Foto
Welkom op mijn blog . Regelmatig wordt er een werk bijgevoegd ..Klik op de foto's om te vergroten .
Over mijzelf
Ik ben Walter De Bock
Ik ben een man en woon in Oudenaarde (België) en mijn beroep is brugpensieon.
Ik ben geboren op 16/01/1949 en ben nu dus 75 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Schilderen - tekenen - boetseren .
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Hoofdpunten blog bok
  • Terracottabeelden
  • BEZOEK OOK EENS MIJN ANDER BLOG MET WERKEN OVER DE RONDE VAN VLAANDEREN
  • DE ONSCHULD
  • MEISJE MET POES
  • DE ADVOCAAT
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Blog als favoriet !
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • andre2
  • Vlaanderen - Steden & Gemeenten .
  • Peter Visser Alles over sport
  • Voetje's wielerverzameling
  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    lovemsn
    www.bloggen.be/lovemsn
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    frankloopt
    www.bloggen.be/franklo
    WALTER DE BOCK
    Schilderijen Beelden Reliëfs
    01-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schilderijen van winnaars van de Ronde van Vlaanderen

    STIJN DEVOLDER

    Na een paar uurtjes werken terug wat gevorderd .





    >> Reageer (0)
    28-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schilderijen van winnaars van de Ronde van Vlaanderen

    STIJN DEVOLDER .

    Gisteren en vandaag ben ik aan het schilderen geslagen .
    Het schilderij ( 84 cm op 59 cm ) met als onderwerp " STIJN DEVOLDER "de winnaar van de Ronde van Vlaanderen dit jaar .





    >> Reageer (0)
    18-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bas-reliëf in terracotta : HIJ ZIT IN EEN ZETEL

    HIJ ZIT IN EEN ZETEL

    Ontwerptekening



    Het gebakken werk










    waw
    Nou moe, ik deed de etalagezoektocht in Wetteren en zag dat het goed was ! PRACHTIGE schilderijen van de winnaars van de 'Ronde'.
    Het was me een genoegen Walter te ontdekken.....
    Groeten uit Laarne
    Lieven
    Ingegeven op woensdag 18 maart 2009 om 19:20:52, door Lieven Grillaert, IP-adres: 84.194.70.87

    >> Reageer (0)
    27-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terracottabeeld : EEN GAT LATEN VALLEN

    EEN GAT LATEN VALLEN

    Dit gezegde uit het wielermilieu heb ik op ludieke wijze uitgebeeld .
    De renner laat "  EEN GAT  " ( achterste ) vallen .


    Hier ziet u de verschillende fasen van de opbouw van het beeld .


























    >> Reageer (0)
    17-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bas-reliëf in terracotta : DE WIELTJESZUIGER .

    DE WIELTJESZUIGER .     Klaar om te drogen




    >> Reageer (0)
    15-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Terug wat gevorderd






    >> Reageer (0)
    10-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bas-reliëf in terracotta : HIJ IS EEN WIELTJESZUIGER .


    HIJ IS EEN WIELTJESZUIGER .

    Ik ben vandaag begonnen aan het boetseren van het bas-reliëf over de wieltjeszuiger .






    >> Reageer (0)
    09-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ontwerptekening : DE WIELTJESZUIGER

    DE WIELTJESZUIGER .

    Ontwerptekening voor terracottabeeld .





    >> Reageer (1)
    01-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Olieverfschilderij : STIJN DEVOLDER .

    STIJN DEVOLDER .

    Olieverfschilderij 30 cm op 40 cm .





    >> Reageer (0)
    11-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Terracottabeeld : Winnen met de vingers in de neus .


    WINNEN MET DE VINGERS IN DE NEUS

    Ziezo het beeldje is afgewerkt en kan nu drogen totdat het gebakken wordt .








    >> Reageer (0)
    25-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Terracottabeeld : Winnen met de vingers in de neus .


    Beide vingers zitten al in de neus .

    Nu nog de volledige afwerking .






    >> Reageer (0)
    18-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terracottabeeld : Winnen met de vingers in de neus .

    Eén arm is reeds toegevoegd en één vinger zit reeds in de neus .






    >> Reageer (0)
    16-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terracottabeeld : Winnen met de vingers in de neus .


    Vandaag ben ik begonnen aan het terracottabeeld :

    WINNEN MET 2 VINGERS IN DE NEUS .






    >> Reageer (0)
    11-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Ontwerptekening : Winnen met 2 vingers in de neus .

    Winnen met 2 vingers in de neus .

    Ontwerptekening voor terracottabeeld . 





    >> Reageer (0)
    24-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SCHILDERIJEN tentoongesteld in cafe DE NIEUWE KEIZER .









    >> Reageer (0)
    09-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn bakoven voor mijn terracottabeelden .

    Dit is mijn bakinstallatie voor mijn terracottawerken .
    Een olievat werd omgebouwd en voorzien van vuurvast deken .
    Er wordt gestookt met propaangas en brander .
    De temperatuur wordt gecontroleerd door een voeler met temperatuurmeter .
    Vandaag heb ik er  DE FLANDRIËN  en  ONZE RENNER HEEFT GEWONNEN  in gebakken .






    >> Reageer (0)
    27-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schilderijen : winnaars van de Ronde van Vlaanderen GERMAIN DERYCKE

    GERMAIN DERYCKE

    Olieverf op paneel 84 cm op 59 cm

    Kwam in 1958 als eerste aan .





    >> Reageer (0)
    11-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schilderijen : winnaars van de Ronde van Vlaanderen ALESSANDRO BALLAN

    ALESSANDRO BALLAN

    Olieverf op paneel 84 cm op 59 cm .

    Overwinnaar in 2007





    >> Reageer (0)
    20-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terracottabeeld : ONZE TOM HEEFT GEWONNEN

    ONZE TOM HEEFT GEWONNEN

    Ontwerptekening



    Het beeldje van de supporters die de overwinning vieren


    >> Reageer (0)
    17-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terracottabeeld : DE BEKLIMMING VAN DE MUUR

    DE BEKLIMMING VAN DE MUUR

    Zo stelde ik mij in mijn verbeelding de beklimming van de muur voor .
    De renners klimmend zonder fiets .

    Lengte : 475 meter
    Hoogteverschil : 66 m - 110 m = 44 meter
    Gemiddeld stijgingspercentage : 9,3 %
    Maximum stijgingspercentage : 19,8 %







    >> Reageer (0)


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs