Bali - Lombok en Singapore
  • woensdag 19 november
  • woendag tot zondag

08-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.poging nummer zoveel
    Ik doe bij deze een poging om nog eens iets zinnigs te posten.
    Van pemuteran zijn we naar Lovina verhuisd.
    In pemuteran hebben we verbleven in in "seen reef " hotel, voor duikers een echte topper met verschillende riffen in de buurt en
    men doet en alles aan om het zo te houden.
    Lovina was ons aangeraden door iemand met ervaring in de regio. Trekpleister is dan vooral het spotten van dolfijnen in de vroege ochtend.
    Wat we dan ook gedaan hebben. Nog nooit zoveel dolfijnen gezien die zich duidelijk goed voelde in het mooie heldere water.
    Het was vooral leuk ze onder water te zien zwemmen.
    De grote moeilijkheid was vooral dit gebeuren op foto vast te leggen.
    Een totaal ander verhaal is de story rond onze logies in Lovina. De twee kamers die we daar te pakken kregen zijn hopelijk geen synoniem voor onze vakantie want de kamers stelde eigenlijk niks voor....
    De kastdeuren hingen op half zeven- de wc bleef spoelwater spuien-kranen die niet afsluiten en ga zo maar door.

In Lovina zijn we maar 1 dag gebleven om daarna richting Ubud te gaan. Onderweg hadden we een wildwaterrafting gepland.
    16 kilometer fun met de pezige Jerry als stuurman.Hoe hij die boot tussen de rotsen door laveerde.....
    Mia had zoiets nog nooit gedaan maar was meteen verkocht..absoluut voor herhaling vatbaar.

's Avonds dan eindelijk aangekomen in Ubud. We hadden op voorhand een hotel op internet gevonden en daar hadden we dan ook onze chauffeur naartoe gestuurd. Aan de receptie gevraagd achter 2 kamers voor 3 nachten die ze niet meer vrijhadden.
    Ik heb nog wel een villa met twee slaapkamers zegt die man en dat kost je 380. Ik begin te rekenen en denk " verdomme das goedkoop".
    Nu moeten jullie lezers weten dat men hier de prijzen altijd zonder de nullen vernoemen. Dus wanneer ze 100 zeggen en schrijven bedoelen ze eigenlijk 100 000 roepia.
    Wat die pipo aan de balie er echter niet had bijgezegd dat het om 380 amerikaanse dollars ging.... en dat veranderde de zaak aanzienlijk.
    Omdat we wel eens iets verdiende hebben we die villa voor 1 nacht genomen.
    Onze decadente overnachting was wel dik in orde. 2 luxe slaapkamer met elk een eigen ruime badkamer , een dressing , een buitenkeuken met een mooie zithoek aan ons privezwembadje.
    Na een uitgebreid ontbijtje zijn we pas op het allerlaatste moment vertrokken en hebben onze intrek genomen aan de overkant van de straat.
    Verder de dag doorgebracht met wat kuieren in de straten van de stad en de avond doorgebracht in het gezelschap van May.Een Javaanse die hier in Ubud woont.
    Onze tijd in Bali zit er bijna op nu en onderussen is ons vervoer naar Lombok ook al geregeld.
    08-11-2014, 00:00 geschreven door rud
    04-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dinsdag 4 november
    We zijn nog in pemuteran in een schitterend hotel aan het strand. De locatie is fantastische.
    Ontbijt met uitzicht op de waves. yes i like....
    zowel Mia als Geert hebben vandaag om persoonlijke redenen een rustige dag ingelast.
    Ik daarentegen ben er dik ingevlogen, vandaag ben ik tot 2 maal toe gaan duiken in de omgeving van ons hotel.
    Ronduit een schitterende ervaring die ik morgen opnieuw 2x ga herhalen.
    Het koraal en de vissen geven je een fantastisch gevoel.
    Het is echter wel jammer dat ik geen ervaren duiker ben en mijn luchtfles nogal snel leegtutter. Dus de duiken zijn eigenlijk te kort maar toch vind ik het een fantastische ervaring.
    Onnodig te stellen dat ik door de duikmicrobe ben gebeten en bij thuiskomst krijgt dit duikverhaal zeker een vervolg.

Na het duikavontuur nog wat gerelaxed op het strand met een speciale tonic en als avondbezigheid zijn we gaan eten in een tentje vlakbij in de buurt. Zeer lekker gegeten tegen een bangelijk klein prijsje.
    in het kort ' we amuseren ons kostelijk '.
    Ps; Geert heeft vandaag zeker een kilometer gezwommen, allee dat zegt ze toch. Ik heb het niet gezien !!!!!

04-11-2014, 00:00 geschreven door rud
    Reacties (1)
    02-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag 2 november
    Hoi iedereen op het thuisfront.....
    gister zaterdag zijn we weer als rijkeluiskinders rondgereden met onze privedriver Lorry.
    Eerst naar de imposante tempel Talah lot. Een tempel die op de rotsen in de zee is gebouwd. Onnodig te zeggen dat we daar niet alleen rondliepen.
    Dan stond er het bezoek aan de belgische schilder le mayeur in sanur op het programma. De brusselaar kwam hier in de jaren 30 aan en trouwde een Balinese en is nooit meer terug naar de belgiek gegaan. Bij het bekijken van zijn huisje op het strand begrijp je heel goed waarom.
    zijn vrouw liep er in monokini rond en ze mochten gezien worden. Zijn schilderkunst stelde echter niets voor.
    's avonds dan in het shoppinhcenter gaan dinerenin de sushibar.

zondag zijn we dan uit kuta vertrokken uit kuta en zijn we richting newedi in pullukan ( west bali ) .
    op internet een hotel gezocht en gevonden. Bij aankomst een beetje gepingeld over de prijs en we zijn blijkbaar met ons gat in de boter gevallen.
    alles ziet er toppie uit en nog redelijk goedkoop ook.

Nog even iets rechtzetten :
    Geert heeft het vorige bericht geschreven ....dus die slechte spelling en zinsbouw zijn van haar . Ze is ondertussen terug nuchter.
    het internet werkt hier op bali zoals een vlaamse gemeentearbeider... soms en niet snel....
    02-11-2014, 07:25 geschreven door rud
    31-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ubud

Was ok .... maar daarna moge plezante .

Zwemmmmmmm en draaaaaaank !!!!!!  komen wij stel terug in BelgiĆ« 😇😌😏😓😘😝😢😢

31-10-2014, 16:19 geschreven door rud
    13-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallo,
    Met deze blog hoop ik familie en vrienden op de hoogte te houden van onze reis naar Bali - Lombok en Singapore.