Men dweept met
laagste prijs, maar vergeet dat een
goede dienstverlening ook zeer belangrijk is.
Wat met het thuisbrengen van toestellen? Sommige toestellen worden thuis gebracht, en sommige (waarvan men het zou verwachten) niet.
Wist u dat sommige verdelers een dure en zwaar (ongeveer 40 à 50 kg) elektro toestel niet thuis brengen?
Dan sta je in een winkel, vraagt in juni 2013 een airco die gering lawaai maakt, en die 75.000 m³ aan kan. Voor het geproduceerd lawaai kan geen zekerheid gegeven over de juiste Db die het toestel maakt.
Uiteindelijk gaat men toch over tot de aanschaf van een toestel van een 795 Euro, en... : "Sorry mijnheer, voor dit type toestel in thuis leveren niet voorzien".
Een toestel dat bijna .0,6 m³ groot is, en bijna 60kg weegt brengt men niet naar huis? "Ik krijg dit niet in mijn auto."... "misschien kan u een vriend of een kennis vragen met een camionnet of een aanhanger om u te helpen".
"Een droogkast van +/- 30 kg, of een TV van +/- 15 à 20 kg, en die een pak minder kosten brengen jullie wel thuis!" ... "Sorry, dit toestel niet"
Dit is geen fictie, dit lijkt bij sommigen de normaalste gang van zaken.
Uiteindelijk wordt het toestel uit zijn verpakking gehaald, om het in de auto te krijgen.
Na een tiental dagen blijkt het toestel niet te werken. Blijkt dat men het verkooppunt niet kan bellen, en een dame van de commerciële dienst laat weten dat het toestel terug dient naar de winkel gebracht.
Na lang aandringen (en weken tijdverlies) komt een hersteller van de fabrikant, die wel hun verantwoordelijkheid nemen. Wel zitten we al weken zonder airco.
De goedkoopste? Wanneer hetzelfde toestel wordt gekocht via het internet is niet alleen goedkoper, maar brengt men het ook bij u thuis.
Indien er iets mis mee is, haalt men het weer bij u op.
Misschien zijn er nog mensen met een gelijkaardige ervaring.
Meldt u a.u.b.?