De officiële Vodafone gezamenlijke klacht is 4-9-'08 aangetekend verstuurd naar Vodafone Klantenservice t.a.v. Special Services, Postbus 1500, 6201 BM Maastricht. De tekst is vrijwel identiek aan het concept dat SWAS op Stop Vodafone heeft gepubliceerd.
Ik beschik over aanwijzingen dat het Vodafone Webrelations Management
team de oorspronkelijke SWAS Vodafone Klachten Blog
(http://vodafone-klachten.blogse.nl) spamt met fictieve personages.
Vodafone tracht hiermee verwarring en verdeling te zaaien onder de
SWAS claimers. Er worden scenarios uitgevoerd waarbij een fictieve
klager geholpen wordt door Vodafone Webrelations.
Ik heb besloten de spam niet te verwijderen, zodat in ieder geval
een tipje van de sluier van het schandaal dat Vodafone heet, wordt
opgelicht.
De volgende auteurs van reacties op de SWAS Vodafone Klachten Blog hebben allemaal hetzelfde IP-adres:
Ik wil graag benadrukken dat niet iedereen die hetzelfde IP-adres
als Vodafone Webrelations heeft, automatisch een Vodafone
medewerker/samenzweerder is. Ik bied bij dezen mijn excuses aan voor
degenen die ik hier mogelijk heb beledigd.
Ik weet niet hoe het bij jullie in België is, maar ik vermoed dat het volgende net zo goed geldt: Quote van vodafone.nl: Je hebt altijd online inzicht in je verbruik en een overzicht van je rekeningen.
Vervolgens krijg je maandenlang te lezen dat je geen inzicht krijgt in
je dataverbruik. Toch ontvang je een gepeperde en ongespecificeerde
rekening. Ook https://my.vodafone.nl/prive/my_vodafone/factuur is al maanden onmogelijk. Ik quote: Deze dienst is momenteel niet beschikbaar.
Deze rekeningen zijn veelal hoger dan gebruikelijk. Mijns insziens
dient Vodafone geen dataverbruik buiten te bundel te berekenen, want
volgens https://my.vodafone.nl/Prive/My_Vodafone/verbruik_en_prijsplan/costcontrol kan
zij dat niet. Dus iedere dag navigeer je naar My Vodafone, logt in etc.
en dat kost je, zeg 50 MB per maand. Reken maar uit. Een aantal mensen
stelpen het bloeden door hun klacht openbaar te maken. Anderen brengen
een drukverband aan door hun abonnement op te zeggen. Ik wil graag de
wond hechten en daarom roep ik iedereen op zich bij de SWAS
GEZAMENLIJKE CLAIM aan te sluiten: Directe ontbinding van het contract
met terugwerkende kracht vanaf het moment dat er geen inzage het
dataverbruik mogelijk is en teruggave van alle onterecht afgeschreven
gelden.