Foto
Inhoud blog
  • vliegen met Beech en Cessna
  • Nobeltje gehaald
  • met co-piloot Julian
  • Leuke vlieg weekend
  • Genieten boven Hoogeveen
    Mijn favorieten
  • Paracentrum Eelde Hoogeveen
  • MVVH
  • vliegveld Hoogeveen
  • stichting hoogvliegers
  • .
  • 3 maanden Alaska met een Piper Supercub, prachtige foto's
  • Foto
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    vliegen met Jan Bouwmeester
    vliegen is genieten
    Vliegen vanaf het groene vliegveld Hoogeveen (EHHO)
    17-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met Malcolm en Carlien de lucht in met de D-EHNE

    Zondag 16-02-14 met Malcolm Feijten een rondje Friesland en met Carlien Estie een rondje Hoogeveen gevlogen met de Cessna 150 D (D-EHNE) Het zicht was zondag super, maar de wind was behoorlijk krachtig. Om 12 uur stond er nog op 500 ft, 25 tot 37 kts. Het was dus verstandig om te wachten naar de 2e helft van de middag, de verwachting van de meteo was afnemende wind.  En dat bleek de moeite waard te zijn. Want om 15 uur was de wind afgenomen naar 20 tot 25 kts.

    In gebruik was baan 27 op Hoogeveen, startrichting mooi in de wind. Tijdens de start gaf de havendienst door dat de wind 22 kts was met uitschieters tot 30 kts. En dat hebben we gemerkt in de start, tot ca 1.400 ft hoogte behoorlijk turbulentie. Maar daarboven was het rustiger. Malcolm had nog nooit een vliegtuig bestuurd en ook niet in een klein vliegtuig gezeten. Maar na wat kleine oefeningen stuurde Malcolm de Cessna perfect door de lucht of hij al vaak als co-piloot actief was geweest. We hebben gevlogen via Steenwijk, Tjeukermeer Sneek, uiteraard de woonplaats Bolsward, richting Leeuwarden en terug via Heerenveen, Dwingeloo, Beilen naar Hoogeveen. Een prachtig vlucht met mooie vergezichten.

    Daarna met Carlien een rondje Hoogeveen gevlogen, ook Carlien heeft een poosje de besturing van de Cessna overgenomen en ook dit ging perfect. We hebben Hoogeveen met de omliggende dorpen gezien.
    Het waren twee prachtige vluchten ondanks de harde wind.


    Klik op onderstaande link om het taxiën van de Cessna met Malcolm te zien

     http://www.youtube.com/watch?v=xx-w_dumtHw


    Klik op onderstaande ink om de start te zien met Carlien, met zonsondergang

    http://www.youtube.com/watch?v=VlqioKK-DuY

    video's gemaakt door Malcolm en Carlien
    1e foto Tjeukermeer
    2e foto Joure
     







    >> Reageer (0)
    10-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.met een Cessna 150 een uurtje gevlogen

    Vandaag met een Cessna 150D (D-EHNE) een rondje in de omgeving van Hoogeveen gevlogen. Het is geen (super) snel vliegtuig, kruissnelheid 86 kts, maar best een vriendelijk toestel om mee te vliegen. Als je voor je plezier vliegt, is snel niet nodig. Deze Cessna heeft nog een prachtig karakteristieke rechte staart. De series C150 die hierna werden gebouwd hebben een schuin oplopende staart. Dit vliegtuig is gebouwd in 1964, een prachtig oldtimer dus!!!

    De weersverwachting was voor vandaag goed, de rest van de week wat minder. Dus maar snel een vrije middag genomen en de Cessna uit de hangaar gehaald.

    Het is de eerste keer dat ik deze kist heb gevlogen, maar weet nu wel dat er nog veel uurtjes gaan komen dit jaar.

    foto 1 de Cessna 150D, foto 2 cockpit, foto 3 vliegveld Hoogeveen en foto 4 mijn woonomgeving










    >> Reageer (0)
    02-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1e vlucht in 2014 op 2 januari

    Vandaag (2 januari) de eerste lokale vlucht gevlogen. De meteo beloofde dat half in de middag het weer beter zou zijn en dat klopte. Met het naar buiten zetten van de Cessna 172, PH-JBF stopte de motregen. Deze Cessna is altijd weer speciaal om mee te vliegen, dit omdat ik ruim 15 jaar eigenaar ben geweest en samen vele uren in de lucht zijn geweest.

    Julian wilde vandaag graag co-piloot zijn en Melanie wilde graag bekijken hoe wij samen dit vliegtuig bestuurden. De uitzichten waren prachtig met een lage zonstand.

    Julian stuurde de Cessna perfect tussen de wolken door om deze van boven te bekijken. Hij zei met regelmaat pa wat mooi!!! Echt een piloot in wording.
    Melanie genoot vanaf de achterbank van de mooie vergezichten en van Julian z’n stuurkunsten.
    Wij hebben gevlogen boven Hoogeveen en daarna richting Meppel, Dwingelo en Beilen.

    Kortom het was weer een middagje genieten in de lucht!!

    Kijk maar op de foto’s


















    >> Reageer (0)
    25-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vliegen op 17 en 24 november

    Op 17 en 24 november gevlogen met de “kantana”samen met Rita Fransen.

    Beide dagen hadden we voor ogen om naar Ameland te vliegen, maar helaas ...............  niet gelukt.

    Op 17 november vlogen we tussen 2 lagen bewolking door op zo'n 2000 voet.  Maar na 10 minuten daalde  de onderkant van de bewolking boven ons en steeg de bewolking onder ons en ontstond er een gesloten bewolking. De buitentemperatuur was van 0 tot -1 gr. Celsius, waardoor vliegen door wolken vermeden moet worden ivm aanvriezingsgevaar. Het uitzicht was prachtig, mooie wolken onder en boven ons. Maar ja het doel niet bereikt....... Op foto 1 en 2 kun je mooi zien dat er 2 lagen bewolking aanwezig waren.

    Op 24 november was al duidelijk dat landen op Ameland niet mogelijk was. Er stond een zijwind van 25 tot 35 kts en dat is te veel voor de Katana om veilig te landen. Daarom maar een alternatief gepland!!! We zijn de grens maar over gevlogen (de Frieze grens!!!) We hebben een tochtje gevlogen via Meppel, Wolvega, Heerenveen (daar nogal wat rondjes gevlogen boven de woning van Rita's broer) Joure, Bolsward (natuurlijk boven Bolsward ook de nodige rondjes gevlogen)  en terug via Smilde, Beilen en weer geland op Hoogeveen. Onderweg wel veel buien wat de nodige turbulentie met zich meebracht. Maar ook zeker prachtige vergezichten, zie foto's 3,4 en 5.











    Bijlagen:
    8.jpg (92 KB)   


    >> Reageer (0)
    30-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.turbulente vlucht op 29 september '13

    Dit weekend lekker gevlogen, vrijdag 27 september met de PH-JPO (Cessna 172) naar Kampen, Zwolle Ommen, Hardenberg en via Coevorden weer terug naar Hoogeveen. Zaterdag een uurtje met de katana een solo vliegtocht gemaakt. Zondag heb ik een aantal lokale vluchten met de PH-VES (Cessna 172) vanuit Hoogeveen gevlogen met familie van mij, de fam. Strijker uit Dalen.

    Het vliegzicht was die dag top, onbewolkt met een prachtig zonnetje, maar ..... het was behoorlijk onstabiel, het waaide op 500 voet 30 kts en op 1500 voet zelfs 35 kts. Dit gaf de nodige turbulentie in de lucht.  Voor de passagiers was het soms een kermisattractie-achtig gevoel ........... maar je kon het zien dat het familie was!! Ondanks de behoorlijke turbulentie vonden ze het prachtig en hebben ze genoten, ik ook trouwens.

    Hieronder de link's naar youtube, de start en de landing (gemaakt door Kim Strijker)

    de start
    http://www.youtube.com/watch?v=tEgYMU_agqQ

    de landing
    http://www.youtube.com/watch?v=AIS1d2xLnXw

    Bijlagen:
    PH-VES-2.jpg (126.7 KB)   


    >> Reageer (0)
    29-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na 1 1/2 jaar weer verder met m'n blog
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na anderhalf jaar weer m'n blog opgepakt, dit na regelmatig de opmerkingen aan te horen; wat jammer dat je er mee gestopt bent.
    Deels komt dit doordat ik veel met facebook doe en in de afgelopen periode (prive) het nodige de revue heeft gepasseerd.

    Maar ....... ik heb het voornemen om het weer op te pakken.

    In mijn logboek staan toch wel 155 uur gevlogen over deze periode. (had veel kunnen bloggen )
    In deze periode ook weer op nieuwe types mogen vliegen zoals een piper-cub en Dynamic.
    Veel uren gevlogen op een Cessna 207 bij paracentrum Eelde Hoogeveen.
    In mijn logboek staan het afgelopen jaar de volgende type vliegtuigen:
    Cessna 152, Cessna 172, Cessna 207, Beech Sundower, Piper-cub, Dynamic en Katana.

    Dit jaar geen verre tochten gevlogen, vooral lokale vluchten en regelmatig een bezoekje gebracht aan Ameland en Teuge.
    Ameland is altijd leuk om naar toe te vliegen, de waddenzee is altijd prachtig en Ballum is een leuk dorp voor een bakkie en om zo af en toe een flesje Nobel in te slaan

    Hieronder heb ik een aantal foto’s geplakt van de afgelopen periode, het paradroppen, wat foto’s gemaakt onderweg naar Ameland, een tandemsprong gemaakt (foto in bijlage) en in een luchtballon naar 7000 voet waar parachutisten hun sprong doen, heel apart!!!

    Vanaf nu ga ik weer proberen om mijn blog met regelmaat te vullen.

























    Bijlagen:
    para5.jpg (24.5 KB)   


    >> Reageer (0)
    29-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooie winterse vergezichten

    De winter is voorbij het landschap is weer groen. Ondanks dat ik kou niet prettig vind is het vliegen tijdens winterse omstandigheden leuk. Het landschap is mooi wit, de meren en kanalen zijn dicht gevroren wat echte Nederlandse plaatjes geeft.

    Als die kans voordoet, dan kan ik het niet laten om een stukje Nederland te vliegen. Het is dan prachtig om de mogelijke “Elfstedentocht” van boven te bekijken. Dat heb ik dan ook gedaan en moet zeggen het is puur genieten.  De tocht gevlogen met een Cessna 172.
    Op de foto's hieronder is Giethoorn met het Giethoornsemeer te zien, waar een baantje om te schaatsen is schoongemaakt. Die tocht gevlogen met de Dyamond Katana  Verder heb ik de eerste maanden van dit jaar op Eelde nog para’s gedropt met de Cessna 207 en met de vliegclub MVVH een uitje gedaan naar het Duitse Leer (EDWE)

    In de 2e bijlage is ons huis te zien vanuit de katana.
    In bijlage 3 en 4 is de laatste passagiersvlucht van Martinair te zien in een lage vlucht over vliegveld Eelde.  (foto's van de Martinairkist zijn gemaakt door Wiendeld Visser)

    In totaal de eerste 2 maanden van dit jaar maar 9 uur gevlogen ...........  dit had meer kunnen zijn. Het vliegveld in Hoogeveen was tijdens de opdooiperiode gesloten en moest ik een paar mooie vliegtochtjes afblazen. Overigens een verstandige keuze van het vliegveld. Maar we gaan richting het voorjaar en dan kunnen we weer heel veel vliegen!!!










    Bijlagen:
    giethoorn-2.jpg (152.8 KB)   
    huis2.jpg (103.2 KB)   
    martinair-1.jpg (38.5 KB)   
    matinair.jpg (42.8 KB)   


    >> Reageer (0)
    02-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vliegen in de maand december 2011

    Ondanks de toch wel natte maand december ’11, heb ik toch elke week nog wat kunnen vliegen vanaf vliegveld Hoogeveen en Eelde.

    Vanaf Eelde een paar keer parachutisten kunnen droppen met een Cessna 207 (PH-ZZF) vanaf verschillende hoogten tot ca 4 km.  Het droppen kon prachtig tussen de buien door. Dit geeft ook weer prachtige CB-wolken en dat geeft mooie vergezichten.

    Op 30 december de 'Oliebollenvlucht' met de vliegclub MVVH (www.mvvh.nl) gevlogen naar Oostwold (EHOW) Bij AERO-NOORD in Hoogeveen een Diamond Katana DA20 (OE-CPR) gehuurd en samen met nog 4 vliegtuigen de tocht naar Oostwold gevlogen. Tom van de Meulen was onze gastheer op Oostwold en hij had de oliebollen met koffie voor ons klaar staan. (Tom het waren super lekkere oliebollen) En het mag ook gezegd worden; Oostwold is een prachtig vliegveld, schitterende accommodatie en niet vergeten een gedeeltelijk verharde baan, dat is waardevol met deze natte periode. Terug in Hoogeveen stonden ook de oliebolle van MVVH voor ons klaar.  Ik heb Tom beloofd om vaker naar Oostwold te vliegen en dat ga ik zeker doen!! Kijk op de site van vliegveld Oostwold om het veld te bekijken.

    http://www.oostwold-airport.nl/

    Op de eerste foto staat de katana (OE-CPR) voorin de hangaar van Oostwold met boven achter in de hangaar de (landbouw) spuitvliegtuigen van Tom, wel zonder vleugels!!  De Katana moest ff binnengezet worden voor een landende traumahelikopter die ff moest tanken en natuurlijk de oliebollen moesten proeven

    Ook was het bijzonder om deze maand in
    een Boeing 737-800 sim. te vliegen. Een paar landingen op Schiphol kunnen maken (op de derde foto is te zien de landing op Schiphol)  Dat was een hele ervaring Marco Kwak en een instructeur begeleiden ons tijdens de vlucht en moet zeggen het was kikken om dit te kunnen doen. Ik heb 2 keer een uur in de cockpit mogen vertoeven, waarvan bijna een uur kunnen vliegen. Echt top, Marco super bedankt!!!!!!!!!!!!!
    Klik op de volgende youtube-link om een indruk te krijgen van het vliegen in de 737-800, heb ff met mijn mobiel een video gemaakt vanaf de passagierstoel tijdens een landing met de 737-800

    http://www.youtube.com/watch?v=qvFos3UurVU&context=C31abe96ADOEgsToPDskK-UVt7jaXN7nsvbttfyWtj







    Bijlagen:
    iphone 263.JPG (92.9 KB)   
    SAM_1441.JPG (125 KB)   
    SAM_1447.JPG (106.4 KB)   
    SAM_1462.JPG (103.4 KB)   
    SAM_1463.JPG (117 KB)   
    SAM_1464.JPG (137 KB)   


    >> Reageer (0)
    28-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tijd voor een nieuwe blog

    Ik kijk op mijn blog en zie dat ik op 11 juli de laatste blog heb geplaatst.

    Dat is niet goed, veel te lang geleden, maar snel mijn logboek gepakt om ff te kijken wat ik gevlogen heb in deze laatste maanden. De uurtjes opgeteld kom ik aan een kleine 60 uur vliegen op verschillende vliegtuigen, Dit waren Piper Cherokee, Cessna 152, Cessna 172, Cessna 207, Beech Sundower en Diamond Katana.

    Met deze vliegtuigen verschillende vliegvelden bezocht, natuurlijk Hoogeveen, Texel, Ameland, Teuge, Drachten, Hilversum, Midden Zeeland en vliegvelden in Duitsland en Frankrijk. Veel uurtjes gemaakt met parachutisten droppen, maar ook veel pleziervluchten.
    Ook de fly-in van Texel was een top, op 1 dag meer dan 90 vliegtuigen die het prachtige vliegveld bezochten.
    Kijk ook op de link  http://www.flyin.nl/


    Op de eerste  foto hieronder zie je een foto gemaakt een week terug boven Hoogeveen op 12.500 voet tijdens zonsondergang, gemaakt met mijn mobiel.  Dit is een prachtig gezicht, boven in het zonnetje vliegen en beneden begint de schemer in te vallen!!
    Op de tweede foto zie je de Waddenzee tussen Texel en Den Helder.
    Op de derde foto zie je Texel, de oostkust.


    In de bijlage zie je nog een aantal foto’s gemaakt tijdens het vliegen (er volgen nog meer foto's)







    Bijlagen:
    100902-4.jpg (90.6 KB)   
    11-08.jpg (100.1 KB)   
    arjan-Daisy1.jpg (80.8 KB)   
    drachten1.jpg (113.7 KB)   
    huis.jpg (3.2 MB)   
    iphone 079.JPG (113.1 KB)   
    jjul.jpg (53 KB)   
    mel1.jpg (119.7 KB)   
    zzf.jpg (86.8 KB)   
    zzf1.jpg (84.8 KB)   
    zzf2.jpg (131.4 KB)   
    zzf3.jpg (126.3 KB)   
    zzf4.jpg (132.7 KB)   
    zzf5.jpg (100.3 KB)   
    zzf6.jpg (126.1 KB)   
    zzf7.jpg (146.2 KB)   


    >> Reageer (0)
    11-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.heerlijk vliegweekend!!!

    Dit weekend was weer een heerlijk vliegweekend.  Veel uurtjes kunnen vliegen op verschillende vliegtuigen. De zaterdagmorgen begon slecht met motregen en lage bewolking op ca 150 meter. Ik zou die morgen een rondje noord Nederland vliegen om verschillende voetbalstadions van boven te bekijken in Drenthe, Groningen en Friesland. Helaas moest ik deze vlucht afzeggen door het slechte weer.

    Vanaf 12.00 uur begon het weer oké te worden en kon ik beginnen met het vliegen op een Cessna 172, (PH-JPO) bij AERO-NOORD, het vliegbedrijf in Hoogeveen. Ik heb die middag een aantal rondvluchten verzorgd. Altijd leuk om met nieuwe mensen een rondje te vliegen!!

    Aan het eind van de middag heb ik vliegles gehad op een nieuw type (voor mij) vliegtuig, een Diamond DA-20 Katana met registratie OE-CPR, dit is een Oostenrijkse registratie. Het is een 2-zitter. Eerst ruim een half uurtje het bovenwerk, (steile) bochten vliegen, een paar overtrekjes en een noodlanding geoefend. Daarna terug naar het vliegveld gevlogen om het landen en starten te oefenen. Na ongeveer totaal een uurtje te hebben gevlogen zei instructeur Joop, Jan je mag het vliegtuig in vervolg meenemen. Moet zeggen het is een geweldig vliegtuig om mee te vliegen, het toestel is erg vriendelijk.

    Zondag (vandaag) was het prachtig vliegweer en heb ik gevlogen op een Cessna 207 (PH-ZZF) bij paracentrum PCEH. (www.pceh.nl) Altijd weer heerlijk met deze turbine te vliegen naar een hoogte van ruim 4 km en dan de para’s te droppen boven Echten en Hoogeveen. En natuurlijk de gezelligheid van altijd vrolijke mensen bij de club.

    Kortom een leuk vliegweekend met 3 verschillende vliegtuigen

    Foto 1 Cessna 172,         foto 2 Diamond katana,  (Dennis bedankt)      foto 3 Cessna 207









    >> Reageer (0)
    29-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 stoere hoogvliegers erbij

    Zondag 26 juni was het prachtig vliegweer, met heel mooie vergezichten. Een dag om te vliegen en dat heb ik ook gedaan, maar niet alleen! Zondag hebben Frank Hollander en Milan Benjamins voor het eerst gevlogen en als hoogvlieger het vliegtuig bestuurd.

    Bij de eerste vlucht zat Frank achter de knuppel, pa en broer achterin. Ma Agnes bleef achter op de grond voor het uitzwaaien, binnenkort wil ze nog een rondje vliegen (toch Agnes) Frank stuurde het vliegtuig naar Klazienaveen. Frank vloog het vliegtuig (op advies van z’n pa) over de Hoogeveenschevaart naar Klazienaveen. Daarna hebben we nog ff de Dierentuin in Emmen van boven bekeken en via “het Ermerzand” terug naar Hoogeveen. Frank het was een top vluchtje!!

    Daarna met Milan het luchtruim gekozen, Milan woont in Elim, dus gelijk maar koers naar Elim. Ik had met Milan afgesproken dat ik de start en de landing zou doen en hij verder mocht sturen. Milan wilde ook tijdens de start en de landing sturen, geen ontkomen aan, dit hebben we dan ook samen gedaan. Milan stuurde het vliegtuig 3 keer rond Elim om daarna richting “ponypark Slagharen” te vliegen om het attractiepark van boven te bekijken. Milan hield het stuur stevig vast zodat er niets mis kon gaan. Moeder en broer zaten achterin. Ma vertelde Milan welke kant hij op moest vliegen. Milan jij bent een piloot is spe, goed gedaan man!!!

    Na deze hoogvliegers nog een paar lokale vluchtjes gemaakt met collega’s boven Hoogeveen en de Weerribben. Kortom een geslaagde vliegdag!!!!


    1e foto Frank en 2e Milan




    >> Reageer (0)
    15-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoogvliegers 11 juni boven Hoogeveen en omgeving
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zaterdag 11 juni vond de 1e Hoogvliegersdag op vliegveld Hoogeveen plaats. Op mijn blog kun je regelmatig lezen dat ik vlieg voor de stichting vanaf vliegveld Hoogeveen. Dit zijn dan individuele vluchten met hoogvliegertjes.

    Zaterdag 11 juni was het voor de eerste keer dat er een grote “Hoogvliegersdag” in Hoogeveen werd georganiseerd. Er vlogen die dag 28 kinderen mee. En moet zeggen, het was een super geweldige dag. De kinderen hebben genoten om 1 dag piloot te mogen zijn, zelf een stukje vliegen in onze vliegtuigen en het gevoel hebben 1 dag niet ziek te zijn.  Naast in onze vliegtuigen te mogen vliegen mochten de kinderen mee in een prachtige Antonov-2 van Rob de Man

    Het voelt altijd zo goed om iets te kunnen betekenen voor deze kinderen, om mijn hobby op deze wijze te kunnen delen.

     

    Klik op de link hier onder om de Hoogvliegersdag Hoogeveen te bekijken (bekijk ook de prachtige film)

       http://www.stichtinghoogvliegers.nl/index.php/Website/Grote-dag/11-juni-2011-Hoogeveen

     


    >> Reageer (0)
    06-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een leuk vliegweekje boven Hoogeveen

    Vorige week een leuke vliegweek gehad. Bijna elke dag Hoogeveen en omgeving van bovenaf bekeken. De klapper was natuurlijk Hemelvaartsdag met Wings en Wheels op het vliegveld.

    De week begon met het samen vliegen met  Annechiena en Evelien ( 2 collega’s) Voor Annechiena was het niet de eerste vlucht, zij had de Piper al een keer gevlogen en zelf een stuk gevlogen. Voor  Evelien was het wel de eerste keer. Ze vond het spannend maar na een poosje begon ze het leuk te vinden. Het weer was wel een beetje thermisch die dag zodat we soms nog al eens  “hobbelden”  Evelien heeft haar woning goed van boven kunnen bekijken.

    Op Hemelvaartsdag heb ik met Elma, Melanie en Julian een rondje Hoogeveen en natuurlijk Nieuweroord  gevlogen. Daarna hebben we koers gezet naar Meppel en omgeving.  Julian was de co-piloot (zie foto 1) en genoot enorm van het tochtje. Melanie zat lekker rustig achter in naast mama ( zie foto 2) Verder die dag op het veld genoten van de grote hoeveelheid vliegtuigen en vliegbewegingen. Veel oldtimers (zie foto 3) waren er te bewonderen, op de grond maar ook vliegend.

    Ruben Schortinghuis heeft er een mooie youtube van gemaakt (vanaf ca 5.47 minuten zie je mij nog vertrekken met de piper)
    klik op de volgende link om het te bekijken (Ruben bedankt!)


    Zaterdag gevlogen met de Cessna 207 bij het paracentrum (www.pceh.nl) diverse keren die dag para’s gedropt boven Hoogeveen en Echten. Altijd weer super om naar een hoogte te klimmen van ca 4 km. Op de foto’s is te zien dat het zicht oké was.  Op foto 4 is Hoogeveen te zien en op foto 5 is boven Hoogeveen het IJselmeer te zien op 4 km hoogte. Helaas wel de dag afgesloten met een pijnlijk trommelvlies, buisjes wat verstopt (denk ik) tijdens het dalen vanaf 12.500 voet het trommelvliesje wat ingedrukt............

    (in de bijlagen staan nog een paar foto's)











    Bijlagen:
    11-01.jpg (137.5 KB)   
    11-04.jpg (118.3 KB)   
    11-05.jpg (141.8 KB)   
    11-07.jpg (113.1 KB)   
    11-10.jpg (117.3 KB)   
    11-12.jpg (116.4 KB)   
    11-13.jpg (109.8 KB)   
    11-14.jpg (143.4 KB)   


    >> Reageer (0)
    26-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.para's droppen boven Eelde

    Na een aantal weken niet gevlogen te hebben op de Cessna 207 (PH-ZZF) van paracentrum  PCEH was het weer op zondag 20 februari  oké. De laatste keer dat er gevlogen werd was op 9 januari, die dag had ik 4 vluchten. Daarna is er niet meer gesprongen, elk weekend was het weer niet springbaar.

    De enige minpuntjes op de 20e waren de wind en de temperatuur. Op de grond stond er 16 tot 22 kts vlagerige wind. Dit maakte het landen van de para’s lastig. Verder was het “bere” koud. Op 12.500 voet stond de temperatuurmeter op  – 20 graden C.

    Maar er zijn gelukkig springers die geen last hebben van de kou en een briesje niet schuwen zodat er gevlogen kon worden. Dat het koud was, heb ik gemerkt. Tijdens de 2e vlucht kregen we een holding boven Eelde op 13.000 voet. Wij moesten wachten op een helikopter die aan het opstarten was. De holding duurde ca 6 minuten, wij kregen het echt koud daar boven bij een temperatuur van – 20 C.

    Het is altijd weer genieten om met de turbinekist van de para’s te vliegen, lekker snel klimmen en altijd vrolijke mensen aan boord!! Om maar van het uitzicht niet te zwijgen. Zondag kon ik vanaf Eelde de provincies Groningen en Friesland over kijken en een stuk Noordzee zien met daarin de waddeneilanden, gewoon super genieten!!

    Tijdens de landing/taxieen van de laatste vlucht zag ik een prachtig mooi wolkenspel, een gat in de lucht...... maar snel een foto gemaakt,  kijk maar op bijgaande 1e foto. Op de 2e foto zie je de parakist van PCEH, de Cessna 207 (PH-ZZF) waar ik mee vloog. Er werd op die dag op verschillende hoogten gesprongen, 3.000, 5.000 en 12.500 voet.

    Tijdens het vliegen en springen had Thorsten  (1 van de para’s)  zijn helmcamera gemonteerd en heeft de sprongen gefilmd op 3.000 voet en 12.500 voet. Het was de eerste keer dat Thorsten zijn helmcamera gebruikte. Thorsten, ik moet zeggen prachtige beelden heb je gemaakt en dat voor de eerste keer !!

    Kijk maar eens op bijgaande youtube-video's van 20 februari
    video van een sprong op 3.000 voet   
    http://www.youtube.com/watch?v=T76DLYbZVGo
    video van een sprong op 12.500 voet  http://www.youtube.com/watch?v=-0gs7La1dhk

    Thorsten bedankt voor je prachtige video's
    (kijk ook eens op de site van het paracentrum PCEH:  www.pceh.nl)






    >> Reageer (0)
    29-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Julian Feijen een echte Hoogvlieger

    Al vanaf eind november vorig jaar zou Julian zijn hoogvliegers vlucht vliegen, maar het weer was telkens een probleem. Maar voor vandaag was de meteo positief. Vanaf 11.00 uur zou het zicht naar 8 km oplopen. Maar ………..  dat bleef uit, wel een prachtig zonnetje, maar het horizontale zicht viel tegen. Zo tegen 11.00 uur was het nog maar 3,5 km en dat is voor vliegen weinig. Dus maar even gewacht tot 11.45 uur, het horizontale zicht werd beter. Dus maar snel ingestapt, Julian uitgelegd hoe het vliegtuig gevlogen moet worden en hij snapte alles direct. Dat bleek ook tijdens het vliegen, Julian stuurde perfect het vliegtuig naar Veenoord waar hij woonde.  Vanaf Hoogeveen meteen naar 3500 voet geklommen, door een laag stratus met gaatjes, prachtig in het zonnetje. Maar het zicht naar beneden werd hoe verder wij naar Veenoord vlogen minder. Er zat een stratus laagje van 700 tot ca 1600 voet, met zo af en toe een cumulus. Boven Veenoord , Nieuw Amsterdam gedaald naar …..  zeer lage hoogte en geen grondzicht te vinden, aangezien het vroor maar snel weer naar boven geklommen i.v.m. ijsaanzetting. Julian heeft helaas maar eventjes zijn huis gezien. Vervolgens klom Julian weer naar 3500 voet, mooi boven de stratus in het zonnetje (kijk maar op de foto’s) De route ging nu naar recreatiegebied Ermerzand, Julian wilde dat graag van boven bekijken. En ja hoor we hadden geluk: er was een opening in de bewolking zodat het recreatiegebied goed te zien was. Vervolgens stuurde Julian de Piper naar Oosterhesselen, Nieuwlande, Zuidwolde, Dwingeloose heide, Beilen en terug naar vliegveld Hoogeveen. Vanaf de Vamberg de daling ingezet, op 1500 voet liep het zicht weer terug naar ca 2 km, erg weinig. Ondanks de bewolking heeft Julian genoten, ook zijn familie. Het was voor hun allen de eerst keer dat ze vlogen.

     Julian je hebt het vliegen in de vingers, je vloog erg netjes!!!

    (kijk ook maar eens op de site www.stichtinghoogvliegers.nl voor informatie over de stichting)



    Bijlagen:
    julian1.jpg (121.6 KB)   
    julian2.jpg (113.6 KB)   
    julian3.jpg (110.5 KB)   
    julian4.jpg (128.5 KB)   
    julian5.jpg (128.9 KB)   
    julian8.jpg (113.8 KB)   
    julian9.jpg (90.8 KB)   


    >> Reageer (1)
    18-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Vandaag het witte landschap met de fam. vanuit een hoogte van ca 300 meter bekeken, hoger kon helaas niet. Net toen wij van dek gingen kwamen de wolkjes binnendrijven. Basis van de bewolking zat zo tussen de 280 en 350 meter. Net genoeg om te kunnen vliegen. Het was een prachtig gezicht om “wit Hoogeveen” en omgeving te bekijken  Julian was vandaag de co-piloot en dat ging perfect, hij stuurde onze Piper netjes over Hoogeveen en naar ons huis. Elma en Melanie bekeken vanuit de achterbank de vliegkunsten van Julian.

    Op de foto kun je zien dat wij de landing op vliegveld Hoogeveen (EHHO) inzetten en dat Julian stevig het stuur vasthoudt. Op de 2e foto is ons stekkie te zien, ons huisje bij Nieuweroord.
     
    Op de 3e foto zie je Hoogeveen van oost naar west, op de voorgrond sportpark "Bentinckspark" 

    Vliegen is altijd weer genieten!!







    Bijlagen:
    10-12-18-fam.jpg (122.1 KB)   
    10-12-18-hallo.jpg (145.4 KB)   
    10-12-18-hoogeveen.jpg (108.7 KB)   
    10-12-18-huis1.jpg (102.7 KB)   
    10-12-18-uitzicht.jpg (83 KB)   
    10-12-18-zicht1.jpg (79.5 KB)   


    >> Reageer (0)
    17-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bijzondere vliegdag

    .

    Vandaag een bijzondere vliegdag om nooit meer te vergeten.

    Het weer was vandaag super, een prachtige lucht met wat kleine wolkjes waar tussen veel ruimte is voor de zon.

    Tegen 11.30 uur eerst een tochtje gevlogen met de eigen Piper Cherokee, ff leuk tussen de wolken door en boven de bewolking vliegen, altijd weer genieten. Maar dat was nog maar het begin van een leuke vliegdag.

    Arjan, Linda en Wesley (de vriend van Linda) staan gepland voor een tandemsprong. Hoewel ik geen vliegdienst had bij paracentrum PCEH, mocht ik de vluchten uitvoeren. En dat was heel bijzonder, denk dat zo’n situatie niet weer snel voorkomt. Je eigen kinderen naar een hoogte vliegen van ca 11.000 voet waar ze met een tandem het vliegtuig verlaten.

    Het ging dan ook super, op de grond werd geoefend en daarna ingestapt. Aan boord Arjan en Linda met elk een tandemmaster. Daarbij 2 cameramannen die het geheel gingen filmen, in totaal dus 6 passagiers.

    De klim naar 11.000 voet verliep prima, prachtig weer, leuke wolkjes, strak blauwe lucht met zon. Eénmaal op 11.000 voet klom de 1e cameraman naar buiten en klampte zich vast aan het toestel, daarna Linda met de tandemmaster en sprongen er uit, de cameraman sprong gelijk mee. Direct daarna was Arjan aan de beurt, de 2e cameraman klom eruit en Arjan met de tandemmaster sprongen snel achter Linda aan, waarop de cameraman ook gelijk meesprong. Moet zeggen wel heel apart dat je kinderen uit het vliegtuig stappen en dan zelf verder vliegt. Arjan en Linda hebben genoten en dat was top. Kortom een prachtige vorm van vliegen in verschillende facetten, dit is echt genieten!!!!

    1e foto Linda in de vrije val, 2e foto Arjan in de vrije val



    Bijlagen:
    arjan.jpg (35.2 KB)   
    IMG_1860.JPG (81.7 KB)   
    IMG_1866.JPG (66.2 KB)   
    IMG_1867.JPG (68 KB)   
    IMG_1871.JPG (76 KB)   
    IMG_1874.JPG (109 KB)   
    IMG_1875.JPG (108 KB)   
    IMG_1878.JPG (86.9 KB)   
    IMG_1890.JPG (45.6 KB)   
    IMG_1892.JPG (67.9 KB)   
    IMG_1893.JPG (83.4 KB)   
    IMG_1899.JPG (54.4 KB)   
    IMG_1904.JPG (77 KB)   
    IMG_1904.JPG (77 KB)   
    IMG_1910.JPG (70.4 KB)   
    IMG_1915.JPG (85.9 KB)   
    IMG_1932.JPG (66.3 KB)   
    IMG_1936.JPG (74 KB)   


    >> Reageer (0)
    02-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vandaag een vluchtje in de omgeving

    De planning was om vandaag een aantal vluchtjes te gaan doen.

    Maar het weer gooide roet in het eten. De bewolking .................  veel te laag, de wolkenbasis zat op 300 voetjes. Maar de meteo beloofde dat het in de loop van de middag beter zou worden.

    Dat werd het wel, maar het ging erg langzaam. Zo tegen 16.00 uur kon ik de lucht in. Vanaf de grond te zien moest het kunnen.

    Dit viel eenmaal in lucht best tegen, op 700 voet kwam ik al in wat flarden bewolking, de toppen van deze bewolking zat op 1500 voet. Eenmaal daarboven was het werkelijk schitterend om te vliegen. De bewolking was gelaagd en de vergezichten waren prachtig.


    Kijk maar naar de foto in de bijlag, over de vleugel is vliegveld Hoogeveen te zien, de eerste laag met de toppen op 1500 voet en de laag daarboven op 4000 voet, dit is altijd leuk om te vliegen, tussen 2 lagen bewolking.

     

    Bijlagen:
    vliegv ehho.jpg (29.2 KB)   


    >> Reageer (0)
    03-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lokaal vluchtje met Melanie en Julian

    Julian had vanmorgen een geweldig idee, hij riep: pa we gaan vandaag wolken bekijken met ons vliegtuig, ga je mee (of hij een brevet heeft met 3 jaar )

    Natuurlijk was ik het gelijk met hem eens, Melanie is op de vrijdagmiddag vrij, dus........... kunnen we met z’n drieën ff gaan vliegen om wat wolkjes van dichtbij te bekijken. Melanie was gelijk met Julian zijn voorstel eens. Kortom eten op in de auto en naar onze Piper op vliegveld Hoogeveen. Linda en Arjan konden helaas niet mee......

    Het was inderdaad perfect vliegweer, we hebben ongeveer 40 minuten gevlogen op verschillende hoogten, zo tussen de 2000 en 6000 voet.  

    Het was echt genieten van de prachtige vergezichten met schitterende wolken waar we tussendoor overheen onderdoor vlogen, helemaal top

    De route liep van Hoogeveen, Meppel, Dwingeloo, Beilen en weer naar Hoogeveen.

    De foto’s zeggen alles (kijk ook ff in de bijlagen, o.a. foto's van Andreas Koidl)









    Bijlagen:
    100902-1.jpg (76.1 KB)   
    100902-10.jpg (128.7 KB)   
    100902-11.jpg (125.7 KB)   
    100902-12.jpg (124.7 KB)   
    100902-2.jpg (117.1 KB)   
    100902-4.jpg (90.6 KB)   
    100902-7.jpg (131.5 KB)   
    100902-9.jpg (125.5 KB)   


    >> Reageer (0)
    30-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.prachtige vergezichten, maar .............

    Afgelopen zaterdag een poging ondernomen om met de Piper het parachutespringen uit de PH-ZZF (Cessna 207) op de foto te zetten. Het is bij een poging gebleven, op afstand.

    Zaterdag was het rustig met het aantal springers bij paracentrum PCEH. Wel waren er veel tandems. Deze springen op 9.000 en 12.500 voet uit het vliegtuig. Maar om een foto te maken uit onze Piper Cherokee is 12.500 voet een beetje hoog en moet er een foto gemaakt worden op een lagere hoogte en dat kon, er was 1 stick (vlucht) op 5.000 voet, kortom dat is te doen. Maar ja ………. om dat maar goed in te schatten (berekenen). De PH-ZZF heeft een hogere vliegsnelheid en klimt ook nog sneller, dus een gokje, er was maar 1 poging dat het kon, immers die dag maar 1 lage stick. Vol goede moed opgestegen en geklommen naar 5000 voet. Wij waren op 1000 voet toen ik via de radio hoorde dat de PH-ZZF al onderweg was, krap dus. En ja dat bleek te krap, er was te weinig tijd om op het exitpunt naast de PH-ZZF te hangen. Ik was eerder dan de PH-ZZF boven het exitpunt en moest een 360 (rondje vliegen) maken om opnieuw naar het exitpunt te vliegen, maar de PH-ZZF was inmiddels in onze bocht al voorbij gevlogen. We konden slechts op afstand foto’s schieten, jammer, volgende keer beter.

    Maar ja het was wel genieten op die hoogte: een prachtig uitzicht, mooie wolken en een prachtige mooie blauwe lucht. We zijn ff naar 8000 voet geklommen om de PH-ZZF nog een stukje te volgen. Kortom missie mislukt maar toch genoten. Op de foto’s is te zien de klim van de PH-ZZF boven de wolken, wij zaten op 8000 voet de PH-ZZF op ca 9.000 voet. Op de 2e foto is te zien dat de parachutisten het vliegtuig verlaten op 5000 voet.

    foto's John Neumann-Images





    Bijlagen:
    phzzf.jpg (53.1 KB)   
    phzzf1.jpg (15 KB)   
    _JRN9139.jpg (158.4 KB)   
    _JRN9174.jpg (251.3 KB)   
    _JRN9439.jpg (185.1 KB)   
    _JRN9507.jpg (215.6 KB)   
    _JRN9620.jpg (192 KB)   
    _JRN9684.jpg (217.8 KB)   
    _JRN9868.jpg (211.4 KB)   


    >> Reageer (1)

    Foto

    Je kan mij ook mailen!!

    Druk op onderstaande knop om mij een "e-mail" te sturen.


    Mijn gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek.



    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    qkoorts
    www.bloggen.be/qkoorts
    Foto

    Foto

    Archief per week
  • 21/09-27/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/05-01/06 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 25/11-01/12 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 27/02-04/03 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/10-30/10 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 16/11-22/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 25/02-02/03 2008


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs