USA 2012

• Amerika reis 2011
  • Amerika reis 2013

29-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leuke camping
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We hadden gepland om vandaag iets van de omgeving te gaan zien. Ik was s'morgens bezig met huishoudelijke zaken. Ik wil niet in detail treden, want het wordt zo eentonig om het steeds over de was te hebben. Dick vond dat de waterdruk niet goed was en dacht dat het misschien aan onze water toevoer lag. Hij heeft de slang en haspel uit een kast gemonteerd. Dit klinkt eenvoudiger dan het is, want hij moet daarvoor op de grond liggen onder een klep van de kast die niet ver genoeg open kan. De haspel zat met 3 schroefjes aan de bodem van de kast gemonteerd en toen hij er met een schroevendraaier aan kwam braken ze af, omdat ze helemaal geroest waren. Hij heeft de kast en alle onderdelen die gedemonteerd waren schoongemaakt en toen moest de hele handel weer in elkaar. Om de haspel vast te zetten moesten er wel nieuwe schroefjes worden gekocht en dat midden in een forrest. Na wat gespeur op internet vond Dick een winkel hier 6 mijl (ongeveer 10 km.) vandaan, waar gereedschap, schroeven en moeren worden verkocht. We werden geholpen door een vriendelijke mijnheer. Dick vertelde wat hij moest hebben......3 moertjes, 3 ringetjes, 3 schroefjes en een boortje. In Nederland moet je dan gelijk zakjes met 50 van ieder kopen, hier kan dat nog per stuk. Hij was niet de grootste klant van deze zaterdag .......
    $ 3,79 en hij kreeg er nog een pet bij cadeau, omdat de verkoper het zo leuk vond dat we uit Nederland kwamen. Thuis gekomen ging Dick gelijk sleutelen. Op een gegeven moment kwam er iemand van de camping langs en deze man vroeg of Dick problemen had......ja, met de druk van het water. Wat blijkt nu.......deze camping bevindt zich op een heuvel en in het dal is een zwembad, wanneer nu het water in het zwembad bijgevuld wordt, valt op de heuvel de druk weg. Dat was er vandaag aan de hand. Hij heeft niet voor niets gesleuteld de hele morgen, want nu zijn tenminste de geroeste schroefjes vervangen.
    Vanavond hebben we in het schemerdonker even over de hele camping gelopen en ik heb nog nooit zoveel kinderen op een camping gezien. Ze hebben het allemaal vreselijk druk de hele dag met fietsen, stepjes en waterpistolen. Overal branden kampvuren, iedereen zit buiten en het is een beetje rumoerig. Heel erg gezellig. Er staan op deze camping alleen maar tenten, caravans en fifth wheels. Er is geen motorhome te bekennen, alleen die van ons. Onze buren reizen met een wel heel bijzonder onderkomen. Zij zijn met 3 kinderen met vakantie in een paardentrailer. Een niet voor de hand liggend vakantie onderkomen natuurlijk, maar eigenlijk niet eens zo gek. Ze hebben er een kleine keuken in en slaapplaatsen voor iedereen en in het gedeelte waar de paarden normaal gesproken staan, kunnen de kinderen spelen als het regent.

30-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.trail lopen
    De camping is bijna leeg. De meeste mensen kamperen hier alleen voor het weekend. In Nederland blijf je dan op zondag zolang mogelijk staan, maar Amerikanen zijn voor 12.00 uur meestal al vertrokken. Het is hier nu dus behoorlijk stil. Voor onze buren weggingen kwam de buurman vragen of we geen last hadden gehad van zijn kinderen. De buurman wist natuurlijk niet dat wij wel het één en ander gewend zijn. Wij gaan woensdagmorgen 1 augustus hier weg en we weten nog steeds niet waar naar toe, dat gaan we vanavond uitzoeken. We besloten vanmorgen om maar weer eens een trail te gaan lopen. We kozen voor de trail van 3,5 mijl ongeveer 5,5 km. dat moesten we aan kunnen. De temperatuur was heerlijk 27 graden. Deze keer werden we niet voor beren gewaarschuwd, maar voor een plant..."poison ivy". Wanneer je in aanraking komt met de plant, kan er een allergische reactie ontstaan en krijg je heel erge blaren. Wij hebben het opgezocht op internet en daar zagen we foto's van mensen die in aanraking waren gekomen met de plant en daar werden we niet vrolijk van. Oppassen dus!!! Het forest heeft nog al te lijden gehad van de laatste tropische storm, er waren heel wat omgevallen bomen. Het pad ging nogal omhoog en omlaag en dat is behoorlijk vermoeiend. Plotseling stonden we voor een houten brug die nogal wat schade had opgelopen door een omgevallen boom. Eerst zijn we voorzichtig over de brug gelopen en toen moesten we nog over een boom klimmen. We zijn nog 2 keer een omgevallen boom tegengekomen, dus onze workout voor vandaag hebben we weer gehad. Na 2 uur kwamen we weer bij de camping aan en we waren het erover eens dat het weer heerlijk was om zo door het bos te klimmen.

31-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Natural Bridge Trail
    We waren een beetje lui vandaag of eigenlijk niet vooruit te branden. s'Morgens een beetje gerommeld en om 11.00 uur zijn we toch op pad gegaan. We hebben een korte wandeling gemaakt naar een natuurlijke brug. Het bijzondere van deze brug is dat er ook werkelijk een autoweg over heen gaat. Ik heb geprobeerd om het op foto vast te leggen maar dat is niet makkelijk. We hadden afgesproken na de lunch naar het zwembad te gaan, maar dat is er niet van gekomen. We hebben heerlijk gelezen in onze ligstoelen.

01-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carter Cascade Cave
    Onder het bos waar wij ons nu bevinden is een heel uitgebreid grottenstelsel. Er zijn 20 grotten waarvan er 4 onder begeleiding van een gids bezocht kunnen worden. Carter Cascade Cave is het grootste grottenstelsel van oost Kentucky. Wij kozen voor een toer van 75 minuten. Het zijn druipsteengrotten en tijdens de wandeling wordt uitleg gegeven over het ontstaan van stalactieten en stalagmieten. In de grotten woont een vleermuiskolonie, we hebben er maar en paar gezien. Ze hingen in een kluit aan het plafond. Overal door de grotten is verlichting aangebracht, anders zie je geen hand voor ogen. De gids deed op een gegeven moment het licht uit en het was aardedonker. In de grot is zelfs een ondergronds meer met glashelder water. Helaas hebben we de ondergrondse waterval niet kunnen zien. Door de regen van afgelopen vrijdag is de deur van de toegang tot de waterval geblokkeerd door stenen.
    Het was heel erg jammer dat we de gids niet goed konden verstaan, hij had een heel erg Kenrucky accent.

03-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's museum Charleston

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rippling Waters Church of God Campground
    Gisteren was het een reisdag. De rit was op zich niet heel erg lang, maar we moesten boodschappen doen en tanken met de motorhome en de banden van de motorhome moesten wat lucht erbij hebben. Daarvoor moeten we naar een truckcentrum, want bij een benzinepompstation lukt het niet. Dick had van tevoren al op internet opgezocht waar we dat konden doen en er lag een truckcentrum op de route. Het is dus allemaal weer gelukt, maar het kost altijd veel tijd. We kwamen een uur of 4 op de camping aan. We staan op een heel rustige camping van de Babtisten kerk. Een van de bewoners hier zei gisteren dat we de mooiste plek van de camping hebben en dat is volgens ons ook zo. We kijken uit over een meer met 3 fonteinen.......in Nederland zouden we zeggen een vijver........en aan de overkant van het meer staat een heel leuk klein kerkje. Er zwemmen eenden in de vijver en 2 zwanen. Al met al een prima plek. Vanmiddag hebben we het State Capitol van Charleston (de hoofdstad van West Virginia) en het West Virginia State Museum bezocht. Het State Capitol is een van de grotere State Capitals van de Verenigde Staten. Het is een prachtig gebouw helemaal opgebouwd van marmer. Op het moment dat wij er waren, was er geen gids aanwezig. We hebben dus een brochure gepakt en een self guided tour gelopen. Het is een hele rare ervaring om door zo'n gebouw te lopen, mensen zijn daar gewoon aan het werk. Je voelt je een beetje een indringer, maar iedereen om je heen vindt het normaal dat je daar loopt en soms vragen mensen of ze je kunnen helpen. We zijn in de ruimten van het "Lower House "en "Upper House" geweest en in de "Reception Room of the Governor". De kroonluchters zijn allemaal van kristal en er hingen er nogal wat. Na de bezichtiging van het State Capitol zijn we naar het museum gegaan. In het museum kun je een indruk krijgen van de geschiedenis van Amerika. Je loopt door allemaal kamers met ieder hun eigen thema. De Amerikanen hebben niet zo'n lange geschiedenis als in Nederland, maar alles wat gevonden en van belang is, wordt in dit museum zorgvuldig bewaard. We vonden het een interessante en leerzame dag. Morgen gaan we verhuizen naar een gebied waar we waarschijnlijk geen internet hebben, we kunnen wel mailtjes ontvangen en versturen (zonder foto's), maar geen blog maken en zeker niet met foto's. Daarom staat er dit keer een extra lang verhaal op en veel foto's. We zijn ook niet telefonisch bereikbaar. We denken er een week over te doen om het gebied te bekijken. De natuur schijnt daar ontzettend mooi te zijn, we zijn benieuwd.

04-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Canaan Valley Campground
    We zijn op onze volgende bestemming aangekomen "Canaan Valley Resort" en we hebben wel internet, het is niet snel maar we kunnen mails ontvangen en versturen. Het was een lange dag we hebben 290 km gereden over een tweebaans kronkelige weg en het was prachtig. Dick had geen zin om de Interstate te rijden, hij vindt dit veel leuker. Dus gingen we de hele dag berg op berg af, bijna geen auto te zien en soms waren we echt alleen op de wereld. Het gebied waar de campground toe behoort is heel erg uitgebreid, het is een wintersportgebied. De camping is niet zo groot er zijn 34 plaatsen met water, electriciteit en vuil water afvoer. Verder is er een golfbaan, een heel groot zwembad, een conferentiecentrum, een motel en een gebied waar lodges staan. We hebben voor 5 dagen geboekt om de omgeving te bekijken en we denken dat we ons hier prima zullen vermaken.