Foto
Inhoud blog
  • vliegen met Beech en Cessna
  • Nobeltje gehaald
  • met co-piloot Julian
  • Leuke vlieg weekend
  • Genieten boven Hoogeveen
    Mijn favorieten
  • Paracentrum Eelde Hoogeveen
  • MVVH
  • vliegveld Hoogeveen
  • stichting hoogvliegers
  • .
  • 3 maanden Alaska met een Piper Supercub, prachtige foto's
  • Foto
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    vliegen met Jan Bouwmeester
    vliegen is genieten
    Vliegen vanaf het groene vliegveld Hoogeveen (EHHO)
    10-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rondje wit Friesland gevlogen

    Vrijdag 6 februari, een prachtige dag nagenoeg onbewolkt!!! Dus maar snel de Cessna uit de hangaar gehaald en een route over Friesland uitgezet. Dit was een prima idee!! een groot deel van Friesland was prachtig wit.

    De route die ik gevlogen heb ging via Hoogeveen, Wolvega, Heerenveen, Sneek, Bolsward, Lemmer, Steenwijk, Meppel en terug naar Hoogeveen.

    Uiteraard boven Bolsward een paar extra rondjes gevlogen 

    (3e foto is Bolsward)






    Bijlagen:
    friesl.jpg (36.5 KB)   
    friesl4.jpg (70.5 KB)   


    >> Reageer (0)
    02-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk weer een blog!! de eerste in 2015
    Eindelijk weer een blog, de eerste in 2015!! Na een periode van niet meer mogen vliegen door een oogoperatie (5 maand) het afgelopen jaar en eerlijk is eerlijk niet meer aan bloggen gedacht ... 

    Het afgelopen jaar heb ik maar een kleine 35 uur gevlogen, vooral met de Cessna 150, D-EHNE.

    Dit jaar de eerste 3 vluchtjes al weer achter de rug!! waaronder een proff-check, een examen die je elke 2 jaar moet doen. Dit om te kijken of je nog netjes en veilig kan vliegen en natuurlijk de regels van het vliegen nog onder de knie hebt. Best leuke oefeningen gedaan, tijdens blindvliegen overtrekken gedaan, steile en hoge bochten gemaakt.

    Een week daarvoor met Rita, Melanie en Julian 45 minuten in de omgeving gevlogen. En dat was weer genieten, kijk maar naar de gezichten op de foto's!! Meestal gaan we op 2 januari de lucht in. De eerste vliegdag van het jaar. Dit lukte dit jaar niet, het weer was niet oke. 



    (op de eerste foto ziet u het klaverblad van Hoogeveen)







    Bijlagen:
    image.jpg (88.7 KB)   
    vliegen-4.jpg (48.7 KB)   
    vliegen-5.jpg (21.4 KB)   


    >> Reageer (0)
    28-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de komende maanden geen blog meer .............

    Deze week ben ik geopereerd aan mijn linkeroog waardoor ik geen medical meer heb en niet meer kan/mag vliegen............

    De laatste vlucht heb ik samen met Rita gedaan in de Cessna 150. Wij hebben in de omgeving van Hoogeveen gevlogen. De route die we vlogen was via Slagharen, Zuidwolde, Beilen,Westerbork en weer geland op Hoogeveen.

    Het weer was prachtig, bijna strak blauwe lucht met zicht van Hoogeveen tot Groningen! :) 

    Op de foto hier onder kan je zien dat t weer super was die dag!!!! (Prachtig duo op de kiek) 






    >> Reageer (0)
    24-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2e paasdag familie Fransen de lucht in!!!

    Het was paasmaandag even wachten op goed weer om te kunnen vliegen.  De meteo had voorspeld dat het na 15:00 uur goed zou zijn, maar daar kwam een uurtje bij. Zodra het weer oke was snel de Cessna uit de hangaar gehaald. Dit keer weer mijn vertrouwde blauwe Cessna PH-JBF.

    De eerste vlucht mocht Robbert als co-piloot de Cessna een poosje besturen en keken Tom en Maaike vanaf de achterbank toe naar zijn stuurkunsten. En eerlijk is eerlijk Robbert vloog de Cessna strak naar Slagharen (attractiepark ff van boven bekeken) en terug via Zuidwolde naar Hoogeveen.  Vlak voor de landing werd de Cessna nog ff gewassen door een fikse bui. Na een half uurtje landen we weer op EHHO. En ze vonden het geweldig, kijk maar op de 2e foto

    Het 2e half uur stapte Tom voorin als co-piloot en Malcolm met Carlien op de achterbank. We zijn naar Giethoorn gevlogen en het Giethoornse meer met het dorp van boven aanschouwd. Altijd prachtig een rondje Giethoorn vliegen. Tom vloog de Cessna super!! Tijdens de tocht nog een stukje op 4000 voet kunnen vliegen tussen de wolken door. Zie 1e foto, een prachtig schouwspel, donkere wolken. Tom lukte het, met een klein beetje hulp van mij, de Cessna te landen op Hoogeveen. Dat was super!! Ook deze vlucht blije gezichten!! Kijk maar op de 3e foto.
    Vandaag bleef moeder Rita op de grond ...............

    Hieronder 2 youtube-filmpjes van de 2e vlucht (gemaakt door Malcolm)

    https://www.youtube.com/watch?v=C6YN9WgIVMk

    https://www.youtube.com/watch?v=3wS5YXhC3Yc

    Wederom een super vliegdagje :)  








    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met dochter Linda gevlogen

    Na best een tijdje terug weer samen met dochter Linda de lucht in. Dit keer in de Cessna 150 D, D-EHNE. We hebben ca 40 minuten gevlogen en het was genieten. Het vliegzicht was niet helemaal top, maar toch was het vliegen super!!! Na de start nam Linda de besturing van het vliegtuig over en dat ging perfect. Kijk maar op de youtube-film hoe Linda de Cessna onder controle heeft. We zijn via Slagharen, Dedemsvaart, De Wijk, Meppel, Ruinen en terug naar Hoogeveen gevlogen. Dit gaan we snel weer een keer doen Linda !!! 
    xml:namespace prefix = o />
    klik op onderstaande link voor het youtube-filmpje

    https://www.youtube.com/watch?v=AGv3yiPor48







    Bijlagen:
    linda4.jpg (357.4 KB)   


    >> Reageer (0)
    31-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rita's eerste voorzichtige vliegles

    Zondag 30 maart was het prachtig weer, strak blauwe lucht en geen wind. Dus ............  maar snel op de scooter gestapt en naar het vliegveld getoerd om de Cessna 150D (D-EHNE) uit de hangaar te halen.  Op het veld was het al lekker druk, zweefvliegen, para’s  droppen en natuurlijk veel vliegbewegingen.

    De Cessna opgestart en de eerste 1000 voet klimmen heb ik gedaan, maar 1 maal in de lucht nam Rita het stuur voorzichtig over en begon de Cessna te sturen en dat ging perfect!!  We hebben ongeveer 40 minuten in de omgeving van Hoogeveen gevlogen. Terug op het vliegveld  hebben we samen nog een paar landingen (T&G) gemaakt en dat ging perfect!! Kon ook niet anders als je samen het toestel aan de grond zet!! kortom een geslaagde vlucht





    Bijlagen:
    30-3-3.jpg (65.3 KB)   


    >> Reageer (0)
    19-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gezellige vlucht gemaakt met Rita, Siep en Elly naar de wadden.

    Zondag 16 maart een leuk tochtje Noord Nederland gevlogen in een Cessna 172 (PH-JBF) met Rita Fransen en Siep Torenbeek met Elly Sjollema.

    Het weer was oké met wel een behoorlijke stukje wind. Deze wind kwam uit het westen, richting 270 (mooi recht op de baan van EHHO en EHAL) met 25 tot 35kts. Dit merkten we zeker op de heenreis toen wij naar het noorden vlogen. Op de gps stond een grondsnelheid van 75 kts. Als gevolg hiervan iets langer onderweg naar Ameland. De eerste 1300 voet was onstabiel, maar daarboven was het perfect vliegen. Eenmaal op hoogte nam Siep al snel als co-piloot de besturing van het vliegtuig over en stuurde de Cessna perfect naar Ameland. Op Ameland hadden we een korte landingsbaan nodig, dit doordat de grondwind 25 kts recht op de baan stond

    Op Ameland ff een bakkie gedaan bij de “Boerderij” waar ondertussen de MF Ferguson (ingebouwd in de bar) ff zijn rookpluim liet zien (zie foto’s) leuk!!! 


    Daarna opgestegen en  langs Terschelling naar Harlingen gevlogen waar Siep en Elly wonen, het huis van boven bekeken en natuurlijk het bedrijf “Topline-Harlingen" van Siep goed bestudeerd van boven.

    Vervolgens richting Bolsward gevlogen en de woonomgeving van Rita bekeken (mooi plekkie Bolsward Rita!!!!) en natuurlijk de woningen van de familie!!!! Daarna vloog Siep de Cessna via Sneek, Joure, Heerenveen (stadion van FC Heerenveen nog ff gezien) vervolgens via Dwingeloo terug naar Hoogeveen. Het laatste stuk was wat onstabiel wat de nodige beweging van het vliegtuig teweeg bracht. Sommige maagjes voelden de schommelingen :) 

    We kunnen terugkijken op een mooie vliegdag, altijd super om boven de Waddenzee en Noordzee te vliegen, kijk maar op onderstaande foto’s.


    (meeste foto's zijn gemaakt door Siep)














    Bijlagen:
    image.jpg (92.7 KB)   
    image.jpg (407.8 KB)   
    image.jpg (170 KB)   
    image.jpg (194.5 KB)   
    image.jpg (352.1 KB)   
    image.jpg (833.3 KB)   
    rita10.jpg (33.2 KB)   
    rita11.jpg (17.3 KB)   
    rita6.jpg (101.8 KB)   


    >> Reageer (1)
    17-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met Malcolm en Carlien de lucht in met de D-EHNE

    Zondag 16-02-14 met Malcolm Feijten een rondje Friesland en met Carlien Estie een rondje Hoogeveen gevlogen met de Cessna 150 D (D-EHNE) Het zicht was zondag super, maar de wind was behoorlijk krachtig. Om 12 uur stond er nog op 500 ft, 25 tot 37 kts. Het was dus verstandig om te wachten naar de 2e helft van de middag, de verwachting van de meteo was afnemende wind.  En dat bleek de moeite waard te zijn. Want om 15 uur was de wind afgenomen naar 20 tot 25 kts.

    In gebruik was baan 27 op Hoogeveen, startrichting mooi in de wind. Tijdens de start gaf de havendienst door dat de wind 22 kts was met uitschieters tot 30 kts. En dat hebben we gemerkt in de start, tot ca 1.400 ft hoogte behoorlijk turbulentie. Maar daarboven was het rustiger. Malcolm had nog nooit een vliegtuig bestuurd en ook niet in een klein vliegtuig gezeten. Maar na wat kleine oefeningen stuurde Malcolm de Cessna perfect door de lucht of hij al vaak als co-piloot actief was geweest. We hebben gevlogen via Steenwijk, Tjeukermeer Sneek, uiteraard de woonplaats Bolsward, richting Leeuwarden en terug via Heerenveen, Dwingeloo, Beilen naar Hoogeveen. Een prachtig vlucht met mooie vergezichten.

    Daarna met Carlien een rondje Hoogeveen gevlogen, ook Carlien heeft een poosje de besturing van de Cessna overgenomen en ook dit ging perfect. We hebben Hoogeveen met de omliggende dorpen gezien.
    Het waren twee prachtige vluchten ondanks de harde wind.


    Klik op onderstaande link om het taxiën van de Cessna met Malcolm te zien

     http://www.youtube.com/watch?v=xx-w_dumtHw


    Klik op onderstaande ink om de start te zien met Carlien, met zonsondergang

    http://www.youtube.com/watch?v=VlqioKK-DuY

    video's gemaakt door Malcolm en Carlien
    1e foto Tjeukermeer
    2e foto Joure
     







    >> Reageer (0)
    10-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.met een Cessna 150 een uurtje gevlogen

    Vandaag met een Cessna 150D (D-EHNE) een rondje in de omgeving van Hoogeveen gevlogen. Het is geen (super) snel vliegtuig, kruissnelheid 86 kts, maar best een vriendelijk toestel om mee te vliegen. Als je voor je plezier vliegt, is snel niet nodig. Deze Cessna heeft nog een prachtig karakteristieke rechte staart. De series C150 die hierna werden gebouwd hebben een schuin oplopende staart. Dit vliegtuig is gebouwd in 1964, een prachtig oldtimer dus!!!

    De weersverwachting was voor vandaag goed, de rest van de week wat minder. Dus maar snel een vrije middag genomen en de Cessna uit de hangaar gehaald.

    Het is de eerste keer dat ik deze kist heb gevlogen, maar weet nu wel dat er nog veel uurtjes gaan komen dit jaar.

    foto 1 de Cessna 150D, foto 2 cockpit, foto 3 vliegveld Hoogeveen en foto 4 mijn woonomgeving










    >> Reageer (0)
    15-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met Rita Fransen naar Ameland

    Zondag 12 januari was het prachtig vliegweer en daarom maar snel besloten om samen met Rita Fransen een retourtje Ameland te vliegen. (We hadden de tocht al 2 keer eerder gepland, maar het weer gooide spreekwoordelijk roet in het eten)

    Het weer was top zondag bijna onbewolkt en een stabiele lucht. Geen turbulentie!!

    Zo tegen 13:00 uur vertrokken in de Dyamond Katana (D-ECPU) vanaf vliegveld Hoogeveen en koers gezet richting Drachten, vervolgens richtig Dokkum en de oversteek gemaakt naar Ameland (Ballum) Boven Drachten was een beetje bewolking aanwezig, we zijn daar overheen gevlogen. Tijdens de vlucht prachtige uitzichten vanuit de katana. Rita genoot om als co-piloot in de katana te vliegen.

    Op Ameland snel ff een fiets gehuurd bij Nobel en richting strand gepeddeld. Het was eb, waardoor de hogere golven best ver weg waren, je kan niet alles hebben.......

    Eind van de middag weer terug gevlogen naar Hoogeveen met een ondergaande zon. Dit gaf ook weer prachtige plaatjes, kijk maar op de foto’s.

    Een super geslaagde vliegmiddag!!!

    (
    foto 1 en 2 prachtige zonsondergang)

     











    Bijlagen:
    10.jpg (104 KB)   
    11.jpg (109.5 KB)   


    >> Reageer (0)
    02-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1e vlucht in 2014 op 2 januari

    Vandaag (2 januari) de eerste lokale vlucht gevlogen. De meteo beloofde dat half in de middag het weer beter zou zijn en dat klopte. Met het naar buiten zetten van de Cessna 172, PH-JBF stopte de motregen. Deze Cessna is altijd weer speciaal om mee te vliegen, dit omdat ik ruim 15 jaar eigenaar ben geweest en samen vele uren in de lucht zijn geweest.

    Julian wilde vandaag graag co-piloot zijn en Melanie wilde graag bekijken hoe wij samen dit vliegtuig bestuurden. De uitzichten waren prachtig met een lage zonstand.

    Julian stuurde de Cessna perfect tussen de wolken door om deze van boven te bekijken. Hij zei met regelmaat pa wat mooi!!! Echt een piloot in wording.
    Melanie genoot vanaf de achterbank van de mooie vergezichten en van Julian z’n stuurkunsten.
    Wij hebben gevlogen boven Hoogeveen en daarna richting Meppel, Dwingelo en Beilen.

    Kortom het was weer een middagje genieten in de lucht!!

    Kijk maar op de foto’s


















    >> Reageer (0)
    25-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vliegen op 17 en 24 november

    Op 17 en 24 november gevlogen met de “kantana”samen met Rita Fransen.

    Beide dagen hadden we voor ogen om naar Ameland te vliegen, maar helaas ...............  niet gelukt.

    Op 17 november vlogen we tussen 2 lagen bewolking door op zo'n 2000 voet.  Maar na 10 minuten daalde  de onderkant van de bewolking boven ons en steeg de bewolking onder ons en ontstond er een gesloten bewolking. De buitentemperatuur was van 0 tot -1 gr. Celsius, waardoor vliegen door wolken vermeden moet worden ivm aanvriezingsgevaar. Het uitzicht was prachtig, mooie wolken onder en boven ons. Maar ja het doel niet bereikt....... Op foto 1 en 2 kun je mooi zien dat er 2 lagen bewolking aanwezig waren.

    Op 24 november was al duidelijk dat landen op Ameland niet mogelijk was. Er stond een zijwind van 25 tot 35 kts en dat is te veel voor de Katana om veilig te landen. Daarom maar een alternatief gepland!!! We zijn de grens maar over gevlogen (de Frieze grens!!!) We hebben een tochtje gevlogen via Meppel, Wolvega, Heerenveen (daar nogal wat rondjes gevlogen boven de woning van Rita's broer) Joure, Bolsward (natuurlijk boven Bolsward ook de nodige rondjes gevlogen)  en terug via Smilde, Beilen en weer geland op Hoogeveen. Onderweg wel veel buien wat de nodige turbulentie met zich meebracht. Maar ook zeker prachtige vergezichten, zie foto's 3,4 en 5.











    Bijlagen:
    8.jpg (92 KB)   


    >> Reageer (0)
    30-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.turbulente vlucht op 29 september '13

    Dit weekend lekker gevlogen, vrijdag 27 september met de PH-JPO (Cessna 172) naar Kampen, Zwolle Ommen, Hardenberg en via Coevorden weer terug naar Hoogeveen. Zaterdag een uurtje met de katana een solo vliegtocht gemaakt. Zondag heb ik een aantal lokale vluchten met de PH-VES (Cessna 172) vanuit Hoogeveen gevlogen met familie van mij, de fam. Strijker uit Dalen.

    Het vliegzicht was die dag top, onbewolkt met een prachtig zonnetje, maar ..... het was behoorlijk onstabiel, het waaide op 500 voet 30 kts en op 1500 voet zelfs 35 kts. Dit gaf de nodige turbulentie in de lucht.  Voor de passagiers was het soms een kermisattractie-achtig gevoel ........... maar je kon het zien dat het familie was!! Ondanks de behoorlijke turbulentie vonden ze het prachtig en hebben ze genoten, ik ook trouwens.

    Hieronder de link's naar youtube, de start en de landing (gemaakt door Kim Strijker)

    de start
    http://www.youtube.com/watch?v=tEgYMU_agqQ

    de landing
    http://www.youtube.com/watch?v=AIS1d2xLnXw

    Bijlagen:
    PH-VES-2.jpg (126.7 KB)   


    >> Reageer (0)
    29-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na 1 1/2 jaar weer verder met m'n blog
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na anderhalf jaar weer m'n blog opgepakt, dit na regelmatig de opmerkingen aan te horen; wat jammer dat je er mee gestopt bent.
    Deels komt dit doordat ik veel met facebook doe en in de afgelopen periode (prive) het nodige de revue heeft gepasseerd.

    Maar ....... ik heb het voornemen om het weer op te pakken.

    In mijn logboek staan toch wel 155 uur gevlogen over deze periode. (had veel kunnen bloggen )
    In deze periode ook weer op nieuwe types mogen vliegen zoals een piper-cub en Dynamic.
    Veel uren gevlogen op een Cessna 207 bij paracentrum Eelde Hoogeveen.
    In mijn logboek staan het afgelopen jaar de volgende type vliegtuigen:
    Cessna 152, Cessna 172, Cessna 207, Beech Sundower, Piper-cub, Dynamic en Katana.

    Dit jaar geen verre tochten gevlogen, vooral lokale vluchten en regelmatig een bezoekje gebracht aan Ameland en Teuge.
    Ameland is altijd leuk om naar toe te vliegen, de waddenzee is altijd prachtig en Ballum is een leuk dorp voor een bakkie en om zo af en toe een flesje Nobel in te slaan

    Hieronder heb ik een aantal foto’s geplakt van de afgelopen periode, het paradroppen, wat foto’s gemaakt onderweg naar Ameland, een tandemsprong gemaakt (foto in bijlage) en in een luchtballon naar 7000 voet waar parachutisten hun sprong doen, heel apart!!!

    Vanaf nu ga ik weer proberen om mijn blog met regelmaat te vullen.

























    Bijlagen:
    para5.jpg (24.5 KB)   


    >> Reageer (0)
    29-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooie winterse vergezichten

    De winter is voorbij het landschap is weer groen. Ondanks dat ik kou niet prettig vind is het vliegen tijdens winterse omstandigheden leuk. Het landschap is mooi wit, de meren en kanalen zijn dicht gevroren wat echte Nederlandse plaatjes geeft.

    Als die kans voordoet, dan kan ik het niet laten om een stukje Nederland te vliegen. Het is dan prachtig om de mogelijke “Elfstedentocht” van boven te bekijken. Dat heb ik dan ook gedaan en moet zeggen het is puur genieten.  De tocht gevlogen met een Cessna 172.
    Op de foto's hieronder is Giethoorn met het Giethoornsemeer te zien, waar een baantje om te schaatsen is schoongemaakt. Die tocht gevlogen met de Dyamond Katana  Verder heb ik de eerste maanden van dit jaar op Eelde nog para’s gedropt met de Cessna 207 en met de vliegclub MVVH een uitje gedaan naar het Duitse Leer (EDWE)

    In de 2e bijlage is ons huis te zien vanuit de katana.
    In bijlage 3 en 4 is de laatste passagiersvlucht van Martinair te zien in een lage vlucht over vliegveld Eelde.  (foto's van de Martinairkist zijn gemaakt door Wiendeld Visser)

    In totaal de eerste 2 maanden van dit jaar maar 9 uur gevlogen ...........  dit had meer kunnen zijn. Het vliegveld in Hoogeveen was tijdens de opdooiperiode gesloten en moest ik een paar mooie vliegtochtjes afblazen. Overigens een verstandige keuze van het vliegveld. Maar we gaan richting het voorjaar en dan kunnen we weer heel veel vliegen!!!










    Bijlagen:
    giethoorn-2.jpg (152.8 KB)   
    huis2.jpg (103.2 KB)   
    martinair-1.jpg (38.5 KB)   
    matinair.jpg (42.8 KB)   


    >> Reageer (0)
    02-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vliegen in de maand december 2011

    Ondanks de toch wel natte maand december ’11, heb ik toch elke week nog wat kunnen vliegen vanaf vliegveld Hoogeveen en Eelde.

    Vanaf Eelde een paar keer parachutisten kunnen droppen met een Cessna 207 (PH-ZZF) vanaf verschillende hoogten tot ca 4 km.  Het droppen kon prachtig tussen de buien door. Dit geeft ook weer prachtige CB-wolken en dat geeft mooie vergezichten.

    Op 30 december de 'Oliebollenvlucht' met de vliegclub MVVH (www.mvvh.nl) gevlogen naar Oostwold (EHOW) Bij AERO-NOORD in Hoogeveen een Diamond Katana DA20 (OE-CPR) gehuurd en samen met nog 4 vliegtuigen de tocht naar Oostwold gevlogen. Tom van de Meulen was onze gastheer op Oostwold en hij had de oliebollen met koffie voor ons klaar staan. (Tom het waren super lekkere oliebollen) En het mag ook gezegd worden; Oostwold is een prachtig vliegveld, schitterende accommodatie en niet vergeten een gedeeltelijk verharde baan, dat is waardevol met deze natte periode. Terug in Hoogeveen stonden ook de oliebolle van MVVH voor ons klaar.  Ik heb Tom beloofd om vaker naar Oostwold te vliegen en dat ga ik zeker doen!! Kijk op de site van vliegveld Oostwold om het veld te bekijken.

    http://www.oostwold-airport.nl/

    Op de eerste foto staat de katana (OE-CPR) voorin de hangaar van Oostwold met boven achter in de hangaar de (landbouw) spuitvliegtuigen van Tom, wel zonder vleugels!!  De Katana moest ff binnengezet worden voor een landende traumahelikopter die ff moest tanken en natuurlijk de oliebollen moesten proeven

    Ook was het bijzonder om deze maand in
    een Boeing 737-800 sim. te vliegen. Een paar landingen op Schiphol kunnen maken (op de derde foto is te zien de landing op Schiphol)  Dat was een hele ervaring Marco Kwak en een instructeur begeleiden ons tijdens de vlucht en moet zeggen het was kikken om dit te kunnen doen. Ik heb 2 keer een uur in de cockpit mogen vertoeven, waarvan bijna een uur kunnen vliegen. Echt top, Marco super bedankt!!!!!!!!!!!!!
    Klik op de volgende youtube-link om een indruk te krijgen van het vliegen in de 737-800, heb ff met mijn mobiel een video gemaakt vanaf de passagierstoel tijdens een landing met de 737-800

    http://www.youtube.com/watch?v=qvFos3UurVU&context=C31abe96ADOEgsToPDskK-UVt7jaXN7nsvbttfyWtj







    Bijlagen:
    iphone 263.JPG (92.9 KB)   
    SAM_1441.JPG (125 KB)   
    SAM_1447.JPG (106.4 KB)   
    SAM_1462.JPG (103.4 KB)   
    SAM_1463.JPG (117 KB)   
    SAM_1464.JPG (137 KB)   


    >> Reageer (0)
    28-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tijd voor een nieuwe blog

    Ik kijk op mijn blog en zie dat ik op 11 juli de laatste blog heb geplaatst.

    Dat is niet goed, veel te lang geleden, maar snel mijn logboek gepakt om ff te kijken wat ik gevlogen heb in deze laatste maanden. De uurtjes opgeteld kom ik aan een kleine 60 uur vliegen op verschillende vliegtuigen, Dit waren Piper Cherokee, Cessna 152, Cessna 172, Cessna 207, Beech Sundower en Diamond Katana.

    Met deze vliegtuigen verschillende vliegvelden bezocht, natuurlijk Hoogeveen, Texel, Ameland, Teuge, Drachten, Hilversum, Midden Zeeland en vliegvelden in Duitsland en Frankrijk. Veel uurtjes gemaakt met parachutisten droppen, maar ook veel pleziervluchten.
    Ook de fly-in van Texel was een top, op 1 dag meer dan 90 vliegtuigen die het prachtige vliegveld bezochten.
    Kijk ook op de link  http://www.flyin.nl/


    Op de eerste  foto hieronder zie je een foto gemaakt een week terug boven Hoogeveen op 12.500 voet tijdens zonsondergang, gemaakt met mijn mobiel.  Dit is een prachtig gezicht, boven in het zonnetje vliegen en beneden begint de schemer in te vallen!!
    Op de tweede foto zie je de Waddenzee tussen Texel en Den Helder.
    Op de derde foto zie je Texel, de oostkust.


    In de bijlage zie je nog een aantal foto’s gemaakt tijdens het vliegen (er volgen nog meer foto's)







    Bijlagen:
    100902-4.jpg (90.6 KB)   
    11-08.jpg (100.1 KB)   
    arjan-Daisy1.jpg (80.8 KB)   
    drachten1.jpg (113.7 KB)   
    huis.jpg (3.2 MB)   
    iphone 079.JPG (113.1 KB)   
    jjul.jpg (53 KB)   
    mel1.jpg (119.7 KB)   
    zzf.jpg (86.8 KB)   
    zzf1.jpg (84.8 KB)   
    zzf2.jpg (131.4 KB)   
    zzf3.jpg (126.3 KB)   
    zzf4.jpg (132.7 KB)   
    zzf5.jpg (100.3 KB)   
    zzf6.jpg (126.1 KB)   
    zzf7.jpg (146.2 KB)   


    >> Reageer (0)
    11-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.heerlijk vliegweekend!!!

    Dit weekend was weer een heerlijk vliegweekend.  Veel uurtjes kunnen vliegen op verschillende vliegtuigen. De zaterdagmorgen begon slecht met motregen en lage bewolking op ca 150 meter. Ik zou die morgen een rondje noord Nederland vliegen om verschillende voetbalstadions van boven te bekijken in Drenthe, Groningen en Friesland. Helaas moest ik deze vlucht afzeggen door het slechte weer.

    Vanaf 12.00 uur begon het weer oké te worden en kon ik beginnen met het vliegen op een Cessna 172, (PH-JPO) bij AERO-NOORD, het vliegbedrijf in Hoogeveen. Ik heb die middag een aantal rondvluchten verzorgd. Altijd leuk om met nieuwe mensen een rondje te vliegen!!

    Aan het eind van de middag heb ik vliegles gehad op een nieuw type (voor mij) vliegtuig, een Diamond DA-20 Katana met registratie OE-CPR, dit is een Oostenrijkse registratie. Het is een 2-zitter. Eerst ruim een half uurtje het bovenwerk, (steile) bochten vliegen, een paar overtrekjes en een noodlanding geoefend. Daarna terug naar het vliegveld gevlogen om het landen en starten te oefenen. Na ongeveer totaal een uurtje te hebben gevlogen zei instructeur Joop, Jan je mag het vliegtuig in vervolg meenemen. Moet zeggen het is een geweldig vliegtuig om mee te vliegen, het toestel is erg vriendelijk.

    Zondag (vandaag) was het prachtig vliegweer en heb ik gevlogen op een Cessna 207 (PH-ZZF) bij paracentrum PCEH. (www.pceh.nl) Altijd weer heerlijk met deze turbine te vliegen naar een hoogte van ruim 4 km en dan de para’s te droppen boven Echten en Hoogeveen. En natuurlijk de gezelligheid van altijd vrolijke mensen bij de club.

    Kortom een leuk vliegweekend met 3 verschillende vliegtuigen

    Foto 1 Cessna 172,         foto 2 Diamond katana,  (Dennis bedankt)      foto 3 Cessna 207









    >> Reageer (0)
    29-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 stoere hoogvliegers erbij

    Zondag 26 juni was het prachtig vliegweer, met heel mooie vergezichten. Een dag om te vliegen en dat heb ik ook gedaan, maar niet alleen! Zondag hebben Frank Hollander en Milan Benjamins voor het eerst gevlogen en als hoogvlieger het vliegtuig bestuurd.

    Bij de eerste vlucht zat Frank achter de knuppel, pa en broer achterin. Ma Agnes bleef achter op de grond voor het uitzwaaien, binnenkort wil ze nog een rondje vliegen (toch Agnes) Frank stuurde het vliegtuig naar Klazienaveen. Frank vloog het vliegtuig (op advies van z’n pa) over de Hoogeveenschevaart naar Klazienaveen. Daarna hebben we nog ff de Dierentuin in Emmen van boven bekeken en via “het Ermerzand” terug naar Hoogeveen. Frank het was een top vluchtje!!

    Daarna met Milan het luchtruim gekozen, Milan woont in Elim, dus gelijk maar koers naar Elim. Ik had met Milan afgesproken dat ik de start en de landing zou doen en hij verder mocht sturen. Milan wilde ook tijdens de start en de landing sturen, geen ontkomen aan, dit hebben we dan ook samen gedaan. Milan stuurde het vliegtuig 3 keer rond Elim om daarna richting “ponypark Slagharen” te vliegen om het attractiepark van boven te bekijken. Milan hield het stuur stevig vast zodat er niets mis kon gaan. Moeder en broer zaten achterin. Ma vertelde Milan welke kant hij op moest vliegen. Milan jij bent een piloot is spe, goed gedaan man!!!

    Na deze hoogvliegers nog een paar lokale vluchtjes gemaakt met collega’s boven Hoogeveen en de Weerribben. Kortom een geslaagde vliegdag!!!!


    1e foto Frank en 2e Milan




    >> Reageer (0)
    15-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoogvliegers 11 juni boven Hoogeveen en omgeving
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zaterdag 11 juni vond de 1e Hoogvliegersdag op vliegveld Hoogeveen plaats. Op mijn blog kun je regelmatig lezen dat ik vlieg voor de stichting vanaf vliegveld Hoogeveen. Dit zijn dan individuele vluchten met hoogvliegertjes.

    Zaterdag 11 juni was het voor de eerste keer dat er een grote “Hoogvliegersdag” in Hoogeveen werd georganiseerd. Er vlogen die dag 28 kinderen mee. En moet zeggen, het was een super geweldige dag. De kinderen hebben genoten om 1 dag piloot te mogen zijn, zelf een stukje vliegen in onze vliegtuigen en het gevoel hebben 1 dag niet ziek te zijn.  Naast in onze vliegtuigen te mogen vliegen mochten de kinderen mee in een prachtige Antonov-2 van Rob de Man

    Het voelt altijd zo goed om iets te kunnen betekenen voor deze kinderen, om mijn hobby op deze wijze te kunnen delen.

     

    Klik op de link hier onder om de Hoogvliegersdag Hoogeveen te bekijken (bekijk ook de prachtige film)

       http://www.stichtinghoogvliegers.nl/index.php/Website/Grote-dag/11-juni-2011-Hoogeveen

     


    >> Reageer (0)

    Foto

    Je kan mij ook mailen!!

    Druk op onderstaande knop om mij een "e-mail" te sturen.


    Mijn gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek.



    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    kris
    www.bloggen.be/kris
    Foto

    Foto

    Archief per week
  • 21/09-27/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/05-01/06 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 25/11-01/12 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 27/02-04/03 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/10-30/10 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 16/11-22/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 25/02-02/03 2008


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!