Foto
Inhoud blog
  • planning eindtoetsen
  • hoi! We zijn terug!!!
  • Leuke berichtjes
  • toets tafels
  • artikeltjes van Silke, Ilona, Lobke en Claire
    Zoeken in blog

    welkom op onze blog!
    het vierde leerjaar
    29-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.planning eindtoetsen

    27-05-‘10

    Beste ouders,

    Enkele nieuwtjes uit onze klas:

    -Wegens organisatorische redenen zal de uitstap naar studio Globo op maandag 31 mei niet doorgaan voor de meisjes van L4. We blijven gewoon op school.

    -Het schooljaar zit er weer bijna op en het laatste rapport komt er aan. Daarom beginnen we binnenkort met de eindtoetsen. Uiteraard wordt alle leerstof eerst uitgebreid herhaald in de klas.

    Enkele data van grote toetsen (wiskunde) staan al vast:

    1 juni: hoofdrekenen tot 100000

    3 juni: getallenkennis tot 100000 + kommagetallen tot 0,001

    8 juni: hoofdrekenen met kommagetallen tot 0,001

    10 juni: cijferen tot 100000 + kommagetallen tot 0,001

    14 juni: meten

    16 juni: meetkunde

    17 juni: problemen oplossen (vraagstukken)

    Natuurlijk kunnen er tussen deze dagen in nog ‘kleine’ toetsjes afgenomen worden. Indien er vragen of problemen zijn, gelieve dit te laten weten!

    Groetjes,

    Juf Lies

    29-05-2010 om 15:19 geschreven door the sixteens  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hoi! We zijn terug!!!

    Agent voor 1 dag  op 08-03-10

     

    Maandag zijn we agent voor 1 dag  geweest. We mochten groene en rode kaarten uitdelen. We hebben een rode kaart gegeven voor de mensen die verkeerd geparkeerd stonden, hun gordel niet aan hadden, kinderen die te klein waren om van voor te zitten. En we deelden groene kaarten uit voor mensen die het wel goed deden b. v. als de mensen hun gordel aanhadden, voor kinderen die kleiner waren dan xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />1,35 cm die in een kinderzitje zaten, goed te parkeren. We hebben het meest rode kaarten uitgedeeld. Maar we hebben ook veel groene kaarten uitgedeeld. Het was heel leuk om een dag politieagent te zijn.

     

    De jongens en meisjes van de Chiro zijn geweest op 05-03-10

     

    Vrijdag 05-03-10 is de Chiro op onze school geweest met muziek. Ze brachten het nummer met de trein naar Oostende. We vonden het allemaal leuk. Ze speelden het af met een grote muziekspeler. We mochten erop dansen, zingen en spelen.

     

    Toneel wakannekik

     

    We hebben donderavond met het toneel veel gelachen, want Arthur van Schuif Af was er bij. We waren af en toe een beetje geschrokken want ze riepen soms een beetje hard. De kinderen van het 5de en het 6de hebben een modeshow gelopen. Wij, de kinderen van het 3de en het 4de  , hebben hun talenten uitgebeeld in een dansje. De weken  daarvoor hebben we in de klas een project gedaan rond wakannekik. Het ging over onze talenten en we mochten ook een t-shirt  met onze talenten maken. Voor het toneel hebben we die t-shirt moeten aan doen. Het was heel leuk.

     

    Kwikklas voorstelling proeven

     

    Met z’n allen hebben we proeven gedaan. Dat was heel leuk. Ze hebben ons eerst in 3 groepen verdeeld. De 1ste groep had over het muurtje kijken en de reactiemeter, dat was een heel leuk proefje. Een andere groep had het schuimmonster, dat was heel grappig.  De 3de groep had lezen in het donker, dat was wel moeilijk. Het was heel spectaculair. We hebben wel een ongelukje gehad met het  schuimmonster. Ze hadden er te hard mee geschud  en het was in iemands ogen geschoten. Met het lezen in het donker prikten soms de kopspelden in  onze handen, dat deed een klein beetje pijn. Maar toch was het superleuk. Op het einde deden we een voorstelling voor de ouder

    25-03-2010 om 11:59 geschreven door the sixteens  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leuke berichtjes

    Beste mensen,

     

    Wij zijn op 5 januari ’10 gaan schaatsen met de school in  Heist- op- den - Berg .

    Dat was heel fijn. Er waren er een paar die niet zo goed konden schaatsen maar dat was niet erg want er waren jongens en meisjes die het wel goed konden. Wij waren samen met L3 gaan schaatsen .

     

    Wij wensen  jullie zeker al een gelukkig nieuwjaar voor 2010 wij hopen dat jullie ook een leuke vakantie hebben gehad en een zalige kerst. Waarschijnlijk hebben jullie ook heel veel ge feest. Wij natuurlijk ook, in de klas en thuis. De vakantie was voor ons heel leuk

     

    Gisteren was het feestje van Ilona. We hebben spelletjes gespeeld en veel gedanst. Op het menu stonden frietjes met curryworst. We waren allemaal verkleed en dat was grappig. Er was een goede sfeer. Voor alle kinderen was er een cadeautje. De broer van Ilona is in de limonade gevallen, dat was lachen. Bedankt voor het leuke feestje Ilona!

     

    We hebben al geleerd tot 100 000  en volgende week leren  wij met de kommagetallen tellen.

    Soms is het wel moeilijk maar dat is niet erg. want zo leren we veel bij.

    We hebben net een toets gemaakt en we zijn naar de bibliotheek geweest.

    Iedereen heeft een leuk boek gekozen zo kunnen we veel sneller leren lezen.

    Wij gaan later ook leren cijferen met kommagetallen:

     

    Zoals we beloofd hebben krijgen jullie het recept van onze pompoensoep:

    het vruchtvlees van een pompoen, enkele wortelen, enkele ajuinen, bouillon blokjes, je moet alles in stukjes snijden en koken. Wel voor zichtig zijn hoor, vraag maar hulp aan je mama of papa. Je neemt gehaktballetjes, je stopt er ongekookte spaghettisprieten door en als je die nu kookt dan krijg je spinnen.

    Smakelijk allemaal!

     

    Dikke knuffels van zes zotte meiden. xxx

     

     

     

     

    07-01-2010 om 11:33 geschreven door the sixteens  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.toets tafels
    Beste ouders,

    Aangezien enkele meisjes weer wat last hebben met de tafels en we die nog altijd heel veel gebruiken tijdens het rekenen, ga ik terug een toetsje afnemen (zie agenda van uw kind). Veel herhaling is belangrijk bij het oefenen van de tafels!

    juf Lies

    09-11-2009 om 14:14 geschreven door the sixteens  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.artikeltjes van Silke, Ilona, Lobke en Claire

    Hallo,

     

    Ik ben Silke. In de klas is het heel leuk. We hebben net een toets van getallenkennis gedaan.

    Straks ook nog een toets van w.o. Maar de leerstof was makkelijk. Hopelijk de toets ook.

    Eigenlijk zijn het twee toetsen van w.o. ,want we mochten bij 1 toets het handboek gebruiken.

    Bij de anderen niet.

     

     

    Onze juf  is de beste van heel de wereld.

    We spelen spelletjes maar ondertussen leren we ook. Soms moeten we wel eens een toets maken. We zijn maar met zes in de klas en dat is heel leuk. Onze klas is toch de beste van heel de wereld!

    Groetjes Ilona

     

     

     

    Hallo allemaal ,

     

    Op school is het leuk .  Je leert een heleboel nieuwe dingen zoals : persoonsvormen , rekenen boven 1000 , zelfstandige naamwoorden , … 

    Ik hoop dat we ook nog nieuwe liedjes gaan leren.

    In de klas zingen we soms mama sé van k3. Ik ben grote fan van k3. We moeten van klas verwisselen maar dat is niet erg want het is toch dan bijna gedaan . We hebben twee leuke juffen, ze heten juf Lies en juf Suzy. Bij juf  Suzy krijgen we wo  en dat is leuk.

    Dikke kussen van Lobke

     

     

     

    Hallo,

     

     Ik ben Claire. De leerstof is hier erg leuk ,maar ik hoop dat de toetsen ook  zo  zijn . Onze juf is erg leuk.We spelen af en toe een spelletje maar daar leren we ook wel van, bv de tafels. In de namiddag  ga ik  naar het 5 de leerjaar bij juf  Suzy, dat is mijn tante.

    De w.o is daar heel leuk maar het is wel heel moeilijk en  heel soms gaan  we Frans oefenen.

    Dikke knuffels Claire

     

    09-11-2009 om 14:09 geschreven door the sixteens  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit L4
    Beste ouders,

    Jullie dochters hebben weer wat nieuws geleerd in de taalles : de bijvoeglijke naamwoorden. Dit zijn woorden die wat meer uitleg geven over de zelfstandige naamwoorden (zie vorige bericht).
    Enkele voorbeeldjes: een dikke hond, een kale man, de blauwe stift, het giftige drankje, de rijke mevrouw, ...

    Bijna elke morgen starten we met enkele oefeningen kloklezen, aangezien dit voor de meeste kinderen nog steeds moeilijk is. Voor de meisjes die het kloklezen al wel goed onder de knie hebben is wat herhaling zeker niet overbodig. De oefeningen gebeuren op een toffe website op ons smartboard en de meisjes mogen zelf aan het 'bord' komen. Dat ze hierdoor extra enthousiast zijn is mooi meegenomen!

    Volgende week starten we met de nieuwe leerstof van wiskunde. Dan zullen we oefeningen maken tot 10000 ipv 1000. Eigenlijk verandert er qua werkwijze niet zoveel, de manier van oplossen blijft hetzelfde.

    Groetjes,

    Juf Lies

    29-09-2009 om 12:24 geschreven door the sixteens  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe leerstof: zefstandige naamwoorden en lidwoorden
    Dag allemaal,

    Vandaag leren we over zelfstandige naamwoorden. Dat zijn woorden waar je een lidwoord voor kan zetten. De lidwoorden zijn de, het en een.

    Dit zijn enkele voorbeelden: de stoel, het gras, het licht, een map,een boek, de kasten, de potloden, een vos, de honden, een paard, een tulp, de zonnebloem, de roos, een boom, de eik, de juf, de kinderen, de brandweerman, ...

    Tot volgende keer!

    23-09-2009 om 10:51 geschreven door the sixteens  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom op onze blog

    Hallo,
     Ik ben Claire en ik hoop dat jullie af en toe een berichtje op onze blog gaan zetten  Ik ga nu cijferen;

    Veel liefs Claire xxx                                                                                            

    10-09-2009 om 10:03 geschreven door the sixteens  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Joepie! Onze eigen weblog!
    Dag meisjes,

    Ik hoop dat we samen veel plezier gaan beleven aan het maken van onze blog. Het is de bedoeling dat we geregeld nieuwe berichtjes en foto's gaan toevoegen zodat andere mensen ook kunnen zien wat we allemaal doen in ons klasje.
    Op deze manier leren jullie natuurlijk ook beter met de computer werken!

    Groetjes en tot morgen!

    juf Lies

    09-09-2009 om 14:07 geschreven door the sixteens  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/vierdeleerjaar_klavertje

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    09-09-2009 om 10:02 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Foto

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 24/05-30/05 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 09/11-15/11 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 07/09-13/09 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!