Inhoud blog
  • Literaire actualiteit
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Literaire actualiteit

    23-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Literaire actualiteit


    Blog: Literaire actualiteit

     

    Blogitem 1:

    De holebi geschiedenis wordt voor het eerst in ons land neergeschreven.

    De Antwerpse schrijver Paul Borghs stelde op 19 april zijn boek ‘Holebipioniers’ voor in het Roze Huis. Ik vind het verbazingwekkend dat dit het eerste boek was waar de holebi geschiedenis in werd neergeschreven. De holebibeweging is een van de grootste sociale bewegingen, er zal dus een breed publiek bereikt worden met dit boek. Door dit boek zal de kennis over holebi’s bij lezers verrijken en zal hun visie breder worden dan daarvoor.

    Bovendien is het belangrijk dat holebi’s niet worden uitgesloten in onze maatschappij, voor vele mensen zijn holebi’s iets nieuws, iets dat ze nog niet goed kennen en daardoor soms een afkeur krijgen over deze mensen, ik ben er van overtuigd dat dit boek mede met andere aandacht in de media er kan voor zorgen dat holebi’s gelijkwaardig aan andere mensen kunnen worden behandelt.

    Bron:

    GAZET VAN ANTWERPEN, Antwerpenaar schrijft holebigeschiedenis neer, internet, http://www.gva.be/cnt/dmf20150419_01638071/antwerpenaar-schrijft-holebigeschiedenis-neer, 22/04/2015.

     

    Blogitem 2:

    Peter Vandenabeele schreef een boek over zijn grootvader die tijdens de eerste wereldoorlog leefde.

    Ik bewonder dat er mensen zijn zoals Peter die boeken schrijven over de wereldoorlogen op basis van getuigenissen van familieleden, vrienden, kennissen en andere mensen. Ik ben blij dat er heel wat schrijvers zijn die moeite doen om lezers te informeren hoe het leven vroeger was en hoe dit werd ervaren bij de mensen die vroeger leefden.

    Verhalen over wereldoorlogen zijn thema’s waarin ik zeer geïnteresseerd in ben. Ik lees persoonlijk graag waargebeurde verhalen omdat ik dan kan terugkeren met mijn gedachten naar hoe mensen vroeger leefden of hoe het er op een bepaald moment aan toeging op een bepaalde plaats.

    Bron:

    NIEUWSBLAD, Peter Vandenabeele schreef boek over zijn overgrootvader tijdens WO I, internet, http://www.nieuwsblad.be/cnt/bldva_01642404, 22/04/2015.

     

     

    Blogitem 3:

    9 / 11 op kinderniveau

    De Australische auteur Dalia Mae Lachlan wil kinderen bewust maken van de waarheid achter de terreuraanslagen op de Twin Towers meet het boek ‘The 3 tall buildings’. Ik vind het fantastisch dat ze het verhaal op kinderniveau brengt zodat ook kinderen de kans krijgen om te begrijpen hoe deze tragische gebeurtenis is kunnen gebeuren. Zo leren kinderen al vroeg hoe ze moeten om gaan met situaties zoals deze, kinderen moeten ook bewust worden dat rampen zoals deze altijd kunnen gebeuren. Op een correcte manier geïnformeerd worden op eigen niveau lijkt me daarom zeer belangrijk.

     Bron:

    HLN, Australische auteur schrijft kinderboek over 9/11, internet, http://www.hln.be/hln/nl/11156/9-11/article/detail/1896052/2014/05/23/Australische-auteur-schrijft-kinderboek-over-9-11.dhtml, 22/04/2015.

     

    Blogitem 4:

    Studente schrijft gedicht tegen pesten

    Johanna Van Roy schreef een gedicht tegen pesten. Zelf werd ze ook ooit gepest, door dit gedicht te maken hoopt ze pesten tegen te gaan door aandacht aan dit onderwerp te schenken. Ik bewonder dat ze zich inzet tegen pesten en dit probleem probeert tegen te gaan en mensen die gepest worden te kunnen helpen. Ik sta zelf ook altijd heel open om anderen te kunnen helpen en samen met hun problemen proberen op te lossen. Mensen verdienen het niet om slecht behandelt te worden en daarom is het belangrijk dat er alles aan wordt gedaan om deze mensen te helpen.

    Bron:

    GVA, Schriekse studente levert bijdrage aan dichtbundel tegen pesten, internet, http://www.gva.be/cnt/blkva_01588508/schriekse-studente-levert-bijdrage-aan-dichtbundel-tegen-pesten, 22/04/2015.

     

    Blogitem 5:

    Bjorn, een jongen van 12 jaar met progeria schrijft over zijn ziekte.

    Bjorn woont in Nederland en heeft de verouderingsziekte progeria, hij is de enige in Nederland die deze ziekte heeft. Ik vind het speciaal dat hij op zeer jonge leeftijd al een boek heeft geschreven over deze ziekte. Zelf ben ik altijd zeer geboeid in het verhaal van andere. Ik hoorde in de media al meer van hem en zijn positieve ingesteldheid is iets waar veel mensen iets van kunnen leren. Hij is heel tevreden over zijn leven terwijl hij eigenlijk niet meer zo lang te leven heeft. Ik vind zijn manier van leven heel intrigerend.

     

    Bron:

    JEUGDJOURNAAL, Bjorn (12) schrijft boek over zeldzame ziekte, internet, http://jeugdjournaal.nl/item/667669-bjorn-12-schrijft-boek-over-zeldzame-ziekte.html, 22/04/2015.

    23-04-2015 om 18:32 geschreven door Dhr. Van den Reeck  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 20/04-26/04 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs