Inhoud blog
  • Eindreflectie!
  • Laatste praktijkdag!
  • Op stage 2...
  • Beeldopdracht
  • Rap oefenen.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Logboek
    Muzische Vorming
    11-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De danswedstrijd

    Datum en uur Actviteit Hoe heb ik het beleefd
    11 februari
    10 u - 12 u 30
    Geimproviseerd rond dans met Anne - Sophie Ik heb me helemaal laten gaan, en vond het zeer fijn. Ik vond het wel jammer dat we dit gisteren niet gedaan hebben, want het zijn ook ideeen. En met hoe meer je bent, hoe meer inspiratie je kan hebben. We zijn gestart met een stukje van Amelie Poulin en hadden daarop geimproviseerd maar dachten dan om het toch anders te doen en niet zo rustig te houden. We starten nu elk ook rustig maar spelen meer op elkaar in. En we staan samen in de boxring. Het is een soort boksgevecht verweven in een dans. Maar waar er gelijktijdig gedanst en waar we elkaar telkens opnieuw uitdagen.

    Boxwedstrijd dans: door Anne – Sophie en Caro

    -          Elk in een hoek van de boxring ontwaken. (4tellen)

    -          We stellen ons recht en worden sterk, we maken ons groot (4 tellen)      3 x

    We vallen op zij en boxen drie keer (4 tellen)

                                                              

    -          Naar het publiek stoer doen (4 tellen)

    -          Rond elkaar stappen (4 tellen)

    -          Springen (4 tellen)

    -          Caro boxt, Anne boxt (4 tellen)

    -          Rond elkaar stappen (4 tellen)

    -          Caro boxt en anne been (4 tellen)

    -          Rond elkaar stappen (4 tellen)

    -          Samen tegen elkaar boxen, in elkaar haken, strak voor je kijken , Anne schopt en Caro schopt terug. (4 tellen)

    -          Draaien, strak voor je kijken, Anne schopt en caro schopt terug. (4 tellen)

    -          Anne schopt in Caro haar buik => op knieën vallen, Anne (sterk)

    -          Caro stompt en anne valt op haar knie.

    -          Allebei op knieen, en allebij een stom geven, van elkaar weg en hoofden op elkaar schouders laten rusten. (4 tellen)

    -          Slow motion: Grote bewegingen, Caro verliest bijna en allebei knock - out, allebei vechten.

    -          Caro geeft Anne enkele slagen, Anne valt knock – out en Caro zet voet op haar met de overwinning.

     Onze inspiratiebron:
    http://www.youtube.com/watch?v=2nX20pPHWN0&feature=PlayList&p=1FAE878140CF82F6&playnext=1&playnext_from=PL&index=9

    11-02-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling
    10-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bespreking voorstelling

    Datum en uur

    Wat hebben we gedaan?

    Activiteit

    Opmerkingen

    Hoe heb je het beleefd?

    10 februari

    14 u – 16 u 30

    Besproken wat en wie wat gaat doen, muziek gezocht, filmpjes opgezocht ter inspiratie en gediscussieerd hier rond.

    De bedoeling was eigenlijk dat we een battl in elkaar zouden steken, maar dit is er niet van gekomen. Er was nog teveel onenigheid jammer genoeg. Daarom hebben we de taken nu verdeeld, wat ik ook niet zo goed vind. Zo gaan we nooit op dat hoger niveau geraken. We probeerden wel iets te improviseren van dans (Anne – Sophie en Ik) maar, Brian wou eerst de juiste muziek hebben om er op te dansen. Daardoor hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan. En was er frustratie.

    Nu hebben we afspraken gemaakt wie wat zal ondernemen en het dan samen leggen.  Ik ben met een dubbel gevoel naar huis gegaan…

     

    Er is een boxwedstrijd waarbij verschillende persoon strijden tegen 1 persoon.

    Op het einde beslissen we om samen te werken zodat we kunnen winnen tegen deze ene persoon.

    Er zijn 7 scènes.

    ·         Scène 1: Voorstelling van de personages en opwarmen van het publiek. (Brian en Ruth steken deze in elkaar)

    ·         Scène 2: Muziekbattl (Anne – Sophie steekt deze in elkaar)

    Brian en Anne – Sophie (Anne – Sophie steekt haar stuk in elkaar)

    ·         Scène 3:Rapbattl

    Brian en Anne – Sophie (Caro en Anne – Sophie steken dit in elkaar)

    ·         Scène4:Dansbattl

    Brian en Caro

    Zie danswedstrijd.

    ·         Scène 5: beeldbattl (Caro steekt dit in elkaar)

    Brian en Caro

    ·         Scène 6: apotheose battl tegen Brian!  (Brian en Ruth steken dit in elkaar)

    Hierin bundelen we al onze krachten om Brian te verslaan, en het lukt ons nog ook!

    Brian, Caro en Anne - Sophie

    ·         Scène 7: Slot: Ruth (Ruth steekt dit in elkaar)

    Personages:

    Ruth is de scheidsrechter, haar karakter moet nog worden besproken.

    Brian is het uber almachtige talent

    Caro is goed in Dans en Beeld

    Anne – Sophie is goed in Muziek en rap

    Kostuum:

    Hier is er nog discussie rond. Ik zie het al volgt voor mij:

    De twee personages die alle twee even slecht/goed zijn hebben een soort wit kostuum aan met daarop vol getapt in lijnen die bij hun passen. Of wel in wit met rood bv en de ander in wit met blauw. Zodat ze toch nog wat gelijkaardig zijn.

    De slechterik moet er tussen uitvallen en dan met het zelfde materiaal vb. tape in alle kleuren met allerlei soorten lijnen op zich getapet hebben zodat hij de meester is!  Ik vind dat er een zelfde materiaal mag je gebruikt worden zodat er een harmonie in het stuk zit!

     

     

     

     

    10-02-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Voorstelling
    09-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beeldopdracht beginnend idee
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In de les van mevrouw VanHalleweyn kwam ik op het idee van een kijkkast te maken.
    Het idee is het volgende:
    Louise Bourgeois werkt ook met spiegels en toen had ik het idee om een spiegel in stukken te breken (grote) en deze met een kleine afstand weer aan elkaar te lijmen op de achtergrond van mijn kijkkast (zie foto grijs)
    Dit met de reden dat ik mij vaak bekeken voel en dat heb ik niet zo graag.

    Daarnaast dacht ik eraan om net als Robin Vermeersch zeer abstract te werken en het kunstwerk van hem deed me denken aan gips en stalagmieten in grotten. Dat vind ik altijd fascinerend. Je kan er altijd mooie vormen in herkennen. Ik zie graag abstracte kunst en zou dat dus ook willen maken. De kegels zijn van gips gemaakt.

    Mevrouw Vanhalleweyn rade me aan om de kegels strak te houden en er niet te veel te plaatsen, anders kan het overweldigend worden.

    Mijn eerste idee is verder ook om er een soort vulkaan van kegels van te maken die vervolgens kan ontploffen nadat de spiegels te veel kijken naar mij.

    Een extra idee kwam ook in mij op om er een deurtje aan toe te voegen = dit lijkt een uitgang te zijn die verborgen is.

    Graag zou ik mijn kijkkast van glas hebben. Dat lijkt mij het mooiste voor mijn idee.


    09-02-2010 om 00:00 geschreven door Caro Van Mensel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Beeldende opdracht


    Archief per week
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Categorieën
  • Artikel over school en cultuur (1)
  • Beeldende opdracht (7)
  • Bouwsteen lijn (1)
  • Een muzisch project (4)
  • Voorstelling (15)


  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs