Inhoud blog
  • MIJN VLIEGER en VLAAMSE KERMIS
  • DE FIENNES
  • BIER-FLES-BIER
  • DIE COLORADOKEVERS
  • OVER DIE WATERPUT
  • HET PETROLEUM VUURTJE
  • DE AFRAMMELING
  • IN HET EERSTE STUDIEJAAR
  • MIJN EERSTE SCHOOLDAG
  • MIJNE VELO EN HET DUIFJE
  • JONG EN GEPUBERD
  • NU EVEN IETS HEEL ANDERS
  • DE VAVA EN ZIJN BUREN
  • HET TROUWFEEST
  • HOERA, EEN ZUSJE
  • “ONS HUISJE”
  • MIJN VADER
  • EEN DRAMA MET TRAUMA
  • DE KOEKOEKSTRAAT
  • 2 VOORWOORD
  • 1 KENNIS MAKEN
  • De Noodzaak
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    De Noodzaak
    Cursievelingen
    22-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NU EVEN IETS HEEL ANDERS

    NU EVEN HEEL IETS ANDER

     

    Tien

    DE BEL

     

    Beste mensen, even iets helemaal anders nu.

    Op ne koude winternacht zo rond een uur of die, alles is overal muisstil en plots gaat de bel riiiiiiiiiiiiiing. Wij schrikken alle twee wakker, grijpen elkaars hand vast en vragen ons bang af zo van, wie kan dat nu nog wel zijn. Omdat je maar nooit kan weten sta ik heel stilletjes op, het licht durf ik ni aan te knippen maar schuifel wel heel bang naar de deur. Heel voorzichtig pak ik de parlofoon op alsof het een stuk gloeiend ijzer was en zeg zacht hallo. Eerst hoorde ik wat gestommel en dan een vreemde stem in zeer slecht Nederlands, Meneire ieke moete helpe kreige, maane zone hier isse hiel zieke en moete rappe ene doktoor hebbe, hij hevet viel koortse meneire moge ieke telefoneire  asublief meneire . Ik zeg voorzichtig luister, hier een kleine kilometer vandaan is het politie bureel en daar gaat men je zeker verder helpen, je bent er waarschijnlijk al langs gekomen. Maar ik doe midden in de nacht mijn deur ni open voor een vreemdeling dat durf ik niet, zeker niet omdat ik al een oude mens ben, dag meneer en leg op.  Ik stond nog een hele poos stil te wachten maar hoorde nikske meer. Nu was ik toch nog zo ongerust dat ik belde naar het Politie bureel. De agent van wacht nam op en zei hallo, Ik maakte me bekent wie ik was en vertelde hem het hele verhaal zoals het was. Tis weer ni waar hé, antwoorde die agent, zijn ze nu weer bezig, verleden week kreeg ik een gelijkaardige telefoon. Luister meneer Schoeters, U heeft er zeer goed aangedaan van niet open te doen, waarschijnlijk of zelfs meer dan waarschijnlijk was het weer een van die zwervers die trachten op een sluwe manier ergens binnen te geraken om dan hun slag slaan. Jammer genoeg hebben wij ze nog niet op heterdaad  kunnen betrappen maar, ik zal nu een patrouille contacteren, dat ze daar in de omgeving eens gaan kijken. Daarna ging ik terug naar bed maar deed geen oog meer dicht. Wel had ik een onderwerp om aan ons kinderen en de buren te vertellen.

    Marcel.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    KOM ER BIJ
  • Een zonnige en koude dinsdag toegewenst

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs