Met de motorhome door Amerika
  • Aan alles komt een eind
  • Clearwater Beach
  • Spanish Springs Town Square
  • Ocala State Forest
  • The Villages

• 16-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.West Branch State Park
    We zijn gisteren verhuisd naar een State Park in Ohio. Het was een rit van 250 mijl (400 km.), het was zwaar bewolkt en het regende bijna de hele dag. S’Middags hadden we nog een knetterende onweersbui, gelukkig stonden we net op een parkeerplaats voor de lunch. Op de snelweg was het heel slecht zicht, zelfs de vrachtwagenchauffeurs hadden een parkeerplaats opgezocht. We kwamen om 3.00 uur op deze camping aan en alles was vreselijk nat. We staan met de motorhome wel op asfalt maar gelijk ernaast, de plek waar je een tafel en stoelen kunt zetten, zag er vreselijk uit. Het is een plek van aarde en daarop had een vorige kampeerder hooi gestrooid, doen ze hier wel meer, maar wij hadden het nog nooit eerder gezien. Een grote vieze blubberplek, dus binnen no time hadden we het hooi ook binnen. Wij begrijpen hier helemaal niets van als je de plekken vol gooit met grind, loopt het water gewoon weg. Er is toch een groot verschil tussen de parken van het Corps van Engineers en onderhouden door de Engineers en State Parken. We hebben een week op een plek in een park van de Engineers gestaan, full hook up (water- electriciteit- en rioolaansluiting) voor $ 16 per nacht (50% korting omdat ik boven de 65 jaar ben) een asfalt plek voor de motorhome en de auto en de rest van de plek is bedekt met grind, prima. We staan nu op een plek in een State Park met dezelfde aansluitingen voor $ 34 per nacht. We hebben hier wel een snelle internet verbinding, dat is natuurlijk heel erg fijn want we moeten nu toch eens een begin maken met de planning voor de laatste weken. Hier blijven we een week staan dan kan Dick ook weer lekker werken. Vanmiddag heb ik ontdekt dat hier ook weer hele mooie dingen te zien zijn, dus als het weer een beetje meezit gaan we ook nog een of twee dagen op pad. Ik heb ook gelezen dat er beverdammen in de buurt zijn, maar daar trappen we niet meer in.

17-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cuyahoga National State Forest
    Toen we maandag van Pennsylvenia naar deze camping reden hebben we dat voor een deel over Hwy 66 gedaan. Deze weg wordt ook in Pennsylvania Route 66 genoemd, dus eerst kijk je wel even raar. In Pennsylvania proberen ze een deel mee te krijgen van de naamsbekendheid van Route 66 zoals wij die allemaal kennen. Het was vandaag prachtig weer en we besloten het Cuyahoga Valley National Park te bezoeken. Eerst zijn we naar de telefoon ambulance gegaan, daar is de batterij van de telefoon doorgemeten en de batterij was dood. De betreffende batterij was niet voorradig en moest dus besteld worden. De man wist niet precies wanneer hij weer een bestelling binnen kreeg en wij durfden niet het risico te lopen om te wachten, want maandag zijn we hier weer weg. Hij adviseerde ons naar Battery plus te gaan een stukje verder op. Wij verbazen ons daar iedere keer weer over dat medewerkers in winkels je rustig naar de concurrent verwijzen als ze je niet direct kunnen helpen. Bij Battery plus hadden ze de juiste batterij. Dick vroeg of hij de telefoon helemaal even na wilde kijken, want hij kreeg hem ook niet goed meer aan. De medewerker vroeg hoe oud de telefoon is en als Dick dan zegt ongeveer 3 jaar dan moeten ze altijd een beetje lachen, dat is voor een telefoon natuurlijk wel erg oud. Hij kreeg de telefoon helemaal niet meer aan, het knopje is stuk. Het wordt dus een nieuwe telefoon en die kopen we in Nederland, tot dan redden we ons met Skype. We hebben een prachtige rit gereden naar het visitor centre van het Cuyahoga National Park, we kwamen door allemaal heel leuke dorpen, vaak met prachtige huizen en dan wordt het zicht wel heel erg verstoord door de electriciteitskabels. De Amerikanen zijn er wel aan gewend want ze weten niet beter. De enige stad waar alle electriciteitskabels onder de grond lopen is Washington. We zijn nog een stukje verkeerd gereden en kwamen door een industriegebied. Deze kant van Amerika hadden we nog niet gezien. Een vreselijke rommel overal en half afgebroken gebouwen. We wilden 3 gebieden zien in het Park, …..een waterval….een beverdam en de ledges (richels). De beverdam hebben we niet gevonden. We gaan ook nooit meer op zoek naar beverdammen. De ledges hebben we wel gevonden en dat was een trail van 1 ½ uur lopen en de natuur was weer geweldig. Overal grote spleten in het gesteente, bomen die bovenop de stenen groeiden. Het is moeilijk te beschrijven wat je dan allemaal ziet, maar we keken onze ogen uit. Het was weer een fantastische dag.

Het lukt vandaag niet om foto's toe te voegen.

18-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.beloofde foto's
    Hier zijn dan de foto's die ik gisteren niet op het blog kreeg.

19-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietstocht
    We hebben vandaag een deel van de historische route door de Cuyahoga Valley National Park gefietst. De fietsroute langs de rivier loopt van Cleveland in het noorden tot Akron zuidelijker. De route loopt langs een kanaal waar vroeger de schepen vanaf de oever werden voortgetrokken. Langs de route rijdt een trein, die van begin tot eind 7 stops maakt. Je kunt langs de hele route in- en uitstappen. Op twee plaatsen kun je fietsen huren, aan het begin van de route en in Peninsula halverwege. Wij kozen ervoor om fietsen in Peninsula te huren en dan tot Akron zuidelijker te fietsen. Daar konden we de trein terug nemen tot Peninsula. Het is een afstand van 25 km. dus goed te doen, alleen moet je wel op tijd bij het station zijn anders moet je 2 uur op de trein wachten. Die laatste trein vertrekt om half zes en dan ben je nooit op tijd bij de fietsverhuur, wij moesten de trein van half 3 hebben. Wij hadden ons een beetje verrekend, de weg ging heuvel op heuvel af. De laatste 10 km moesten we behoorlijk flink door fietsen om de trein terug te kunnen halen en ik had het behoorlijk zwaar, maar we hebben het gehaald en het was een geweldige fietstocht. We overwegen toch om volgend jaar fietsen te kopen. We hebben weer een heerlijke dag gehad.