Foto
Vespaworld heet u welkom! Dank u voor uw bezoek.
Inhoud blog
  • Het is zo ver!
  • Vespa 100 Sport USA
  • Vespa 180 rally
  • Gezocht
  • Vespa 90 Super Sprint
  • 125 Sei Giorni
  • Vergelijking vroeger en nu
  • Vespa 150 ACMA Militare
  • Vespa 150 GS
  • Vespa 125 (1951)
  • Vespa 125 Utilitaria
  • Vespa 400
  • Heb je een vraag?
  • Vespa 125
  • Vespa on the computer
  • Giorgio Bettinelli
  • Vespa 98 uit 1947
  • Opgevoerde Vespa
  • Nieuwe artikels
  • Vespa 98
  • Paperino (MP5)
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Blog als favoriet !
    Vespa World

    17-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vespa 125
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De opvolger van de Vespa 98 (zie 'Vespa 98' en Vespa 98 uit 1947') kwam in 1948. Het was de Vespa 125.
    1949 was de grote doorbraak van de Vespa 125. Zijn uiterlijk verschild niet veel met dat van de 98, maar vooral in de motor waren er veranderingen aangebracht. Hij had een cilinderinhoud, zijn naam verklapt het al,  van 125 cc (124,85 om precies te zijn) en haalde hierdoor een topsnelheid van 70 km/h. Ook werden er veranderingen aan het achterwiel doorgevoerd. Er werd een achtervering geïnstalleerd wat een ritje op de Vespa heel wat comfortabeler maakte. En om de Vespa helemaal revolutionair te maken kreeg dit model zelfs een standaard!! 

    Bron: From Italy with love

    17-03-2010 om 00:00 geschreven door Natan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (9 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vespa on the computer
    Goed nieuws voor de echte Vespafans. Surf snel naar www.vespa.be en download de screensaver van Vespa. Een overzicht van de afgelopen 60 jaar van Vespa met mooie foto's en er zit zelfs een muziekje bij. De muziek vind ik niet geweldig maar die kan je simpelweg afzetten. 
    Waar wacht je nog op?

    Bron: www.vespa.be

    17-03-2010 om 00:00 geschreven door Natan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    16-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Giorgio Bettinelli
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Giorgio Bettinelli is ongetwijfeld de koning van de Vespa-reizigers. Hij reed met zijn Vespa PX 254.000 kilometer, dit uitgestrekt over de hele wereld.
    Met zijn Vespa maakte hij indrukwekkende soloreizen: Rome-Saigon (24.000km, zeven maanden); Alasca-Terra de Fuego (36.000 km, negen maanden); Melbourne-Kaapstad (52.000 km, één jaar) en dan zijn langste tocht van Terra de Fuego naar Tasmanië (144.000 km, hij deed hier 3 jaar en 8 maanden over). Dat is in totaal ongeveer 6x de wereld rond.
    Een groot applaus voor meneer Giorgio Bettinelli!!

    Bron: Vespa Icon of Italian Style

    16-03-2010 om 00:00 geschreven door Natan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    15-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vespa 98 uit 1947
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eén jaar na de eerste productieronde werd de Vespa 98 slechts lichtjes aangepast. Iets nieuws is bij dit model is de optionele kleine bagagedrager achter het zadel.  De drager kon, als je dat wou, vervangen worden door een passagierszitje om bijvoorbeeld je lief mee te vervoeren. Andere aanpassingen werden aangebracht aan het startpedaal, het achterrempedaal, het zadel en de voetensteun. De topsnelheid en de motor bleef hetzelfde als die van het vorige model. (Zie artikel "Vespa 98') 
    Deze scooter was erg gewild en om aan de grote vraag te voldoen moesten alle werknemers in de fabriek overuren maken. 

    Bron: From Italië with love

    15-03-2010 om 22:52 geschreven door Natan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (8 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opgevoerde Vespa
    Knoei nooit met je Vespa, er komen gegarandeerd ongelukken van en het is zonde van het brommertje!


     

    15-03-2010 om 21:24 geschreven door Natan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (7 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe artikels
    Gegroet beste lezers van mijn blog. Ik weet dat deze blog nog maar net bestaat, maar ik barst van de goede -vind ik toch- ideeën en ik heb me voorgenomen om elke WOENSDAG en ZONDAG een nieuw bericht op mijn blog te plaatsen.

    15-03-2010 om 00:00 geschreven door Natan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vespa 98
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Vespa 98 rolde van de band in april 1946 en was dus de eerste Vespa die geproduceerd werd. Het prototype van de 98 was de MP6 en is ontworpen door ingenieur Corrado D'Ascanio. Toen de Vespa in de straten van Italië verscheen dachten de mensen dat het zoemende voertuigje geen lang leven beschoren was met zijn open frame waar de kniesteun van de benzinetank ontbrak. Ook ontbrak er aan de Vespa 98 een standaard.
    De 98 heeft een horizontale tweetaktmotor met één cilinder. Zijn naam is afgeleid van de cilinderinhoud: 98cc en een topsnelheid van 60 km/u.

    Bron: From Italië with love

    15-03-2010 om 00:00 geschreven door Natan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (13 Stemmen)
    14-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paperino (MP5)
    Het model noemt eigenlijk MP5 maar kreeg al snel de naam "Paperino" wat eendje betekent en tevens ook de naam is van Disney-figuur Donald Duck.
    De Paperino is het eerste prototype van Vespa, hiermee begon het merk Piaggio aan een project dat later een super succes werd.
    De Paperino werd ontworpen door Renzo Spolti in opdracht van Enrico Piaggio. Enrico was toen de baas van het bedrijf Piaggio. Piaggio bouwde in de oorlog vliegtuigen voor de Duitsers maar mocht dit niet meer nadat het wereld oorlog twee verloren had. Piaggio ging dus op zoek naar iets anders om te maken en zag dat de mensen in Italië nood hadden aan goedkoop, makkelijk vervoer. Ze kwamen met de MP5 op de proppen. Maar zo simpel was het allemaal niet. Enrico Piaggio, de baas van Piaggio, was niet tevreden met het model en wees een andere ontwerper, Corrado D`Ascanio, aan om een nieuw model te tekenen: de MP6. 

    Rond 2002 werd er een nieuw model van de Paperino ontwikkeld. Het bleek geen groot succes. Hoe zou dat nu komen?



    Dit is de eerste Paperino. Hiermee begon het allemaal.

    De nieuwe paperino.
    Bron: From Italië with love

    14-03-2010 om 00:00 geschreven door Natan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (35 Stemmen)


    Foto

    Vespaworld heet u welkom! Dank u voor uw bezoek.
    Hoofdpunten blog carchannel
  • Bugatti Veyron Supersport
  • Belgische trots?
  • TZ3 Corsa
  • Trackmania Nations Forever
  • Lelijke eend

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Rondvraag / Poll
    Met welke Vespa zou jij het liefst rondsnorren?
    Vespa 98
    Vespa 125
    Vespa 150GS
    Vespa 50
    Vespa 150
    Vespa 160GS
    Vespa 90
    Vespa Rally
    Vespa 125 Primavera
    Vespa P125X
    Vespa PX
    Vespa PK
    Vespa ET2
    Vespa ET4
    Vespa Granturismo
    Vespa LX
    Vespa GTS
    Vespa S
    Vespa 400
    Bekijk resultaat


    Startpagina !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs