Inhoud blog
  • Rijplezier
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Over mijzelf
    Ik ben Guido, en gebruik soms ook wel de schuilnaam his lordship.
    Ik ben een en woon in Vishovgrad (Bulgaria) en mijn beroep is op rust gestelde.
    Ik ben geboren op 07/04/1943 en ben nu dus 81 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: leven in de natuur.
    God schept de dag. Guido vliegt er door. Maar het moet plezant blijven
    Foto
    Balkanstorie
    als het maar plezant is
    07-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2006
    Och, ik ben nog maar nieuw in deze wereld. Maar ik begin nu ook mijn wereld te kennen. Aan diegenen die ik dit jaar nog niet gelezen, gezien, gehoord of geschreven heb :
    Het allerbeste voor 2006.
    Zo, nu behoor ik ook tot diegenen die hun wereld kennen. Ik voel me er alleen nog maar wat onwennig ik. Ik zou al willen lopen maar ben nog amper aan het kruipen.
    Maar ik ga groot worden. Groot worden om mijn wereld te verbazen en om deze blog wat aangenamer om te bekijken maken.
    Voorlopig ben ik op verlof. Mijn wereld ligt er bij als een skioord. Goed voor mij hebben we dit voor ons alleen. Wit en nog eens wit. Zoals het zijn moet in een seizoen dat winter noemt.
    In Paraguay lopen ze nu rond in Bermuda en Bikini. Dit om te laten zien dat ik ook wat van aardrijkskunde afweet. Trouwens biologie is een van mijn grote vakken. Ik hou van honden. Vooral is dat van Canadese Wolven. Ik zie ze doodgraag.
    Maar het is stil in mijn wereld. Geen gebleir van schapen en geiten. De varkens zijn allen gekild en houden zich ook stil.
    Dat is mijn wereld in het nieuwe jaar.

    07-01-2006 om 20:10 geschreven door his lordship  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    06-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sneeuw in de Balkan

    De drie Koningen zijn verloren gelopen.

    Vandaag geen kindergezang over "Drei keuningen, drei keuningen, gef mij nen nieve hoed....". Er is zullen geen dekens en en ster door de straten trekken achter de politiek correcte "keuning". Er ligt sneeuw. Tiens, gisteren niet en vandaag trekken we op naar de 15 cm.
    In de Balkan is het vandaag Jordanov-den : de dag van de Jordaan en al wie Jordan heet, die is in feest.
    Vandaag trekt de "pope" ,warm ingeduffeld in zijn liturgiese gewaden , naar het water. Rivier, plas of meer, speelt geen rol. Bibberend van de kou gevolgd door zwembroek dragende jonge mensen. Na wat zang werpt hij een kruis in het nat en duiken alle deelnemers in het water om het boven te halen. Hij die het boven haalt wordt het komende jaar gezegend met een goede gezondheid.
    Wat mij betreft blijf ik liever wat sukkelen, maar achter de kachel. Nu weet ik hoe men aan kippengriep geraakt.
    Ik denk dat aan wal niet de beste stuurlui gaan staan, wel de warme rakia die die koukleumen weer op lichaamstemperatuur gaat brengen.
    Nou ja : traditie

    06-01-2006 om 14:22 geschreven door his lordship  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alle begin is gemakkelijk.

    Van harte welkom in Balkania.
    Ik zou u moeten feliciteren dat u dit gevonden heeft. Dat is een en ten tweede feliciter ik mezelf dat ik al zo ver gekomen ben. Ik sta er werkelijk paf van. Nooit gedacht dat er enig grijze materie in dat kopje van mij stak. Dat kopje zal wel eens te voorschijn komen. Maar ook al is dit begin gemakkelijk, de tweede stap is al wat moeilijker. Maar het komt wel. De hond zijn staart is er ook gekomen

    06-01-2006 om 14:07 geschreven door his lordship  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)


    Archief per week
  • 15/05-21/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs