USA 2012

06-10-2012
    Route 2012

30-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.slecht weer
    Het regende vanmorgen even hard als gisteren. Dick heeft tussen de buien door nog het één en ander aan de motorhome gedaan. In de loop van de middag voelde ik me weer iets beter en zijn we even naar een mall gegaan. Dit was een mall met allemaal parkeergarages in plaats van parkeerterreinen. Dit was helemaal nieuw voor ons. Je moet heel goed opletten waar je je auto hebt geparkeerd. We hebben nog nooit meegemaakt dat het zo druk was in een mall. Het is jammer dat we niet door de stad hebben kunnen slenteren, we hebben dan ook een goede reden om nog een keer te keren naar New Orleans. We hadden ons verblijf hier anders voorgesteld, maar het is niet anders.

Het State Park waar we verblijven, heeft heel veel te lijden gehad van de tropische storm "Isaac". Iedereen heeft heel erg zijn best gedaan om alle omgewaaide bomen op te ruimen, maar met zoveel regen is ook de grond verzadigd en lijkt de camping op sommige plekken wel een moeras. Er staan 3 tenten op de camping en ik begrijp niet hoe mensen hierin kunnen leven, als je s'morgens je tent uit komt, sta je gelijk in een plas. Morgen verhuizen we naar Hattiesburg in Mississippi en hopelijk is het weer daar wat beter.

01-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paul B. Johnson State Park
    We hoefden vandaag maar 2 uur te rijden naar de volgende camping. We hebben rustig aan gedaan. We krijgen steeds meer het besef dat onze reis bijna is afgelopen, dit is de voor laatste camping we moeten dus goed na gaan denken hoe we de motorhome klaar gaan stomen voor de winter. De camping ligt 20 mijl bij Hattiesburg vandaan. De camping maakt onderdeel uit van het Paul B. Johnston State Park en het kantoor om je in te schrijven was een beetje moeilijk te vinden. We waren al een groot deel van het park door gereden toen we voor een weg stonden, waar constant grote hoeveelheden water uit het meer over heen stroomden, het niveau van het water is te hoog door de regen en het meer loopt over over de weg. Waar al het water dan blijft is ons niet helemaal duidelijk. We durfden in ieder geval niet met de motorhome hier door heen rijden. We konden ook niet keren, dus moest de Jeep afgekoppeld worden, dan is het wel mogelijk om met de motorhome achteruit te rijden en te keren op een plek waar ruimte is. Het kantoor hebben we ook gevonden en er zat weer een bijzonder vriendelijke juffrouw achter de balie. Zij vroeg welke plek ik wilde hebben en ik had maar één wens een plek met uitzicht op het meer. Zij ging haar best voor ons doen, toen we op onze plek aankwamen werden we helemaal blij....we hebben een prachtig uitzicht op het meer met alle aansluitingen voor $ 14 dollar per nacht. We hebben voor 2 nachten geboekt, maar morgen gaan we bijboeken tot en met zaterdag want het weekend is er een festival in Hattiesburg . De weersverwachtingen zien er ook goed uit, voor morgen nog regen en 18 graden en daarna mooi weer.

Ik heb een foto van het meer gemaakt om te laten wat ons uitzicht is als we aan tafel zitten.
    Vanmiddag zijn we even naar de overstroming gegaan en met de Jeep durfden we wel door het water te rijden, als je dan een beetje gas geeft komt er aardig wat water over je heen.

03-10-2012
    Het einde komt nu toch wel heel snel in zicht. We hebben op deze camping tot zondagmorgen bijgeboekt omdat er vrijdag en zaterdag een festival is in Hattiesburg en daar willen we graag naar toe. Op de plek waar we nu staan kunnen we tot vrijdagmorgen blijven staan, daarna zit er voor het hele weekend een reservering op. We moeten vrijdagmorgen dus verhuizen naar een andere plek op dezelfde camping.

Het zal wat schaars worden met de berichtgeving en de foto's, als je een week op zo'n camping staat ver van de bewoonde wereld doen we eigenlijk alleen maar onderhoud en we genieten van de rust, de natuur en het uitzicht.

05-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Festival van Hattiesburg
    We zijn vanmorgen verhuisd naar onze andere plek en hier is het erg gezellig. De buren kwamen gelijk kennismaken en de motorhome bewonderen, toen Dick vroeg of ze even binnen wilden kijken, waren ze al binnen voor hij was uitgesproken en ja ze vonden de motorhome prachtig.

Gisteren hebben we aan de ene kant de motorhome schoongemaakt en in de was gezet en vandaag was de andere kant aan de beurt. We zijn buiten nu klaar en hij ziet er fantastisch uit. Er kwam vanmiddag een meisje van een jaar of 5 langs en bleef naar de motorhome staan kijken en ineens zegt ze: "Ik vind je camper prachtig" en liep vervolgens weer door.

Het is al 2 dagen erg luidruchtig op de camping, omdat al het gras op de camping moet worden gemaaid. Het maaien wordt gedaan door gevangenen, zij worden s'morgens door een truck hierheen gebracht en s'avonds weer opgehaald en zitten de hele dag op zo'n grote maaier die heel veel herrie maakt. De gevangen zijn te herkennen omdat ze allemaal een wit T-shirt dragen en een wijde katoenen gevangenis broek ...wit met groene horizontale balken. Wij hebben de gevangenen ook al een aantal keer langs de snelweg zien maaien. Zoiets moeten ze nou in Nederland ook invoeren, gewoon werken voor je eten ook al zit je in de gevangenis.
    Gisteren ben ik even naar de andere kant van het meer gereden om te kijken of ik ook helemaal rond kon rijden......dat kan niet. Aan de overkant ben ik gestopt omdat ik de motorhome in de verte zag staan. Op de foto zie je dat hij tussen 2 witte motorhomes in staat.

Vanavond werd het festival van Hattiesburg geopend met een........bokswedstrijd, daarna zou er een band optreden met R&B en Blues muziek. De opening zou op een kruizing van 2 straten worden gehouden. Wij haden wel zin in een verzetje dus we zijn om een uur of 5 weggereden. De locatie van de start van het feest hadden we op internet opgezocht. Hoe dichter we bij de locatie kwamen hoe meer we dachten ....dit is geen goed plan. Dick zei al dat we in een buurt reden waar je maar beter in de auto kon blijven zitten. We kwamen bij een afzetting en er reden 2 politieauto's, het leek ons dus wel veilig genoeg. We hebben de auto toch maar geparkeerd en zijn even gaan kijken. Er was nauwelijks publiek, maar er liepen wel een aantal reporters met camera's rond en aan de overkant van de straat stond een fotograaf foto's van ons te maken. We vielen ook wel heel erg op en zagen er duidelijk als toeristen uit. Waarschijnlijk staat onze foto van de week in het plaatselijke sufferdje. Voor morgen hadden we gepland om de hele dag naar het festival te gaan, maar we zien er maar v