klasblog A5a
Het reilen en zeilen van een toffe groep op school
Inhoud blog
  • Uitspraak van de week...
  • Scoren voor 2015: de milleniumdoelstellingen... Doelstelling 8: Duurzame energiebeheer...
  • Toetsen herfstvakantie...
  • Voetbal in Moerkerke...
  • De meester betaalde een koe...
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    16-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toetsen herfstvakantie...
    Maandag  19 oktober  Woordenschat. Zorg dat je de betekenis kent van de woorden ( les Thema 2. 11 blz 20 en 21) Leer zinnen niet als een papegaai van buiten. De toets lijkt als 2 druppels water op de inoefening in 't werkboek p. 19 en 20


    Dinsdag 20 oktober Getallenkennis.
    Zie je laatste lessen getallenkennis. De toets lijkt op de herhalingsles.


    Woensdag 21 oktober Taalbeschouwing.
    Ken je alle soorten zinnen? Kun je de juiste leestekens invullen? Weet je wat een zelfstandig naamwoord en een lidwoord is? Vind je het onderwerp, de persoonsvorm en het gezegde? Ja? echt? Wel, dan kan jij niks overkomen op deze toets...

    Donderdag 22 oktober Metend rekenen... We herhalen maandag en woensdag deze oefenstof. Hier en daar moeten we nog iets afwerken in ons boek.

    Vrijdag 23 oktober Toepassingen... Zorg dat je de verschillende oplossingsmanieren even heropfrist. Zorg dat je weet hoe een mediaan en een gemiddelde gevonden wordt. Weet wat tarra, netto , Bruto is...

    Succes

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-10-2009, 11:27 geschreven door Meester_peter  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voetbal in Moerkerke...
    Woensdag speelden Matthias, Emiel en Wout voor de eerste keer met de schoolploeg. Dat was even wennen. Fairplay is voor ons erg belangrijk. Samenspelen ook. Resultaten komen pas op de derde plaats. We werden vijfde en achtste maar daar mekkeren we niet verder om. 't Allerbelangrijkste is dat jullie je goed amuseerden...

    Een dikke proficiat van mij voor jullie....




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    16-10-2009, 11:15 geschreven door Meester_peter  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De meester betaalde een koe...

    Rémy, alleen op de wereld, ziet z'n koe verkocht worden. Rémy wil in het slot van het toneelstuk terug naar z'n moeder met een nieuwe koe... Rémy moet geld ophalen bij de aandachtige kijkers van het stuk. Jullie, kinderen hebben meestal geen cent op zak.. Het plan van de koe lijkt mis te lopen. Gelukkig is er meester... Vrijgevig als hij is, haalt hij voor jullie ogen z'n portefeuille boven en hoest 150 euro op. Meester betaalde de koe. Jullie keken vol ongeloof en verklaarden me (terecht?) gek Binnenin lachte ik me te pletter....

    't geheim...

    Toen we pas binnenwaren in de Dijk... nam een medewerker me even apart. Een tel later zat ik in de mobilhome met de acteurs... Of ik zin had een grap mee uit te halen? Ze waren aan het juiste adres. Het plan werd me uitgelegd. Ik kreeg honderdvijftig euro van hen en moest me verder stil houden tot op 't moment... van 't rondgaan met de schaal...

    Ja Emma was jarig die dag, nee beste vrienden, die koe werd niet 's avonds bij me thuis geleverd. Nee, Emma kreeg geen koe cadeau...


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    16-10-2009, 11:09 geschreven door Meester_peter  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.en toen kreeg een papa straf...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Alle gekheid op een stokje. We plagen elkaar wel eens met onze geliefde kleuren... Dat is één groot spel dat een aantal keer per week de kop op steekt. Niks ergs... Evenwel schrok de meester wel toen Sandrine een wel héél erg spottend liedje over Kluptje zong. Al lachend werd een blad straf meegegeven voor de papa die 't liedje aangeleerd had...

    Nog meer schrok de meester toen hij de dag erna de straf daadwerkelijk kreeg. Foutloos Frans... Net geschreven... Af en toe waren zinnentjes uit unité 4 een beetje vreemd aangepast maar daar viel hij niet over...

    un bébé bleu .... Cercle est joli, agréable et moderne... La Cercliste est moderne... Klup est vieux... Klup est difficile.... Klup est facile à battre...

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    16-10-2009, 10:55 geschreven door Meester_peter  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een jarige op 8 oktober: Jonas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hobby's: eigenlijk niks... Ik doe mee aan de loopcross op woensdagmiddag. Verder zit ik graag thuis in m'n hangmat.  Je krijgt me gek met macaroni en kaas en hesp. Ik luister naar verscheidene soorten muziek. Ik lees veel. Ik las alle boeken van Harry Potter in 2 maanden tijd.
    Op school reken ik echt graag. Ik heb een hekel aan zwemmen. Water is nu te nat...


    Jonas is een grapjas. Hij bewees met een reclamebord uit mama's winkel dat 1 + 1 wel degelijk drie is...
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-10-2009, 10:14 geschreven door Meester_peter  
    Archief per week
  • 22/03-28/03 2010
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 31/08-06/09 2009
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek
  • "petje" van wout
  • toffe site
  • Proficiat!

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in ons gastenboek

    Blog als favoriet !
    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs