Senegal tot Cuba!
  • Alle cubanen met een snor, dos mojitos por favor
  • Jamaica man!
  • Union Island - Martinique
  • Union Island - Martinique (deel 2)
  • Paradise!

Los der over...
    05-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alle cubanen met een snor, dos mojitos por favor
    Ongeveer 2.5 week geleden hebben we Jamaica achter ons gelaten.

we hebben Bob Marley voor de Buenas vistas ingeruild,
    van het ´JAH MON´ naar het ´OLA SEÑOR´
    van de guesthouses naar de casa particular,
    van de red stripes naar de Mojitos,
    van de cocosnoten naar de ananassen,
    van de ganja naar de sigaren,
    van de reggea naar de salsa,
    van de drealocks naar de snorren,

Kortom van Jamaica naar het communistische Cuba!

Onze trip door Cuba bestaat uit 4 grote delen.

1. Klimmen op de mongotes, paardrijden door de zotte natuur en tabaksvelden in Viñales.
    2. (Een van) de mooiste stad van Cuba en daarbuiten bezoeken in al zijn aspecten, namelijk Trinidad.
    3. De toerist uihangen op de paradijselijke witte stranden met palmbomen, de azuurblauwe zee in de mojitos bij de prachtige zonsondergangen in Varadero
    4. De oude stad van Havana verkennen en de hele historie erond!

Na een paradijslijke trip door de Caraiben zijn we aan onze laatste bestemming beland... Nog enkele dagen genieten en de verhalen zullen verteld mogen worden inclusief misschien enkele fotootjes ... kom gerust langs!

Tot snel,
    Nele en Wanne

05-04-2014, 00:40 geschreven door Wanne

10-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jamaica man!
    Een kort berichtje vanuit Jamaica,

Na een supershieke 5 daagse in het natuureiland Dominica, zijn we aangekomen in het land van Bob Marley!
    Foto`s en een lange brief zullen er ditmaal niet bijzijn omdat we op een computer zitten met jamaicaanse roots (het gaat niet al te snel vooruit behalve de prijsstijging). Ook onze hotmailadressen doen lastig wegens al het gereis denken we. Wel kunnen we al vertellen dat de 10 dagen die we hier gaan verblijven way to short zullen zijn! Dit supermooi eiland vol grappige en leuke mensen is moeilijk rond te sjezen op 1 week!

tot de volgende! Irieeeee

10-03-2014, 20:40 geschreven door Wanne

01-03-2014

Na de overwelvende eerste weken van paradijselijk ongeloof komen we uiteindelijk tot rust ;). Snorkelen tussen de chillpadden, octopussen, kreeften, roggen, tonijntjes en een ontelbare hoeveelheid en verscheidenheid aan kleuren van tropische vissen en crazy riffen is dagelijkse kost!

Na een avond barbecue met verse gevangen kreeften op een strand van de Tobago Cays* eilandengroep zijn we de daaropvolgende morgen vertrokken om terug aan te komen op Union Island. De boxing Kangeroo’s verwelkomen ons met een rummeke in de middag. (Boxing Kangeroo is een Belgische boot die we al meerdere malen zijn tegen gekomen. Een jong koppel uit Antwerpen dat de wereld in 2-3 jaar wilt rondzeilen).  We maken  verder nog een wandelingentje door dit eiland. Qua grootte kan je het vergelijken met klein Ranst. Het zoutmeer eens gaan bezoeken, de surfspots eens chekken en een ijsje eten is al wat we die dag willen doen. Misschien nog een dikke vis proberen te versieren zodat we onszelf weer een mooie avondmaaltijd kunnen soigneren.  Na het nice diner verwennen we onszelf nog met een rumpunch en een pina colada tijdens een dikke sundown!

Dit is één van memorabele dagen die we hier aan het ondergaan zijn!

Na Union island hebben we nog het laatste stuk zuidwaarts gevaren om in een deeleiland van Grenada te belanden: Cariacou. Zeer vriendelijke mensen en goede muziek! Om nog maar te zwijgen over de omliggende onbewoonde kleine eilandjes. Sandy island bijvoorbeeld hebben we de laatste dag in de ochtend bezocht. Niemand behalve wij twee aanwezig op het met palmbomen gevulde zandstrand van amper twee tennisvelden groot. Het zandstrand bevat dan ook de invulling van heel dit eiland!

Ten slotte zijn we dan vanmorgen na 3 dagtochten varen in Martinique geraakt, een tocht wat ons 2 baracuda’s en wat dolfijnmemoires rijker maakte. Wat een Europa hier. Als kolonie van Frankrijk moet je nog goed je best doen om een snuifje caribbean sfeer terug te vinden. Om deze reden gaan we dan ook zo snel als mogelijk een ferry naar Dominica pakken. Het eiland met de mooiste natuur van heel de Antillen.

Aangezien we hier de Eastwind (ons bootje) zullen achter laten zal het enige tijd duren vooraleer een nieuwe post zal volgen op de blog. Dit omdat we de computer van onze kapitein niet langer kunnen gebruiken.

*Een eilandje van de tobago cays kan je op volgende link bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=MMYlTWEZxbI

01-03-2014, 22:58 geschreven door Wanne

28-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Union Island - Martinique (deel 2)

28-02-2014, 00:00 geschreven door Wanne

22-02-2014

Barbados…

Bequia…

Mayreau…

Union Island…

Tobago Cays…

Dit zijn de eilandjes die we ondertussen op onze trip gepasseerd zijn. Enkel bereikbaar per boot, en dat hebben we dan ook gedaan!

Azuurblauw water, 25-30 graden celcius, zotte koraalriffen, alle kleuren vissen, waterschilpadden, kreeftenparadijs, palmtree, pirates of the caribbean, the coconut falling on to your head, Robert Nesta Marley, verlaten strandjes, rum, rum, rum, rum, Eastwind, Rasta, limoentjes, Big game fishing, barbecue on the beach zijn enkele kernwoorden van onze trip!

Laat de fotos voor zich spreken!

PS. Voor depressiegevoelige mensen, verboden naar onder te scrollen en boek u ticket!

22-02-2014, 01:43 geschreven door Wanne

21-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paradise! deel 2

21-02-2014, 00:00 geschreven door Wanne

07-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Emoties ten top
    Donderdag, wakker worden, stress, wa een zenuwpees op dien boot!
    Een busritje naar oistins, natuurlijk veel te vroeg aan die luchthaven aangekomen!
    Wachte wachte, tedekke, een kwartier vertraging, het langste kwartier van men leve...

Een verschijning komt daar uit de poorten gewandeld! God exist! Nele verschijnt terug in mijn leven na 2,5 maanden!  Wa nen topdag!

Nele is na een degelijk tripje van een sneeuwstorm in Canada veilig naar het paradijselijk Barbados geraakt. Een volgend avontuur op de Caraiben kan beginnen en wil ik met veel plezier delen met mijne schat!

07-02-2014, 23:20 geschreven door Wanne

28-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oversteek atlantik!
    Laaaaandd!!! wat een zot gevoel na zo lange tijd alleen platten horizon!

13 januari zijn we om 9 uur 's morgens vertrokken in Cabo Verde om 14 dagen later Barbados te toppen!
    Een unieke ervaring met een topcrew! Mijn vaste shiftjes sturen waren van 12-14u, van 20-22u en van 4-6u.

De foto's spreken voor zich...

28-01-2014, 00:00 geschreven door Wanne

27-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fotos oversteek (deel2)

27-01-2014, 00:00 geschreven door Wanne

12-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morge Vertrekke!

Morgen vertrekken!

Morgen is het zover! De grote dag is aangebroken, om 9 uur is het plan de zeilen te stellen richting Barbados. De ideale dag vandaag om alles op de blog even op een rijtje te zetten!

Wat is er nieuw:

-          - Een artikel + fotos van de laatste week samen met den Ben (Keur Massar)

-          - Een klein uitlegske bij de fotos van het afscheid van den ben en het gedeelte met de pompony-jo (het zeilschip waarop ik ben gesprongen tussen Dakar en Cabo Verde

-         -  De eerste 2 filmkes van mijn vakantie!

Na aangekomen te zijn op Cabo Verde met de Franse kapitein, ben ik overgesprongen op de ‘Eastwind’. De zeilboot van captain Sam Frans, de pompier die me meegevraagd heeft. Jeroen en Matthias zijn de andere 2 kompanen die het groepke van 4 vervolledigen. Jeroen zit al van België mee op het schip en Matthias is net als mij op cabo verde op de boot gesprongen.

De overtocht duurt tussen de 13 en de 21 dagen naar gelang de wind! Momenteel hebben we een kleine 1000€ boef aan boord, dus verhongeren zullen we niet doen! De satteliettelefoon  zorgt voor een veiligheid in noodgevallen dus geen nieuws = goed nieuws!

Tot aan den andere kant!