Inhoud blog
  • Ze blijven niet plakken bij sp.a
  • Matti Vandemaele slachtoffer van computervirus
  • Kortrijk krijgt schepen voor tsjeverij
  • Erfstukkendebat geannuleerd
  • Op de valreep toch nog een kartel in Kortrijk
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Alles kan beter... in Kortrijk
    :: satirische blog :: volg Wakker Kortrijk op Facebook ::
    18-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Matti Vandemaele slachtoffer van computervirus
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    :: Matti Vandemaele slachtoffer van computervirus ::

    De Facebookpagina van Matti Vandemaele, voorzitter van Jong Groen in Kortrijk, maakt al enkele dagen vreemde capriolen. Oorzaak zou een computervirus zijn dat systematisch kritische reacties verwijdert.

    Een Facebookvriend van Matti die anoniem wenst te blijven, getuigt: “Ik merkte dat kritische reacties van mensen maar heel kort zichtbaar bleven. Ik heb de proef op de som genomen en twee reacties geplaatst: eerst ‘ik ga niet akkoord’ en daarna ‘de nagel op de kop’. De eerste reactie was na tien seconden alweer weg. “

    Het virus lijkt vrij hardnekkig want alle Facebookvrienden van Matti worden erdoor getroffen. De namen van vrienden die meerdere kritische reacties plaatsen, verdwijnen bovendien uit de vriendenlijst. Het probleem houdt nu al een paar dagen aan.

    Naar verluidt, heeft Vandemaele een computerexpert onder de arm genomen: “Ik wil dat dit zo snel mogelijk opgelost is. Gelukkig weten mijn vrienden dat ik zeer goed met kritiek om kan gaan en zijn ze ervan overtuigd dat er een externe oorzaak moet zijn voor het verdwijnen van al die kritische reacties.”

    (foto: Matti Vandemaele - bron: website Groen Kortrijk)

    18-10-2012 om 19:19 geschreven door Wakkere Kortrijkzaan  


    17-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kortrijk krijgt schepen voor tsjeverij
    Klik op de afbeelding om de link te volgen :: Kortrijk krijgt schepen voor tsjeverij ::

    Sinds bekend is dat Vincent Van Quickenborne vanaf 1 januari 2013 de nieuwe burgemeester van Kortrijk wordt, is hij achter de schermen samen met zijn coalitiepartners druk aan het onderhandelen over wie welke bevoegdheden krijgt. Het is intussen een publiek geheim dat N-VA bevoegd wordt voor cultuur. Rudy Scherpereel (N-VA) droomt er al luidop van dat Laura Lynn en Kristoff in 2014 Mini Europa openen met een Mini Schlagerfestival op de site van Evolis. Maar er zou ook iemand bevoegd worden voor tsjeverij. De toekomstige burgemeester vertelde ons off-the-record dat die geruchten kloppen: “We merken dat onze collega’s van CD&V nog steeds veel moeite hebben met de coalitie die we hebben gevormd. Ik vind het vreselijk dat ze zo afzien. Daarom heb ik beslist iemand bevoegd te maken voor tsjeverij, kwestie van de overgang niet te bruusk te maken. Aangezien die persoon zware dossiers te verwerken zal krijgen, lijkt het me logisch dat ik zelf verantwoordelijk word voor tsjeverij. Dit punt moet nog worden verwerkt in het bestuursakkoord, maar het staat nu al vast dat ik onder meer negenpuntenprogramma’s moet opstellen met zaken waarvoor de stad niet bevoegd is, dat ik bossen zal moeten omkappen en zonder medeweten van de gemeenteraad of de politieraad camera’s moet ophangen in het bijzijn van Wouter Beke.”

    Van Quickenborne zal eerstdaags contact opnemen met Stefaan De Clerck: “Ik wil hem inspraak geven en samen met hem kijken hoe het beleid kan worden afgestemd op zijn visie op tsjeverij. Ik zal ook van de gelegenheid gebruik maken om nog enkele troostende woorden te spreken.  Men zegt van mij dat ik een hart van steen heb, maar sinds ik redelijk wat tijd doorbreng met de sossen, ben ik al veel weker geworden. Gisteren was ik een kijkje gaan nemen op Stefaan zijn Facebookpagina en ik kon het niet droog houden. Ik hoop dat we snel weer goede vrienden worden zoals voor de verkiezingen.“

    (Foto: www.tuinbouwnet.be)

    17-10-2012 om 22:04 geschreven door Wakkere Kortrijkzaan  




    Archief per week
  • 13/01-19/01 2014
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs