Foto
Inhoud blog
  • vliegen met Beech en Cessna
  • Nobeltje gehaald
  • met co-piloot Julian
  • Leuke vlieg weekend
  • Genieten boven Hoogeveen
    Mijn favorieten
  • Paracentrum Eelde Hoogeveen
  • MVVH
  • vliegveld Hoogeveen
  • stichting hoogvliegers
  • .
  • 3 maanden Alaska met een Piper Supercub, prachtige foto's
  • Foto
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    vliegen met Jan Bouwmeester
    vliegen is genieten
    Vliegen vanaf het groene vliegveld Hoogeveen (EHHO)
    28-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ff naar Ameland

    Na heel wat dagen met slecht weer eindelijk een mooie vliegdag!!

    Gisteravond de meteo-site bekeken of er deze week nog een mooie dag tussen zat om te vliegen. En dat was het geval, en wel vandaag. Kortom snel iets plannen.  De nobel raakt al aardig op dus Ameland was een goed plan om naar toe te vliegen. Maar alleen vliegen is niet zo leuk, dus snel maar een mail en sms’en uitgedaan of er een liefhebber was om mee te gaan naar Ameland. Die was snel gevonden, als eerste reageerde Marianne, lijkt mij geweldig om mee te gaan. Vliegveld  Ameland gebeld of ze wel open waren.  De laatste tijd was er veel regen gevallen en ik hoorde dat Ameland hierdoor maar beperkt open was. De havenmeester antwoordde gelijk je bent meer dan welkom. Nou helemaal goed dus. Met de Piper Cherokee naar Ameland.

    Wij vertrokken van Hoogeveen met een geweldig zicht. (er deed een klein probleempje voor, ik had de deur niet gelokt, kortom maar snel ff weer geland en de deur goed verzegeld) Het voorspelde weer klopte helemaal. Op een hoogte van 2000 voet was Groningen al te zien, het was prachtig, kijk maar op de foto’s wat een prachtig weer. Op Ameland aangekomen was er geen wind, een schitterend zonnetje en geen wind. Met op de achtergrond het geluid van de golven van de noordzee, het gevoel was dat het voorjaar was. Vreemd dat er op zo’n mooie vliegdag zo weinig gevlogen wordt, een gemiste kans.

    Na een paar flesjes nobeltje te hebben gekocht en een bakkie koffie zijn we weer terug gevlogen met het zelfde prachtige weer. Eenmaal geland gingen de hangaar deuren vanzelf open, nou ja vanzelf, Marcel ontving ons. (Marcel nog bedankt, tof man) Marcel had ook een uurtje lokaal gevlogen. Het was een super mooie vliegmiddag, 1 om in te lijsten.











    .


    >> Reageer (1)
    21-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Julian Castaing vanaf vandaag een echte hoogvlieger

    Na de vlucht 2 keer te hebben afgezegd omdat het weer niet oké was, lukte het vandaag om de vlucht uit te voeren.

    De ochtend begon met mist, maar volgens de meteo zou de mist tegen 13.00 uur oplossen en het zicht zou dan naar 10 km oplopen. Dus met Julian en zijn moeder afgesproken dat wij om 14.15 uur op het vliegveld aanwezig zouden zijn. Ik had daarvoor al 2 vluchtjes gehad en het zicht werd steeds beter, dus perfect vliegweer voor Julian. Voor de vlucht met Julian besproken waar hij langs wilde vliegen. Hij wilde in ieder geval graag zijn woonplaats Hollandscheveld en attractiepark Slagharen van boven bekijken. Eenmaal ingestapt eerst op de grond geoefend hoe Julian de Piper Cherokee moest besturen. Dat hij snel kan leren bleek wel in de lucht. Hij stuurde het vliegtuig heel relaxt naar Hollandscheveld. Boven Hollandscheveld een paar rondjes gevlogen en daarna zette Julian koers naar Slagharen. Boven Slagharen ook een paar rondjes gevlogen, het reuzenrad bekeken en alle andere attracties op het park. Vervolgens gaf de moeder van Julian hem opdracht om naar Koekange te vliegen. Ook deze koers was voor Julian geen probleem, strak stuurde hij naar Koekange op een hoogte van 1500 voet. Vervolgens zette Julian koers naar Dwingeloo en vervolgens via Wijster weer naar vliegveld Hoogeveen. Na afloop kreeg Julian zijn wel verdiende brevet, want vliegen dat kon hij!!

    Zie ook het verslag van Julian http://www.stichtinghoogvliegers.nl/index.php/Website/Individuele-dag/21-november-2009-Julian-Castaing





    Bijlagen:
    julian2.jpg (167.1 KB)   


    >> Reageer (0)
    25-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een uurtje lokaal met het gezin

    Julian en Melanie wilden graag weer eens met pa vliegen. Dat geldt overigens ook voor Elma. En eerlijk gezegd werd dat ook wel weer eens tijd. Het schiet er vaak bij in. Vlieg de meeste weekends wel, maar dan vaak met andere mensen of bij paracentrum Eelde Hoogeveen.

    Maar vandaag alleen met de familie een rondje van een uur. Melanie wilde graag de wolken van dichtbij bekijken en  Julian wilde graag ons huis van boven zien. En dat is gelukt, het weer was goed, wolkenbasis op 1300 voet met prachtige wolken zichten. Op sommige plaatsen in twee lagen zodat wij er prachtig tussendoor konden vliegen.

    Onder de wolken was het zicht horizontaal en verticaal perfect, zodat ons huis van boven prachtig te zien was. Kijk maar op bijgaande foto’s wat voor prachtig vliegweer het was.











    Bijlagen:
    fam10.jpg (135.7 KB)   
    fam11.jpg (78.7 KB)   
    fam5.jpg (105.2 KB)   
    fam6.jpg (121.8 KB)   
    fam7.jpg (114.4 KB)   
    fam8.jpg (108.5 KB)   
    fam9.jpg (70.5 KB)   


    >> Reageer (0)
    27-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leuk vliegweekend

    Dit weekend was een leuk vliegweekend, het weer was prachtig en ik kon lekker veel vliegen.
    Zaterdag actief geweest bij para-centrum Hoogeveen. Een hele serie sticks mogen vliegen op de PH-ZZF (Cessna 207)
    En altijd weer leuk om de parachutisten naar een hoogte van 12.500 tot 13.000 voet te brengen.
    Kijk maar op bijgaande foto's wat het uitzicht is op deze hoogte genieten of niet dan.

    Zondag eerst een lokale vlucht op de eigen Piper Cherokee en vervolgens met de Piper een retourtje Ameland gevlogen, en zoals altijd op Ameland ff een bezoekje gebracht aan nobel, om een paar flesjes nobel in te slaan






    >> Reageer (1)
    24-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.para-demo Coevorden
    Vandaag mocht ik voor de para-club PCEH op de Cessna 207 (PH-ZZF) een demo vliegen naar Coevorden.
    Aan boord 6 parachutisten die een demo verzorgden voor een school in Coevorden.

    Bij aankomst boven het veldje bleek er veel belangstelling te zijn, het veldje stond vol publiek zodat er er weinig ruimte voor de para's aanwezig was om te landen. Maar gelukkig hebben wij een radio aan boord waarmee ik in contact sta met de para-control op de grond aanwezig op het veldje.
    Maar snel het verzoek gedaan dat er meer ruimte moest komen voor de parachutisten. Vanuit de lucht konden wij prachtig zien dat de mensenmassa zich naar de rand van het veld verplaatste.
    Vervolgens geklommen naar 5000 voet waarna de parachutisten in twee rondjes boven de school in Coevorden het vliegtuig verlaten.
    Telkens weer een belevenis als de para's het vliegtuig verlaten.

    Nadat de para's geland waren nog een rondje (beetje laag) gevlogen over het veldje bij de school en vervolgens geland op vliegveld Hoogeveen.
    Altijd weer een prachtig gezicht!!



    (foto's Koen Deuze)










    Bijlagen:
    coevorden.docx (1.9 MB)   


    >> Reageer (0)
    20-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maarten Hofman een hoogvlieger

    Vandaag mag Maarten zich een hoogvlieger noemen.

    Wij hadden om 13.00 uur afgesproken op het vliegveld in Hoogeveen.

    Het zicht zou volgens de meteo meer dan 10 km worden. In de ochtend viel dat tegen. Ik had in de ochtend nog een vluchtje waarbij het zicht op sommige plaatsen niet meer bedraagt dan 1500 meter. Het zicht was tijdens de vlucht inderdaad beter maar nog niet echt super, het zicht was op sommige plaatsen max. 5 km.

    Maarten had naast zijn vader, moeder en broer een hele familie meegenomen. Op het terras van het restaurant  hebben we eerst de vlucht besproken. Daarna zijn we naar de havendienst gegaan om het weer te bekijken en Maarten kennis kon maaken met de havenmeester Ed Snijders.  Zo had Maarten ook een idee wie er straks achter de radio zit van vliegveld Hoogeveen als we vliegen.

    Na deze kennismaking maar snel naar het vliegtuig gewandeld. Naast Maarten mocht broer en moeder (vader vond dit helemaal goed) mee. Eenmaal in de lucht nam Maarten het stuur over. Maarten vloog via Ermerzand naar Nieuw Amsterdam. Daar woonde Maarten, na een paar rondjes zag Maarten het huis waar hij woonde. Vervolgens stuurde Maarten naar Emmen om een kijkje te nemen in (op) de Dierentuin. Vervolgens zette Maarten koers terug naar Hoogeveen. Maar op de terugweg ontdekte Maarten en zijn moeder dat ze de school van Maarten niet hadden bekeken, dus ……..  de koers maar 180 graden verlegd…..  terug naar Nieuw Amsterdam.  En de nieuwe school van Maarten bekeken. De school is in aanbouw en moet zeggen Maarten ziet er puik uit die school van je. Vervolgens de terug reis ingezet. Dit ging via Oosterhesselen, richting Westerbork en vervolgens via Wijster terug naar vliegveld Hoogeveen.

    Maarten vloog perfect ondanks dat het zicht matig was, geen horizon en toch prima recht vliegen, super Maarten. Daarom ontving je na de vlucht het hoogvliegersbrevet.

    Lees ook het prachtige verslag van Maarten http://www.stichtinghoogvliegers.nl/index.php/Website/Individuele-dag/20-september-2009-Maarten-Hofman






    >> Reageer (0)
    12-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloggers naar de Fly-in Texel

    Vandaag de blogtocht naar de fly-in Texel gevlogen.

    De Fly-in op Texel vindt van 11 t/m 13 september plaats. Voor informatie van het programma zie http://www.flyin.nl/

    Vanuit Hoogeveen zijn wij met 4 van de ca 180 bezoekende vliegtuigen dit weekend op Texel.

    Vanuit Hoogeveen was Marcel met zijn Europa en  Ilona met Frans met hun Cessna 172 vrijdag al vertrokken naar Texel.   Guus met zijn Socata Ralley en Marianne en ik met de Piper Cherokee zijn vanmorgen vertrokken naar Texel.

    Helaas kon ik de nacht niet blijven op het vliegveld. Zodat wij maar 1 van de 3 dagen konden meemaken. Ik stond voor de zondag ingepland om para’s te droppen op Hoogeveen.  (ook best wel leuk trouwens vliegen op de C207)  Maar ja de bbq wel gemist en natuurlijk veel gezelligheid en sterke vliegverhalen.  Het was de bedoeling dat ik 2 passagiers zou meekrijgen, naast  Marianne zou ook Ageeth meegaan. Maar helaas was Ageeth ziek en kon niet mee.

    Bij vertrek uit Hoogeveen was het prachtig weer maar hoe verder wij richting Noord Holland vlogen hoe slechter het weer begon te worden. Boven het IJselmeer ging het over in lichte motregen. Maar boven Texel was het gelukkig goed weer. Guus en wij hadden verschillende routes gepland, maar bij aankomst boven Texel landen wij achter elkaar, wat een timing of niet dan.
    Zoals gewoonlijk een gastvrije ontvangst op Texel.  En wat prachtig, die rijen geparkeerde vliegtuigen
    Eén van de rijen was een Europa-rij, moet zeggen Marcel een prachtig gezicht al die Europa's op een rij. Maar het rijtje van de Piper en Socate was overigens niet minder. Wat meer variatie of niet dan.
    Eénmaal op het terras kwamen we veel bekenden tegen, waaronder de jarige Dennis Daniels met zijn vriendin Raffaella. (waren een weekendje op Texel de verjaardag vieren)  En zoals altijd weer dikke lol op het terras.

    In de middag een stukje over het eiland gefietst, de Koog bezocht, prachtig weer en genieten was dat.

    Tegen 17.30 uur zijn wij weer terug gevlogen naar Hoogeveen en kunnen weer terug zien op een prachtige vliegdag.












    Bijlagen:
    D-EDMB.jpg (156.3 KB)   
    D-EJUT.jpg (60.7 KB)   
    D-EJUT1.jpg (33.3 KB)   
    europa's.jpg (168.6 KB)   
    texel ov.jpg (179.3 KB)   
    vliegen naar texel 12-09-09 011.jpg (163.4 KB)   
    vliegen naar texel 12-09-09 014.jpg (173.4 KB)   
    vliegen naar texel 12-09-09 019.jpg (123.6 KB)   
    vliegen naar texel 12-09-09 032.jpg (107.8 KB)   


    >> Reageer (2)
    05-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sam Peters vanaf vandaag een hoogvlieger

    Vandaag was het de hoogvliegersdag voor Sam.

    Het was nog wel spannend of het door kon gaan, veel buien met de nodige turbulentie. Maar de meteo voorspelde dat na 15.00 uur het weer beter zou worden en dat was ook zo. De wind bleef nog wel staan 25 kts met uitschieters tot 30 kts.

    Om 17.00 uur kwam Sam met zijn familie aan op het vliegveld in Hoogeveen. Eerst de vlucht (route) met Sam en zijn fam. besproken. Waarop Sam niet meer kon wachten, hij wilde gelijk vliegen. Zijn vader en broer mochten mee. Tijdens de klim was het eerst wat hobbelig maar dat ging snel over. Op 1500 voet werd het rustiger. Al snel nam Sam het stuur over en stuurde via Oosterhesselen, Ermerzand, Nieuw Amsterdam, Erica naar Zwartemeer. De woonplaats van de familie Peters. Sam stuurde perfect, maakte prachtige bochten, niets op aan te merken, een geweldige piloot.

    Boven Zwartemeer een aantal rondjes gevlogen om het huis van de familie Peters te bekijken en de school van Sam. Daarna wilde Sam graag tussen en boven de wolken vliegen. En dat hebben wij gedaan. Wij zijn naar 6000 voet geklommen waar wij mooi tussen en boven de wolken konden vliegen. Een prachtig uitzicht is dat altijd weer. Tussen de wolken konden wij Emmen zien liggen.

    Daarna zijn wij weer langzaam gedaald naar 1500 voet en zette Sam koers naar de “Vamberg” (hoogste plek van Drenthe) Vervolgens zijn wij naar het vliegveld terug gevlogen.

    Op het veld wachtte de moeder van Sam ons op.

    Na de landing kreeg Sam zijn welverdiende hoogvliegersbrevet, een prima piloot!



    Zie ook het verslag van Sam http://www.stichtinghoogvliegers.nl/index.php/Website/Individuele-dag/5-september-2009-Sam-Peters





    >> Reageer (0)
    31-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voor een paar flesjes nobel naar Ameland
    Op woensdag 21 juli samen met Geert Leehuis een middagje Ameland gepland om wat flesjes nobel te halen.
    Bij vertrek was het zicht super, maar er bleek een warmtefront vanuit het westen op te komen.
    Van dit frontje hadden wij op de terugreis boven Ameland en de wadddenzee iets last van door lichte motregen.

    Op Ameland aangekomen zat collega paravlieger Harry Broersma op de havendienst.
    Geert en ik kregen onverwacht een nog leukere middag dan dat wij verwacht hadden op Ameland

    Na afloop van de afhandeling van de landing werden wij met een limo over het eiland vervoert om vervolgens bij
    Nobel voor de deur afgezet te worden voor een bakkie met appelgebak en vervolgens een paar flessen
    nobel in te slaan. De limo was van alle luxe voorzien, tv, enorme zitplaatsen, champagne, enz. Wat een auto zeg.
    Harry, jij hebt een prachtige stek daar op Ameland!!!!!
    Wij komen snel een keer terug, de voorraad nobeltjes slinkt al behoorlijk.






    Bijlagen:
    jb.jpg (56.5 KB)   


    >> Reageer (0)
    04-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prachtige rondvlucht op een heerlijke dag

    Wat is er voor 2 jongens van 7 en 10 jaar nou mooier dan binnen 2 weken 2 keer de lucht in te mogen, terwijl je voorheen nog nooit gevlogen hebt? Ik zou het niet weten..
    Zondag 21 juni mochten Mats en Finn samen vliegen met Jan. Hun vader mocht ook mee
    Het weer was die dag niet geweldig, maar naarmate de dag vorderde knapte het toch op en konden we toch met z'n vieren naar het vliegveld waar Jan net een vluchtje had gehad met enthousiaste passagiers.
    Gerton en Finn zaten achterin. De laatste nog een beetje onwennig... Mats mocht bij Jan voorin, de beste plek zeg maar.
    Eerst moest er nog even worden getankt maar al snel gingen ze de lucht in. Waar ze precies langs gegaan zijn weet ik niet, want ik mocht niet mee . Ze zijn in ieder geval in de buurt van Giethoorn geweest en nog langs Assen, waar ze het gebouw waar Gerton werkt (woontheater De Eclips) heel goed konden zien vanuit de lucht, helemaal door de aparte vorm van het gebouw.
    Na ongeveer 50 minuten landde het gezelschap en konden ze nog maar net naar binnen vluchten voor een enorme plensbui!! Die had Jan al aan zien komen en wilde daarom ook zo snel mogelijk landen. Helaas kon het vliegtuig niet droog naar binnen worden gehaald
    "Wat jammer dat we ons huis niet gezien hebben" (van Finn) moet je tegen Jan dus niet zeggen. Of juist wel...
    Want dat resulteerde erin dat we vandaag weer mochten, om alsnog ons huis van bovenaf te kunnen bekijken. Wat vervelend voor mij... Gerton moest werken, dus... ik moest mee
    Jan had eerst een vluchtje met een oud collega en z'n broer. Die konden we nog net even begroeten en Koos en z'n broer zagen er zo relaxed uit dat wij het ook wel weer aandurfden met onze piloot
    Nadat Jan weer had getankt gingen we met z'n vieren de lucht in. Een rondvluchtje boven Hoogeveen "om het af te maken". Het zicht was super... Jan vloog niet zo hoog, dus we konden alles prima zien. Ons huis, het speelplein, de voetbalvelden (ook niet onbelangrijk voor 2 topvoetballers van HZVV). Omdat er boven ons aardig wat leuke wolkjes waren, gingen we die nog even van bovenaf bekijken. Geweldig wat je dan ziet... je zit echt compleet in een andere wereld!
    Mats en Finn wilden ook nog graag zien waar Jan woonde Nou... da's makkelijk. Een dorpje met 3 huizen, 2 schapen en een dorpspony.. dat moet lukken. Het witte boerderijtje was een beetje verscholen tussen de bosjes, maar zeker goed zichtbaar voor ons allemaal. "Hij heeft er zelfs een bos bij" zei Finn. Dat klopt. Een echt bos bij je huis... wie wil dat nou niet??
    Jan vroeg of we nog iets wilden zien, maar alles wat we graag wilden zien, daar waren we geweest. Dus tijd om te landen.
    Na ongeveer 35 minuten in de lucht te zijn geweest, stonden we weer veilig aan de grond.
    Alledrie met een grote grijs. Da's logisch. Is er een betere start van je vakantie te bedenken dan dit? Ik denk het niet.
    Vanaf deze plaats willen we Jan dus nog een keer enorm bedanken. Voor de prachtige vlucht. Voor de goede uitleg. Voor het geduld. Ja... waarvoor eigenlijk niet???

    Tekst en foto's Marianne Mijnheer


















    >> Reageer (0)
    01-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vandaag naar vliegshow Oostwold

    Wat wil je nog meer, prachtig vliegweer (wolkenloos met kastelenzicht) en met onze Piper naar de vliegshow op Oostwold, 2e Pinksterdag

    Wij hadden een slottijd gekregen van Oostwold, dit was 11.18 uur. Dit houdt in dat je 10 minuten rond de slottijd krijgt om te landen. Dit is nodig omdat er tussen 09.00 en 12.00 uur ca 100 vliegtuigen verwacht werden, bezoekers en deelnemers van de vliegshow. Wij zijn geland om 11.19, goede timing dus

    Zie onderstaande tabel met een deel de slottijden.

     

    1112

    PH-PLG

    P28A

    EHTE

    1113

    D-ESHP

    F8L

    EHHV

    1114

    PH-GWW

    R90R

    EHEH

    1115

    D-EDMB

    RALL

    EHHO

    1116

    PH-DUK

    C185

    EHLE

    1117

    PH-EIJ

    RALL

    EHHV

    1118

    D-EJUT

    P28A

    EHHO

    1119

    D-EAMO SUBA EHHV

    1120

    PH-UGS

    P28A

    EHLE

    1121

    PH-SYD P28R EHRD

    1122

    PH-CBB

    C152

    EHLE

    1123

    PH-ACT C172 EHRD

    1124

    PH-GRA

    C150

    EHLE

    1125

    PH-DAI

    DR40

    EHLE

    1126

    PH-SVR

    DA40

    EHRD

    1127

    PH-SKN

    C172

    EHHV

    1128

    PH-VVV

    CRUZ

    EHLE

    1129

    PH-FLD

    DA40

    EHLE

    1130

    PH-NNN

    CRUZ

    EHLE

     

    De tocht naar Oostwold was prachtig, dit keer Melanie op de co-stoel met de headset op, en Elma met Julian achterin. Op de radio was het duidelijk te horen dat het druk was naar Oostwold; Eelde en Oostwold was continu bezet met radioverkeer wat naar Oostwold vloog en bij Oostwold zagen we 4 vliegtuigen voor ons in het circuit.

    Op Oostwold geland werden we naar de parkeerplaats begeleid door een aantal marchallers, en ja hoor wij werden vooraan geparkeerd bij het hek waar honderden bezoekers stonden te kijken. Deze bezoekers werden getrakteerd op wat er zo al niet meegenomen kan worden in een Piper Cherokee. Onder grote belangstelling pakten wij ons vliegtuig uit: na 2 volwassenen en 2 peuters, kwamen er 2 wandelwagens, 4 grote tassen, een paar jassen en fototoestellen uit het  vliegtuig..(de jassen hadden we trouwens niet nodig).  Reactie uit het publiek:
     “nooit gedacht dat er zo veel in een vliegtuig meegenomen kan worden”  

    Daarnaast de opmerking dat die kleinen het vliegen met de paplepel wordt ingegeven.

    Volgens mij waren Julian (2) en Melanie (3) de jongste vliegende bezoekers op Oostwold.

    Op Oostwold stond een aardig briesje, een knoop of 15 tot 18 dwars op de baan. Dit had tot gevolg dat de DC2 (enige vliegend exemplaar op de wereld) wel kon vertrekken maar na een aantal pogingen te landen vanuit het westen en het oosten een uitwijk naar Eelde moest maken. Een zeer goede beslissing van de bemanning!.
     

    Tijdens de vliegshow hebben we genoten van de prachtige vliegtuigen, de zon en op z’n tijd een drankje en hapje.

    Klik op de link om het programma te zien. http://www.oostwold-airport.nl/

     

    Kijk in de bijlagen om een kleine foto-impressie te zien

     

    De terug vlucht verliep net zo als de heen vlucht, prachtig vliegweer. Julian en Melanie waren moe en vielen al snel in slaap.

     

     

     

     

     



















    Bijlagen:
    oostw.jpg (83.5 KB)   
    oostw1.jpg (89.1 KB)   
    oostw2.jpg (98.1 KB)   
    oostw20.jpg (102.6 KB)   
    oostw21.jpg (187.9 KB)   
    oostw23.jpg (164.9 KB)   
    oostw3.jpg (90.8 KB)   
    oostw5.jpg (89.1 KB)   
    oostw6.jpg (90.8 KB)   
    oostw8.jpg (308 KB)   


    >> Reageer (0)
    16-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoogvliegersdag Eelde-airport Groningen
    Vandaag een geweldige dag voor 120 hoogvliegers
    Met ongeveer 20 vliegtuigen en 55 trucks beleefden 120 kinderen de dag van hun leven.
    Naast het vliegen en het rijden in prachtige trucks waren er op het vliegveld veel activiteiten voor de hoogvliegers georganiseerd.
    Ook ik mocht een steentje bijdragen aan deze geweldige dag met mijn Piper Cherokee door een aantal vluchten op de noordelijke route en een aantal op de zuidelijke route te vliegen.

    Bij aankomst (vanuit Hoogeveen) moest ik een circuit vliegen op 1500 voet en baseleg op 1000 voet, hoog dus.
    Later begreep ik waarom, de hoogvliegersroute was op 1000 voet.
    Voor het vliegen waren twee routes die gevlogen konden worden, de noordelijke route via Zuidhorn en Groningen en de zuidelijke via Assen Gieten en Zuidlaren. De hoogvliegers mochten zelf de route kiezen.
    De kinderen met hun gezinsleden vonden het prachtig! Het weer was perfect, de organisatie had alles tot in detail geregeld.

    Klik op onderstaande foto van de stichting hoogvliegers voor prachtige verslagen, kan het niet beter op de blog beschrijven
    16 mei 2009 - Groningen Airport Eelde









    >> Reageer (0)
    10-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Turbine vliegen met een C 207 en para-droppen De Groeve

    Een week waarin ik in verschillende vliegtuigen heb gevlogen en veel nieuwe ervaringen heb opgedaan

    Vorige week zondag (3 mei) met een Cessna 172 (PH-JPO) drie parachutisten mogen droppen voor een demo boven het dorp “De Groeve” bij Zuidlaren. Maar voor het zo ver was moest eerst de Cessna omgebouwd worden, de stoel rechts voor en het stuur rechts voor moesten verwijderd worden. Verder ging de rechterdeur er ook uit. Het weer was de volgende spannende situatie, de bewolking had een basis van 1500 voet, veel te laag dus. Maar zo tegen 15.30 uur  brak de bewolking en was er ruimte om tussen de bewolking door te klimmen. De parachutisten hadden de voorkeur om op 5000 voet te gaan springen. Onderweg was het weer wisselend, wat regen wat hagel en veel bewolking. Maar ten noorden van Assen werden de openingen in de bewolking steeds groter en ja bij Zuidlaren en het Zuidlaardermeer brak het wolkendek geheel zodat eenvoudig naar 5000 voet geklommen kon worden. De parachutisten konden zonder problemen het luchtruim kiezen boven de Groeve. Een hele ervaring voor mij, het was de eerste keer dat ik parachutisten had gedropt.

    Zie filmpje, klik op onderstaande link. 

    http://www.youtube.com/watch?v=0hI_CgrfMzs

     

    Dinsdag 5 mei, mijn eerste vliegles op de Cessna 207 turbine. (PH-ZZF) Deze opleiding volg ik voor de paraclub PCEH (www.pceh.nl) Na het theoriegedeelte voor de C 207 goed te hebben afgesloten begon nu de praktijk.

    Moet zeggen een hele ervaring, wat een prachtig vliegtuig die ruim 400 pk aan de propeller afstaat. Deze Cessna 207 is uitgerust met een turbinenmotor, om dit vliegtuig te mogen vliegen is een examen aan verbonden, namelijk de turbine (SET) aantekening in het brevet. Dit is heel anders vliegen dan in een vliegtuig met een zuigermotor.

    Het starten van de turbine geeft al een kik naast de cerosinegeur.

    Tijdens de start was het de eerste keer best lastig om het vliegtuig recht op de baan te houden, dit werd veroorzaakt door de grote krachten die vrijkomen. Na een klein uurtje boven vliegen, steile bochten verschillende snelheden zat het ochtendgedeelte erop. Deze eerste les is vooral het aanvoelen van het vliegtuig. De middag werd gebruikt voor om het ochtend deel over te doen maar dan zonder fouten en er aan toegevoegd overtrekken zonder en met flaps.

     

    Donderdag 7 mei weer een dagje turbine vliegen. Nu veel starts en landingen maken met de noodprocedures. In de middag noodlandingen geoefend en glijvluchten met daarbij uiteraard verschillende landingen en starts. Voor de middag 6 starts en landingen en in de middag 8 starts en landingen gemaakt. Een hele ervaring om dit vliegtuig te vliegen!

     

    Zaterdag 9 mei een vlucht gemaakt samen met de jongste zoon Julian (2 jaar)

    Het weer was prachtig, een enkel wolkje op 6000 voet. Julian wilde graag de wolken van dichtbij zien, dus maar snel klimmen met onze Piper Cherokee (D-EJUT) naar 6000 voet. Tijdens de start werdt ons een plezierige vlucht toegewenst over de radio (dank Guus) Julian genoot van de vlucht en heeft een poosje het stuur overgenomen, moet zeggen hij stuurde heel voorzichtig langs de wolken. Na een half uurtje zijn we weer terug gegaan naar 2000 voet om Nieuweroord en ons huis te kunnen zien. Vervolgens een grote bocht over Hoogeveen terug naar het vliegveld in Hoogeveen. Tijdens het vliegen hoorden we Guus ook over de radio. Leuk is dat Guus, vaak vliegen wij op de zelfde momenten, binnenkort maar eens in formatie vliegen.

    Toen wij in de auto stapten zei Julian “pa ik heb een leuke dag gehad” je snapt al een piloot in wording dus

     

    Deze week dus:

    1 uur Cessna 172 (parachutisten gedropt)

    4 uur Cessna 207 turbine

    1 uur Piper Cherokee










    >> Reageer (1)
    24-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winderig Texel

     

    Vorige week zaterdag de blogfly naar Texel en vandaag een verrassingstocht naar Texel

    Het is mij nog nooit eerder overkomen om twee keer in een week naar Texel te vliegen.

     

    De familie Smit uit Elim is 25 jaar getrouwd en de kinderen hadden als cadeau een lang weekend Texel aangeboden.

    De kinderen hebben gisteren een auto naar Texel gebracht zodat de terugtocht op a.s maandag per auto kan gebeuren.

      

    Het weer was een tikkie minder dan vorige week zaterdag, meer vocht in de lucht (zie bijgaande foto’s) en een aardig briesje.

    Dit aardige briesje was ook te zien aan de snelheid op de gps, de heenweg een grondsnelheid van 135/143 kts (knopen) en terug een grondsnelheid rond de 80 kts (knopen). Hierdoor de heenweg in 33 minuten en terug bijna 1 uur vliegen.

    Voor vertrek gebeld naar de altijd vriendelijke Ed de Bruin op Texel en Ed gaf aan momenteel 25 kts wind uit richting 140 en naar verwachting neemt dit nog iets toe. Kortom te veel zij-wind om de hoofdbaan 04 – 22 te gebruiken. Maar vertelde Ed we hebben vandaag onze tweede baan in gebruik de 13 – 31 waarvan de 13 in gebruik, dus lekker de wind op de neus, geen enkel probleem. Dat is het mooie van Texel, je kunt er altijd landen.

    Best leuk dat de 13 in gebruik is, dit was de eerste keer dat ik van deze baan gebruik mag maken. Tijdens de landing stond de wind uit 140 met 28 kts wind.

     

    Dat het hard waaide hoorde ik ook over de radio, de parakist van Texel riep op dat hij terug kwam met de para’s aan boord er stond boven 38 kts wind, te veel om te springen.

    In de bijlage is te zien dat er over de hele dag maar 17 vliegtuigen zijn geland op het winderige Texel. 


    De tocht gepland over Giethoorn, de polder om de bollenvelden te zien, het IJsselmeer, Enkhuizen, Den Oever en naar Texel.

    De familie Smit vond het een prachtige tocht, ondanks het iets mindere zicht.

    De terugvlucht zonder passagier, dit was minder leuk dan vorige week op de terugtocht van Texel.
     

    Kortom een leuke vliegdag, wel iets bumpie, maar toch genieten.

     

     (foto van de familie Smit volgt nog)

     









    Bijlagen:
    texel vrijdag.doc (56.5 KB)   


    >> Reageer (0)
    18-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blogvlucht naar Texel
    Na een eerdere mislukte poging de blogvlucht naar Texel te maken lukte het vandaag, het weer was prachtig (wel een beetje veel wind) maar het zicht super. De hele dag een lekker zonnetje en ja dan is Texel in trek.

    Vanuit Hoogeveen vertrok Marcel met zijn Europa (G-BWON) en als passagier was zijn zwager Hans mee.
    Vandaag heb ik in de Piper Cherokee Marianne en Emma mee, voor beiden een spannende dag, ze hadden nog nooit een dergelijke tocht ondernomen in een relatief klein vliegtuig.
    Helaas kon Guus vandaag niet mee, zijn dochter hield haar verjaardag en Guus was uitgenodigd op het feestje van zijn dochter.
    Maar Guus, wel tof dat je ons uitzwaaide
    Verder waren er vandaag vanuit de bloggers uit Lelystad Frank en Pascal, uit Rotterdam Ton en Martijn met Ton's 172 rg (prachtig vliegtuig) en vanuit Eindhoven Rob, Ronald en Hans.
    Moet zeggen een leuke club bloggers wat altijd voor gezelligheid staat.

    Er stond relatief veel wind, in Hoogeveen een beetje van de zijkant, maar op Texel recht op de baan, "een eitje" dus. (van wie heb ik die uitspraak ook al weer)  Wij zijn vertrokken om 11.15 uur en zijn geland om 12.05.
    We vlogen de route over de Noordoostpolder, het IJsselmeer, Enkhuizen, Den Oever en naar Texel.
    Boven de Noordoostpolder waren de prachtige bollenvelden te zien. Op het IJsselmeer en de Waddenzee werd al weer redelijk gevaren.
    Aangekomen op Texel kreeg de familie van Emma een verrassing, zij waren op vakantie en hadden een belletje gehad dat ze om 12.00 uur op het vliegveld aanwezig moesten zijn voor een verrassing. En dat was het, de familie wist niet wat ze zag dat er plotseling een hand uit een vliegtuig stak die naar hun zwaaide, echt leuk.

    Op het terras zat de stemming er goed in, iedereen (de bloggers en de gasten) had een goed humeur meegenomen. Ook Marianne en Emma hadden genoten van de tocht, de spanning was snel onderweg omgezet in genieten. Door de wel bijzondere stemming raakte het bediendend personeel nogal in de war, maar ja dat is het risico als je de blogclub op je terras krijgt.

    Om ca 15.40 uur zijn we teruggevlogen, de route terug hebben we over het IJsselmeer en Friesland (Lemmer, Tjeukermeer, richting Heerenveen, Wolvega) gevlogen. Marcel vloog met zijn Europa achter ons en zag een beginnende heidebrand in de omgeving van Wolvega, Marcel snel Dutch Mil opgeroepen en er een melding van gemaakt. Deze heeft onmiddelijk de brandweer in beweging gezet, goed gedaan Marcel. Het laatste stukje vliegen was een beetje bumbie, maar dit was voor Marianne en Emma geen probleem.

    Na we geland waren op Hoogeveen onze Piper en Marcel z'n Europa snel binnen gezet en nog een paar vliegbiertjes gedronken.
    Het was weer een prachtige vliegdag waar wij met veel plezier op terug kunnen kijken

    Kijk ook op de blogs van de mede flybloggers, waar je prachtige verslagen kan lezen van hun flyblog naar Texel
    http://www.vliegop.nl/
    http://www.zwakie.com/
    http://www.vliegenmetpascal.nl/
















    Bijlagen:
    groepsfoto texel.jpg (106.8 KB)   
    P4170037.jpg (144.9 KB)   
    texel3.jpg (167.1 KB)   
    vliegen naar texel 18-04-2009 004.jpg (145.5 KB)   
    vliegen naar texel 18-04-2009 022.jpg (151.1 KB)   
    vliegen naar texel 18-04-2009 032.jpg (123.4 KB)   
    vliegen naar texel 18-04-2009 048.jpg (109.3 KB)   
    vliegen naar texel 18-04-2009 050.jpg (150.8 KB)   
    vliegen naar texel 18-04-2009 071.jpg (152.1 KB)   


    >> Reageer (0)
    31-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daniël Oegema een hoogvlieger

    Vandaag was het zo ver, Daniël voor 1 dag piloot.
    Het weer was perfect geen zogje wind, het zicht perfect, de dag om te vliegen.
    Om 10.00 uur kwam Daniël aangereden met zijn vader, moeder, broer Peter, opa en oma. Kortom veel belangstelling.
    Na een babbeltje te hebben gemaakt met Daniël en de rest van de familie de Piper uit de hangaar gehaald.
    Eenmaal buiten werd het vliegtuig goed bestudeerd, ook Peter was erg geïnteresseerd, leuk is dat.
    Na de inspectie bleek dat het toestel in orde was, maar snel ingestapt. Naast co-piloot Daniël was zijn vader en broer Peter mee.

    Daniël woont in Assen en ja het ligt dan voor de hand om de tocht naar Assen te maken.
    Eenmaal in de lucht, de neus van het vliegtuig richting Assen nam Daniël het stuur over, moet zeggen Daniël je stuurde perfect. Eerst wel ff een beetje wennen, maar toen je het door had, ging alles goed. De tocht ging over Beilen naar Assen. Eenmaal boven Assen op zoek naar je school en ja snel gevonden in Assen noord. Bij de school aangekomen zagen we dat het al bekend was dat jij met het vliegtuig over zou vliegen, want de school liep leeg en zwaaide naar jou, echt super. Na een aantal rondjes boven de school hebben we een rondje boven je huis gemaakt.
    Daarna stuurde jij naar Smilde, Speelstad Oranje en vervolgens naar Beilen, Westerbork en toen weer terug naar Hoogeveen.
    Wij hebben de route op 1200 voet gevlogen en het laatste stukje ff naar 4500 voet geklommen, dit op verzoek van broer Peter.

    Daniël jij bent een super co-piloot!


    Zie ook het verslag van Daniël, klik op de volgende link:  http://www.stichtinghoogvliegers.nl/index.php/Website/Individuele-dag/31-maart-2009-Daniel-Oegema






    Bijlagen:
    daniel4.jpg (140.4 KB)   
    Daniel6.jpg (126.9 KB)   
    Daniel7.jpg (165.4 KB)   


    >> Reageer (0)
    21-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vlucht op de eerste lentedag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag weer perfect vliegweer en ja dan kan de Piper Cherokee niet op stal blijven.
    Arjan (mijn oudste zoon) gebeld of hij zin had in een tochtje van ruim een uur. Zijn reactie; ik kom gelijk naar de hangaar.
    Bij aankomst in de hangaar in Hoogeveen was het weer een drukte van belang. Guus Poorte vloog net weg met zijn Socata Ralley ( http://wingspan-aviation.nl/ ) Zie ook het vluchtverslag van Guus, hij heeft prachtig beschreven wat er vandaag zoal op het vliegveld plaats vond, en de discussie daarop met de toekomst van vliegveld Hoogeveen,  kijk op http://wingspan-aviation.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=151:staart&catid=44:vluchten-2009 (Guus bedankt, scheelt mij weer een stuk typwerk) en Marcel Zwakenberg ( http://www.zwakie.com/ )wilde met zijn Europa een lokale vlucht maken om o.a. zijn radio's te controleren, dit zijn de echte bloggers.
    Maar ja, dit is eigenlijk geen verrassing, met dit weer moet je vliegen.
    Wij hebben een tochtje gemaakt van Hoogeveen (ff boven plen 20 waar bewoners, o.a. Marianne, druk bezig waren het speelplein gezellig te maken) naar Meppel, Zwartsluis, Beulakker, Giethoorn, Steenwijk, Wolvega, Dwingeloo, Assen (boven de TT-baan een autorace bekeken, best een spannende race!) Beilen, Nieuweroord, Elim en weer terug naar het Hoogveen om te kijken of plen 20 gezellig ingericht was, en dat was zo.
    Onze tocht hebben we op verschillende hoogten gevlogen, van 2000 tot 6500 voet. Op 4500 voet was een prachtige scherpe inversie aanwezig, (zie de foto in de bijlage) Daarna geland op EHHO, totale vliegtijd 1.10 uur.
    Het was weer een geslaagde vliegtocht.

    Bijlagen:
    210309-2.jpg (101 KB)   
    210309-3.jpg (136.9 KB)   
    210309.jpg (154.6 KB)   


    >> Reageer (0)
    22-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vandaag Lisanne Hugen hoogvlieger

    Na een paar keer uitstellen, lukte het vandaag voor Lisanne Hugen het luchtruim te kiezen.
    De meteo voorspelde dat het weer vanaf 14.30 uur zou verbeteren in Hoogeveen en in het noord-oosten.
    Die voorspelling kwam helemaal uit: de hele dag was er een wolkenbasis die tussen de 500 en 700 voet lag, te laag om te vliegen.
    Maar vanaf 14.30 uur trok de wolkenbasis op, wat resulteerde in twee wolkenlagen. De onderste had een basis van 1500 voet en de tweede laag zat op ca 4500 voet. Wij konden mooi tussen de beide wolkenlagen doorvliegen, dat is altijd genieten.

    Lisanne nam na de start voorzichtig het stuur over om richting Erica te vliegen, ff wennen maar toen ging het prima. We waren er snel, zo snel dat Lisanne riep: 'we vliegen al over Erica, we zijn al te ver'. Vervolgens een paar rondjes over Erica gevlogen, waarna koers werd gezet naar Emmen om de dierentuin en het stadion van FC Emmen van boven te bekijken. Daarna stuurde Lisanne de Piper naar Coevorden, Hoogeveen, Beilen om vervolgens te landen in Hoogeveen. Overigens de landing heb ik samen met Lisanne gedaan.
    Lisanne had veel familie mee genomen, wel 6 personen. Dit was wel een probleem, want in de Piper kunnen maar drie passagiers mee. Lisanne  en de beide passagiers waren enthousiast over de vlucht, hierdoor keken de achter gebleven passagiers een beetje sneu toe. En dat kon ik niet voorbij laten gaan en heb nog een vluchtje gemaakt met de achterblijvers. Overigens was er 1 van de achterblijvers die het toch niet aandurfde zodat Lisanne haar tweede vlucht kon maken. Dat was geweldig, alle passagiers hadden nog nooit gevlogen, ook Lisanne niet. Maar vanaf vandaag twee keer gevlogen en een hoogvliegersbrevet ontvangen!!


    Zie ook het verslag Lisanne:  http://www.stichtinghoogvliegers.nl/index.php/Website/Individuele-dag/22-februari-2009-Lisanne-Hugen
    kijk ook op site van de stichting; www.stichtinghoogvliegers.nl







    >> Reageer (0)
    14-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.prachtig vliegweer
    Vandaag was het eindelijk weer eens prachtig weer om te vliegen.
    Dochter Linda met haar vriend Wesley gebeld of ze zin hadden in een vliegtochtje en dat hadden ze.
    Maar snel naar het vliegveld in Hoogeveen gereden en de Piper Cherokee uit de hangaar gehaald.
    Wat ons wel opviel dat de zon steeds minder te zien was, zo af en toe een gaatje, maar toch perfect om te vliegen.

    We hebben eerst onder het wolkendek gevlogen op een hoogte van ca 2500 voet.
    Maar die gaatjes in het wolkendek lokten om hoger te gaan vliegen en dat hebben wij gedaan.
    Wij zijn naar een hoogte van 6300  voet geklommen zodat wij ruim boven het wolkendek vlogen met uiteraard het prachtige uitzicht, heerlijk in het zonnetje en strak blauwe lucht, zie bijgaande foto's. Tijdens de klim kwamen we zo af en toe in aanraking met een vleugje wolk wat lichte ijsaanzetting gaf.
    Op de grond was de temperatuur rond het vriespunt, maar op 6300 voet gaf de temperatuurmeter -13  aan, lekker koud dus.
    Gelukkig heeft de Piper een goede verwarming en is er weing te merken van de vrieskou.
    Tijdens de daling hebben we nog een paar rondjes boven Hoogeveen gevlogen om o.a. project "plein 20" te bekijken vanuit de lucht.
    De route vandaag: Hoogeveen, Elim, Nieuweroord, Meppel, Hasselt, Giethoorn, Steenwijk, stukje Friesland, Havelte, Dwingeloo, Smilde, Assen, Westerbork, Beilen en Hoogeveen.
    Kortom, weer een geslaagde vliegdag.








    >> Reageer (0)
    24-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een rondje met het gezin boven Drenthe
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag een rondje met het gezin gevlogen boven Drenthe. Na een aantal dagen van slecht weer was het vandaag een aardige vliegdag. Vanaf 12.00 uur trok de bewolking op.
    Julian, de kleinste (2jaar), had er zin in en kon niet wachten om het vliegtuig uit de hangaar te trekken. Hij mocht vandaag voorin op de co-stoel plaats nemen, zodat hij het stuur kon overnemen, de pedalen waren helaas te ver weg.
    Melanie (3 jaar) zat achterin samen met Elma, maar we moesten wel beloven dat ze de volgende keer voorin mocht zitten
    Tijdens de tocht was er een verstekeling aan boord, maar snel op de foto gezet, het was een co-nijn.

    Tijdens de vlucht kwamen we nog wat lage bewolking tegen, maar op 3500 voet zaten we daar boven, met prachtige vergezichten.












    >> Reageer (0)

    Foto

    Je kan mij ook mailen!!

    Druk op onderstaande knop om mij een "e-mail" te sturen.


    Mijn gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek.



    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    wattman
    www.bloggen.be/wattman
    Foto

    Foto

    Archief per week
  • 21/09-27/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/05-01/06 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 25/11-01/12 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 27/02-04/03 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/10-30/10 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 16/11-22/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 25/02-02/03 2008


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs