Inhoud blog
  • EINDE
  • Kustroute: Boulogne-sur-Mer
  • Kustroute: Saint-Valery-sur-Somme, vlakbij La Baie de Somme
  • Mijmering 3
  • Kustroute: Houlgate
    Zoeken in blog

    Foto
    Vader en zoon onderweg

    26-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe het begon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ' Dat zouden we echt eens moeten doen hé. Een jaar rondtrekken met het gezin, weg van alles' zei mijn echtgenote. Eigenlijk was die zin de aanzet.

    Na de droom komt de realiteit bovendrijven en  rijzen de vragen als een berg van twijfel. Vragen zoals : Verhuren we ons huis of gaan we verkopen, is thuisonderwijs haalbaar, welke verloven kunnen we nemen, wat zijn de financiële implicaties. Toch hield zelfs dat ons niet tegen om achter de berg de  horizon reeds te verkennen . Zeker wanneer we de verhalen begonnen te lezen van gezinnen die de stap reeds hadden gezet. En het bleef niet bij lezen van verre facebook verhalen, geschreven door onbekenden. Ook in onze nabije omgeving werden we geconfronteerd met een gezin dat het avontuur al had beleefd. Over één ding waren al die mensen het eens. Als je het wil, moet je het gewoon doen. Het project werd uiteindelijk de Europareis gedoopt.
    Wat hield ons eigenlijk nog tegen ?
    Awel, deze uitspraak uit de mond van de zesjarige dochter: ' Ik wil helemaal niet weg. Ik wil ons huisje geen jaar achterlaten. En mijn vriendinnen. En de school. Ik wil niet op Europareis.' Geloof me vrij, we hebben geprobeerd. Maar net zomin als ik geloof in het waarmaken van eigen sportdromen via de kinderen, weiger ik  mijn kinderen mee te sleuren in mijn avonturendromen zonder naar hun tegenargumenten te luisteren. En net zo hard de zoon wou, wilde de dochter niet.

    ' Waarom ga je niet met Pepijn alleen ? 3 maanden. Je hebt nog al je ouderschapsverlof en wij kunnen aanpikken tijdens de grote vakantie. Het zal goed zijn voor jullie band,' verraste mijn vrouw mij opnieuw.

    Iedereen zag het compromis zitten. Ook de school stelde zich begrijpend en meewerkend op om ons administratief te helpen voldoen aan de leerplicht door een maand thuisonderwijs voor te stellen  en ervoor te zorgen dat onze zoon volgend schooljaar terug kan inpikken. En die band ? Tja , we vertellen wel eens vaker het verhaal dat die zoon de deur in mijn gezicht smeet wanneer ik van mijn werk thuis kwam. Hij was toen een dreumes die amper kon lopen. De geest van Oedipus is altijd licht blijven rondzweven in ons huis.

    En zo geschiedde.

    Op de foto: Ons huisje op wielen. Klaar voor zijn nieuwe schoenen om ons te ondersteunen op onze tweeledige tocht. Vader en zoon onderweg. Onze kleine Odyssee.



    26-05-2018 om 22:57 geschreven door Kurt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (19 Stemmen)

    Archief per week
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 21/05-27/05 2018

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Gastenboek
  • Einde
  • Hallo Pepijn
  • Prachtige reis !
  • Heb een mooie zonnige warme donderdag
  • Genieten

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs