Volgende doelen zijn aan bod gekomen tijdens deze les:
- verkeersgeluiden
benoemen
- verkeersborden
en wegmarkeringen voor de voetganger en de fietser in de omgeving van de
schoolpoort beschrijven en hun betekenis verwoorden
- verwoorden
hoe ze zich op een veilige manier rond de schoolpoort kunnen bewegen als
voetganger, fietser, passagier van een auto en van de schoolbus
- hun
verkeersgedrag kritisch beoordelen
- maatregelen
opnoemen die de omgeving rond de schoolpoort veiliger maken(o.a. dragen van
fluo-hesje)
- weten
dat opvallende kledij in het verkeer kan bijdragen tot eigen veiligheid
- plaatsen
herkennen waar veilig kan worden gespeeld en waar niet
- de
gevaarlijke verkeerssituatie in de schoolomgeving kunnen lokaliseren
- weten
om te gaan met hindernissen op hun weg
- verkeersgeluiden
kunnen identificeren, onderscheiden en lokaliseren
26-09-2013 om 00:00
geschreven door bolster
Categorie:Verkeer
|