Inhoud blog
  • Eindreflectie!
  • Laatste praktijkdag!
  • Op stage 2...
  • Beeldopdracht
  • Rap oefenen.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Logboek
    Muzische Vorming
    05-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste loodjes...

    Vrijdag 5 maart: Voorstelling

    Wat ik gedaan heb?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

    Om 9 u hadden Brian en ik afgesproken om de dans nog eens goed in te oefenen. Dit bleek moeilijk te gaan aangezien Brian niet afkwam. Om 9 u 30 kwam Anne – Sophie. Samen hebben we het decor klaargezet. Om 9 u 45 kwam Ruth toe, met haar oefenden we de eindbattl nog eens. Rond 10 u 15 kwam Brian eindelijk toe en konden we oefenen.  Dit bleek ook nog niet te simpel te zijn. Want Brian was nog niet helemaal wakker. Ik was eigenlijk wel boos op hem dat hij te laat was. Maar dat ebt vlug weg eens ik het heb kunnen zeggen.  Gelukkig ging het na een tijdje beter. We zijn gestart met een doorloop. De muziek wilde ook nog niet zo goed meewerken, waardoor iedereen een beetje gefrustreerd raakte doordat we in tijdsnood zaten. Meneer DeWitte kwam rond 10 u 30 eens een kijkje nemen. Veel hadden we nog niet kunnen oefenen, en toen ik voorstelde voor gewoon te doen. Vond Brian dit niet goed, hij wilde eerst nog eens alles op papier bekijken. Meneer De Witte stelde dan maar voor om  over een half uur eens terug te komen. Toen hij weg was, lukte het blijkbaar beter, ik begreep wel niet waarom. We oefenden dan de doorloop en alles dus, de battls op zich lieten we even weg.

    Meneer De Witte kwam opnieuw langs, en kwam juist op het einde kijken, die helemaal nog niet goed zat. Het lukte maar niet om die battl goed te krijgen, het samen zingen lukte niet zo goed van Anne – Sophie en Ik, Anne – Sophie heeft een zeer hoge stem en overstemd mij telkens.  

    De voorstelling op zich die we voor meneer Dewitte deden, was zeker nog niet op punt… 

    -          Hij stelde voor om van kleedje te wisselen met Anne – Sophie (goed idee bleek later)

    -          Alles moest beter aan elkaar gezet worden.

    -          De eindbattl vond hij de tekst vaak te moeilijk.

    -          De woordkeuze van battl zou beter wedstrijd zijn voor lln van 1, 2 en 3de lj.

    -          …

    Ik hoopte dat het tegen 15 u inorde zou komen. Maar was hier ook wel realistisch in.

    Om 13 u spraken we opnieuw af om nog eens te oefenen. Dit ging wonderwel al een stuk beter. Ik voelde me er ook al een stuk beter bij… Juist de eindbattl vond ik nog niet goed.

    Om 15 u was het dan zover, ik ben er helemaal voor gegaan. En voelde me er al wat beter bij. Toch vind ik het jammer dat de presentatie niet een week eerder was, zo konden we er nog wat aanwerken of bewerken aan de hand van de tips die we kregen van de docenten. Nu was dit moeilijker omdat maandag alles al inorde moest zijn.

    Nabespreking met enkele tips:

    -          De personages moeten een naam krijgen en vb. een attribuut.

    -          De personages moeten meer in hun rol zitten.

    -          De woordkeuze van de jurry moet beter over nagedacht zijn.

    -          Voor de eindbattl zouden we beter een rap maken of zoiets.

    -          Het schilderen kan eventueel naast elkaar, zodat het pedagogisch niet verkeerd overkomt naar de kinderen toe. Dat het mag dat je over een ander zijn werk mag schilderen.

    Na onze voorstelling keken wij naar de voorstelling van de anderen. Deze was zeker en vast beter dan de onze, ze was af. Ik vond het geheel zeer mooi om te bekijken. Zei kregen de tip om het decor ‘ de wasmachine een beetje aan te passen en live te zingen.

    Ik vroeg me wel af of de doelgroep voor het 5 en 6de leerjaar wel ok was. Maar het was een prachtig stuk.

    Nadien probeerden we nog een datum te zoeken om dit weekend af te spreken. Dit was moeilijk…  Uiteindelijk spraken we half en half af voor zondag, maar dit was nog niet helemaal duidelijk…

    Anne – Sophie zou een nieuwe eindbattl schrijven op basis van een rap die ik al reeds gemaakt had en zou doorsturen naar haar. Ik had hier graag aan meegeschreven en gewerkt, maar dit bleek te moeilijk om af te spreken.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Categorieën
  • Artikel over school en cultuur (1)
  • Beeldende opdracht (7)
  • Bouwsteen lijn (1)
  • Een muzisch project (4)
  • Voorstelling (15)


  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs