Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • deze blog
  • welkom
  • donderdagbunnie
  • blauwbaard
  • sura en noémi
  • luc cuperus
  • lina
  • denen
  • regenachtige woensdag bunnie
  • vitalski te gast bij mark huylebroek
  • woensdagbunnie
  • Ludwig 2 Teleurgesteld Door Opiniepeiling Bloggers
  • leuven
  • olcott reageert
  • jmh
  • mopper van de week
  • kroontime
  • reactie van de capitein op de uitslag van onze pop pol
  • charles maria nelson jarvis
  • kim vd week
  • leuven
  • overzicht
  • capitein
  • ludwig 2 van bavaria
  • kolonel olcott
  • vraag
  • zondagbunnie lies
  • burgemeesterlyk
  • succes
  • zondagbunnie
  • weekend bunnie
  • okay okay okay this is me
  • uitleg
  • luc corevitz
  • mirthe
  • dit
  • sleghte luv
  • einde olcott
  • correcties
  • andere datum
  • blog
  • bunnie van het jaar jana beck
  • op sterk water
  • zus
  • neef
  • tekenstudio
  • aldoor
  • met janbart op de vloer tussen het oeuvre
  • zicht op de vierde episode
  • de laatste gommer
  • secretariaatsbunnie van de week
  • nieuwblad
  • vandaag
  • riki
  • noeme schlosser
  • anarchistische abendunterhaltung
  • zondagbunnie
  • onder
  • collegae
  • een staande ovatie
  • n
  • hanneke
  • kroon
  • het
  • zaterdagbunnie
  • voorlaatste olcott
  • mop van de dag
  • kim van deweek
  • de rode ridder
  • vandaag (zaterdag)
  • scouts
  • uit de krant
  • brecht
  • two
  • de
  • wel of niet
  • jos vandenberg
  • patrick
  • dit weekend
  • vanavond (woensdag)
  • woensdagbunnie
  • tom lanoye belt
  • panda
  • sarah debosschere
  • geert joris
  • mario
  • chantal pattyn
  • paul mennes
  • tim van hamel
  • marcel van tilt
  • mauro pavlovski
  • ramsey nasar
  • jeroen olieslagers
  • peter van den eeden
  • wim helsen
  • dinsdagbunnie
  • heer olifant
  • anders
  • morgen (woensdag) persvoorstelling
  • Studio Vitalski Film
  • bunnie voor de hele week
  • in memoriam patrick de spiegelare (1961-2007)
  • maansverduistering
  • lion'sclub in cc boom
  • lion's club
  • tamara
  • kunstbende 07
  • holland
  • kunstbende
  • carmen
  • p.marx
  • simon van buiten
  • band
  • camgirls
  • zittend
  • kunsbende
  • sammie de burggrave
  • rita de pita
  • jef en micha
  • drinks
  • kunstbende O7
  • kunstbende
  • vandaag (zaterdag)
  • bunnie van het jaar
  • op sterk water
  • uitzicht
  • tweede bevalling
  • studio vitalski
  • bulderboeken
  • trauma sintkruis
  • achterlyk
  • kris agten
  • your
  • je
  • here comes
  • doet
  • must
  • erki
  • bovendien
  • philip, osier
  • studio
  • De Olcott-Zeven
  • panda 10
  • liesbeth gruwez
  • een zicht op de hall
  • hoog en droog
  • deus
  • de vilvis
  • kim van de week
  • marsboom
  • doozie
  • wat doe ik deze week (einde februari)
  • mop van de dag
  • manu bruynseraede
  • zachte fetisjen
  • sylver bunnie
  • hier
  • michaël van peel
  • twee collega's
  • museum
  • piedford
  • weekendbunnie special
  • again
  • it takes 2
  • ababunnie fermé
  • vranken en monique
  • nicht
  • josse de pauw
  • vanavond dus in de arenberg, eenmalig
  • ardennen
  • hier geslapen
  • drax the destroyer
  • violet 6
  • bulderboeken
  • photo's van kapellen vorige week
  • de geur van nat haar
  • geluid!
  • kim van de week
  • geen will ferdy
  • bulderboeken
  • cutting edge
  • studio brussel
  • aan zaza valentyn
  • deze vrydag in de arenbergschouwburg
  • nu zondag in het museum
  • zaterdag afgelast
  • de voorbye zaterdag
  • karl rottiers
  • floor
  • golden glowes
  • te hard
  • anke
    13-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.reklaam (wat toch uitzonderlyk is op deze blog, not?)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    VITALSKI'S
    WORK IN PROGRESS
    alleen voor liefhebbers vh genre; opendeurdag in het lab...
     
    *VITALSKI VERTELT BLAUWBAARD - dinsdag 17 oktober
      de drie voorstellingen van deze gloednieve vertelling in de arenbergschouwburg in november zyn uitverkocht;
        goed daarom dat je nog een soort van avant-avantpremiere hiervan kan beleven in theater het klokhuis, parochiaanstraat, antwerpen,
        om 20.30u - voor de belachelyke prys van zes euro
     
    *VITALSKI EN DE NIEVE ORANJE HOUTZAGERY - dinsdag 24 & 31 oktober
     
       extreem swingend, gloednieuw ensemble dat àlle genres van de regenboog beheerst - je weet niet wat je hoort...
       grooves met: vitalski, martin jansen (piano, cfr guido belcanto), dominique osier (bas, cfr circus bulderdrang), wim vanderwest (percussie, cfr tornado's), geert van bever (gitaar, cfr tornado's), luc degezelle (viool, cfr olla vogula), jimmie sax (sax), kathleen scheir &
    tinne misery (backingvocals), liesbeth gruwez (dans, cfr jan fabre), leen dewaele (video)
       voor de lachwekkende prys van acht euro, opnieuw in theater het klokhuis, parochiaanstraat, antwerpen
     
    ZEER VLUG RESERVEREN AANGERADEN, - BYVOORBEELD VIA VITALSKI@PANDORA.BE
    "ik wil myn publiek niet dienen maar gebruiken, namelyk om er zelf van by te leren..."
     

    13-10-2006 om 11:43 geschreven door Vitalski  


    » Reageer (3)
    12-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.strip
    Klik op de afbeelding om de link te volgen alhier het zondag geheel vervaardigde stripverhaal van 24 pagina's - anders dan het gebruikelyke werk van studio vitalski, is dit hier exclusief door myn eigen getekend - vandaar dat het doorgaans héél lelyk is (maar wel kéigoed!!)
    http://www.artforumonline.be/vitalski/LassonLiefde/gallery.swf

    12-10-2006 om 07:09 geschreven door Vitalski  


    » Reageer (2)
    11-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bunnie van de week
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    bunnie van de week saïda

    11-10-2006 om 02:57 geschreven door Vitalski  


    » Reageer (4)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de voorbije drie dagen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen het was twee dagen lang tamelyk stil op myn blog...
    gelukkig wel af en toe reacties van ullie...

    hier nu pas wat ik de voorbije drie dagen heb uitgestoken...

    hiernaast zie je antwerpen om half zeven 's morgens gezien door achterste venster van de arenbergschouwburg, waar ik zaterdag met een paar anderen per ongeluk was ingeslapen...

    11-10-2006 om 02:56 geschreven door Vitalski  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.publiek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen alhier toch maar mooi het publiek waar we daags tevoren voor hadden geravot!!

    11-10-2006 om 02:56 geschreven door Vitalski  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.alzo begon dus de zondag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen alzo kwam ik dus na die ziekenhuisopname en die spontane gig in redelyke conditie terecht in studio vitalski, voor de gelegenheid te stripwinkel bries. veel groot talent was er reeds druk aan het werk.
    de bedoeling was (een idee van ria van bries en van myn broer serge) om, naar amerikaans model, op vierentwintig uur tyd ieder een stripverhaal klaar te hebben van vierentwintig bladzyden.
    dus van elf smorgens tot de volgende dag opnieuw elf smorgens.
    ik bracht hen koffie. 

    11-10-2006 om 02:56 geschreven door Vitalski  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.done it
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ik teken rapper dan eender wie anders, omdat ik de 'god van de kwaniteit ben.
    je ziet echter op de achtergrond als je goed kykt dat ik redelyk geëlaboreerd heb.
    om vier uur 's nachts stipt was ik klaar.
    de anderen hebben letterlyk tot de volgende ochtend doorgewerkt.

    hier zie je my met myn beste vriend allertyden, baby olifant.

    het concept heeft voor en nadelen.
    tof is dat je serieus wat werk verzet,
    maar ik ben er toch tegen.
    het is een te stressy ding.
    je moet normaal gezien meteen stoppen als je lichaam neen zegt.

    11-10-2006 om 02:56 geschreven door Vitalski  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tussendoor
    Klik op de afbeelding om de link te volgen zoals gesteld, tussen die striptekendrill in (very rock&roll) ook even opgetreden... myn eigenlyke ding was een optreden met martin, maar rond zeven uur werd ik ook even ingeschakeld om een nigel williams te vervangen... dat eerder beklemmende mini-optreden werd vastgelegd en naar ons doorgemaild door raf coppensfanaat jimmy (véél dank) op:
    http://www.dropshots.com/day.php?userid=174873&cdate=20061008

    op de photo zie my tussendoor even in de gounod zitten, met achter de tapkast de dochter van de bazin van de gounod.
    de gounod is absoluut het beste café van antwerpen.

    11-10-2006 om 02:55 geschreven door Vitalski  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondagnacht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    zondagnacht zoals geweten geëindigd in café local voor het spa "triomf"-feestje...
    ik kwam er om halfvijf snachts binnen, als enige doodnuchter.
    tom barman ging er juist buiten, al ge-smd.
    wilfried eetezonne van de morgen was er ook...
    deze photo hier is niet mooi maar wel geinig: die wijzende vinger is van dirk draulans. die was enorm kwaad dat maya en ik goed overweg kunnen. hy was zo dronken dat hy zich niet meer kon houden. de hele tyd met dat vingertje tegen maya:"nee, nee, niét met vitalski!! die is compleet inhoudsloos!! die doet mee met de stanleyroute!!"
    'compleet inhoudsloos', die vond ik wel goed...
    'goed," zei ik dan. 'dan zal ik mij ook maar wat inhoud inzuipen.'
    hy heeft wel een knappe kop, ik ben zeker geen tegenstander van dirk.

    alleen moet iedereen begrypen dat ik op het ogenblik de coolste gast van vlaanderen ben.


     

    11-10-2006 om 02:55 geschreven door Vitalski  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hier met ouardia
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    zoals gezien door haar beste vriendin + intrigerende photografe janna beck...

    11-10-2006 om 02:55 geschreven door Vitalski  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen zondag de hele dag in bed blyven liggen met op schoot het verzameld werk van de condorcet, over wie binnenkort meer.
    heerlyk tot myzelf gekomen.
    dan voortgewerkt aan het vierde deel van de geur van nat haar. alhier een fragment van vier bladzyden...


    Na een langdurige, lauw geblakerde huivering kwam ik tot het besef dat de drugs hun hoogtepunt voorbij waren. Zelfs moest ik mijn bilspieren wat strakker op elkander knijpen. En ook mijn armen voelden slap – het was genoeg geweest, kortom…

        Trappelend, hoestend liet ik mij naar de overzijde van het zwembad drijven. Het firmament was op korte tijd pikdonker geworden. Uit nevels boven de rode vloer brandden grote, ronde lampen. Mede doordat het nog warmer was dan eerder, viel op geen enkele manier meer uit te maken of ik mij nu binnen bevond of buiten. En of het nu winter was of zomer. En of het nu vroeg op de dag was of laat in de nacht. Nog een zeer korte wijle, zo wist ik, en ik zou zelfs het verschil tussen boven en beneden niet meer kennen…

        Een prikkelende geur van gebraden en welgekruid vlees hing er in de lucht. Renilde scheen mijn gedachten te kunnen raden:“Ja, kom maar eten!” zei ze, hard lachend. Op een houten bankstel gezeten, waar zij d’r haren met een vlammend oranje badhanddoek had omknoopt.

        Ik zag haar weer zoals vroeger, - dwz., ik begreep weer waarom ik destijds zo dodelijk verliefd op haar was. Wat lelijk aan haar oogde, was tegelijk het meest opwindende aan Renilde. Haar bolle vrouwenogen, de velletjes op haar wangen. Haar schuinse, gezwollen vrouwenmond was van een aanstootgevende zelfzekerheid, die een man toch alleen maar wild kon maken. Haar witte, bepaald imposante borsten waren bloot, en oogden vruchtbaar als een kudde zingende, grazende schapenjongen. En ja, doordat zij zo nat was, daardoor geleek het alsof zij bezig was met vrijen, gewoon maar zoals zij daar neerzat. Haar mond halfopen, alsof zij klaarkwam. In waarheid verrichtte zij handwerk, - God wist wat. Wellicht pelde zij tomaten of was zij een eigengemaakte mayonaise aan het voltooien.

        Onderwijl mijn twee ogen haar druipende schoot verkenden, en ik de touwladders mocht bereiken, waarlangs ik uiteindelijk weer op het droge zou geraken, kwam, uit de hut juist achter Renilde haar schouders, nu ook Vionalief ons tevoorschijn. Zij had zich intussen een gestroomlijnd, zachtjes glimmend badpak aangemeten, waaronder, precies tussen haar dijen, haar nederige hoopje schaamhaar zoals zacht gekamd, uitnodigend dons oogde. In haar twee handen hield zij met veel aandacht een wit stokbrood vast. “Komt hij aan land,” vroeg zij. En lachte onderwijl zo erg hard, als zou zij hiermee een uitzonderlijk grappig iets hebben gedeclameerd.

        “Ja,” zei Renilde. “Die jongen heeft honger…”

        Ik hees mij aan wal.

        Een rilling doorspekte mij vanaf mijn reet tot in mijn vingertoppen. De van barbecuegeuren drachtige stoomlucht deed de vele, groene met rode, pluizige, eigenaardig tjirpende palmbladen driftig op en neer wuiven, waar ik onderdoor moest teneinde, gelukkig, een wel aanzienlijke badhanddoek naar me toe te krijgen geslingerd. “Vangen!!…”

        Viona droeg een fles donkerrode, bijna zwart ogende wijn aan. “Doet gij die open?” “Okay,” zei Renilde. En Viona verdween weer in de rieten hut naar binnen.

        “Gelukzak,” meende Renilde.

        Zij plaatste de fles tussen haar mollige twee benen, juist boven haar zo flinke, bolronde twee knieschijven.

        De ganse eettafel, zag ik nu pas in, was reeds gedekt tot in het geringste detail. Als voor een Kardinaalsvergadering. Doch zonder hier voorts bij te willen nadenken, greep ik een vork en betrachtte de aardappelsla reeds eens te proeven. “Hé flurk - niet doen...”

        En die rieten hut, zo dacht ik, hoe zag dié er vanbinnen uit?

        Dat wilde zeggen, die kleine antichambre, waar dat geil getogen grietje van een Viona toch alsmaar bleef in- en uitlopen?

        Het kon niet anders of er zou daar een hangmat of een stapelbed zijn gevestigd. En het liet zich niet afwenden, zoveel was ook reeds duidelijk, of dit tezamenzijn van ons gedrieën, zou nu ieder moment, ja zeer ogenblikkelijk, op een stoeipartij gaan uitdraaien. Anders wist ik het ook niet…

        Ik hoefde daar overigens niet veel voor te doen, ze waren zelf zo... Ze lachten naar elkander alsof ze niet goed snik werden. Passeerden zij elkander (om glazen te halen, of waarom ook), dan legde de één steevast een vlugge, steelse hand op de ander haar flinke heup. Geschrokken keken zij elkander dan aan, maar lachten toch weer. En mijn eigen mening over deze stand van zaken kwam er geheel niet bij kijken, die speelde geen rol. Wel bereikte er mij dit volgende bevel:“Daar zo,” spraken zij, “Is de muziekinstallatie – zet eens een plaatje op.”

     

    8.

    Wat Renilde betrof, vroeg ik mij toch enigszins af of het haar wel stond. Haar minnaars waren in regel juist zeer mannelijke mannen, vaak ietwat domme kerels met een aanzienlijke baardgroei en meestal ook met lompe, ruwe handen en ledematen. Ik gaf mij over aan het moment, doch bad er intussen voor dat Renilde hier later, alstublieft Jahwe, geen spijt van zou moeten gaan hebben…

        Want zoiets gebeurde: dat mensen, toch zeker betrekkelijk jonge vrouwen zoals Renilde, somtijds dingen deden die feitelijk volstrekt onder invloed van buitenaf werden geïnstigeerd. Zij kwamen dan, wist ik, terecht in een roes, die werd veroorzaakt door bijvoorbeeld een sterke vriendin, of door muziek of door een temperatuur, of anders door een tezamenstelling van al deze factoren. Eenmaal die hypnose dan echter voorbij was, - want ja, wel degelijk was dat een hypnose -, dan werden zij wakker met dit ene, enkelvoudige raadsel voor ogen: hoe was het mogelijk? Hadden zij dat écht gedaan - wérkelijk? Waren dat toen, neen toch, hun éigen twee handen geweest? Zulks was toch niks voor hen – dit “lag toch niet in hun aard”?

     

    9.

    Viona leidde ons naar binnen in haar kleine hut. Naar de zweetachtige, ogenschijnlijk van kalk, ijzer en rieten dwarsbalken gemaakte kleedkamer. Haar badjassen hingen hier…

        Toen zij zich, tezamen met Renilde, kreunend neerwierp op een soort van gigantische ligpoef, zag ik echter sterretjes voor mijn oogkassen, precies zoals toen ik uit dat zwembad was gekomen. Niet de drugs, dan wel die uitzonderlijk donkere, bijna zwartgekleurde wijn, waarvan ik nochtans, hooguit, één glas achterover had, moest mij, tezamen met de honger, enigszins loom hebben gevoederd. Mijn ogen laafden zich wel aan dit tafereel, en ook mijn hersenpan deed zijn werk - mijn armen, benen, ruggengraat en, in het bijzonder, mijn vormeloze, als klompen zo houterig aanvoelende twee voeten wilden niet meer mee. Ik was automatisch op een handdoekenstapel vlak tegenover ze gaan zitten, nabij een minuscule haard, die evenwel niet brandde.

        Alsof ik hiervoor betaald zou hebben, zo moest ik het zich zien voltrekken: hoe er zich nu, juist voor mijn neus, een liefdesspel wilde beginnen te ontbolsteren, tussen de grote, blanke, blondharige vrouwdame links, en rechts de veel kleiner geschapen, gebruinde, kastanjebruinharige jongmeid die op haar schoot zat.

        Was dit voorzegbaar geweest? Neen, want een man droomde zich dagelijks dit soort onzin bij elkander, zeven, acht keer per uur zelfs als het moest (zo was het statistisch eens uitgerekend); doch hoe vaak, lezers, ging hij ervan uit dat zulks ook in waarheid kon?

        Voor mij lag dat wel anders, maanzieke toestanden, Sappho en Minerva maakten deel uit van mijn uitzonderlijke lotsbestemming. Doordat ik, vanwege de stand der sterren (bijzonderlijk de sterren van recht tegenover de Grote Beer), geboren werd met een schrijfveer in één hand, een prinsensabel in de andere. Toch moest gezegd dat ik mij al een paar uur lang in een zekere verbijstering verwikkeld wist, die niet scheen te willen gaan afnemen bovendien…

        Hoewel het in essentie dus verre van zeker was of ik hier nog behoefte aan had. Wat Vitalski, onze hoofdheld, al een lange tijd oprecht nodig had, was liefde – liefde plus oprechte genegenheid. Zoveel begrepen wij onderhand! Genegenheid of een beetje warmte, komende van, pakweg, een eerlijke, fatsoenlijke jongedame, die het goed met de wereld voorhad.

        Nu moest ik het weer meemaken, willen of juist niet, hoe Renilde, tegen haar eigen natuur indruisend, de biseksueel geaarde Viona reeds bij haar jonge, piepende boezem, dieper nog in de groene, wellicht met rijstkorrels gevulde ligpoef duwde, en drong het terwijl tot mij door: neen! Dit was, inderdaad, geheel niet die liefde, waarnaar ik hunkerde, nu zolange reeds!

        Met haar andere, bleke hand met korte, ronde vingers en stuiterende armbandjes, bewoog Renilde zich benedenwaarts op Viona haar strakke, flauw glanzende badpak. Precies totdat zij, zag ik, haar tussen haar malse, soppige dijen bereikte…

        Hoewel niet onesthetisch, begon dit tafereel, hoewel ik er mijn ogen niet van kon afwenden, een zekere somberte in mij los te wroeten, welke mijn ziel langzaam doch zeker moest beginnen te vervullen. Waren het zwemmen, het roken, het plaatjes draaien, doch ook het vertellen, het zingen, het dansen niet een gezelliger bedoening geweest? Zouden we nu niet beter maar eindelijk gaan eten? Vergrepen wij ons zodadelijk, door dit vunzige gefrunnik, niet aan een té letterlijke invulling van wezenlijk puberale nonsens? Waarmee ik bedoelde, dat sommige verlangens misschien beter nooit werden bewaarheid: doordat zij ons achterlaten zouden met een gevoelen van leegte, van radeloosheid…

     

    10.

    De tijd schoof echter verder, en de Goden bleven zich wentelen langs onze aarde. Mijn verhaal maakte deze hink-stapsprong: opeens werd ik wakker – ja, daar gingen wij maar weer – werd ik wakker in het midden van de zwarte, stille nacht, doordat mijn linkse arm gekneld zat onder mijn lange, pijnlijke rug. Mijn hand voelde verlamd, en moest worden gehanteerd met mijn andere hand.

        Ik was een verdieping hoger geklommen - aanvankelijk was ik in slaap gevallen op het gelijkvloers, precies tussen de twee meiden in, doch na, pakweg, een uur of twee werd mij dat te warm en kreeg ik bovendien overal jeuk. Toen stond ik maar weer op om door het huis te beginnen dolen.

        Wat ik vooral moest doen, was zeiken. Als een volle drinkbuidel, zo voelde mijn blaas, - zo gespannen. Maar dat zeiken scheen mij op het ogenblik volstrekt niet te lukken. Af en toe bewoog er zich een pijnscheut door mijn lul, dat wel. En dan geleek het alsof ik dood moest. Daarna ging het weer over, en merkte ik vanzelf hoe, zelfs op een bepaald zoete wijze, de naweeën van alle drugs door mijn brein begonnen te zweten. Ik werd vederlicht en er was geen gisteren en er was geen morgen meer. Perfect dus eigenlijk…

        Zonder nadenken, gewoon vanzelf zag ik mij ermee bezig mij naar de salon van de bovenste verdieping te begeven, teneinde daar, voor een goed uur tenminste, bij een venster te gaan zitten roken. Mijn tabak was er bijna doorgejaagd (= de tabak van Renilde), doch hoe schaarser het vooruitzicht, hoe lekkerder het mij smaakte. Ik rochelde en hoestte, maar ook dat was op zich wel een fijne sensatie.

        Ik dronk er een soort cognac bij, uit flessen waar deze verdieping mee vol stond.

        Het venster gaf uit op de gekartelde horizon van het Nationaal Park Westhoek. Op een ogenblik viel ik in slaap op mijn stoel, en nu ik daar, met die daarjuist aldus vermelde, zo pijnlijk slapende linkerarm van mij weer uit wakker werd, nu beving er mij deze volgende, bijzonder surreële gewaarwording… Uit het loof vlakbij me, precies onder de vensterbank, daar was er, in het midden van dit donker, een hoogst buitenissig vogeldier mee begonnen, zeer ijverig voor zich uit te zingen. Het creatuur zong op zo’n gekke, onwereldse manier, als ware het komen aangefladderd uit een vertelling van Duizend En Een Nacht. Werkelijk, wat voor een schril, gek, krankzinnig tjirpend vogelgeluid was dit helemaal? Tegelijkertijd zacht en hard, van ver en ook van dichtbij - maar hoe zo plotseling, zomaar uit het niets?

        Allengs geraakte ik ervan overtuigd dat dit letterlijk een betoverde vogel betrof, een behendig gevleugeld fabelbeest dat voor mij persoonlijk verzonden moest zijn uit een gans andere, hogere hemisfeer. En vanzelf begreep ik er dan de betekenis van, van dit ongerijmde getwinkel, - hetwelk, in wezen, niets weg had van, maar wel eenzelfde uitwerking had als, inderdaad, een wonderlijk, bovenzinnelijk harpenspel; ongeveer een jaar geleden gebeurde het dat, op bestelling van het gesternte, het kwade oog zich op mij neerwierp, om mij te beheksen (zie: De Geur Van Nat Haar, Deel Twee); dit raadselachtige, engelachtige vleugelbeest nu echter, mocht mij komen vertellen, zo begreep ik, waarom die bepaald helse, zegge metafysische gevangenschap waarin ik mij wist, wellicht in de loop van uitgerekend deze, aanstaande nacht hopelijk voorgoed zou mogen worden verbroken - ja, begreep ik opgelucht: nog een allerlaatste keer, met wat geluk, alle doorstane miserie er nu weer uitzeiken, door middel van nog één allerlaatste, langdurige, spontane guts, en den bozerik zou verdreven zijn voor altijd...

        Nog onderwijl ik dit overdacht, scheen de van bovenuit gezegende  sprookjesvogel die hij was, zich gestaag, als ontsnapt tussen mijn eigen, persoonlijke slaap- en waaktoestand in, te willen beginnen te verwijderen. (Het zou wel geen toeval zijn, drong het nog tot mij door, waarom ik, en naar viel na te lezen, behekst werd tijdens uitgerekend een periode toen ik, in het Faboert, woonachtig was in een straat die werd geheten de Nachtegalenstraat. Om mij meer dichterlijk te durven uit te drukken: de Nachtegaal van het Duister, die daar toen kwam, die mocht nu dus eindelijk voor deze hier, die van het Licht, worden ingeruild. En daar hoefden geen kasbons of formulieren voor te worden ingewisseld, het ging vanzelf.)

     



    11-10-2006 om 02:55 geschreven door Vitalski  


    » Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.by the way
    Klik op de afbeelding om de link te volgen by the way,
    ik sta blykbaar op dit affiche
    - iets van 3 oktober??

    iets met kris verdonck en jmh berkmans... ... ...

    11-10-2006 om 02:54 geschreven door Vitalski  


    » Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dinsdag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen dinsdag was weer een goeie dag...
    eerst drie uur lang vergaderd met fabiola productions over het dali-projekt...
    het hele ding gaat door...
    hoewel het een mundiaal gebeuren is, begint de àllereerste persvoorstelling gewoon in café de kat...
    dat is al heel goed...
    "het enige dat je nu nog kan doen," zei geert, "is naar de caraïben vertrekken - maar dan moet je echt wel gààn!..."

    11-10-2006 om 02:54 geschreven door Vitalski  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oranje houtzagery
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ook nog vandaag (dinsdag) vervolgens een zeer uitgebreide, zeer goed gefocuste repetitie met de oranje houtzagery, van 11 uur ' s morgens tot negen uur 's avonds...
    hier zien jullie dat liesbeth er voortaan ook by is, namelyk als steengoede danseres.
    die eer is eigenlyk te groot voor ons, dat die zomaar meedoet...
    ze heft ons allemaal op natuurlyk...

    11-10-2006 om 02:54 geschreven door Vitalski  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.goed
    Klik op de afbeelding om de link te volgen jullie kunnen het zelf nalezen, deze hele blog lang heb ik lopen zeiken dat de muziekgroep niet maar m'n zin was...
    vandaag hadden we echter een onuitsprekelyk grave repetitie...
    je ziet het hier aan martin zyn gezicht, dat is geen fake meer...
    (pictured by goldface)

    11-10-2006 om 02:53 geschreven door Vitalski  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gezelle
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ja, ook luc degezelle is terug!!!

    zo overbruggen artiesten leven en dood...
    liep tien jaar geleden na het laatste optreden van die zagery langs een deur uit myn leven,
    staat nu ineens terug naast me alsof
    er
    nooit
    één dag voorbijging

    11-10-2006 om 02:53 geschreven door Vitalski  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.blogday
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    tjakatalski houdt zyn woord:

    dé winnaars van de voorbije blogwedstryd
    konden daarjuist gratis dé allereerste avantpremière van 'blauwbaard' beleven
    in een echte theaterzaal, voor hen gezessen speciaal afgehuurd;
    én daarbovenop kregen deze lieve mensen nog een etentje cadeau...
    de vriend van diddl, ikke, valéry, luk kennes, dirk 'dick turpin' celis, gino en joyce jojo; dé zes meest heftige vitalski-bloggers.

    ik besefte naderhand dat ik
    nooit meer ooit nog wil spelen om tegenstanders te overtuigen,
    om zure mensen te bedienen of wat in die richting ook;
    ik wil eigenlyk alleen nog maar optreden voor mensen die my graag zien.
    de rest moet maar weg blyven!!

    11-10-2006 om 02:53 geschreven door Vitalski  


    » Reageer (1)
    09-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.winner takes it all
    Klik op de afbeelding om de link te volgen met maya detiège, 04.15u, café local

    09-10-2006 om 04:46 geschreven door Vitalski  


    » Reageer (4)
    08-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.roos
    Klik op de afbeelding om de link te volgen de voorbije vrydag mogen meedoen met de studio brusselse muziekquiz b.o.b. ergens in een jeugdhuis in brugge... was superplezant... roos was minder bang van my dan hier lykt, alleen was ik juist vanaf hier niet meer helemààl nuchter en dus ook niet meer zo extreem evenwichtig...
    toen roos pas begon was ik geen fan maar ze heeft zich in de loop der jaren gigantisch goed gedragen, chapeau

    08-10-2006 om 00:12 geschreven door Vitalski  


    » Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.luc van acker
    Klik op de afbeelding om de link te volgen dit waren de ploegen: ikke en myn aloude kameraad wimmeke van de bossen tegen tilt en het wandelende monument luc van acker... van acker kwam juist terug van een tour van drie maanden door de states voor aanhoudend uitverkochte expohallen; toch lees je daar by ons letterlyk geen knyt over, hoe komt dat??????

    08-10-2006 om 00:09 geschreven door Vitalski  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tilt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ik zou myn einzelgangerschap nooit willen afstaan maar zonder aanmatigend te willen zyn wil ik toch opmerken dat volgens my de sprong van my tot deze hier of andersom niet extréém groot is... zelfs iemand van de weinigen by wie ik, live in actie, niét het gevoel heb god wat gaat die z'n ziel traag...

    08-10-2006 om 00:06 geschreven door Vitalski  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wim vd bossen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen goed dat ik hem by had... weet àlles van muziek... was in topvorm ook... dat zie je...
    (all pictures by mr goldface)

    08-10-2006 om 00:03 geschreven door Vitalski  


    » Reageer (0)


    bestel Vitalski's romans online

    Archief per week
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006



    Blog als favoriet !

    vitalskilinks
  • Main Site Vitalski
  • MySpace Vitalski
  • sergeBaekenBlog


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs