Foto
Inhoud blog
  • vliegen met Beech en Cessna
  • Nobeltje gehaald
  • met co-piloot Julian
  • Leuke vlieg weekend
  • Genieten boven Hoogeveen
    Mijn favorieten
  • Paracentrum Eelde Hoogeveen
  • MVVH
  • vliegveld Hoogeveen
  • stichting hoogvliegers
  • .
  • 3 maanden Alaska met een Piper Supercub, prachtige foto's
  • Foto
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    vliegen met Jan Bouwmeester
    vliegen is genieten
    Vliegen vanaf het groene vliegveld Hoogeveen (EHHO)
    03-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lokaal vluchtje met Melanie en Julian

    Julian had vanmorgen een geweldig idee, hij riep: pa we gaan vandaag wolken bekijken met ons vliegtuig, ga je mee (of hij een brevet heeft met 3 jaar )

    Natuurlijk was ik het gelijk met hem eens, Melanie is op de vrijdagmiddag vrij, dus........... kunnen we met z’n drieën ff gaan vliegen om wat wolkjes van dichtbij te bekijken. Melanie was gelijk met Julian zijn voorstel eens. Kortom eten op in de auto en naar onze Piper op vliegveld Hoogeveen. Linda en Arjan konden helaas niet mee......

    Het was inderdaad perfect vliegweer, we hebben ongeveer 40 minuten gevlogen op verschillende hoogten, zo tussen de 2000 en 6000 voet.  

    Het was echt genieten van de prachtige vergezichten met schitterende wolken waar we tussendoor overheen onderdoor vlogen, helemaal top

    De route liep van Hoogeveen, Meppel, Dwingeloo, Beilen en weer naar Hoogeveen.

    De foto’s zeggen alles (kijk ook ff in de bijlagen, o.a. foto's van Andreas Koidl)









    Bijlagen:
    100902-1.jpg (76.1 KB)   
    100902-10.jpg (128.7 KB)   
    100902-11.jpg (125.7 KB)   
    100902-12.jpg (124.7 KB)   
    100902-2.jpg (117.1 KB)   
    100902-4.jpg (90.6 KB)   
    100902-7.jpg (131.5 KB)   
    100902-9.jpg (125.5 KB)   


    >> Reageer (0)
    30-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.prachtige vergezichten, maar .............

    Afgelopen zaterdag een poging ondernomen om met de Piper het parachutespringen uit de PH-ZZF (Cessna 207) op de foto te zetten. Het is bij een poging gebleven, op afstand.

    Zaterdag was het rustig met het aantal springers bij paracentrum PCEH. Wel waren er veel tandems. Deze springen op 9.000 en 12.500 voet uit het vliegtuig. Maar om een foto te maken uit onze Piper Cherokee is 12.500 voet een beetje hoog en moet er een foto gemaakt worden op een lagere hoogte en dat kon, er was 1 stick (vlucht) op 5.000 voet, kortom dat is te doen. Maar ja ………. om dat maar goed in te schatten (berekenen). De PH-ZZF heeft een hogere vliegsnelheid en klimt ook nog sneller, dus een gokje, er was maar 1 poging dat het kon, immers die dag maar 1 lage stick. Vol goede moed opgestegen en geklommen naar 5000 voet. Wij waren op 1000 voet toen ik via de radio hoorde dat de PH-ZZF al onderweg was, krap dus. En ja dat bleek te krap, er was te weinig tijd om op het exitpunt naast de PH-ZZF te hangen. Ik was eerder dan de PH-ZZF boven het exitpunt en moest een 360 (rondje vliegen) maken om opnieuw naar het exitpunt te vliegen, maar de PH-ZZF was inmiddels in onze bocht al voorbij gevlogen. We konden slechts op afstand foto’s schieten, jammer, volgende keer beter.

    Maar ja het was wel genieten op die hoogte: een prachtig uitzicht, mooie wolken en een prachtige mooie blauwe lucht. We zijn ff naar 8000 voet geklommen om de PH-ZZF nog een stukje te volgen. Kortom missie mislukt maar toch genoten. Op de foto’s is te zien de klim van de PH-ZZF boven de wolken, wij zaten op 8000 voet de PH-ZZF op ca 9.000 voet. Op de 2e foto is te zien dat de parachutisten het vliegtuig verlaten op 5000 voet.

    foto's John Neumann-Images





    Bijlagen:
    phzzf.jpg (53.1 KB)   
    phzzf1.jpg (15 KB)   
    _JRN9139.jpg (158.4 KB)   
    _JRN9174.jpg (251.3 KB)   
    _JRN9439.jpg (185.1 KB)   
    _JRN9507.jpg (215.6 KB)   
    _JRN9620.jpg (192 KB)   
    _JRN9684.jpg (217.8 KB)   
    _JRN9868.jpg (211.4 KB)   


    >> Reageer (1)
    12-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rondje Friesland

    Vandaag een prachtige dag om te vliegen, daarom maar snel onze Piper Cherokee uit de hangaar gehaald en een rondje Friesland gepland.

    Het eerste stukje nog wel met een lage bewolking, de onderkant van de bewolking zat op ongeveer 1300 voet.  Maar wel hoog genoeg om te vliegen. Halverwege Friesland werd de bewolking steeds dunner en was er veel ruimte voor de zon. Het vliegzicht was perfect. Boven Friesland was via de afsluitdijk Noord-Holland te zien.

    De route die wij vandaag hebben gevlogen: vanaf Hoogeveen naar Smilde, Drachten, Dokkum, Ameland, Terschelling, Harlingen, Slotermeer, Tjeukermeer, Lemmer, Giethoorn, Meppel en terug naar Hoogeveen.

    Het was een prachtige tocht. Vooral de Waddenzee en de Friese meren is prachtig om te zien.








    >> Reageer (0)
    13-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wings en Wheels op EHHO

    Vandaag het evenement Wings en Wheels op vliegveld Hoogeveen
    Veel oldtimer auto's, motoren en uiteraard vliegtuigen.

    Prachtig die oldtimer vliegtuigen, heerlijk geluidje produceren die motoren.
    Voor een impressie klik op onderstaande link, RTV Drenthe actueel van 13 mei j.l.
    Na ongeveer 2 minuten kijken (o.a. stoomtrein)  is Wings en Wheels in beeld met een prachtig vliegtuig
     http://www.rtvdrenthe.nl/Customercontrols/Omroep/UG_Player.aspx?movieid=70499&path=rtmp://flashserver.rtvdrenthe.nl/vod/tv/&ProgType=TV&convlow=True

    In de bijlagen twee foto's van de uitzending

    En ja na al die mooi vliegtuigen te zien ............  geen ontkomen aan, dan moet de Piper Cherokee natuurlijk ook uit de hangaar.
    Tijdens het evenement heb ik 3 leuke lokale vluchten gemaakt.
    In de eerste vlucht was Raffaelle, Dennis en natuurlijk Julian aan boord.
    Rafaella was in het begin wat onwennig maar nam na een kwartiertje het stuur over en stuurde
    de Piper door het luchtruim
    Vandaag zat Julian achterin en genoot met volle teugen van het vliegen
    Kijk maar op bijgaande you-tube filmpjes

    klik op onderstaande link om de landing te zien op vliegveld Hoogeveen
     http://www.youtube.com/watch?v=mMMlPwQ2ekw

    klik op onderstaande link om het vertrek te zien vanaf vliegveld Hoogeveen
     
    http://www.youtube.com/watch?v=CtdXpIGgxIk


    Bijlagen:
    rtv.doc (328.5 KB)   
    rtv1.doc (356.5 KB)   


    >> Reageer (1)
    28-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een geweldig leuk (lang) vliegweekend

    Het afgelopen weekend was een erg leuk vliegweekend.

    Het (lang) weekend bestond uit het para’s droppen boven Hoogeveen met een Cessna 207 en het vliegen met onze Piper Cherokee. In totaal ruim 8 uur in de lucht gehangen met super vliegweer. Vrijdag de hele middag en zaterdag van 10.00 tot 15.00 uur para’s gedropt. Dit is altijd weer super het droppen op verschillende hoogten, 5000, 7000, 9000 en 12.500 voet hoog. Maar ook het vliegen met een turbine is super.

    Zaterdagmiddag na het droppen formatie gevlogen, samen met Guus Poorte. Guus heeft 2 collega’s die als passie fotograferen hebben. Wat is er mooier dan in de lucht te fotograferen, dat dachten ook Guus zijn collega’s. Kortom zaterdag samen de lucht in gegaan Guus met zijn Socata en ik met de Piper en elk een fotograaf aan boord. De route die wij hebben gevlogen was richting Zwolle. En ik moet zeggen de resultaten zijn geweldig.

    Bekijk het You Tube filmpje gemaakt door Guus,
    klik op de volgende link:
    http://www.youtube.com/watch?v=W_8d47diIUo

    Zondag met een kennis van Marianne gevlogen. Ook hij is fotograaf en ik moet zeggen wat een geweldige foto’s heeft hij gemaakt, echt super. Elke foto klopt. Kijk maar op bijgaande foto’s.

    John en Adri super bedankt voor de prachtige foto’s

    Foto’s John Neumann-Images en Adri Noordhuis




    Zie ook de volgende links, echt de moeite waard!!
    link foto's Adri Noordhuis :        http://www.noordhuis.eu/foto/VliegenBovenZwolleApril2010/
    link foto's Leo v/d Sluis             http://oogvoordetail-fotografie.nl/vliegen/index.html











    Bijlagen:
    PH-ZZF.jpg (36.7 KB)   
    piperfor2.jpg (168.3 KB)   
    piperfor3.jpg (184.5 KB)   


    >> Reageer (1)
    11-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vliegtocht naar Marl

    Vandaag gelukt om de blogtocht naar Marl (EDLM) in Duitsland te vliegen. Deze vliegtocht hadden we al 4 keer moeten afzeggen doordat het weer te slecht was. Maar vandaag lukte het wel. Al hoewel het weer niet overhield. De terugreis veelal regen en motregen. Ook de opkomst was dit keer niet super, veel collega vliegers konden niet aanwezig zijn, jammer is dat.

    Maar het lukte ons prima om de Piper Cherokee naar Marl te sturen. Vandaag was Marianne de co (en fotograaf)  en ik mocht vliegen.

     

    Ondanks het weer toch weer genoten van deze dag, op de heen reis vanaf Enschede en in Duitsland een zonnetje erbij, genieten dus. Marl heeft een leuk circuit, niet standaard en dat is altijd leuk. Ik kende Marl al van vorig jaar, heb toen para’s mogen droppen met de C 207.

    Na de landing werden we met precisie van 1 meter geparkeerd vanuit de toren op het parkeer gedeelte. Deze beste man had ons naar een plaats gestuurd die achteraf net niet goed was, de kist moest nog 1 meter verplaatst worden. Dit op commando van  een toesnellende man op een fietsje. Best leuk die uiterste precisie. Eenmaal geparkeerd zag ik een prachtig vliegtuig met een oldtimer tractor (Guldner) naar buiten halen. Prachtig is dat die oude tractoren en natuurlijk de vliegtuigen. Oude tractoren is ook een klein beetje mijn hobby.

    Maar vervolgens wilden wij een broodje bietsen in het restaurant, was ie dicht. Vanaf 1 april is het restaurant gesloten en is er een blokhutje met terras in gebruik, brr was een beetje koud op het terras. Het restaurant is alleen in de wintermaanden geopend. Het blokhutje heeft een capaciteit van ongeveer 8 personen. Gelukkig kwam er na een tijdje ruimte in de blokhut en hebben we het terras ingeruild voor een warm plekkie in de blokhut.

     

    Eenmaal binnen snel ons broodje besteld, want de eigenaar van die (blokhut)tent had er een lap-top staan met daarop het weer. Hij vroeg zich af of wij wel wilden eten en niet snel wilden vertrekken want er kwam regen aan met flinke wolkenvorming. Nou ja wij hebben hem snel wat centjes laten verdienen, broodje gegeten en naar het vliegtuig gewandeld. En inderdaad begon het te regenen. Op de terugreis hadden we bijna geen droge periode tot Hoogeveen aan toe. Meest regen en motregen. Maar ja je kan niet alles hebben

     





    Bijlagen:
    marl.jpg (126.7 KB)   
    marl1.jpg (171.8 KB)   
    marl2.jpg (147.1 KB)   
    marl3.jpg (163.1 KB)   
    marl4.jpg (29.1 KB)   
    marl4.jpg (114.2 KB)   
    marl5.jpg (158.7 KB)   
    marl5.jpg (174.7 KB)   
    marl6.jpg (110.1 KB)   
    marl7.jpg (69.8 KB)   


    >> Reageer (1)
    21-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jesse en Luke hoogvliegers

    Vandaag was het zo ver, Jesse (piloot) en Luke (co-piloot) zijn hoogvlieger geworden.

    Na een paar keer afgezegd te hebben doordat het weer niet oké was kon het vandaag doorgaan. De verwachting was dat rond het middaguur het zonnetje zou schijnen en dat was ook zo, het was super vliegweer  

    Voordat we de lucht in zijn gegaan hebben we eerst een bezoekje gebracht aan de havenmeester die op de toren zit en de vliegers van informatie voorziet via de radio. Dan weten Jesse en Luck in ieder geval wie er tegen ons praat in het vliegtuig via de radio. Naast Jesse en Luke was hun vader ook mee.

    Na de start zijn we richting Dedemsvaart gevlogen waar Jesse en Luke wonen. Na ongeveer 10 minuten nam Jesse het stuur over en zette koers naar Dedemsvaart. Moet zeggen Jesse je vloog perfect de juiste koers de juiste hoogte. Na Dedemsvaart van boven te hebben gezien zijn we richting Slagharen gevlogen, met Jesse achter het stuur. Boven Slagharen hebben we ponnypark Slagharen van boven gezien. Vervolgens zijn we naar 6000 voet geklommen om de wolken van de andere kant te bekijken, van boven dus. Altijd prachtig gezicht. Daarna weer naar 1200 voet gedaald. Jesse stuurde de Piper cherokee prachtig langs en tussen de wolken door naar deze hoogte.

    Vervolgens zijn we via Dwingeloo en Beilen weer naar Hoogeveen gevlogen. Luke als een prima navigator en Jesse als een geweldige piloot, helemaal top jongens!!!





    Bijlagen:
    jesse1.jpg (158 KB)   
    jesse2.jpg (133.1 KB)   
    jesse4.jpg (179.3 KB)   
    jesse5.jpg (130.2 KB)   


    >> Reageer (0)
    20-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een vluchtje in de omgeving

    Ondanks het slechte vliegweer hebben we vandaag toch wel kunnen vliegen. Julian had al dagen gevraagd: pa wanneer gaan we nu vliegen ik heb daar zo’n zin in. Dus het moest vandaag maar gebeuren. Maar het weer??? Vanochtend lukte het helemaal niet, wolkenbasis op 600 voet. Maar de middag lijkt beter. En dat klopte, maar snel onze Piper uit de hangaar gehaald. De wolkenbasis zat op 1200 tot 1400 voet, niet hoog, maar hoog genoeg om te vliegen

    We zijn richting Meppel gevlogen en daarna via Dwingeloo naar Beilen en vervolgens naar Hoogeveen. Onderweg hadden we regen en motregen maar ondanks dat was het zicht behoorlijk goed tot een hoogte van 1100 voet. We konden de tocht niet langer maken want er kwam een gordijn van regen aanzetten vanuit het westen. We waren net geland en toen begon het behoorlijk te regen.

    Melanie vond het spannend en Julian vond het uitzicht zo boeiend dat ie in slaap viel.





    Bijlagen:
    mrt3.jpg (132.8 KB)   
    mrt4.jpg (117.2 KB)   
    mrt5.jpg (70.8 KB)   
    mrt6.jpg (149.6 KB)   
    mrt7.jpg (100.5 KB)   
    mrt8.jpg (139.1 KB)   


    >> Reageer (0)
    02-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kastelen vliegweer

    Vandaag een prachtige vliegdag.

    Zat vanmiddag in mijn kantoor en keek (ff) naar buiten en dacht "ik moet vliegen" wat een prachtige wolken  structuren.

    Maar snel Arjan en Ellen gebeld of ze zin hadden in een uurtje vliegen. Hadden ze wel maar Ellen zat net in het rijexamen en dat gaat natuurlijk voor. Maar na een uurtje belde Arjan met het bericht Ellen is geslaagd en wij hebben best zin om te vliegen. Dus maar snel naar onze Piper Cherokee gereden en een uurtje genoten van de prachtige vergezichten en de schitterende wolkenstructuren (zie foto’s) De tocht liep van Hoogeveen naar Meppel, Giethoorn Steenwijk, Havelte,  Dwingelo, Ruinen, Beilen en terug naar Hoogeveen. In tussentijd verschillende hoogten gevlogen. Van 1000 naar 6000 voet.  Het was een super vluchtje, vooral ook bijzonder, dit omdat Arjan over twee dagen Nederland voor 6 maand gaat verlaten en toch nog ff samen een vluchtje konden maken.







    Bijlagen:
    arjan1.jpg (50.9 KB)   
    arjan4.jpg (41.1 KB)   


    >> Reageer (0)
    14-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vliegen boven een wit Drenthe(14-02-10)

    Vandaag een leuk uurtje lokaal gevlogen

    Wij (de bloggers) hadden een vlucht gepland naar Marl in Duitsland. Maar helaas door het slechte weer, sneeuwval en een lage wolkenbasis kon de vlucht niet doorgaan. Maar een vluchtje in de omgeving zat er misschien wel in. De TAF (weerbericht) van vliegveld Eelde gaf aan dat  de wolkenbasis zou optrekken naar 1200 voet. Net genoeg om te kunnen vliegen dus. En inderdaad tegen 13.45 uur was de wolkenbasis hoog genoeg om te kunnen vliegen. Dus snel gebeld naar mijn vaste co-piloot Marianne en buurvrouw Ageeth dat een vluchtje van uur wel zou kunnen.

    En dat kon ook prima, prachtige witte weilanden, met opvallend veel ijsbaantjes gezien. De tocht die we gevlogen hadden liep van Hoogeveen naar Slagharen, De Wijk, Meppel, Ruinen Beilen (Guus zijn huis nog bekeken, maar geen Guus te zien) Dwingelo en omgeving. Na een uurtje de wielen weer op de grond in Hoogeveen. Ongeveer 200 km afgelegd. Een prachtige vlucht met een mooi wit landschap. En nu maar snel naar een ander weertype, op naar de zomer zodat ook weer lange vliegtochten gepland kunnen worden.






    >> Reageer (0)
    31-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vandaag een prachtig sneeuwlandschap

    Vandaag weer 2 leuke vliegtochtjes  kunnen vliegen met de Piper

    Het landschap prachtig bedekt met sneeuw.
    Op het vliegveld lag 5 cm sneeuw, niet te veel om te starten en te landen.
    Dus maar snel het vliegtuig uit de hangaar gehaald en twee vluchtjes lokaal kunnen doen.

    De meteo voorspelde dat tegen 15.00 uur een trog over Hoogeveen zou passeren met sneeuwbuien. En dat kwam helemaal uit.Tijdens de laatste vlucht zag ik vanuit het westen een gordijn van sneeuw aankomen, een prachtig gezicht.
    En dat ging in een rap tempo. Zo snel dat de sneeuwbuien en wij samen een wedstrijd aangingen, een wedstrijd wie is er het eerst op het vliegveld in Hoogeveen. Er was geen winnaar, toen ik de wielen aan de grond zette sneeuwde het ook. Joop Post vloog voor mij met een leerling in de PH-VSN op final, wij konden mooi gelijk landen. Precies op tijd dus, zie de foto op final 28 Hoogeveen, met de sneeuwbui bijna op de baan.
    (zie eerste foto)







    Bijlagen:
    hoogeveen.jpg (119.4 KB)   
    landsc.jpg (142.2 KB)   
    woning in sneeuw.jpg (167.8 KB)   


    >> Reageer (0)
    30-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een uurtje vliegen met prachtig weer

    Vandaag prachtig vliegweer, dus maar snel de Piper uit de hangaar gehaald.

    De meteo verwachtte tegen 16.00 uur sneeuw- en hagelbuien met een kleine kans op onweer. Kortom de vliegtocht maar aan het begin van de middag gepland. Wij hadden de wielen los tegen 13.30 uur en landen iets over 14.30 uur, een uurtje gevlogen en genoten van de prachtige vergezichten. (kijk maar op bijgaande foto’s en in de bijlagen)

    De route die wij gevlogen hebben liep langs  Meppel, Giethoorn, de Beulakker en de Belterwiede, Zwartsluis, Zwolle, de Lichtmis, Nieuwleusen, Ommen, Hardenberg, Gramsbergen, Slagharen en weer richting Hoogeveen. Op de route prachtige landschappen, bevroren sloten en meren, besneeuwde weilanden, helemaal top.

    Tijdens de vlucht riep “Dutch mill” of er een kist bij Hoogeveen vloog om goede info te krijgen over het weer. Dit was op verzoek van de PH-JPO (van Aero-noord uit Hoogeveen) die in de omgeving van Harlingen vloog. Snel maar het actuele weer doorgegeven aan “Dutch-mill”. De PH-JPO had dit direct meegeluisterd. Waarschijnlijk was de vlieger bang dat het weer slechter zou worden in de omgeving van Hoogeveen. De kinderen genoten van de tocht. Melanie heeft nog ff een aantal bochtjes gestuurd. Kortom een leuke tocht!!

     











    Bijlagen:
    IMG_0696.jpg (93.2 KB)   
    IMG_0696.jpg (93.2 KB)   
    IMG_0711.jpg (93.9 KB)   
    IMG_0716.jpg (83.7 KB)   
    lands.jpg (162.2 KB)   


    >> Reageer (0)
    28-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ff naar Ameland

    Na heel wat dagen met slecht weer eindelijk een mooie vliegdag!!

    Gisteravond de meteo-site bekeken of er deze week nog een mooie dag tussen zat om te vliegen. En dat was het geval, en wel vandaag. Kortom snel iets plannen.  De nobel raakt al aardig op dus Ameland was een goed plan om naar toe te vliegen. Maar alleen vliegen is niet zo leuk, dus snel maar een mail en sms’en uitgedaan of er een liefhebber was om mee te gaan naar Ameland. Die was snel gevonden, als eerste reageerde Marianne, lijkt mij geweldig om mee te gaan. Vliegveld  Ameland gebeld of ze wel open waren.  De laatste tijd was er veel regen gevallen en ik hoorde dat Ameland hierdoor maar beperkt open was. De havenmeester antwoordde gelijk je bent meer dan welkom. Nou helemaal goed dus. Met de Piper Cherokee naar Ameland.

    Wij vertrokken van Hoogeveen met een geweldig zicht. (er deed een klein probleempje voor, ik had de deur niet gelokt, kortom maar snel ff weer geland en de deur goed verzegeld) Het voorspelde weer klopte helemaal. Op een hoogte van 2000 voet was Groningen al te zien, het was prachtig, kijk maar op de foto’s wat een prachtig weer. Op Ameland aangekomen was er geen wind, een schitterend zonnetje en geen wind. Met op de achtergrond het geluid van de golven van de noordzee, het gevoel was dat het voorjaar was. Vreemd dat er op zo’n mooie vliegdag zo weinig gevlogen wordt, een gemiste kans.

    Na een paar flesjes nobeltje te hebben gekocht en een bakkie koffie zijn we weer terug gevlogen met het zelfde prachtige weer. Eenmaal geland gingen de hangaar deuren vanzelf open, nou ja vanzelf, Marcel ontving ons. (Marcel nog bedankt, tof man) Marcel had ook een uurtje lokaal gevlogen. Het was een super mooie vliegmiddag, 1 om in te lijsten.











    .


    >> Reageer (1)
    21-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Julian Castaing vanaf vandaag een echte hoogvlieger

    Na de vlucht 2 keer te hebben afgezegd omdat het weer niet oké was, lukte het vandaag om de vlucht uit te voeren.

    De ochtend begon met mist, maar volgens de meteo zou de mist tegen 13.00 uur oplossen en het zicht zou dan naar 10 km oplopen. Dus met Julian en zijn moeder afgesproken dat wij om 14.15 uur op het vliegveld aanwezig zouden zijn. Ik had daarvoor al 2 vluchtjes gehad en het zicht werd steeds beter, dus perfect vliegweer voor Julian. Voor de vlucht met Julian besproken waar hij langs wilde vliegen. Hij wilde in ieder geval graag zijn woonplaats Hollandscheveld en attractiepark Slagharen van boven bekijken. Eenmaal ingestapt eerst op de grond geoefend hoe Julian de Piper Cherokee moest besturen. Dat hij snel kan leren bleek wel in de lucht. Hij stuurde het vliegtuig heel relaxt naar Hollandscheveld. Boven Hollandscheveld een paar rondjes gevlogen en daarna zette Julian koers naar Slagharen. Boven Slagharen ook een paar rondjes gevlogen, het reuzenrad bekeken en alle andere attracties op het park. Vervolgens gaf de moeder van Julian hem opdracht om naar Koekange te vliegen. Ook deze koers was voor Julian geen probleem, strak stuurde hij naar Koekange op een hoogte van 1500 voet. Vervolgens zette Julian koers naar Dwingeloo en vervolgens via Wijster weer naar vliegveld Hoogeveen. Na afloop kreeg Julian zijn wel verdiende brevet, want vliegen dat kon hij!!

    Zie ook het verslag van Julian http://www.stichtinghoogvliegers.nl/index.php/Website/Individuele-dag/21-november-2009-Julian-Castaing





    Bijlagen:
    julian2.jpg (167.1 KB)   


    >> Reageer (0)
    25-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een uurtje lokaal met het gezin

    Julian en Melanie wilden graag weer eens met pa vliegen. Dat geldt overigens ook voor Elma. En eerlijk gezegd werd dat ook wel weer eens tijd. Het schiet er vaak bij in. Vlieg de meeste weekends wel, maar dan vaak met andere mensen of bij paracentrum Eelde Hoogeveen.

    Maar vandaag alleen met de familie een rondje van een uur. Melanie wilde graag de wolken van dichtbij bekijken en  Julian wilde graag ons huis van boven zien. En dat is gelukt, het weer was goed, wolkenbasis op 1300 voet met prachtige wolken zichten. Op sommige plaatsen in twee lagen zodat wij er prachtig tussendoor konden vliegen.

    Onder de wolken was het zicht horizontaal en verticaal perfect, zodat ons huis van boven prachtig te zien was. Kijk maar op bijgaande foto’s wat voor prachtig vliegweer het was.











    Bijlagen:
    fam10.jpg (135.7 KB)   
    fam11.jpg (78.7 KB)   
    fam5.jpg (105.2 KB)   
    fam6.jpg (121.8 KB)   
    fam7.jpg (114.4 KB)   
    fam8.jpg (108.5 KB)   
    fam9.jpg (70.5 KB)   


    >> Reageer (0)
    27-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leuk vliegweekend

    Dit weekend was een leuk vliegweekend, het weer was prachtig en ik kon lekker veel vliegen.
    Zaterdag actief geweest bij para-centrum Hoogeveen. Een hele serie sticks mogen vliegen op de PH-ZZF (Cessna 207)
    En altijd weer leuk om de parachutisten naar een hoogte van 12.500 tot 13.000 voet te brengen.
    Kijk maar op bijgaande foto's wat het uitzicht is op deze hoogte genieten of niet dan.

    Zondag eerst een lokale vlucht op de eigen Piper Cherokee en vervolgens met de Piper een retourtje Ameland gevlogen, en zoals altijd op Ameland ff een bezoekje gebracht aan nobel, om een paar flesjes nobel in te slaan






    >> Reageer (1)
    24-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.para-demo Coevorden
    Vandaag mocht ik voor de para-club PCEH op de Cessna 207 (PH-ZZF) een demo vliegen naar Coevorden.
    Aan boord 6 parachutisten die een demo verzorgden voor een school in Coevorden.

    Bij aankomst boven het veldje bleek er veel belangstelling te zijn, het veldje stond vol publiek zodat er er weinig ruimte voor de para's aanwezig was om te landen. Maar gelukkig hebben wij een radio aan boord waarmee ik in contact sta met de para-control op de grond aanwezig op het veldje.
    Maar snel het verzoek gedaan dat er meer ruimte moest komen voor de parachutisten. Vanuit de lucht konden wij prachtig zien dat de mensenmassa zich naar de rand van het veld verplaatste.
    Vervolgens geklommen naar 5000 voet waarna de parachutisten in twee rondjes boven de school in Coevorden het vliegtuig verlaten.
    Telkens weer een belevenis als de para's het vliegtuig verlaten.

    Nadat de para's geland waren nog een rondje (beetje laag) gevlogen over het veldje bij de school en vervolgens geland op vliegveld Hoogeveen.
    Altijd weer een prachtig gezicht!!



    (foto's Koen Deuze)










    Bijlagen:
    coevorden.docx (1.9 MB)   


    >> Reageer (0)
    20-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maarten Hofman een hoogvlieger

    Vandaag mag Maarten zich een hoogvlieger noemen.

    Wij hadden om 13.00 uur afgesproken op het vliegveld in Hoogeveen.

    Het zicht zou volgens de meteo meer dan 10 km worden. In de ochtend viel dat tegen. Ik had in de ochtend nog een vluchtje waarbij het zicht op sommige plaatsen niet meer bedraagt dan 1500 meter. Het zicht was tijdens de vlucht inderdaad beter maar nog niet echt super, het zicht was op sommige plaatsen max. 5 km.

    Maarten had naast zijn vader, moeder en broer een hele familie meegenomen. Op het terras van het restaurant  hebben we eerst de vlucht besproken. Daarna zijn we naar de havendienst gegaan om het weer te bekijken en Maarten kennis kon maaken met de havenmeester Ed Snijders.  Zo had Maarten ook een idee wie er straks achter de radio zit van vliegveld Hoogeveen als we vliegen.

    Na deze kennismaking maar snel naar het vliegtuig gewandeld. Naast Maarten mocht broer en moeder (vader vond dit helemaal goed) mee. Eenmaal in de lucht nam Maarten het stuur over. Maarten vloog via Ermerzand naar Nieuw Amsterdam. Daar woonde Maarten, na een paar rondjes zag Maarten het huis waar hij woonde. Vervolgens stuurde Maarten naar Emmen om een kijkje te nemen in (op) de Dierentuin. Vervolgens zette Maarten koers terug naar Hoogeveen. Maar op de terugweg ontdekte Maarten en zijn moeder dat ze de school van Maarten niet hadden bekeken, dus ……..  de koers maar 180 graden verlegd…..  terug naar Nieuw Amsterdam.  En de nieuwe school van Maarten bekeken. De school is in aanbouw en moet zeggen Maarten ziet er puik uit die school van je. Vervolgens de terug reis ingezet. Dit ging via Oosterhesselen, richting Westerbork en vervolgens via Wijster terug naar vliegveld Hoogeveen.

    Maarten vloog perfect ondanks dat het zicht matig was, geen horizon en toch prima recht vliegen, super Maarten. Daarom ontving je na de vlucht het hoogvliegersbrevet.

    Lees ook het prachtige verslag van Maarten http://www.stichtinghoogvliegers.nl/index.php/Website/Individuele-dag/20-september-2009-Maarten-Hofman






    >> Reageer (0)
    12-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloggers naar de Fly-in Texel

    Vandaag de blogtocht naar de fly-in Texel gevlogen.

    De Fly-in op Texel vindt van 11 t/m 13 september plaats. Voor informatie van het programma zie http://www.flyin.nl/

    Vanuit Hoogeveen zijn wij met 4 van de ca 180 bezoekende vliegtuigen dit weekend op Texel.

    Vanuit Hoogeveen was Marcel met zijn Europa en  Ilona met Frans met hun Cessna 172 vrijdag al vertrokken naar Texel.   Guus met zijn Socata Ralley en Marianne en ik met de Piper Cherokee zijn vanmorgen vertrokken naar Texel.

    Helaas kon ik de nacht niet blijven op het vliegveld. Zodat wij maar 1 van de 3 dagen konden meemaken. Ik stond voor de zondag ingepland om para’s te droppen op Hoogeveen.  (ook best wel leuk trouwens vliegen op de C207)  Maar ja de bbq wel gemist en natuurlijk veel gezelligheid en sterke vliegverhalen.  Het was de bedoeling dat ik 2 passagiers zou meekrijgen, naast  Marianne zou ook Ageeth meegaan. Maar helaas was Ageeth ziek en kon niet mee.

    Bij vertrek uit Hoogeveen was het prachtig weer maar hoe verder wij richting Noord Holland vlogen hoe slechter het weer begon te worden. Boven het IJselmeer ging het over in lichte motregen. Maar boven Texel was het gelukkig goed weer. Guus en wij hadden verschillende routes gepland, maar bij aankomst boven Texel landen wij achter elkaar, wat een timing of niet dan.
    Zoals gewoonlijk een gastvrije ontvangst op Texel.  En wat prachtig, die rijen geparkeerde vliegtuigen
    Eén van de rijen was een Europa-rij, moet zeggen Marcel een prachtig gezicht al die Europa's op een rij. Maar het rijtje van de Piper en Socate was overigens niet minder. Wat meer variatie of niet dan.
    Eénmaal op het terras kwamen we veel bekenden tegen, waaronder de jarige Dennis Daniels met zijn vriendin Raffaella. (waren een weekendje op Texel de verjaardag vieren)  En zoals altijd weer dikke lol op het terras.

    In de middag een stukje over het eiland gefietst, de Koog bezocht, prachtig weer en genieten was dat.

    Tegen 17.30 uur zijn wij weer terug gevlogen naar Hoogeveen en kunnen weer terug zien op een prachtige vliegdag.












    Bijlagen:
    D-EDMB.jpg (156.3 KB)   
    D-EJUT.jpg (60.7 KB)   
    D-EJUT1.jpg (33.3 KB)   
    europa's.jpg (168.6 KB)   
    texel ov.jpg (179.3 KB)   
    vliegen naar texel 12-09-09 011.jpg (163.4 KB)   
    vliegen naar texel 12-09-09 014.jpg (173.4 KB)   
    vliegen naar texel 12-09-09 019.jpg (123.6 KB)   
    vliegen naar texel 12-09-09 032.jpg (107.8 KB)   


    >> Reageer (2)
    05-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sam Peters vanaf vandaag een hoogvlieger

    Vandaag was het de hoogvliegersdag voor Sam.

    Het was nog wel spannend of het door kon gaan, veel buien met de nodige turbulentie. Maar de meteo voorspelde dat na 15.00 uur het weer beter zou worden en dat was ook zo. De wind bleef nog wel staan 25 kts met uitschieters tot 30 kts.

    Om 17.00 uur kwam Sam met zijn familie aan op het vliegveld in Hoogeveen. Eerst de vlucht (route) met Sam en zijn fam. besproken. Waarop Sam niet meer kon wachten, hij wilde gelijk vliegen. Zijn vader en broer mochten mee. Tijdens de klim was het eerst wat hobbelig maar dat ging snel over. Op 1500 voet werd het rustiger. Al snel nam Sam het stuur over en stuurde via Oosterhesselen, Ermerzand, Nieuw Amsterdam, Erica naar Zwartemeer. De woonplaats van de familie Peters. Sam stuurde perfect, maakte prachtige bochten, niets op aan te merken, een geweldige piloot.

    Boven Zwartemeer een aantal rondjes gevlogen om het huis van de familie Peters te bekijken en de school van Sam. Daarna wilde Sam graag tussen en boven de wolken vliegen. En dat hebben wij gedaan. Wij zijn naar 6000 voet geklommen waar wij mooi tussen en boven de wolken konden vliegen. Een prachtig uitzicht is dat altijd weer. Tussen de wolken konden wij Emmen zien liggen.

    Daarna zijn wij weer langzaam gedaald naar 1500 voet en zette Sam koers naar de “Vamberg” (hoogste plek van Drenthe) Vervolgens zijn wij naar het vliegveld terug gevlogen.

    Op het veld wachtte de moeder van Sam ons op.

    Na de landing kreeg Sam zijn welverdiende hoogvliegersbrevet, een prima piloot!



    Zie ook het verslag van Sam http://www.stichtinghoogvliegers.nl/index.php/Website/Individuele-dag/5-september-2009-Sam-Peters





    >> Reageer (0)

    Foto

    Je kan mij ook mailen!!

    Druk op onderstaande knop om mij een "e-mail" te sturen.


    Mijn gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek.



    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    winx13
    www.bloggen.be/winx13
    Foto

    Foto

    Archief per week
  • 21/09-27/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/05-01/06 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 25/11-01/12 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 27/02-04/03 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/10-30/10 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 16/11-22/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 25/02-02/03 2008


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs