zullen er niet veel mensen meer van verschieten.

10-06-2007, 09:34 geschreven door jmv


08-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

Ik hou mijn hart vast,binnenkort beginnen de proeven en zoals vorig jaar duurt het schooljaar voor Ward weer een maand te lang.Hij begint weer aan alles zijn voeten te vagen.Ik moest vanavond op alles reclameren,zijn agenda staat vol opmerkingen van zijn juffrouw.In het internaat kreeg hij ook een onvoldoende voor zijn gedrag.Ik ben weer de viezen,de zage.'t Ander in Spanje is toch gemakkelijk é.Als ze dit leest zal ze zich weer verkneukelen.Haar reactie zal zijn dat ik er zelf voor gekozen heb.Gelukkig zijn de mindere momenten van Ward zeldzamer geworden dan vroeger.Maar als ze er zijn dan geeft hij er meteen een ferme lap op.Ik heb me dus vanavond goed kwaad gemaakt en hopelijk heeft hij het begrepen.
Morgen gaan we naar de begrafenis van Rik's moeder.Morgenavond gaan we naar een feestje dat georganiseerd is door een paar vrienden.En verder geen judo dit weekend,een adempauze zal Ward geen kwaad doen.

08-06-2007, 00:00 geschreven door jmv


03-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

Het judo-seizoen is afgelopen,allezins wat de tornooien betreft.Nog een maand en de trainingen zijn ook gedaan in Ardooie maar er zijn clubs die het ganse jaar blijven trainen.Dus in augustus gaan we nog hier en daar gaan trainen.Deze namiddag was het schoolfeest.De optredens van de kinderen was mooi,het gezelschap was goed en het weer viel mee.Ward kreeg felicitaties van iemand maar was dit gemeend of was het enkel omdat we frietjes kochten aan hun stand.Wie zal het zeggen.
Ik wil nog mijn medeleven betuigen aan Rik Vandoorne en zijn familie bij het overlijden van zijn moeder.

03-06-2007, 18:30 geschreven door jmv


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Na de finale was Ward tamelijk ontgoocheld over de beslissing van de scheidsrechter maar hij was er rap overheen door de vele sms-jes die hij kreeg.Dat is belangrijk voor hem,dat er mensen zijn die beseffen welke prestatie hij in Venray heeft gedaan.Bij vele clubs worden de resultaten afgeroepen in de dojo.Ik ben al content als zijn trainers hem feliciteren.Andere aanwezige bestuursleden vinden het dus niet nodig om er ook maar een woord aan vuil te maken.Ik ben vandaag in de kantine gebleven om eens naar de reacties te zien maar het was zoals ik verwachtte.Wat is het doel van de club eigenlijk?Een beetje ontspanning voor de judoka's en de ouders die de clubkas spijzen in de kantine.
  We kregen vandaag een overzicht van de resultaten van het voorbije seizoen.Ward heeft deelgenomen aan 17 officiele tornooien .Hij behaalde 2 maal een tweede plaats en 15 eerste plaatsen.  

03-06-2007, 13:27 geschreven door jmv


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.klik op de foto's om te vergroten
Klik op de afbeelding om de link te volgen

03-06-2007, 00:20 geschreven door jmv


02-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Als je het nog nooit hebt meegemaakt,kun je ook onmogelijk voelen wat ik voel vandaag.Iedereen voorspelde dat het Internationaal Tornooi in Venray geen lachertje is.Je moet weten dat er vandaag ongeveer 700 judoka's uit 23 verschillende deelnamen.En het werd inderdaad geen lachertje voor Ward,hij moest inderdaad alles geven wat er in hem zat om te bereiken wat hij vandaag deed.Ik mag gerust zeggen dat de beste judoka's die in al deze landen aanwijzig zijn er vandaag waren.En met enige trots mag ik zeggen dat Ward in zijn categorie tot de beste van Belgïe behoort.
Ward bereikte de finale,er werd fel gekampt en zowel Ward als zijn russische tegenspeler haalden geen punten binnen.Dus moest de scheidsrechter beslissen wie won een volgens vele mensen was zijn beslissing om de overwinning aan de rus te geven volkomen onterecht.Dus eindigde Ward tweede maar voor mij heeft hij gewonnen.Felicitaties kwamen uit al de hoeken.Dit is een zoon om TROTS op te zijn.En dat ben ik ook en voor al diegene die nog twijfelen geef toe:Zou je niet willen in mijn plaats zijn.

02-06-2007, 00:00 geschreven door jmv


Foto

Foto

Welke films zagen we in 2010?

Dossier K: *****
It's complicated:****
Sherlock Holmes:****
Did you hear about the Morgans:***
Shutter Island:**
The Bounty Hunter:****
Date Night: ***
Unthinkeble: ****
Sex and City 2: ***
Knight and Day: *****
Karate Kid : ****
The expendables:***
Adem: ****
Wall Street, money never sleeps:*****
Vampire suck:*(jm) ****(ward)
The town:
Zot van AA:


Mijn favorieten
  • Ward op youtube
  • David Deleu/Universport
  • volg gella op wereldreis
  • Karim
  • Gella

  • Foto

    Foto

    Foto

    Op 2/6 een topprestatie van Ward in Venray.Zilver op het grootste int. Tornooi in West-Europa

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto



    Archief per maand
  • 03-2014
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 08-2006
  • 06-2006

    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs