• dinsdag 5 juni - woensdag 6 juni
  • Woensdag 30 mei - donderdag 31 mei

US Trip

07-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dinsdag 5 juni - woensdag 6 juni
    Dinsdagmorgen gaan we ontbijten bij Denny's. Een ontbijtketen met een all American breakfast. We eten een giant en lekker ontbijt. Daarna gaan we met een tour mee in Antelope Canyon. Het is een eindje rijden door de woestijn tot we bij de ingang zijn van de kleine canyon. Daar doet de 'gids' een petje aan, een sjaal voor haar neus, een zonnebril en een KW met kap op haar hoofd. Ok het is een winderige dag, maar wat mogen we verwachten? Het enige wat wij van dat materiaal hebben is een zonnebril. We gaan de canyon binnen en nemen en zanddouche. De wind blaast het zand in de canyon bovenaan en dat landt natuurlijk allemaal  op de toeristen beneden. Prettig is anders. Het is wel een prachtige canyon. Terug bij onze auto rijden we terug naar Las Vegas (een uur of 5 rijden). We komen alweer een soort Takel tegen en ook de quote van de week. We krijgen van een cassierster in een supermarktje wisselgeld terug en ze geeft uitleg bij een 2-dollar bill: "Those are worth 2 of them 1 dollar bills!!" Wow dat ze daar alleen opgekomen is!!
    Terug in Vegas moeten we met pijn in het hart onze auto inleveren. Maar dat wordt goedgemaakt als we bij ons hotel aankomen: The Venetian. Schitterend alweer en super over the top. Met gondels op water IN het hotel etc. Overal marmer en attributen. Onze kamer is vreselijk groot en prachtig. We lopen bijna verloren. We verfrissen ons en beslissen van die avond enkel het hotel eens te bekijken en iets te eten. We lopen meermaals verloren IN het hotel, er zijn 200 boetiekjes die we deels bekijken, dus we mispakken ons een beetje. We bezoeken de Jimmy Choo shop en de Louboutin shop en zien mooie, maar onbetaalbare dingen.
    Uitgeteld kruipen we in bed, want woensdag morgen is het alweer vroeg dag. De Limo komt ons in een nevenhotel ophalen om 7 am, en we moeten toch een 15 minuten lopen van onze kamer naar de ophaalplek !! Ik neem een Touristil voor de helicoptervlucht, maar dat zal niet nodig blijken. We landen en vliegen zeer rustig. Het is super om daar in mee te vliegen en we zien alles perfect, want Philippe en ik zitten naast de piloot. Een heel leuke ervaring en landschappen. We landen in de Grand Canyon en krijgen daar een picknick.
    Terug in Vegas bezoeken we nog een beetje The Strip en Mandala Bay hotel, in het hotel is er en aquarium site met haaien etc. We gaan dat bekijken en komen met foto's van haaien buiten. Super.
    Het is nu vooravond en we gaan nog eens de Strip by night bezoeken. De Bellagio fontijnen, de oude strip, wedding chapels etc. We hebben de valiezen al gemaakt want morgen om 9u vertrekt onze vlucht. Jammer dat het al voorbij is,  maar leuk om naar huis te gaan en onze jongens terug te kunnen zien! Tot binnenkort in Belgie! grz

07-06-2012 om 04:34 geschreven door Veerle

05-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag 3 juni - maandag 4 juni
    Na een verkwikkende nachtrust en ontbijtje, vertrekken we naar Arches. We rijden een beetje door het park en doen een wandeling van 3uur naar Delicate Arch. We zijn redelijk vroeg op gestaan (jetlag) en zijn dus aan het wandelen in de voormiddag. Gelukkig, want tegen dat we terug keren is het al goed heet!! De wandeling is redelijk bergop, maar toch passeren er ons 2 lopers! Ook oudere mensen en kindjes doen de tocht op hun tempo. Bij de Arch zelf moeten we in de wachtlijn staan om op de foto te kunnen met de 'Arch'. Het is een prachtig park en wandeling. Onze kledij en schoenen doen hun werk goed :). In het begin van de vakantie kochten we een frigobox die we telkens vol ijs en drank steken. Zo hebben we altijd een verkwikkend fris drankje bij de hand. Na dit park gaan we lunchen in een sportsbar. Overal TV schermen en een uitgebreide lunch kaart. We eten alweer een lekkere wrap. Dan vertrekken we voor een lange rit naar Page - Lake Powell. We zien langs de kant van de weg Takel staan en stoppen natuurlijk speciaal voor Lander om een mooie foto te nemen! We nemen de Scenic route door Monument Valley. We zien alweer prachtig landschap, John Wayne country. We trekken door de Navajo Indianen streek en zien hun ronde huisjes waar ze nu in wonen. Her en der verkopen ze ook handmade dingetjes langs de weg. Ze zien er ook uit als echte Indianen, niet met veren etc zoals in de Westerns, maar donkere huid, hoge jukbeenderen, pikzwart haar en haakneus. We stoppen veel om van het landschap te genieten en zijn pas na zonsondergang in Page. We gaan op aanraden naar een Mexican restaurant, maar het is er vies en vuil. Het eten is redelijk, maar minder goed dan dat we gewoon zijn. De Pina Colada doet zijn werk, want in het hotel teruggekomen ben ik pompaf en moet de blog wachten tot nu :).
    Maandagmorgen zijn we alweer rond 6u wakker, we ontbijten in het hotel, maar het trekt op niks. Het is smaakloos gewoonweg! Letterlijk! De andere keren was het echt lekker, nu eens niet. We pakken in om onze boot te gaan huren. We gaan eerst naar WalMart achter lunch voor op de boot. We kopen slaatjes en fruit die in de frigobox vliegt. Onze pickup en boot die we huurden staan mooi voor ons klaar, en na wat uitleg zijn we weg. We leggen de boot zelf in het meer, want redelijk goed lukt en ik rij de giant Pick Up truck op de ramp naar de parking. Die pick up truck staat half in het water, de aanhangwagen  helemaal in het water. Ik wil vertrekken en vergis mij. Ipv D van drive zet ik de pick up in R van rear (in dus niet van rijden) Haha, ik rij nog wat meer het meer in haha, maar gelukkig niet te veel :).
    We beginnen te varen, maar op dat meer kan je je dus echt niet orienteren want het is immens groot en grillig. Na wat heen en weer gevaar, lukt het ons om te weten te komen waar we zijn en beginnen we naar een kleine canyon te varen die we willen doen. Het is een speedboat dat we gehuurd hebben en er zijn redelijk wat golven. Het is leuk maar toch beetje spannend. Het hilarisch beeldmateriaal volgt. We zien prachtige landschappen en varen door een kleine canyon. We zien grote vissen en helder diep water. Als we besluiten naar de haven terug te keren, zijn we een beetje onze kluts kwijt. Van welke ramp in de haven zijn we alweer gekomen, hmm. Van op het water ziet dat er allemaal hetzelfde uit, en het landschap ook. We vragen het dan maar aan een passerende boot en uiteindelijk raken we er toch. Jaja, lach maar. Nu begint het echte werk, die boot terug op die aanhangwagen krijgen. Na veel achteruit en vooruit gerij en gevaar lukt het ons. We vragen nog een paar geroutineerde Amerikanen als de boot er ok uit ziet en dan durven we het water uit te rijden. De boot kantelt niet van onze aanhangwagen, dus missie geslaagd! De Amerikanen zijn echt vriendelijk en heel behulpzaam. Ze groeten ook iedereen, op wandelingen, op het meer. Ze beginnen een praatje met je te maken etc. In het begin is dat beetje raar, maar dat went.
    Terug in het hotel nemen we een verkwikkende douche. Het was warm en veel zon vandaag!
    Grz V&P

05-06-2012 om 06:04 geschreven door Veerle

03-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zaterdag 2 juni
    Na een rustige nacht, probeer ik op te staan. Mijn kuitspieren doen PIJN. Dat geklim en gedaal gisteren in Bryce was er blijkbaar te veel aan. We besluiten dan maar om het programma van zaterdag en zondag om te draaien. Vandaag een rustige wandeldag, zondag dan terug stevig. Kwestie van mij spieren toch een beetje rust te geven. Na een lekker ontbijtje met zicht op de kolibri's vertrekken we naar Dead Horse Point. Alweer een prachtige, slingerende weg met een heel gevarieerd landschap. We stoppen hier en daar aan de parkingen waar er een mooi zicht is. In de verte zien we onweer en regen hangen, dat onze richting uitkomt. Uiteindelijk, na een ritje van anderhalf uur zijn we aan Dead Horse Point. Een prachtig zicht op de Colorado rivier, een prachtig vergezicht met een onweer in de verte. Ik slaag erin een bliksem op foto te zetten, het enige nadeel is dat Philippe er net zijn hand voorsteekt (gedeeltelijk). We rijden verder naar Canyonlands national park. Daar rijden we ook van het ene mooie uitzicht naar het ander. Het hoogtepunt is Mesa Arch, waar je door een stenen brug naar een prachtig vergezicht kan kijken.
    Mijn kuiten doen het goed en hebben deugd van de kleine wandelingetjes. Rond 14u rijden we richting onze overnachtingsplaats Moab. In Amerika mag je echt niet snel rijden, we doen al de hele tijd ons best om ons eraan te houden. Tot ... we opeens een pickup met blauw en rood flikkerende lichtjes in onze achteruitkijkspiegel zien. We doen in ons broek van het lachten en laten de ranger tot ons komen. "You were speeding sir" Haha, 14 miles te snel gereden. We doen een gokje omtrent de boete die we zullen krijgen. Tot onze verbazing komen we er vanaf met een "written warning". OK dat hebben we ook alweer gehad.
    In Moab aangekomen doen we een kleine wandeling in het stadje, een dutje en gaan we heel lekker gaan eten. Het stikt hier van de pick up trucks. Niet die kleine gevalletjes die bij ons rijden, maar giant pick up trucks met een serieus motorgeluidje. Meestal hebben ze ook een quad of moto mee. Kwestie van je te amuseren he. Gezien we niet veel gingen wandelen, hebben we niet onze uv werende kledij aangedaan. Resultaat: we zijn alletwee beetje verschoeperd op onze schouders. Niets dramatisch, maar morgen zullen we toch terug onze uv kledij aandoen :). Ah ja, we hebben ook een prachtig salamandertje gezien dat mooi bleef zitten voor de foto :).
    Grz!

03-06-2012 om 05:58 geschreven door Veerle

02-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 31 mei - vrijdag 1 juni
    We zijn rond 19u aangekomen in Bryce, in een hotel aan de ingang van het park. We waren beiden moe. Na een lekker dinner zijn we half comateu ons bed ingedoken. Buiten het feit dat ons toilet spontaan doorspoelde, was het een goeie nacht. Door de jetlag waren we even na 6u wakker. We zijn er maar ingevlogen en na een lekker en stevig ontbijt zijn we aan onze eerste wandeling begonnen. Helemaal in tenue, zonnewerende broek en hemd, wandelschoenen en een hoed hebben we een 8km lange wandeling gemaakt langs de highlights van het park. Twas enorm schoon!! Ik kan hier niet veel foto's uploaden, dus ik heb een Picasa album gemaakt (zie uitnodiging in je mailbox)
    . We hebben kleine eekhoorntjes (chipmunks) gezien in het park, die heel dicht kwamen, prachtige diertjes. Onze kleren en schoenen en hoed zijn super bevonden. We waren niet oververhit of verbrand. Kort na de middag zijn we aan onze autorit naar River Terrace begonnen. We hebben een beetje langere route genomen langs een panoramische weg. En het was zeker de moeite, we hebben prachtige dingen gezien onderweg. Een heel gevarieerd landschap. Omstreeks 18 zijn we toegekomen in een klein dorpje, River Terrace en we hebben net iets lekkers gaan eten. Onion rings :) We hebben ook colibri's gezien van heel dicht die aan het drinken waren, prachtig. Voila, het is nu 9u. We zijn alletwee goed moe en zullen ons bed induiken om dan morgen weer vroeg te vertrekken!! CY.

02-06-2012 om 05:24 geschreven door Veerle

01-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 30 mei - donderdag 31 mei
    De check in voor de vlucht naar Las Vegas was chaotisch. De steward riep om dat het een overbooked vlucht was, dus de helft van de passagiers schoot in alert fase. Daarbovenop begon er 1 met dollars te zwaaien en te roepen dat hij 1000, 1500, 2000 dollar wou geven om iemand zijn ticketje over te kopen . Resultaat: iedereen verdrong zich rond de incheck balie. Uiteindelijk zijn we toch aan boord geraakt en de kwistige amerikaan was niet mee. Deel 2 van de vlucht was lastig. Twas de nacht doorsteken op een rammelend vliegtuig. Gelukkig geen water accidentjes meer op of in Philippe zijn broek. De ' airhostessen' van dienst waren 3 50-plussers die naar onze bescheiden mening mogelijks wel een kamertje gingen delen na de vlucht :). Tis eens iets anders dan vrouwelijke twintigers. Half groggy zijn we in ons hotel beland. We kregen een gratis upgrade naar een junior suite op de top floor (23) omdat we een dubbel bed wilden. We hadden een prachtig zicht op de strip, de eifeltoren (!) en de fonteinen van het Bellagio hotel. Schitterend! Na een korte nacht waren we rond 5.30 klaar wakker. We hebben dan maar wat beginnen rondwandelen. Om de 15 minuten zeg je tegen elkaar : dat is zot. Overal enorme lcd schermen, een reuze Harley Davidson moto uit de gevel van het caf©, New York skyline, het oude Rome in caesars palace hotel. Niet te doen. Het werd intussen al goed warm. Het is hier rond de 39 graden. Terug in het hotel hebben we een dollar in zo'n slotmachine gedraaid, maar zonder succes. Voor dat geld heb ik wel 3 keer aan die hendel kunnen trekken. Hm.
    Dan op naar de luchthaven voor onze huurwagen. We konden kiezen uit de convertibles, maar er stond geen mustang bij :(. Enkel een mottige crysler en een paar Japanners. Zeg nu zelf, wie wil er daar mee rijden ;). Bij de steward vragen we naar een mustang zonder open dak. Hij denkt even na en zegt dan: geef me 20 dollar ik geef jullie persoonlijk een upgrade naar ... Een knalgele Chevrolet camaro cabrio. Prachtig !! We draaien hem zijn geld in zijn handen en weg zijn we. We shoppen voor water etc in een Walmarkt. 4 x de Carrefour van oppervlakte met vanalles dat we hier niet hebben + giant verpakkingen. Alweer zot! Dan naar een outdoor shop om schoenen en uv werende kledij. De as adventure x 10! Je kan er muurklimmen, boogschieten, je geweer testen, je visgerief testen in een giant aquarium met oa een steur in van een meter lang. 1 woord: zot!

01-06-2012 om 14:47 geschreven door Veerle

30-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 30 mei - travel day
    Vandaag: travel day. Op de trein zit ik naast een man die van Gent tot Brussel in zijn neus gepeuterd heeft !! Euh, twas philippe niet he. Dat belooft als je weet dat je nog de hele dag dicht bij vreemde mensen moet zitten. In de luchthaven zien we 'oranje' monniken naar Starbucks gaan. Tot zover het afzweren van de wereldse geneugten ... We zien ook een vrouw zonder neus - ja je leest het goed - met een grote plakker op haar gezicht. We beginnen al direct te denken aan de gevolgen - verkoudheden en brillen etc. Op het vliegtuig krijgen we 3 films na elkaar voorgeschoteld. Ik slaag erin om een volle beker water op Philippe zijn schoot te morsen. Het stroomt mooi omlaag in zijn zetel dus hij ziet er vanaf nu uit alsof hij in zijn broek geplast heeft. Bovendien moet hij nu een paar uur met een natte broek doorbrengen. Jipie! Na 7 u vliegen zijn we in Philadelphia en hebben we 4 u tijd om te niksen. We zien dunkin donuts, pretzels, vreemde soorten chips, massa's notenmengelingen, en veel overvriendelijke Amerikanen. Ze doen alsof ze je al jaren kennen en je net terugzien! Momenteel zitten we in een soort wijnbar te bloggen :). Nog even en dan vliegen we naar Vegas. Als we hier vertrekken is het voor ons middernacht Belgische tijd. Dan nog 5 u vliegen en dan landen we om 20 u lokale tijd in The city of blinding lights!!! Ik ben reuze benieuwd. Grz V&P

30-05-2012 om 21:21 geschreven door Veerle

22-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 mei - reis voorbereidingen - blog
    Ik heb het utopisch idee opgevat om een blog te maken voor de reis. Het idee: elke dag een klein verslagje maken van onze activiteiten. Nee, het zal geen volledige opsomming zijn maar een korte samenvatting plus leuke details en of fails :). We zullen zien hoeveel er op staat binnen 14 dagen! Tot binnenkort !