Inhoud blog
  • terug thuis
  • Terug met de voetjes op europese grond
  • luchthaven
  • laatste bericht vanuit Namibië
  • musea
    Dank aan alle sponsors van mijn project!!!
    Foto
    Foto
    Veerle in Namibië

    15-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste bericht vanuit Namibië
    Zo vandaag veel gelezen. En nog een laatste uitstapje naar het centrum van Windhoek. Met mijn laatste Namibische dollars nog enkele spulletjes gekocht! Het is hier nu 15.08 uur en rond 16 uur komt de taxi me ophalen om me naar de luchthaven te brengen! Zo ben ik goed op tijd voor de check in. Gelukkig ben ik al online ingecheckt en moet ik enkel de bagage inchecken. Dan wachten tot het 20 uur is en we kunnen opstijgen.
    Morgen avond ben ik terug thuis!

    Dus dit was mijn laatste berichtje vanop Namibische bodem.

    15-08-2012 om 16:10 geschreven door Veerle  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    14-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.musea

    Vandaag de musea van Windhoek bezocht. Nu ja niet allemaal omdat ik van iemand gehoord had dat 1 museum enkel foto’s waren van presidenten en zo.

    Eerste museum was het museum van vervoer. Voornamelijk treinverkeer. Niet zo veel uitleg bij de voorwerpen. Het merkwaardigste voorwerp in het museum was een EHBO doos. Die was onderverdeeld in een bovenste stuk en een onderste stuk. Het bovenste mocht enkel gebruikt worden door de blanke mensen en het onderste was voor de gekleurde mensen.

    Ik vroeg me wel af of dat dan andere dingen waren die er inzaten, maar de inhoud bleek (na een vraag te stellen aan de man van de receptie) hetzelfde te zijn! Het was gelukkig een oude doos die niet meer gebruikt word!!

    Het bezoekje kost 5N$ dus ongeveer een halve euro. Het was verzorgd en interessant, maar op een half uurtje was je erdoor.

    Dan ging ik naar een museum over mens en dier in Namibië. Aan de ene kant info over veelvoorkomende (of specifieke) dieren van Namibië en over hoeveel er vroeger waren en nu. Opgezette dieren en info. De andere kant was over mensen over hoe ze oorspronkelijk leefde. Het was een heel verzorgd museum, maar niet zo heel groot. Dit museum was gratis. Buiten hing er een bordje dat het gratis was en dat er in geen geval een gift of donatie aanvaard werd! Dan naar de botanische tuin. Ook gratis. De bomen en bloemen stonden, daar het winter is, niet in bloei. Dus de tuin is net als je door Namibië trekt een beetje dor op dit moment. Maar je vindt er info over de verschillende planten! Best de moeite, maar erg heuvelig. Het is hier vandaag een heel warme dag en ik zag het niet zitten om de hele tuin op en neer te wandelen, dus heb ik de tuin bezocht vanop het hoofdpad!

    Dan terug naar de hoofdstad. Ik heb een speciale koop gedaan hier. Ik bezocht de tupperware winkel/ verdeelcentrum. Het enige kantoor in Namibië. Ik had dat enkele dagen geleden gezien als we er met de auto passeerde. Ik belde aan en ze lieten me de winkel/magazijn zien. Het werkt helemaal het zelfde als bij ons en er werken zo een 800 mensen nu voor tupperware. Ik vroeg of ik de catalogus mocht zien en zag dat die veel dunner was dan de onze. Dus niet zo veel keuze, maar veel dingen die heel anders waren dan bij ons! Zo hadden ze heel veel dingen om op te warmen in de micro zoals kommetjes,  potten, borden en  bekers. Die vind je bij ons niet. Dus ik kocht 4 kommetjes voor in de micro. Nu heb ik dus iets dat je bij ons niet vindt en heel handig is.

    Verder wandelde ik nog door de winkelstraat bezocht enkele shops (zonder iets te kopen) en ging terug naar Riverdale.

    Het is een hele warme dag, dus ik denk dat ik mijn voetjes straks even in het zwembad ga hangen! Ik spring er niet helemaal in, want het water is daar net iets te koud voor. Het is hier dan ook winter hé!! Met temperaturen overdag van bijna 30°C als het meezit, maar toch het water koelt ’s nachts te sterk af. ’s Nachts temperaturen soms rond of net onder het vriespunt.

    Zo nog 1 dag en dan zit mijn avontuur in Namibië er op!

    Morgen om 16 uur pikt de taxi me hier op en brengt me naar de luchthaven! Om 16 uur opent de check in en dan wachten tot mijn vlucht om 20.05 uur (Namibische tijd) vertrekt. Om 7 uur (Belgische tijd) moet ik dan in Frankfurt landen. Verder met de ice naar Brussel en dan naar met trein en bus naar huis.

    14-08-2012 om 21:07 geschreven door Veerle  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nachtrust
    Gisteren heel vroeg gaan slapen en voor de eerste keer in Namibië tot 7 uur geslapen. Naar hier (Riverdale) komen was echt een heel goede beslissing.

    14-08-2012 om 08:44 geschreven door Veerle  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zaterdag tot maandag

    Op zaterdag reden we terug naar windhoek. We verbleven in een heel leuk plekje: Riverdale. Echt mooi, verzorgd vlak bij het centrum en super service.

    We sliepen met drie (de twee andere vrijwilligers en ik) in een kamer. Mooie ruime propere kamer. Een plekje waar je je meteen thuis voelt.

    Deze avond gingen we uit eten omdat het onze laatste avond samen was!

     

    Op zondag aten we ons ontbijt ergens in een zaakje bij een winkelcentrum. Het eten was er echt goed. Na nog een laatste keer samen winkelen brachten we Hanna naar de luchthaven! We namen afscheid en dat was raar als je een lange tijd samen hebt doorgebracht!

    Nadien checkten we ons in in de cardbordbox (onze nieuwe verblijfplaats soort van jeugdherberg) en aten lunch op dezelfde plaats als het ontbijt!! Heerlijk. Dan even winkelen voor de maaltijden van de volgende dagen!

    Terug in de cardbordbox ging het van kwaad naar erger. Al snel bleek de plek niet zo gezellig te zijn als de foto’s op de website beloofde. De BBQ was ook een flop. Er was vlees dat je kocht bij hen, maar er was geen salade. Al hadden we dat die middag nog gevraagd en dat was geen probleem. Dus vlees met vlees en ketchup als avondeten. Het vlees was ook niet zo’n goede kwaliteit. We besloten vroeg naar bed te gaan om wat te lezen en dan op tijd te kunnen slapen. Nu dat lezen was geen probleem, dat slapen was een ander paar mouwen. Ik heb op heel de nacht 2 uur kunnen slapen. We sliepen met 7 mensen op de kamer. 3 chinezen die honderd keer in en uit de kamer kwamen met de nodige herrie zodat iedereen weer wakker was. Om 12.30uur kwam er een dame binnen met de nachtwacht ze wilde op het laatste moment een bed. Dus alle lichten aan! En ik dus klaarwakker, niet dat ik sliep, maar ik was weer wakkerder dan ervoor. Toen waren we met 8. Nadat de dame in haar bed lag kwamen de chinezen 1 voor een slapen. Dan dachten we oké iedereen in zijn bed we kunnen slapen. Ja vergeet het. De dame begon enorm te snurken. Johanna is op een gegeven moment uit haar bed gekropen om ze een stomp te geven. Toen snurkte ze wat minder. Uiteindelijk kon ik na een tijd dan toch slapen!!!! Maar om 4.30uur liep de wekker van onze snurkende dame alweer af en stond ze dus op pakte alles. En vertrok. Dus terug wakker!! Om 5.30uur moest Johanna opstaan om haar vader van de luchthave op te halen en dan trokken ze door het land. Ik nam afscheid van Johanna en stond maar op want ik kon toch niet meer slapen.

    De ergste nacht van mijn leven! En wat erger was ik had daar een bed tot ik naar huis ga op woensdag!! Dat zag ik dus niet meer zitten! Om 7 uur heb ik mijn (helemaal niet lekkere) pannenkoeken opgegeten. Dat is het ontbijt daar. En dan snel naar Riverdale gewandeld. Dat is op 2 straten van de cardbordbox! Daar vroeg ik of ze misschien een kamer hadden voor 2 nachten, ik legde de situatie uit! En ik had geluk ze hadden een kamer voor 2 nachten. Ze vroegen hoe snel ik wilde komen: Ja zo snel mogelijk natuurlijk!! Ik mocht mijn spullen halen en ze gingen mijn kamer als eerste poetsen!! Geweldig. Ik dus snel terug naar de box en vertelde hen dat ik hen zou verlaten!! Ik kreeg mijn geld van 1 dag terug 1 dag was ik kwijt, maar dat kon me even niets schelen ik wilde niets liever dan slapen!!!

    Ik pakte snel alles in en vertok met mijn koffers over straat naar Rivendala!!! Het paradijs in vergelijking met de box!!

    Ik deel een badkamer en wc , heb een dubbel bed en je kan zelf koken in de keuken en je mag alles gebruiken inclusief de koelkast. Alles is hier zo proper en gezellig. In schril contrast met de cardbordbox. Daar was alles vuil inclusief de koelkast!! Je was bang om er iets in te zetten!!

    Na een half uurtje na mijn aankomst was mijn kamer klaar, ik nam snel een heerlijke douche!! Ik voelde me op slag een ander mens. Ze hadden van hieruit mijn taxi voor woensdag geboekt om me op te pikken aan de carbordbox, maar ze hebben dat al veranderd om me hier te komen halen! De mensen hier zijn zo hulpvaaridg! Een heel verschil met de box!!

     

    Ik deed in de voormiddag een townshiptour in Windhoel samen met 2 dames. En na de lunch, dat zal je niet verbazen, heb ik een heerlijk middagdutje gedaan!

    Morgen probeer ik enkele musea te bezoeken.

     

    Ik zit hier nu terwijl ik dit typ met de kat naast mij in een zetel in een leefruimte.

    De slechtste beslissing die ik deze reis nam was de cardbordbox te boeken!

    De beste beslissing dan deze reis was terug naar hier te komen!!!

     

    13-08-2012 om 19:43 geschreven door Veerle  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste dagen in Windhoek
    Gisteren kwamen we aan in Windhoek in een heel leuk gasthuis! De dame aan de receptie was zo ongelofelijk vriendelijk, ze heeft mijn taxi geregeld voor de laatste dag naar de luchthaven.
    Vandaag en de volgende dagen slaap ik in een soort jeugdherberg in een gedeelde kamer!! Al kan je het niet echt een jeugdherberg noemen de gemiddelde leeftijd ligt hier een stuk hoger dan de mijne!
    Morgen (maandag) ga ik na het ontbijt terug naar de plek waar we gisteren sliepen. Ze bellen dan een touroperator zodat ik een city en township tour kan maken. Dat is heel lief van hen zeker omdat ik er niet meer slaap!
    Verder wil ik voor elke dag nog een activiteit zoeken, want anders is het gewoon wachten tot je naar huis kan en ik zou toch nog iets willen doen in Windhoek!!

    Zo het is aftellen nu tot ik naar huis ga! Hopelijk vind ik nog enkele leuke activiteiten en heb ik weer enkele ervaringen erbij.
     

    12-08-2012 om 18:31 geschreven door Veerle  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Etosha
    Om 5.30 uur op deze morgen, want we gaan naar Etosha een uur rijden van hier!! We kijken er naar uit.

    Wel wat hebben we gezien:
    - honderden zebra's
    - honderden springbokken
    - een aantal gnoe's
    - impala's
    - eekhoorns
    - een stinkdier
    - secretarisvogel: is een hele grote.
    - verschillende vogelsoorten
    - Oryxen
    - een hele hoop giraffen (een 30 tal)
    En dan!!!!!
    - 4 leeuwen die een oryx aan het eten waren! (die al dood was)
    - een zwarte neushoorn
    EN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Nu komt het hou je vast!!!!!

    4 olifanten!!!!!!

    Geweldig nee????????

    We hadden het bijna opgegeven een olifant te zien, toen hadden we bijna een toer van 3 uur genomen aan 50€, maar die konden niet garanderen at je iets zou zien, dus deden we het niet en namen we het risico!!

    We wilden naar de waterplaats gaan in het kamp! Daar reden we voorbij en ik zag daar tussen de bungalows door iets groots staan, het leek wel een beetje op een olifant, maar ik dacht ach nee mijn hersenen bedriegen me misschien omdat ik zo graag een olifant wil zien!! Maar we stopten en gingen snel kijken. Op dat stuk mag je je auto verlaten. En wat zagen we daar 2 mannelijke olifanten die stonden te drinken!! Ongelofelijk!! Zo een mooie dieren!

    Toen we op terugweg waren om het park te verlaten zagen we een auto van een toer staan die stond te kijken, dus wij stoppen en kijken ook. 2 olifanten in de struiken. Olifanten kunnen zich dus ook camoufleren!!

    Het was een heel leuke dag, maar zo vermoeiend dus ik ga snel naar bed!!

    10-08-2012 om 21:30 geschreven door Veerle  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Outjo
    Deze morgen om 8.30 uur stond de taxichauffeur ons op te wachten. Alle bagage geladen (en dat was wel wat van drie vrouwen die langere tijd in Namibië blijven.) Dan natuurlijk afscheid nemen van al de mensen op de farm! Toen was het tijd om te vertrekken. Eerste stop Windhoek. Onze auto ophalen!! Dat ging vlot, de man van het bedrijf hielp ons met inladen en het lukt eigenlijk heel vlot! De auto had precies de juiste grote! Dan snel winkelen om eten te kopen voor de volgende dagen ontbijt, lunch en avondeten. Dan plots zagen we een pizzeria! Dus snel een pizza voor onderweg!!
    Dan richting Outjo. We verblijven de volgende twee dagen in sasasafari camp. Een plekje in het midden van nergens!! En we zijn de enige gasten hier dus hebben plaats zat. We koken voor ons zelf. Morgen staan we vroeg op om naar Etosha te rijden HET dierenreservaat in Namibië. Bijna iedereen die hier komt bezoekt het! Dus wij morgen ook. We hopen dat we veel dieren kunnen zien, en hopelijk ook enkele dieren die we nog niet gezien hebben. gelukkig hebben we hier internet zodat ik jullie op de hoogte kan houden. Er is hier enkel 's avond energie voorziening! Dus niet opladen gedurende de dag!
    Zaterdag rijden we dan terug naar Windhoek waar we dan tot zondag met de drie van ons blijven in een lodge. Op zondag gaan we naar een jeugdherberg en Johanna en ik blijven daar 1 nacht samen in een gedeelde kamer, daarna blijf ik tot woensdag alleen in die kamer. En op woensdag vlieg ik terug naar huis!!
    Ik hou jullie op de hoogte ivm Etosha 

    09-08-2012 om 18:19 geschreven door Veerle  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste dag kleuterschool

    Vandaag de laatste dag in de kleuterschool. De kleuters waren heel braaf vandaag. Ik denk dat ze begrijpen dat ze vanaf morgen geen school meer hebben. Ik hoop dat ze snel een nieuwe juf hebben. Ik hoop ook dat ze de handleiding gaan gebruiken zodat ze niet meer met drie jaar oude kinderen gaan lezen en schrijven.

    We hebben eerst een laatste verhaaltje verteld, dan met de hamertje tik gespeeld. Hier konden we weer tellen en kleuren en vormen benoemen. Ze vonden het geweldig. Na de pauze speelden ze met de automat en de poppen. Voor het eerst speelde ze echt met het materiaal en speelde ze niet allemaal tesamen, Anto met de poppen en Adriano en Kunka op de automat. Kristiano en Eddy zijn nog steeds niet op school. ( Ze zijn sinds maandag in Windhoek omdat ze ziek zijn) Na een tijdje wordt Anto een beetje moe. Ik leg haar op een puzzelmat met een beertje zodat ze een beetje kan rusten.

    Ik ben blij dat ik zoveel materiaal hier kan achterlaten, want zo verdwijn ik niet helemaal uit hun leven. En ik hoop dat ze op deze manier een betere start kunnen maken in de lagere school. Ik ben blij dat ik heb gezien dat deze kinderen in staat zijn om te leren en om regels te volgen en samen te spelen, als je er maar genoeg tijd en energie in steekt.

    Na de lunch kijken we nog een filmpje van Pingu en krijgen ze allemaal een zakje koekjes. Voor ze naar huis gaan kregen ze nog een tandpasta mee en een doosje kleurtjes.

    Ik hoop dat deze kinderen een mooie toekomst hebben want ze verdienen het.  

    08-08-2012 om 19:34 geschreven door Veerle  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste dag
    Vandaag is het de laatste dag met de kinderen, want morgen vertrekken we voor enkele dagen om een stukje Namibië te ontdekken. Ik vind het wel raar om de kinderen achter te laten, als ik zie hoe erg ze veranderd zijn in zo een korte tijd!!! En als je ziet hoe de klas is veranderd met een paar simpele aanpassingen!! Ik hoop dat de kinderen er nog heel veel plezier aan zullen hebben!!

    08-08-2012 om 08:00 geschreven door Veerle  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw materiaal van Jos en familie
    Maandag konden de kinderen met het materiaal aan de slag dat we van Jos, Magda, Liezle en Klaas gekregen hebben. De kinderen hebben er super geconcentreerd mee gespeeld!! Het is echt super materiaal waar heel veel speelkansen inzitten. Enkele foto's waar je ze met het materiaal aan de slag ziet en nog enkele andere foto's.
















    08-08-2012 om 07:57 geschreven door Veerle  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cheeta wandeling 2
    Deze ochtend nogmaals meegegaan met de cheeta wandeling. Deze keer waren alleen Johanna en ik mee. De cheeta was zeer goed gezind deze keer. Ze liet ons netjes binnen en begon meteen te spinnen. We konden haar meteen aaien. We gingen een stuk verder de omheining binnen en de gids voerde haar. Daarna nog even tijd om haar weer te aaien en een foto te nemen met de cheeta. Nu heb ik een foto van mij en de cheeta alleen.
    Leuke activiteit zo op een zondag morgen.

    05-08-2012 om 11:01 geschreven door Veerle  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rondreizen
    De andere twee vrijwilligers en ik vertrekken hier iets vroeger dan gepland. We trekken een paar dagen door Namibië voor dat we weer naar huis vertrekken. De toeristen waren zo laaiend enthousiast over Etosha dat we eigenlijk niet willen missen om dat te zien. Dus vertrekken we donderdag naar Windhoek om via daar naar een plekje op 90 kilometer van Etosha te rijden. Daar kunnen we de eerste dag dan gewoon wat relaxen, de tweede dag Etosha bezoeken en de derde dag nog wat relaxen, de omgeving wat ontdekken en dan weer naar Windhoek rijden. Daar blijven we dan tot zondag samen, een van ons vertrekt zondag naar huis en de andere maandag. Ik blijf dan nog twee dagen alleen in Windhoek in een soort van jeugdherberg. Daar heb ik dan de kans om nieuwe mensen te ontmoeten en reiservaringen uit te wisselen. Op die manier ben ik ook al veel dichter bij de luchthaven. Ik weet niet of ik internet ga hebben de volgende dagen. Als dit niet het geval is zet ik het verhaal zeker achteraf op de blog.

    05-08-2012 om 00:00 geschreven door Veerle  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek uit België
    Vandaag kreeg ik bezoek uit België Jos, Magda, Liese en Klaas kwamen me bezoeken. Al je mijn gastenboek leest dan zie je dat ze een berichtje hadden achtergelaten. Ze wilden mijn project steunen en ze waren hier in Namibië op vakantie. Dus vandaag reden ze even voorbij om de kleuterschool te bezoeken en de cadeautjes voor de school af geven. Ze waren in het begin van hun trip langst gegaan bij de Play ground shop. Een winkel in Windhoek. Ik heb daar ook al een deel spullen gekocht! Ze hadden een doos met blokken bij, een spel met vormen een spel met cijfers en stokjes om te tellen en enkele puzzels. Echt super lief van hen!!
    Via deze weg wil ik hen nog eens heeeeeeeeel erg bedanken. Want ik ontmoete hen hier voor het eerst! Het zijn heel lieve vriendelijke mensen met een hart van goud!!
    Zo morgen kan ik weer met nieuwe spullen aan de slag, wat zullen de kinderen blij zijn!!!

    05-08-2012 om 00:00 geschreven door Veerle  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitstap naar Swakupmund
    Hallo iedereen

    Jullie hebben even niets meer van me gehoord omdat ik enkele dagen in Swakupmund was. Dat is een kuststadje in Namibië.
    We deden daar de living dessert tour. Dit is een gegidste toer door de woestijn van Namibië. Ze vertellen er alles over de diertjes die er leven en hoe de woestijn in elkaar zit. Om te beginnen had het al 17 maanden niet meer geregend in de duinen. En toch is er leven. Er is namelijk veel nevel en de neveldruppels zorgen voor voldoende water voor de diertjes en planten om te overleven. Er leven een hele hoop dieren in de woestijn: hagedisjes, gekko's, hagedissen zonder poten, spinnen, torren, slangen, cameleons hazen, jakhalzen, .... Het eerste diertje dat we tegenkwamen was de witte dansende spin. Die maakt een web onder het zand en als je niet weet waar te zoeken vind je ze nooit! De gids moest diep graven voor we ze vonden. Ze was ongeveer 2 cm groot, het was een baby. Deze spin is dodelijk giftig, dus we moesten vooral zorgen dat ze ons niet beet. Ik heb enkele heel mooie foto's kunnen trekken van het spinnetje! Dan zagen we een cameleon, een zwanger vrouwtje!! Ze was bijna helemaal zwart omdat ze het koud had! Ze zat dus te zonnen in een struikje. Ze was niet actief ze wilde zelfs geen wormpje eten. Het volgende dier was een  slang. Je kon ze eigenlijk niet zien omdat ze zich onder het zand verstopte. Enkel haar ogen kon je zien. Maar dan moest je dus weer weten wat je moet zoeken. De gids nam een foto om het ons te tonen en hij trok met iedereens fototoestel een foto als je dat wilde. Zo was je zeker dat je het zand niet fotografeerde maar de slang.  De gids lokte ze uit haar hol. En het bleek een heel kleine slang te zijn. Er was goed nieuws en slecht nieuws over de slang. Het goede nieuws was dat als ze je beet je niet zou sterven, het slecht nieuws was dat je wel 3 dagen wilde dat je dood was. Zo erg is het gif van deze slang. Daarna spraken we over de verschillende kleuren in de woestijn. Dit was het verschil van ertsen in het zand!! Dan zagen we een andere slang, zeer zeldzaam en ze was wel giftig, maar beet amper mensen en je ging ook niet dood. Dan zagen we een iets actievere cameleon die wilde wel een lekker wormpje van de gids, zo grappig hoe ze eten met de lange tong van hen!  Dan zagen we opnieuw een slang deze keer dodelijk giftig, dus ben ik heel wijselijk ver uit de buurt gebleven. We vonden ook nog torren en een hagedisje. Een heel kleintje grappig dat hij de gids beet en aan zijn vinger bleef hangen. Dit deed hem gelukkig geen pijn. daarna zijn we wat duinuitzichten gaan bekijken. Maar eerst een plaspauze. Nee er waren geen toiletten gebouwd in het midden van de woestijn. Er was een heel ecologische wc: ga achter de duin naar links en als je de auto niet ziet dan zien wij je ook niet meer! En gebruik geen wc papier aub! De mannen links de vrouwen rechts van de duin. Netjes op een rij, maar wel welgekomen na een aantal uren in de duinen. De duinen zijn zo mooi!! En ik hoop dat ik enkele mooie foto's heb van de duinen.
    Op woensdag deden we een dolfijnen cruise in Walvisbay. Walvisbay is niet zo ver weg van Swakopmund en is de plaats waar mijn doos met materiaal aangekomen is. We hadden geboekt op een catamaran. Mooie boot. Al snel sprong de eerste zeeleeuw aan boord. Hij kreeg een visje en wij konden foto's maken. Ook de pelikanen kregen een visje en kwamen dus met plezier aanvliegen voor de foto. Even later sprong er een andere zeeleeuw aan boord. Deze was heel lief en die kon je dus gewoon aaien. Dus dat deed ik ook. Hij voelde zo zacht aan!! Dan mochten we zelfs op de foto met hem. Toen het mijn beurt was kwam de zeeleeuw niet gewoon op mijn schoot zitten, maar sprong zowat in mijn zij. Dus dat leverde enkele heel grappige foto’s op. Een tijd later zagen we onze eerste dolfijnen. Ze zwommen voor de boot en even later achter de boot. Als je vooraan de catamaran gaat staan dan kan je de dolfijnen mooi voor de boot zien zwemmen. Na een hele tijd zagen we plots 2 walvissen! We hadden geluk want die zaggen ze niet alle dagen. We bleven de walvissen volgen en een tijd later zagen we een derde een eindje verderop. We waren echt heel dicht bij de walvissen. Ze waren zelfs zo lief om hun staart te laten zien! Zo mooi. Daarna gingen we verder naar een strand met zeeleeuwen. Het was een broedstrand. Dat was zo luidruchtig!! De mama’s riepen hun kinderen als ze aan land kwamen en de kinderen riepen hun mama. Er lagen echt honderden zeeleeuwen op dat strand en zwemmend voor het strand ook een paar honderd. We waren omsingeld door zeeleeuwen. We zijn er bijna zeker van dat het er meer dan 1000 waren!!!! Zo schattig liggend op het strandje of spelend in het water. Ook hier sprong er weer eentje aan boord. Het zijn enkel de mannetjes die aan boord komen! Toen we verder vaarden kwam er weer een zeeleeuw aan boord, deze keer een jong mannetje van 2 jaar oud. Met hem ging ik ook op de foto en deze keer werd ik niet geplet door de zeeleeuw! Leuke foto’s, maar de zeeleeuw wilde niet meer van mijn schoot af hij zat blijkbaar goed. Toen we hem eindelijk van boord kregen gingen we verder. De mensen toonden ons de oesterbanken. Ze kopen oesters in als ze enkele cm groot zijn dan zetten ze die uit in netten in open zee. Na 8 maanden zijn de oesters klaar om op te eten. Nergens in de wereld groeien de oesters zo snel. Terwijl de ene gids de uitleg deed, opende de andere oesters. Wat later zette hij ook nog een deel hapjes op de bar en konden we een snakje eten. Oesters en hapjes en er was zelfs champagne voor wie wilde. Er was ook drinken a volonté aan boord voor tijdens de hele trip. De oesters waren zo vers!!! Dus ik heb er een paar van gegeten. De hapjes smaakten ook enorm goed, na 4 weken eens een lekker tussendoortje. Ik heb dus genoten van de hapjes en de oesters. Na ongeveer 3 uur en half waren we weer aan land!! Dit was een heel leuke ervaring en ik raad iedereen deze trip aan!!! Op woensdag en donderdag zijn we gaan gocarten. Nu niet meteen mijn sterkste kant omdat ik het nog nooit eerder deed. Dus ik ben 2 keer grandioos verloren, maar ja het is een spelletje en de andere hadden het al heel vaak gedaan! Maar dat hebben we dan ook eens gedaan hé! Op vrijdag gingen ze met een quad door de duinen rijden met een gids. Maar daarvoor heb ik gepast!! Ik ben een wandelingetje gaan maken langst de zee. Zo mooi, maar ruig. Ik heb me volledig laten gaan in het foto maken van de zee en de schelpen.Later die dag (na de lunch) zijn we dan weer naar Windhoek gereden waar we laat op de avond weer aangekomen zijn. Onderweg naar de farm stopten we voor te tanken en ik kocht me snel een broodje zodat ik niets mee moest eten en meteen naar bed kon als we aankwamen, want ik was zeer moe. Het was niet wat je noemt de meest uitrustende vakantie ooit. Maar we hebben zoveel mooie dingen gezien. En ik heb me goed geamuseerd met de twee andere vrijwilligers.

    04-08-2012 om 17:30 geschreven door Veerle  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's paardrijden en aaien cheeta
    Hier enkele foto's van op mijn paard samen met Hanna en dan samen met de cheeta, Johanna en Hanna.








    29-07-2012 om 12:18 geschreven door Veerle  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cheeta wandeling
    Ze hebben hier een cheeta met drie poten. Ze hebben haar met de papfles moeten grootbrengen nadat de mama gestorven is. Ze had een ongeluk toen ze klein was en hebben haar poot moeten amputeren. Ze kunnen haar niet meer vrijlaten omdat ze niet voor zichzelf kan zorgen.
    Je kan meegaan tijdens de voederbeurten. Dit hebben we dus deze ochtend gedaan. Je rijdt met de auto tot aan de omheining en gaat dan te voet naar binnen. Geen zorgen ze is heel tam. En dan voert de gids het dier. Daarna als het dier gegeten heeft en het is goed gezind dan kan je haar soms aaien. Toen we aan de omheining kwamen kwam ze al aangelopen, ze zat te spinnen zoals een grote kat. Daarna na het voederen hadden we echt geluk dat ze een goede dag had. Eerst even poseren voor de foto en dan konden we haar aaien.
    Echt een bijzonder moment. Want een cheeta is nu niet iets dat je elke dag tegenkomt en als je het tegenkomt kan je het toch maar beter niet meteen gaan aaien en zo. Je moet natuurlijk altijd voorzichtig zijn het blijft toch een gevaarlijk dier. Maar ze is zo lief. Enkel is ze niet zo gesteld op kleine kinderen. Maar volwassenen vindt ze prima.






    29-07-2012 om 12:13 geschreven door Veerle  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.paardrijden
    Vandaag is het dan eindelijk gelukt om te gaan paardrijden. We hadden woensdag een afspraak om te gaan paardrijden, maar toen was de gids niet komen opdagen, hij had geen zin!!
    Nu gingen we vandaag om 10.30 uur rijden, dus wij iets vroeger daar. De paarden stonden in de stal, maar waren niet opgezadeld. Ze moeten de paarden eerst binnen drijven, omdat die hier vrij mogen rondlopen. En geen gids te zien. We dachten al dat we niet konden gaan! Maar we vonden hem en konden dan om 11.30 uur toch vertrekken op paardrijtocht. Ik ging eerst met Kristian (de gids) en Johanna rijden. Johanna had nog nooit op een paard gezeten en dus hebben we de hele weg gewoon gewandeld. Dan terug naar de stal en toen wisselde Johanna en Hanna elkaar af. Toen gingen ik dus voor een tweede rondje met Hanna die wel paard rijd. We namen dan ook een andere weg en die was meer op en neer. Bij de berg op hebben we een aantal keer in galop naar boven gereden.Zalig!! Ik ben blij dat we dan toch hebben kunnen rijden en dat we niet enkel gewandeld hebben! We hebben ook een aantal dieren gezien: oryx, gnoe, hartebeest, impala, wrattenzwijnen, rock dasies.

     

    28-07-2012 om 16:31 geschreven door Veerle  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de automat
    Op donderdag nam ik de twee vergrootglas potjes mee naar school. De kinderen vonden dit geweldig, maar ik moest ze wel eerst uitleggen waarvoor het diende. Toen zijn we tijdens de speeltijd op zoek gegaan naar kleine diertje. We vonden een hele hoop mieren en die moesten allemaal het potje in. We vonden ook 2 spinnen en een rupsje. Die gingen de andere pot in. De kinderen wilde steeds maar kijken in de potjes. Ze vonden het fascinerend dat ze de diertjes zo goed konden zien!! We lieten de spinnen en de rups dezelfde dag nog vrij. De mieren kregen een stuk boterham en een gratis overnachting in het potje. De kinderen vonden het fantastisch dat de mieren de boterham opaten!! Ook vrijdag gingen we weer op dierenjacht deze keer enkel mieren gevonden!
    Vrijdag nam ik de auto's en de automat mee! De kinderen konden hun oogjes niet geloven!! Dit hadden ze nog nooit gezien, maar ze vonden het wel een leuk idee. Ze wilden er dan ook meteen mee spelen. En zoals altijd maakten ze eerst ruzie om de auto's, maar dat doen ze steeds als er nieuw speelgoed is. Dus dat zal wel weer beteren.












    28-07-2012 om 09:48 geschreven door Veerle  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's van de kindjes
    en nog enkele foto's van de kindjes en de nieuwe klas.


















    26-07-2012 om 18:04 geschreven door Veerle  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.filmpje
    kort filmpje met foto's van het koken op de solar cooker.

    Bijlagen:
    IMG_0117.MOV (4.5 MB)   

    26-07-2012 om 18:02 geschreven door Veerle  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Gastenboek Veerle
  • Was je niet vergeten!
  • laatste dagen
  • bijna terug
  • je vakantie
  • verlof

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Dropbox Namibië

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs