Bosklassen VBS LIEZELE
Bosklassen
  • Een stralende dag dankzij de druïde.
  • wat fotokes
  • Een dag vol avontuur boven en onder de grond.
  • Dag 2: Een avontuurlijke dag!
  • dag 1: Geschiedenisles ivm Durbuy.

15-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een stralende dag dankzij de druïde.

Weerom een zware, vermoeiende maar leerrijke dag achter de rug.

Nu onze bosklas stilaan naar het einde loopt  en wij uitgeput raken, proberen wij deze dag nog vlug in enkele staakwoorden samen te vatten.

Voormiddag:  ontbijt met choco en confituur/met de bus naar het natuurmuseum in Hottemme/vele (wilde) dieren gezien achter glas/vragenlijst opgelost/met bus naar speeltuin/voetballen en fantasie uitleven op piratenschip/met bus terug

Middag: tomatensoep+balletjes met stoemp en spinazie en fishsticks/oefenen ‘bonte avond’/met bus naar Wéris/dolle mannen en dolmen gezien/mediteren met Gie/de zwevers terug naar aarde halen/wandeling naar witte rots (menhir)/afdalen naar ‘lit du diable’/niet aanraken, anders onheil!/met busje terug/douchen +gezelschapspel/

Avond: hotdogs/opsmuk bonte avond/bonte avond met moppen, dansjes en quiz/ dansen tot in de vroege uurtjes (22 uur)/afsluiter/rustig naar bed.

15-03-2012, 23:22 geschreven door vbs liezele
    14-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wat fotokes

14-03-2012, 23:32 geschreven door vbs liezele
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dag vol avontuur boven en onder de grond.

LPM DURBUY woensdag 14 maart 2012

Goeie morgen morgen,…goeiedag!

“Heerlijk toch die bedden hier in ons sporthotel”, dat zagen we nog vele kinderen dromen toen om half 8 alweer de ochtendmuziek ons wekte. Meester Jonas had zijn korte broek aan en beloofde dat de zon wel zou gaan schijnen. En na een uur of 2 kreeg hij gelijk. Onder een stralend zonnetje gingen we op avontuurloop samen met monitor Jasper van LPM. We moesten hierbij via een kloof omhoog  om vervolgens enkele touwbruggen te overbruggen zoals men dat zegt. Alle leerlingen volgden zonder enige schrik elkaar over deze hindernissen op weg naar de ‘Death-ride’ . Tussendoor hebben we nog enkele everzwijnen trachten te ‘spotten’ ook. Een stevige maaltijd met stoofvlees en frietjes hadden we toen  wel verdiend. Na het  eten kregen we bezoek van Juf Cindy, Juf An en Juf Veerle die met veel plezier samen met ons een wandeling maakten richting kasteel “Radadesh”. Bij de Hare Krishnas leerden we over het geloof in Krishna (= de al aantrekkelijke). We hebben daar geen leerlingen achtergelaten, kunnen we jullie geruststellen.

Na het avondeten was het nog niet gedaan met het avontuur voor vandaag. Met koplampen trokken we de duisternis in. Eerst nog even via de loopbrug (snelste tijd door Bram Desimpelaere in 9 seconden) over de Ourthe om vervolgens samen met monitor Willem de grot in te kruipen!

Speleologie… LEUK, SPANNEND, GRAAF, BANGELIJK,…het zijn maar enkele indrukken. Een mooi verhaal over het ontstaan van deze grot liet ons volledig inleven hoe een speleoloog zich wel eens kan voelen!

Freya had vandaag haar stappenteller bij en noteerde deze namiddag en avond alleen al meer dan 8000 stappen. Doe daar gerust nog eens 8000 tellen bij van deze voormiddag en dan kan je zeker zijn dat we vandaag een 16000 passen op ons palmares hebben. Dikke proficiat aan alle sportieve, aangename leerlingen die vandaag het beste van zichzelf hebben gegeven!

Tot morgen,

KLJ

14-03-2012, 23:22 geschreven door vbs liezele
    13-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 2: Een avontuurlijke dag!

Onze tweede dag in Durbuy is bijna voorbij; wat gaat het snel!

Vanmorgen werden we gewekt met muziek. Vlug wassen en aankleden om naar de refter te gaan. Daar hebben we volmondig gezongen voor Elise Livens: ze was vandaag jarig! Hip hip hip, hoera!!! Toen hebben we bokes gegeten met choco of confituur. We deden onze stevige schoenen aan, splitsten ons op in 3 groepen en  vertrokken op pad met kaart en kompas. Gelukkig kon iedereen de juiste wandelrichting vinden met het kompas en is er niemand verloren gelopen in het bos!!! Terug in ons hotel hebben we ons even opgefrist en hebben we gegeten: soep, kip met rijst en curry,gevolgd door een stuk fruit…

Ondertussen is Nena aangekomen! Ze kon onmiddellijk met ons mee op stap. We hebben rappel gedaan, klimmen en apenbrug. Dit alles was wel spannend en voor sommigen ‘bangelijk’ hoog! Vlug nog eventjes langs het paracommandoparcours en dan een snelle douche om vervolgens weer aan tafel te kunnen aanschuiven: spaghetti bolognese, njam njam…

Deze avond hebben we een spel gespeeld in twee groepen. Vermoeid maar voldaan gingen we daarna slapen. Dag 2 was net als dag 1 een geslaagde dag!

Slaapwel!!!

13-03-2012, 21:35 geschreven door vbs liezele
    12-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 1: Geschiedenisles ivm Durbuy.
    Dag lieve thuisblijvers,

onze eerste dag zit er (spijtig genoeg) bijna op. Het was echter een dag vol avontuur.
    Tot 9 uur (vertrek te Puurs) hebben we ons rustig gehouden, maar eens weg van het vertrouwde nest hebben we ons helemaal laten gaan.
    Op de trein was er voor onze school geen plaats gereserveerd. Tot Mechelen moesten enkele kinderen rechtstaan. Maar vanaf dan hadden we plaats in overvloed! Dank u wel, lieve mensen van de NMBS. Van Leuven naar Luik: een rijtuig voor ons alleen. Van Luik naar naar Barvaux: een rijtuig(je) voor ons alleen. En alle treinen keurig op tijd!
    In Barvaux stond de bus van het centrum ons reeds op te wachten. Om 13 uur zaten we al met onze voetjes onder tafel te genieten van soep, aardappeltjes met appelmoes en een supergehaktbal.
    Nadien vlug onze koffer naar de kamer gebracht en ons klaargemaakt voor een leerrijke wandeling met meester Jonas als gids.
    Onder een stralend zonnetje genoten we van zijn verhalen én wijsheid. Wat kan die tof vertellen; we waanden ons terug in de jaren stillekes.
    Nadien moesten we nog een hele klimtocht ondernemen voorbij het liefdeskapelleke. (Niemand van de kinderen mocht hier zijn lief kussen om eeuwige liefde te bekomen.) Na een zware wandeltocht met een trap met 162 treden stapten we richting LPM.
    De bokes met salami of kaas smaakten ons heel goe!
    Nu nog vlug enkele kaartjes schrijven en een gezelschap spelen om te bekomen van een vermoeiende dag.
    Zeker weten dat we straks goed zullen slapen. (dat hopen we toch)
    Tot morgen!

12-03-2012, 20:12 geschreven door vbs liezele
    11-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele sfeerbeelden

11-03-2012, 23:00 geschreven door vbs liezele
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het aftellen is begonnen...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hoi bosklasser,

begint het bij jullie ook al te kriebelen? Bij mij anders wel!
    Het begon deze morgen, bij het pakken van 'mijn valies'.
    Het was niet méér dan een kleine kriebel ergens in mijn buik. Bijna onvoelbaar, maar toch...
    Een kwartiertje en een volle valies later was het al een pak erger. Het voelde aan als een storm.
    Omstreeks half6 bracht ik mijn koffer naar Willaert. (Ik heb daar trouwens nog enkele bosklassers gezien!)
    Ik liet mijn koffer achter in de laadbak en ... niet meer te doen!
    Het leek of er een orkaan door mijn lijf raasde. En nu wist ik het zeker... BOSKLASSTRESS
    Hopelijk hebben jullie daar geen last van.
    Ik weet nu al dat het een nachtje zonder slaap wordt. Ik doe wellicht geen oog toe!
    Maar morgen spring ik opgewekt uit mijn bed want... ik vertrek op bosklas naar DURBUY.
    Met de toffe bende van 5 en 6 wordt het een superleuke, leerrijke schoolweek.
    Maar dus eerst nog proberen wat te slapen!
    meester-bosklasser Karel

11-03-2012, 22:50 geschreven door vbs liezele
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012

Laatste commentaren
  • voetbaluislagen (Koen)
        op wat fotokes
  • super (lisette van assche)
        op Dag 2: Een avontuurlijke dag!
  • wow (Amber, mama en papa)
        op wat fotokes
  • Hoi hoi hoi (Sonja)
  • Dapper (Marie)
        op Dag 2: Een avontuurlijke dag!

• Blog tegen de wet? Klik hier.