Inhoud blog
  • Het vertrek van Richard
  • Het begin van het einde...
  • De wandeling
  • Samen waken
  • Mijn aankomst in Villa des Roses
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Villa des Roses

    19-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn aankomst in Villa des Roses
    Hallo allemaal

    Welkom op mijn blog! Na het overlijden van mijn echtgenoot, stond ik helemaal alleen voor het opvoeden van m'n zoontje. Ik moest op zoek naar een goed betaalde job, en kwam terecht bij mijnheer en madame Brulot, de eigenaars van Villa des Roses. Aangezien de villa in Parijs gelegen is en ik Lucien niet kon meenemen, woont hij nu bij mijn oom in Rambouillet. 

    Bij mijn aankomst in de villa, ontdekte ik vrij snel hoe onhygiënisch ze daar waren. Nooit liet ik de oude mevrouw Gendron een dag ongewassen, en met mijn indiensttreding brak voor de wandluizen een nare tijd aan. Hoewel de mannelijke gasten veel toenadering tot me zochten, hield ik me op een zekere afstand van hen. Behalve van meneer Grünewald dan...  Gisterenavond, toen het weder bijzonder zacht en het diner vroegtijdig opgeruimd was, moest Aline, het andere kamermeisje, de stad in om een nieuw kleed aan te passen. Ze vroeg me of ik mee wou gaan met haar, waarop Richard vroeg of hij ons mocht vergezellen. Hij toonde meteen veel interesse in me en begon te graven in mijn verleden. Ik probeerde een zekere afstand te houden, maar voelde toch ook enige toenadering tot hem... Zou ik hier dan toch de liefde terugvinden? 

    Tot morgen! 
    Louise 

    (Tekst gebruikt van pagina's: 29 en 32 uit het boek 'Villa des Roses' van Willem Elsschot) 


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)


    Archief per week
  • 13/02-19/02 2017

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs