Inhoud blog
  • 27/04
  • 25/04
  • 12/04
  • 12/04
  • 11/04
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    MIJN NAAM IS ANGST.

    01-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01/04
    01/04

    Vandaag trouwt mijn mama met haar grote liefde, de man van haar leven.
    Ik had nooit kunnen denken hierbij niet aanwezig te zijn.
    Maar ik heb besloten niet te gaan.
    Het risico op een terugval is te groot.
    Bovendien mag er niets, maar dan ook niets, in de weg komen van deze mooie dag, hun mooie dag.

    Mijn mama en ik, we hebben samen al veel watertjes doorzwommen.
    Maar de band tussen ons is onbreekbaar.
    En net zoals ik weet dat vandaag, bij momenten, haar gedachten zullen afdwalen naar mij,
    weet zij,
    dat ik aan haar denk.

    Dat ik fier ben op haar.
    Oprecht blij.
    Gelukkig.

    Vandaag ben jij de mooiste prinses mama.
    Geniet ervan met volle teugen.
    Je verdient het!




    GET. NIKI

    01-04-2017 om 11:38 geschreven door Niki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31/03
    31/03

    Bijna naar huis.
    Ik kan niet wachten - JOEHOE !
     
    GET. NIKI


    schaterlachen



    Schermafbeelding 2016-05-20 om 14.07.42

     

    31-03-2017 om 16:11 geschreven door Niki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30/03
    30/03

    Onze kerngroep valt beetje per beetje uit elkaar.
    Nieuwe gezichten komen erbij en vertrouwde gezichten gaan terug weg.
    Dat voelt wel raar aan.

    Maar ik ben oprecht blij voor diegenen die er klaar voor zijn terug in deze "crazy wereld" te stappen.
    Hopelijk stellen ze het beter nu.
    Hopelijk stellen ze het goed.


    Traveller

    GET. NIKI

    30-03-2017 om 17:26 geschreven door Niki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30/03
    30/03

    Vandaag was een mooie dag.
    Ik heb niets speciaals gedaan.
    Maar ik heb genoten van de kleine dingen.


    TREND. Haar zoals een regenboog


    GET. NIKI




    30-03-2017 om 17:04 geschreven door Niki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28/03
    28/03

    Tot op heden is er relatief weinig geweten over angsten en paniekstoornissen.
    Ook valt het bijzonder moeilijk te achterhalen vanwaar deze komen/hoe deze zijn ontstaan.
    Vaak is het ingevolge een samenloop van omstandigheden en factoren.

    Ook het feit dat deze je kunnen overvallen zonder enige directe aanleiding, maakt het er niet eenvoudiger op.

    Het is soms geen kwestie van er niet over te willen spreken, maar gewoonweg niet weten wat te zeggen.

    Omdat je het zelf niet vat.
    Omdat je er geen grip op hebt.
    Omdat er angst voor de angst ontstaat en je ook dat gevoel absoluut wil blokkeren.

    Bovendien uiten mensen hun gevoelens op verschillende wijzen.
    En dat is OK.

    Sommigen willen praten.
    Anderen willen muziek beluisteren of een instrument bespelen.
    Nog anderen geven hun gevoelens weer in een tekening, schilderij,...

    Voor mezelf helpt het me de dingen neer te schrijven.
    Zo heb ik ook de mogelijkheid om er in alle rust over na te denken.

    Als ik nu de berichten van bij de aanvang van mijn opname bekijk, bemerk ik een gunstige evolutie.

    Een positieve ondertoon begint te overheersen ...

    GET. NIKI




    28-03-2017 om 17:27 geschreven door Niki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28/03
    28/03

    Ik heb veel respect voor diegenen die hier ECT ondergaan, simplistisch gesteld ELECTROSHOCKTHERAPIE (voornamelijk voor ernstige depressies en bipolaire stoornissen).
    De eerste maal dat ik hiervan hoorde, was ik eigenlijk wel geschrokken.
    Ik moest denken aan een barbaarse primitieve behandeling uit de jaren stillekes.
    Maar de techniek en behandeling zijn veel verbeterd.
    En voor sommigen hier is het hun laatste 'redding', daar medicatie en psychologische ondersteuning geen herstel konden bieden.
    Maar toch is het ingrijpend en lijkt het mij mentaal best zwaar.
    Het blijft telkens een ingreep, twee maal per week en dit voor diverse weken lang.

    Of hoe gewone mensen toch ook een beetje held kunnen zijn ...

    Duimen omhoog - 21535694_ml


    GET. NIKI

    28-03-2017 om 17:04 geschreven door Niki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28/03
    28/03

    Vannacht kreeg de angstduivel me terug in zijn macht.
    Voor de tweede keer is het mij evenwel gelukt de angstaanval te bedwingen.
    Hoewel ik de eindhalte nog niet zie, ben ik wel op het juiste spoor.





    GET. NIKI

    28-03-2017 om 11:56 geschreven door Niki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27/03
    27/03

    Waar ik mij op focus bij deze foto: het witte deel !

    GET. NIKI


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27/03
    27/03

    Door letterlijk afstand te nemen van de 'gewone' wereld, gaan de maskers af.
    Ik ben blij dat mijn medebewoners dit ook aandurven.
    Het is bij momenten rauw en heftig, maar ook intens en puur.
    Het leven zoals het is, zonder schijn.
    Met een lach en een traan.
     



    GET. NIKI

    27-03-2017 om 20:15 geschreven door Niki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27/03
    27/03

    Ik heb heimwee naar huis.
    Mis jullie, mijn mannekes.
    Alles komt wel goed.


    heimwee

    GET. NIKI

    27-03-2017 om 19:51 geschreven door Niki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27/03
    27/03

    Ik kan mij niet inbeelden hoe zwaar het nu is voor mijn echtgenoot.
    De zorgen om mij, de zorg voor onze twee kids, gaan werken, het huishouden regelen, ...
    Wel wil ik hem bij deze een hart onder de riem steken en zeggen: WAW, je doet dat fantastisch en ik ben ferm onder de indruk.
    Dank je wel !
    Onze kindjes hebben het getroffen met zo een papa - HUN EIGEN SUPERMAN !

     GET. NIKI

    27-03-2017 om 17:10 geschreven door Niki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27/03
    27/03

    Vandaag was een rustige dag.
    Maar fijn vond ik het niet.
    Nu ik weet dat er een oplossing is voor mijn angsten, een effectieve therapie, wil ik eraan beginnen.
    Dat is immers de hoofdreden dat ik mij liet opnemen.
    Tot rust komen doet deugd maar ik laat mijn man en twee kindjes achter ...
    De tijd loopt verder en ik wil deze niet langer 'verspillen'.
    Ik weet, in de medische wereld moet je vooral geduld uitoefenen.
    Tja, laat geduld nu net niet mijn beste eigenschap zijn...
    Ik ben dus onrustig onrustig onrustig !




    GET. NIKI

    27-03-2017 om 17:01 geschreven door Niki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26/03
    26/03

    Deze week start ik met exposure therapie.
    Ik ga me dus (actief) moeten blootstellen aan mijn angsten.
    Bij de gedachte alleen al word ik slecht, maar ik heb toegezegd in de behandeling (gezien de effectiviteit ervan).

    Naar de buitenwereld toe lijk ik nu rustig.
    In mijn binnenste: een golf van emoties...




    Maar ik ga ervoor.
    Zoals men in ROX zou zeggen:  FALEN IS GEEN OPTIE !

    GET. NIKI


    26-03-2017 om 17:47 geschreven door Niki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26/03
    26/03

    Vandaag ben ik dankbaar voor:

    *mijn gezinnetje - mijn grote geluk
    *mijn andere geliefden
    *de warmte van het zonnetje
    *de kansen die ik hier krijg om eindelijk te genezen
    *mijn deugddoende siƫsta van daarnet

    Wallpaper met olifanten en boeket bloemen


    GET. NIKI

    26-03-2017 om 17:06 geschreven door Niki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26/03

    26/03

    De tijd met mijn gezinnetje was zalig.
    Dankzij hun charmante, leuke, speelse, toffe en lieve gezelschap!
    Ik heb ervan genoten en ben klaar voor een nieuwe week.


    dank u wel voor uw inschrijving

    26-03-2017 om 16:52 geschreven door Niki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum


    Over mijzelf
    Ik ben Vero, en gebruik soms ook wel de schuilnaam NIKI.
    Ik ben een vrouw en woon in () en mijn beroep is .
    Ik ben geboren op 18/06/1979 en ben nu dus 44 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .

    Zoeken in blog


    Startpagina !

    Zoeken met Google



    Een interessant adres?


    Een interessant adres?

    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    vanweehaeghesven
    www.bloggen.be/vanweeh

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs