Inhoud blog
  • programma reis 2011
  • wandeling in het oerwoud en rijstvelden met Putu
  • Bali reis 2011
    Zoeken in blog

    Villa Liberty in Bali
    Balireis 2011
    14-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wandeling in het oerwoud en rijstvelden met Putu

    Wandeling met Putu
    Artena





     

    Hallo, ik ben Putu
    Artana en dit is mijn verhaal tot nu toe.

     

    Ik ben geboren in het dorp Mayong, 19 kilometer ten zuiden van Lovina, Noord Bali op 13 november 1976 en ik kom uit een arbeiders gezin met een Hindu overtuiging.

    Na een periode van ziekte, luisterde ik naar het advies van zowel mijn moeder als van mijn grootvader. Mijn grootvader is de lokale medicijnman, en gaf me een aantal van zijn natuurlijke medicijnen. Dit creëerde bij mij een interesse in natuurlijke geneesmiddelen. Zoals ik weet gaan Balinese mensen niet vaak naar een arts vanwege de hoge  kosten, die zij zich niet kunnen veroorloven. Ook Balinese Mensen gebruiken deze natuurlijke geneesmiddelen als preventief middel, het gezegde is dan ook "voorkomen is beter dan genezen".

    Mijn grootvader leerde mij hoe je de planten en kruiden gebruikt, hoe ze worden bereid, hetzij in een droge toestand poeders of in oliën, en de toepassing van het middel.

    In 1995 verliet ik mijn dorp en ging wonen en werken in de stad van Lovina, waar ik mijn vrouw Ria leerde kennen, Door mijn werk ontmoette ik mensen die geïnteresseerd waren in de rustigere levensstijl van de dorpen, en in Mayong, Het is het is niet te vergeleken van de hectische levensstijl van de drukke stad. Ik nam deze mensen mee naar mijn dorp en haar omgeving .

    Na de bomaanslag in een discotheek in Kuta op 12 oktober 2002, Ria en ik allebei onze banen verloren als gevolg van de teruggang in het toerisme en de economie, hebben we besloten om terug te keren naar mijn dorp en het onrustige Kuta achter ons te laten. Hier zijn we toen begonnen met 'Wandelen in Mayong dorp door Artana & Ria ". De reden hiervoor is dat veel mensen belangstelling hebben
    getoond in de prachtige omgeving, de bossen en rijstvelden en wandelen in de omgeving. Veel bleken interessen te hebben in de natuurlijke genezing van allergieën, zonnebrand, cholesterol en dergelijke.

    Onze reizen bestaan uit een wandeling om het platteland en de dagelijkse activiteiten van de mensen van ons dorp, gevolgd door een authentieke Balinese lunch gekookt door mijn vrouw, Ria. Mayong Tracking Experience (sawahwandeling)

    Wandendeling : ongeveer 3 uur

    Ik wil U uitnodigen voor een wandeling rond mijn woonplaats Mayong. Dit dorp ligt ongeveer 19 kilometer ten zuiden van Lovina, ver weg van de drukte. Tijdens de wandeling maakt u kennis met de prachtige omgeving van Mayong. de berg op, langs de rijstterrassen ( Sawah) waar u kunt genieten van de adembenemende uitzichten,daarna naar beneden naar de schilderachtige vallei
    waar u door
    een riviertje waadt (als het nodig is met hulp). Tenslotte neem ik u mee de berg op langs de cacao planten  en de tropische vruchten. U behulpzame goed Engels sprekende  gids geeft u  de gelegenheid  om kennis te maken met de traditionele levenswijze van 
    balinese mensen en hun geloof. U bezoekt een k
    lein boerendorpje ( Kampong) waar de tijd stil heeft gestaan en een animistische
    tempel. de groep
    bestaat uit maximaal 8 deelnemers zodat iedereen optimaal kan genieten van deze avontuurlijke wandeling.

    De tocht is ook geschikt voor onervaren wandelaars, wel zijn een paar goede sport/wandel schoenen nodig.

    oh.. en vergeet uw camera niet!


    Lunch

    De voetreis bestaat niet alleen uit het zien van panorama's en het absorberen van de geuren van Bali het is ook het zien en beleven van de dagelijkse activiteiten van de lokale mensen in ons eigen dorp.

    En net als in iedere cultuur is ook in Bali, Indonesië het eten een belangrijke gebeurtenis.

    En daarom nodigen Ria en ik je bij ons thuis uit voor een authentieke Balinese maaltijd.
    Natuurlijk koken wij naar westerse maatstaven. 

    We gebruiken de authentieke bumbu Bali (Balinese voedselingrediënt) vers van de lokale markt, zoals kurkuma, gember, galangale, citroengras, Salam bladeren, ui, knoflook, selderij, koriander, nootmuskaat, kencur, citroen basilicum en nog veel meer om
    volledige, smaakvolle en heerlijke gerechten te maken.

    In de gerechten zitten absoluut geen MSG (monosodium glutamat) en conserveermiddel.

     Wij serveren Balinese gerechten zoals:

    Gado gado: Famouse Balinese gemengde groente met pinda sause.

    Uraban:  Gemengde groente met Balinese kruiden en kokos.

    Tempe of tofu:  Gemaakt van sojabonen gebakken met bumbu Bali

    Bregedel: Een typisch Balinese gebakken aardappelen gerecht gemengd met ei.

    Tum:  Gestoomde gehakt kip gemengd met bumbu Bali verpakt in bananenbladeren

    groente jukut kip curry met bumbu bali

    en nog veel meer.

    Geef wel op bij het reserveren of je vegetarische bent, want natuurlijk bereiden wij dan vegetarische gerechten.



    14-01-2011 om 10:18 geschreven door joël vanhoorne  



    Archief per week
  • 07/03-13/03 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 20/12-26/12 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs