Inhoud blog
  • Verhuis naar WORDPRESS
  • groepentheorie
  • Over klok lezen en streepjescodes
  • WAAROM WISKUNDE
  • PROEFLESSEN
    Categorieën
  • Info voor leraars en scholen (2)
  • Toepassingen voor elke dag (1)
  • universitaire wiskunde voor dummies (1)
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Zoeken in blog

    WAAROM WISKUNDE ???
    Waarom leren we wiskunde en welke carrieres kunnen we uitbouwen met deze wetenschap?
    24-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WAAROM WISKUNDE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

     

     

     

    Beste leraars en  leerlingen,

    graag stel ik u mijn project voor om wiskunde boeiender te maken voor leerlingen.



    idee:
    Leerlingen hebben over het algemeen de indruk dat wiskunde saai, nutteloos, overbodig, moeilijk,... is. Maar de wiskunde die we op school zien is dikwijls slechts de top van de ijsberg. Er zijn onnoemelijk veel interessante, nuttige en vaak verrassend leuke toepassingen van eerstegraads-niveau wiskunde. Met dit project wil ik voor de leerlingen deze wereld van leuke wiskunde openen en ze warm maken voor een wiskundig keuze richting. Deze worden namelijk door de voorgaande redenen snel opzijgeschoven waardoor ze veel te weinig gekozen worden.


    doelpubliek:
    aangezien ik vooral mensen wil aansturen meer wiskunde te gaan studeren, richt ik mijn pijlen op eerstegraads-studenten die voor
    de keuze van een studierichting staan. 

    Contact info:
    waarom wiskunde
    btw-nr.: 0523.962.524.
    Giedts Tom
    Jules Draeyersstraat 5 bus 4
    2610 Wilrijk
    waaromwiskunde@hotmail.com

    24-03-2013 om 00:00 geschreven door waaromwiskunde  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Info voor leraars en scholen
    23-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PROEFLESSEN
    Ik heb bij wijze van try-out de les al voor een 1ste en 2de jaar in een campus van de sint-norbertusschool. Hier heb ik de reacties van het 2de jaar die ik per mail van de lerares van deze groep doorgemaild kreeg. 

    (de reacties van de andere klas kreeg ik schriftelijk van de leerlingen zelf en leunen zeer sterk aan bij deze van de mail) 



    Tom, 
    Bij deze het verslag van de lln...

    7/10 - 4 lln
    8/10 - 10 lln
    9/10 - 4 lln
    - interessant en boeiend (bijna iedereen)
    - soms een beetje saai (2 lln)
    - trukjes waren 'megagaaf' (bijna iedereen)
    - iets luider praten volgende keer, ik kon niet alles goed horen (5lln)
    - ik zou nog iets meer willen weten over de verschillende onderdelen van wiskunde (1lln)
    - soms een beetje te moeilijk (2 lln)
    - tip: iets enthousiaster zijn, u bent precies wat verlegen (4 lln)
    - sommige woorden begreep ik niet (3 lln)
    - zeer mooie presentatie (2 lln)
    - u mag uzelf beter voorstellen (4lln)
    - ik vond de priemgetallen het leukste (2 lln)

    Nog enkele citaten: 
    - Poolse jongen: 'wist u dat diegene die de enigmacode heeft gekraakt een pool was? Dat kan u volgende keer misschien zeggen.. '
    - het was niet moeilijk en als iets toch moeilijk was vroeg hij of we het snapten. Als we het niet begrepen dan legde hij het uit. 
    - leukste wiskundeles ooit (sorry mevr. xxxxx, u doet dat ook goed)
    - powerpointding was wel graaf
    - ik zou wel willen dat hij nog een keer komt

    23-03-2013 om 00:00 geschreven door waaromwiskunde  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:Info voor leraars en scholen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BANNER
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    23-03-2013 om 00:00 geschreven door waaromwiskunde  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Over mijzelf
    Ik ben Giedts Tom
    Ik ben een man en woon in Wilrijk (Antwerpen) (Belgium (BE)) en mijn beroep is bediende.
    Ik ben geboren op 21/10/1986 en ben nu dus 37 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Wiskunde, auto's, film, muurklimmen.


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs