Vlaming in Saudi Arabië
Inhoud blog
  • Technisch-commerciele onderhandelingen in Luxemburg
  • Tweede sessie Workshops in Bahrain
  • Nightlife in Bahrain
  • Workshops in Bahrein
  • Visa trip

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    ArcelorMittal bouwt een nieuwe buizenfabriek
    15-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn eerste week in Saudi
    Iedereen heeft wellicht al een aantal zaken gelezen over Saudi Arabië, maar je kan je de dingen pas echt voorstellen als jer er geweest bent of er woont. Het heeft een tijdje geduurd voor ik aangepast was, maar hier mijn relaas van mijn eerste week verblijf.
    Mijn werkuren zijn hier van ongeveer 08u00 tot 19U a 20u. Tamelijk lange dagen dus. Dit komt voornamelijk omdat de pakketten waar ik voor insta op het kritische pad van onze planning liggen. Deze pakketten (hoogspanningsonderstation / speciale motoren / ...) hebben levertermijnen van 12 to 16 maanden.
    Na werktijd probeer ik mijn appartement wat te kuisen en praktisch in te richten. Waarom kuisen zou je zeggen (ik heb een mannelijke meid), gans het appartement is vanbinnen bedekt met een kleine zandlaag afkomstig van zandstormpjes. Een andere reden is dat ik hier voorlopig toch nog niks te doen heb. De meeste Indische collega's hebben hun vrouw en kinderen meegebracht en trekken er 's avonds op uit. Een vrouw mag niet met een auto rijden en niet alleen de straat op, remember.
    's Avonds doe ik ook mijn inkopen (eten, kuisgerief, ...) want je vindt hier echt ALLES (uitgezonderd varkensvlees, alcohol en Israelische producten). In grote steden zoals Damman en Khobar zijn gigantische winkelcentra (zie later), maar ook hier zijn er veel grootwarenhuizen. Openingsuren zijn op zijn minst van 9U to 23u, onderbroken door 5 maal praying time. Tijdens die halfuur durende periodes worden de toegangsdeuren van de winkel gesloten en worden de klanten vriendelijk "gedwongen" hun aankopen te beïndigen of worden de kassa's gesloten. DE moslims gaan dan naar een moskee of bidden op hun tapijtjes. Volgens de lokale wetgeving moet er in de straal van 600m een moskee te vinden zijn. Er staan er hier gigantisch veel, dus dat geloof ik wel.
    Hierbij wat foto's van mijn appartement, dat tamelijk ruim is.









    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per week
  • 03/08-09/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs