Veerle 2 maand vrijwilliger in Ghana
Inhoud blog
  • kom luisteren naar mijn verhaal
  • beste wensen
  • Terug in belgië
  • 15 december
  • 14 december

    Zoeken in blog



    21-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 november
    Gisterenavond kregen we nog bericht dat de aannemer gearriveerd is, hij komt uit accra en verblijft hier tot het werk klaar is. Dus vandaag zal er echt gestart worden denken we.
    En ja de werkers zijn er, de baas niet dus een contract opmaken en dergelijke is pas voor morgen maar men start wel. Eerst wat materiaal kopen.
    Voor de eerste les – activiteit begint zijn er al een aantal kinderen aan het spelen in de klas op de matten, ze genieten er duidelijk van.
    We zijn woensdag dus zang en dans, dat de Afrikanen een goed dans ritme hebben wist ik al, op school zie ik dat dit aangeboren is, sommige kinderen kunnen er al wat van.
    Ondertussen zijn de werkers gearriveerd met hun materialen en kan er begonnen worden, nog wat overblijvende beroepsmisvorming duwt me ernaartoe om te zien hoe ze te werk gaan.
    Met touwen wordt het gebouw uitgezet, tot zover de gelijkenis met hoe men bij ons te werk gaat. De grond wordt met een pikhouweel los gemaakt en met handkracht en een spade uitgeschept. Ik kan het niet laten en wil toch wel symbolisch meegebouwd hebben en neem een spade en help mee, dan worden alle gsm’s van de werkers bovengehaald, een vrouwelijke obruni die met een spade werkt (en het kan al zeg ik dit zelf het is niet de eerste keer dat ik hiermee aan de slag ga) zijn blijkbaar wat foto’s waard.
    Terug naar de orde van de dag, school, op woensdag worden vaak wat spelletjes boven gehaald en speelt iedereen. Sommigen met een puzzel, anderen met een auto, nog anderen met ringen, iedereen amuseert zich op zijn eigen manier.
    Als de school bijna uit is, kijk ik nog even naar de werkzaamheden, ze zijn al goed gevorderd en maken nu de fundering, het mager beton wordt ter plaatse gemaakt met de schop en dan met een kruiwagen vervoerd, toch wel hard labeur.
    Als we vertrekken zijn de arbeiders nog bezig. Deze namiddag zet ik me buiten in de schaduw en schrijf wat, om 5u30 krijgen we ons diner. Na het eten heb ik nog nood aan wat frisse lucht en maak nog een wandeling door het dorp. Als ik buiten kom zie ik de arbeiders, ze hebben net gedaan met hun werk voor vandaag en gaan naar hun tijdelijk verblijf (iedere dag op en neer naar accra is niet haalbaar). Ik kan het niet laten om te gaan kijken wat ze nog gedaan hebben. En tis echt wel veel, al een deel van de muren zijn gemetst.
    Ik maak nog een avondwandeling in het bos, tis al donker maar met mijn hoofdlamp zie ik perfect waar ik loop. Best wel leuk om eens in het donker in het bos te zijn, ik zie veel kikkers hoor de stilte van het bos met hier en daar wat dierengeluiden (kikkers, krekels, vogels,…)



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (1)

    24-11-2018
    controle

    Het zit er nog altijd een beetje in om te controleren, als alles gebouwd wordt volgens de plannen.

    Staat alles mooi waterpas?  We kijken uit naar de opbouw 

    De matjes zijn leuk met mooie tekeningen om uit te beelden en te vertellen.

    24-11-2018, 20:53 geschreven door moeke


    Archief per week
  • 01/04-07/04 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Laatste commentaren
  • controle (moeke)
        op 21 november
  • vraagje (cynthia)
        op 11 november
  • Lief klein konijntje (Sabina Devlieghere)
        op 8 november
  • Chocolade bij de vleet (Sabina Devlieghere)
        op 7 november
  • Spoorlozen in Ghana (Vera en Ludwich)
        op Nog 4 dagen voor vertrek


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs