2006
Vitalski Blogt 2006
2007
Vitalski Blogt 2007
Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • NIEVE BLOG: http://vitalskiblog.blogspot.com/
  • voor jimmy
  • kim van de week
  • stuff
  • studio vitalski
    25-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrydagbunnie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ik was eergisteren, live in kortryk, myn phototoestel vergeten,
    maar ziehier: ons opgestuurd vanaf ginder; bunnie van het weekend sielke

    subiet spelen we in westerloo

    25-01-2008 om 14:08 geschreven door vitalski  


    24-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdagbunnie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ellen

    24-01-2008 om 02:59 geschreven door vitalski  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.objectief zelfportret
    Klik op de afbeelding om de link te volgen








    ik ben vitalski,
    een supergoeie gast...

    wie écht weet hoe ik in elkander zit,
    zou ineenkrimpen
    by het minste slechte bericht rond my.

    het is goed dat ik er ben -
    kracht en liefde...
    zelfzucht en meededogen...
    - ik hou van my...

    het tofste
    dat er bestaat
    is vitalski zyn -
    da's elke dag een exotische trip...

    ten eerste
    voel ik my verwant
    met gasten wiens naam ook met een v begint;
    vincent... vilvis..

    die naar binnen stappende eerste letter
    is erg duivels
    en zaait verdeeldheid waar ik kom...

    als jy, lezer, my niet kan uitstaan en
    je hoort myn naam worden uitgesproken
    bvb "is vitalski hier??'

    man dat
    bezorgt je
    kriebels, -
    ook die eindklank, - die 'ski'...

    (toen lodewyk XV ineens besloot met de relatief onbekende poolse adeldame leszcynska te huwen, schreef saint-simon verontwaardigd: "dont le nom est en ski" ("met een naam die op ski eindigt"))

    als artiest ben ik zo graaf dat ik
    zo onnavolgbaar ben...
    de ene dag
    op de cover van de dag allemaal,
    de andere dag
    weêr iets anders, - elke dag iéts...

    myn humoristische conferences zyn de trouwens beste van vlaanderen.
    iedereen zeiken over hans teeuwen - en vitalski dan????
    die show "myn leven met leterme"
    ga
    heel goe worden...

    ik kan al een tyd niet meer XXX dat is wel een groot gemis, -
    gelukkig kryg
    k via deze blog
    veel opwindende mails binnen
    dat relativeert enigszins...

    en Dit is tenslotte een heel mooi liedje:
    'johnny get angry' van joanie sommers: http://www.youtube.com/watch?v=cQ5l2lbZ9OM

    24-01-2008 om 02:57 geschreven door vitalski  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de fetisj
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hoe konden die mensen aan tafel
    in conversatie verstrengeld
    achter het gordyn my niet horen?

    zoals ik werd gegrepen door de gunter -
    erger dan eender van die gasten...

    24-01-2008 om 02:25 geschreven door vitalski  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.picture
    Klik op de afbeelding om de link te volgen al surfende kwam ik ineens op een Heel oude photo van circus bulderdrang, blykbaar live op 20 april 1995... Mooi dertien jaar geleden... Het is dan ook niet dat er in die dertien jaar niks gebeurd is...
    de photo is van de wereldberoemde auteursportrettenphotograaf klaas coppe:  http://www.klaaskoppe.nl/overzichtberckmans.htm

    24-01-2008 om 02:19 geschreven door vitalski  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.linkie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen check out de blog van christophe hooymis: http://kristosplace.blogspot.com/

    24-01-2008 om 02:13 geschreven door vitalski  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jmh en van zeebroeck
    Klik op de afbeelding om de link te volgen wie heeft er gisteren (dinsdag) het portret gezien dat dimitri van zeebroeck maakte jmh berkcmans voor canavas?
    ik had het échtwaar niet verwacht maar ik kwam langdurig in beeld, een opname van het feestje van de crazy lucca, toevallig het meest marginale feestje waar ik de voorbye drie jaar nog verzeild geraakte - uitgerekend dan...
    zoals verhoopt werd jmh ondertiteld, en dan zie je: hy spreekt poëzie, niet minder dan rimbaud toen die met een geamputeerd been onder de drugs zat in charleville terwyl de dorpelingen
    szomers amaal aan zyn raam stonden om zyn verhalen te horen... hy Spreekt literatuur en die uitzending bevatte dan ook meer literatuur dan al die boeken die het aanstaande jaar weêr gaan verschynen op de markt...

    (wat myzelf betreft heb ik het gevoel dat ik aan 'de fetisj' nog vyf jaar werk ga hebben...

    IK vind dat dimitri van zeebroeck een fenomenale smak geld zou moeten krygen NIémand had mogelyk geacht uit jmh nog zoveel zin te halen... een mengeling van robert crumb, borroughs en bukovski, jmh.

    24-01-2008 om 02:09 geschreven door vitalski  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de voorbye woensdagavond in de schouwburg van kortryk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen eigenlyk is dit niet optreden maar feestvieren... tot in de balkons van die jivende freaks... en alwéêr een staande ovatie, nu de derde op ry... zalig, man - dan kan je echt lekker denken: fuck de achterlyke vlaamse media!!

    24-01-2008 om 01:58 geschreven door vitalski  


    22-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdagbunnie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen eindelyk nog eens een echte zelfontdekte bunnie
    al vind ik de naam nergens meer??

    22-01-2008 om 20:31 geschreven door vitalski  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.trance
    Klik op de afbeelding om de link te volgen tot elf februari is het gedaan met flink doorschryven aan "de fetish"...
    jammer want dat is het ideale leven: koffie, gordynen dicht, radio aan (tjaikowski), ramen wydopen maar toch de chauvage op zeventien, en doorspoken achter de typmachine...
    nu moet ik het loslaten temidden het grote drama...

    22-01-2008 om 20:26 geschreven door vitalski  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kranten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen er stond vandaag geen column van my in gazet van antwerpen; myn ingezonden ding was een beetje een afrekening met een bepaald persoon; de redactie belde en zei: ja maar vitalski, is die persoon dan zo interessant? toen heb ik meteen zelf gezegd: neen, jullie hebben gelyk, - bedankt om het maar liever niét te publiceren...
    zelfs over mensen die het misschien verdienen kunnen we beter zo weinig mogelyk slechte dingen zeggen... 

    22-01-2008 om 20:23 geschreven door vitalski  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.agenda
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 23 januari: balzaal der gebroken hart, kortryk
    25 januari: balzaal der gebroken hart, westerlo
    27 januari: balzaal der gebroken hart, houthalen
    30 januari: vitalski intiem, roeselaere
    31 januari, balzaal der gebroken hart, opwyk
    1 & 2: jury & presentatie latent talent (? waar ook alweêr?)

    22-01-2008 om 20:17 geschreven door vitalski  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.agenda vervolg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 3 februari: "rita" - didi de paris, kamiel vanhole, kristien hemmerechts en brigitte raskin gedenken wylen rita demeester, permekebibliotheek, antwerpen

    22-01-2008 om 20:15 geschreven door vitalski  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    22-01-2008 om 20:06 geschreven door vitalski  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bliestiel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen http://www.blaastaal.podomatic.com/
    de nieve blaastaal, eenanarchistisch  radioprogramma van bert lezy en mik prims,
    zy het deze week alleen van mik prims...

    22-01-2008 om 20:03 geschreven door vitalski  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jmh vanavond
    Klik op de afbeelding om de link te volgen het enige complimenteuze televisieportret dat ooit over myzelf werd gedraaid, nu weêral een jaar of vier geleden, was het werk van filmer dimitri van zeebroeck, toen voor de serie "de nacht van...";
    vananond op canvas van deze zelfde zeebroeck nu een portret van onze goeie vriend jmh berckmans (om 23.40u, - ja hoor, zo vroeg op de dag al!!)
    ik kwam dimitri geregeld tegen tydens het shooten (ize photo!!) - hy heeft jmh daar dan ook byna een vol jaar voor achterna gelopen, moet je kunnen!!!
    overigens een mirakel dat jmh dit zelf nog mag meêmaken, hy lag dit jaar drie keer in coma, en nu leeft hy toch weêr nog, gewoon thuis in zyn zetel!!
    (ps ik hooop dat het programma is ondertiteld)

    22-01-2008 om 19:58 geschreven door vitalski  


    21-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voorlopig eindpunt van de trance
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    morgen stopt weêr die schryfmarathon; immers danheb ik vergadering met jef staes van de arenberg...
    de dag daarna, woensdag, zyn we weêr on the road met "balzaal der gebroken hart"
    het boek "de fetisj" zie er goed uit, een echte gothic novel, al heb ik weêr de helft moeten weggooien... toch kom ik eruit... die vyf mensen die my graag lezen, zullen hier zeér veel lol aan hebben!!

    21-01-2008 om 21:52 geschreven door vitalski  


    20-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.trance
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ik zit al een tijdlang in een soort schryf-trance, tot vyftien uur per dag aan de slag met "de fetisj", deel vier van "de geur van nat haar"...
    zo'n griezelroman is feitelyk één enkele, zeer langdurige doorspookgedachte, - daarom profiteer ik er nu van dat ik een paar dagenlang geen optredens heb (tot donderdag nog of zo...); zodat ik my volledig kan afzonderen, zodat ik geheel in deze ritmiek kan volharden...
    wel degelyk is het ook deprimerend, voornamelyk dan nog vanwege het ongeveer verliezen van contact met jullie, meta-vitalski-bloggers; jullie aandacht voor my via deze blog is alles waar ik voor leef...
    goed, tussendoor zal ik in ieder geval strikt iédere dag minstens één keer "hello" zeggen voortaan...
    - ik hoop dat jullie my niet laten vallen, maar blyven volgen zoals ik my een weg baan onder dit gesternte...
      

    20-01-2008 om 20:44 geschreven door vitalski  







    bestel Vitalski's romans online

    Archief per week
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Vitalski-links
  • MySpace Vitalski
  • sergeBaekenBlog
  • Quintfilm
  • Floor Media Watch
  • Jimmy


  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    willibrord
    www.bloggen.be/willibr
    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs